Puistjes op rug?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-17 14:15

Hoi,

Ik heb erg veel last van puistjes op m'n rug. Ik vind het enorm lelijk en ga daarom ook niet zwemmen etc.
Weet iemand een mogelijke oorzaak of hoe ik ervanaf kan komen?


Alvast bedankt!

Never apologize for being yourself


Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:28

Oorzaak is meestal hormonen. Ik heb ook wel last gehad van puistjes maar dan op mn schouders en nek. Naar mate je ouder wordt dan wordt het minder. Je zou naar de huisarts kunnen gaan om daar om advies te vragen, dat heb ik aan het begin van mijn pubertijd ook gedaan. :)

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:29

hoe oud ben je?
gaat meestal idd samen met pubertijd,en wordt beter/verdwijnt naarmate je ouder wordt.
weinig aan te doen eigenlijk.

Luxorvalkje
Berichten: 1932
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:33

Heb je lang haar?

Conditioner die je laat intrekken (en dan je natte haar op je rug) schijnt ook poriën te verstoppen.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:33

Ik ken best veel mensen met puistjes op de rug en wat helpt verschilt per persoon. Wat bij mij hielp is de anti-acné crème van Biodermal. Bij een van mijn vriendinnen hielp de pil. Bij de ander was een ander eetpatroon weer behulpzaam.

Dakota F12+1 / L1+4

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:36

Ik heb er ook veel last van. Inmiddels 21 en het wordt niet minder. Ik lees ook even mee. :)

Second to the right, and straight on till morning


Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:47

Ik kreeg ze onlangs spontaan op mijn schouders en bovenrug. Ik ben 26 dus zeker geen jeugdpuistjes meer. Sinds ik met een spray (natuurlijk product) ben begonnen in mijn gezicht, zijn die puistjes op de rug ook veel minder geworden.

Ik zorg verder dat ik zo min mogelijk met nat haar ga slapen.

Als je wel gaat zwemmen, chloor droogt de huid een beetje uit. Het kan een klein beetje helpen hoor :) Maar je huid expres laten uitdrogen werkt juist weer averechts. Er wordt dan juist extra talg aangemaakt door het lichaam, waardoor je meer verstoppingen en puistjes kan krijgen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:11

Buiten de hormonen krijgen veel mensen ook last van puistjes in de winter, als je dikke truien draagt en je huid niet kan ademen. In de zomer zijn die pukkels ineens een stuk minder.
Wat wil helpen is scrubben en af en toe een zonnebankje om de huid wat uit te drogen. Dan smeren met een bodylotion op waterbasis, om de huid te hydrateren maar niet vettig te maken.

Vroeger had ik hier ook veel last van, sinds ik in een warm land woon is mijn huid een stuk beter door de zon.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:17

Iriscope schreef:
Buiten de hormonen krijgen veel mensen ook last van puistjes in de winter, als je dikke truien draagt en je huid niet kan ademen. In de zomer zijn die pukkels ineens een stuk minder.
Wat wil helpen is scrubben en af en toe een zonnebankje om de huid wat uit te drogen. Dan smeren met een bodylotion op waterbasis, om de huid te hydrateren maar niet vettig te maken.

Vroeger had ik hier ook veel last van, sinds ik in een warm land woon is mijn huid een stuk beter door de zon.


Inderdaad heb ik er eigenlijk het meeste last van in de winter.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:29

Zoek eens op vitamine a zuur op bokt. Ik ben 31 en het bleef komen. Ben er nu vanaf. Alleen te krijgen via de dermatoloog..

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:40

Jeukt het ook?

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:26

Google eens op Beautylab en bietensap, dat is een blogger die volgens mij veel heeft gehad aan dagelijks bietensap drinken tegen rugacné.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 13:06

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben 14, dus het kunnen idd jeugdpuistjes zijn.
Ik heb lang haar, maar ik laat conditioner altijd intrekken met een knot bovenop mijn hoofd.
Het jeukt soms, lang niet altijd.

Never apologize for being yourself

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:13

Ik heb er ook nog een beetje last van, ik ben nu bijna 20 en vroeger was het stukken erger. Wat bij mij goed hielp was elke ochtend een glas bietensap drinken. Voor de rest heb ik wel is een crème gebruikt van de dokter, maar ik vond dat echt rotspul.

Ik snap heel goed dat je het vervelend vindt, maar ik zou je toch willen aanraden om die paar puistjes je niet te laten tegenhouden in het doen van leuke dingen zoals zwemmen, of het dragen van bepaalde kleding. Iedereen heeft wel iets, en waarschijnlijk valt het anderen lang niet zo veel op als dat het jezelf opvalt.

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:58

Ik heb dat op mijn schouders. Ik ben 15. Mijn douchewater iets kouder zetten en geen conditioner/shampoo op mijn schouders laten komen scheelt al een hoop. En verder was ik het 3 keer per week met de face gel tegen acne van Biodermal (die gebruik ik ook voor mijn gezicht) en doe ik regelmatig (1 a 2 keer in de week) een black mask erop. En de acne crème van Biodermal erop. Geen varkensvlees en chocola eten helpt ook. Het is niet weg maar op deze manier kan ik het een beetje binnen de perken houden. En verder is het toch een beetje een kwestie van de rit uitzitten, het hoort nou eenmaal bij de puberteit.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:41

Niet alleen bij pubers...
Helaas ben ik nu 31 en ik loop ook nog halfjaarlijks bij de dermatologe..
Bij mij trok het helaas niet weg..
Bij velen gelukkig wel :D

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:45

Soms komt het ook doordat je weinig slaapt.

Wat mij vroeger geholpen heeft om het onder controle te krijgen, was het gebruiken van een scrub spons onder de douche, je kunt ze bij de action/kruidvat kopen. Dat hielp om zoveel mogelijk de dode huidcellen weg te scrubben en verder vooral je rug als laatste wassen, zodat er daarna geen producten op 'achter' blijven.

Wat ook helpt is je pyjama vaker te verwisselen/te wassen, dat zorgt ervoor dat opgehoopte dode cellen en huidvet niet je huid weer opnieuw kan verstoppen.

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:47

Mijn rug (en gezicht) zat vroeger ook helemaal onder. Ben op m'n 14e begonnen met de pil en dat hielp.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:03

Ik zou me er niet te druk over maken, denk dat bijna iedereen tussen de 12 en 18 hier wel mee te maken heeft gehad. Is het niet op je rug dan wel in het gezicht. En het valt jezelf vaak erger op dan een ander ;-)
Ik zou je huid vooral goed schoon houden en inderdaad uitkijken met vettigheid zoals crèmespoeling etc.
Misschien is het wel goed om af en toe in een bad met zeezout te liggen, dit ontsmet het ook een beetje!
Heb ik met mijn eczeem ook heel veel baat bij. En baat het niet, dan schaadt het niet :)

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Puistjes op rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 16:14

Bedankt allemaal!

Never apologize for being yourself


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Everest en 111 bezoekers