Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:52

Bedankt voor alle duidelijke antwoorden! Ik ben er erg mee geholpen. Over het grazen zou ik nog wel wat duidelijk willen hebben. Het gaat mij erom; als ik denk "ze wordt moe of ik ben te snel" zou grazen natuurlijk vertragend werken. Mijn vraag is of dat mag.
Super bedankt!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:37

Maar ik neem aan dat beide scenario's niet voorkomen in je eerste wedstrijd: moe of te snel. Want dan was je planning en management niet goed

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:03

30 april ga ik denk niet starten, Ik trek nu meer naar TREC toe, mijn moeder zij al je weet ook niet wat je wilt endurance of TREC. Maar dat ben ik ik weet niet wat ik wil.

Waarom ik 30 april ook niet wil starten, omdat ik het niet aan mijn vader durf te vragen of die wilt rijden (de trailer)en om daar 2 uur te zijn en te groomen enzo. En Ommen is 61 km rijden.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:17

https://www.facebook.com/Enduranceveren ... 0142180963

Klasse 1 starten met alleen lidmaatschap van KNHS en startpas kan dit jaar dus ook!
Had er al wat over gehoord, maar nu hebben ze het dus officieel bekend gemaakt

Ik twijfel nu of ik ga starten. Ik denk dat ze 20 km wel aan kan, maar we hebben hier niet de mogelijkheid om langere stukken dan 15km te rijden. En vanwege het vele verkeer/honden/wandelaars kan je ook geen lange stukken draven of galopperen.. Kan me dus moeilijk echt goed voorbereiden.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 13:19

Kayleigh327 schreef:
https://www.facebook.com/Enduranceveren ... 0142180963

Klasse 1 starten met alleen lidmaatschap van KNHS en startpas kan dit jaar dus ook!
Had er al wat over gehoord, maar nu hebben ze het dus officieel bekend gemaakt

Ik twijfel nu of ik ga starten. Ik denk dat ze 20 km wel aan kan, maar we hebben hier niet de mogelijkheid om langere stukken dan 15km te rijden. En vanwege het vele verkeer/honden/wandelaars kan je ook geen lange stukken draven of galopperen.. Kan me dus moeilijk echt goed voorbereiden.


Dit gold vorig jaar ook al. Erg handig.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:40

Dit gold inderdaad vorig jaar al. Was alleen niet of niet goed gecommuniceerd naar de andere verenigingen en mensen.. Hopelijk lukt het nu wel..

Citaat:
Ik twijfel nu of ik ga starten. Ik denk dat ze 20 km wel aan kan, maar we hebben hier niet de mogelijkheid om langere stukken dan 15km te rijden. En vanwege het vele verkeer/honden/wandelaars kan je ook geen lange stukken draven of galopperen.. Kan me dus moeilijk echt goed voorbereiden.


Als je de mogelijkheid hebt om 2 á 3x per week 15km te rijden met toch redelijk veel draf en galop moet een KK of K1 zeker lukken..

Sponsor Passion4Horses Genghis Khan:
Horseflex supplementen
Partner Alex VB:
FitLine supplementen

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:20

Kayleigh327 schreef:
Ik twijfel nu of ik ga starten. Ik denk dat ze 20 km wel aan kan, maar we hebben hier niet de mogelijkheid om langere stukken dan 15km te rijden. En vanwege het vele verkeer/honden/wandelaars kan je ook geen lange stukken draven of galopperen.. Kan me dus moeilijk echt goed voorbereiden.


Ik zit ook een beetje met dit probleem, nog erger zelfs.. wij kunnen helemaal niet naar buiten. Langs een 80 weg rijden vind ik echt niet verantwoord namelijk dus ik kan hier niet het erf af. Ik rijd dus gewoon in de bak, vooral dressuur en ik ga af en toe naar het strand of veluwe om wat kilometers te maken. Ondanks de "weinige" training hebben we afgelopen jaar voor het eerst gestart in wassenaar en deze ook probleemloos uitgelopen dus ik heb er vertrouwen in dat het dit jaar ook gewoon gaat lukken.
Eenmaal in de klasse 2 zal ik alleen wel een oplossing moeten gaan zoeken en evt een trailer kopen.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en hoe los je dat dan op?

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:49

Dat probleem heb ik ook Pascalle90. Ik woon dan niet aan een 80weg, maar ze rijden hier overal veel te hard en paard vind dat de laatste tijd niet zo leuk. (Lees: bij elke auot weg schieten)
Ik kan op zich wel veel kms maken, maar 60-70% rijd ik langs de weg.

Ik ga paard verhuizen naar een stal aan het bos, probleem straks opgelost :o


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:55

ken het probleem ja. Nu een ronde uitgestippelt met 2 minibosjes onderweg, die ik dan mee pak en kom zo op ong 18 km aan route uit...daarvan is dan helaas wel 12 km langs weg.
Maar de Woldberg in Steenwijk zit hier vlakbij dus zodra de training onder het zadel weer kan worden opgepakt maar eens stalhouder heel lief aankijken...en hoppa 15 min later km's bos onder de hoeven :D

Daarnaast mijn oude werkgever even heel lief aankijken zodat ik af en toe eens kan trainen op hun track (wordt die ook gelijk mak wat betreft aangespannen paarden, want dan moet die tussen de dravers trainen) en dan moet bij elkaar de km's maken buiten de bak om wel lukken. Die stal zit 10 min onder het zadel van onze stal vandaan, dus lekker dichtbij.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:40

xxCYNNxx schreef:
ken het probleem ja. Nu een ronde uitgestippelt met 2 minibosjes onderweg, die ik dan mee pak en kom zo op ong 18 km aan route uit...daarvan is dan helaas wel 12 km langs weg.
Maar de Woldberg in Steenwijk zit hier vlakbij dus zodra de training onder het zadel weer kan worden opgepakt maar eens stalhouder heel lief aankijken...en hoppa 15 min later km's bos onder de hoeven :D

Daarnaast mijn oude werkgever even heel lief aankijken zodat ik af en toe eens kan trainen op hun track (wordt die ook gelijk mak wat betreft aangespannen paarden, want dan moet die tussen de dravers trainen) en dan moet bij elkaar de km's maken buiten de bak om wel lukken. Die stal zit 10 min onder het zadel van onze stal vandaan, dus lekker dichtbij.



Waar sta jij? Ik woon in Steenwijk. Dus kan ook wel eens samen trainen. Rijd meer in Havelte.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:36

sta tussen Wolvega en De Blesse, maar met de trailer ben je met ong 15 min wel bij de Woldberg. Havelte is iets verder rijden, maar voor af en toe ook prima te doen.

Moet eerst even wachten tot er weer wat gewicht en spier op zit; op dit moment bestaat de training uit longeren en wandelen om zo toch weer wat spieren te kweken. Eerste kilootjes zitten er gelukkig al weer op; hij komt gelukkig makkelijk aan...ik zeg nu gelukkig, maar vorig jaar toen hij te dik was, baalde ik als een stekker van die eigenschap natuurlijk. Anyway; als de opbouw mooi zo door gaat hoop ik in mrt toch wel weer de eerste buitenritten te kunnen maken, dus kunnen we wel wat afspreken dan.
Ik houd je wel even op de hoogte via pb tegen die tijd :)

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Malenka

Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:50

Ik heb mijn paard expres op een stal vlak bij het bos gezet. Het is wel drie kwartier rijden met de auto. Dus ik kan weer niet dagelijks gaan.

We moeten een heel klein stukje (1km) langs de 80km weg om bij het bos te komen. Maar kunnen over een fietspad en oversteken bij stoplichten dus dat vind ik geen probleem. Daarvoor hebben we dan wel zo'n 100km ruiterpad.


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 01:36

100 km ruiterpad :wow: :wow: nice :D
Dat wil ik ook wel :)

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Ibbel

Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:01

alleirbag schreef:
Bedankt voor alle duidelijke antwoorden! Ik ben er erg mee geholpen. Over het grazen zou ik nog wel wat duidelijk willen hebben. Het gaat mij erom; als ik denk "ze wordt moe of ik ben te snel" zou grazen natuurlijk vertragend werken. Mijn vraag is of dat mag.
Super bedankt!


De meeste wedstrijden worden georganiseerd in bossen van staatsbosbeheer of natuurmonumenten. Die worden er niet vrolijk van als 100 paarden gaan lopen grasmaaien. Het is dan dus ook verboden, als je de toegangsbordjes goed leest. Bovendien staat er niet zoveel gras in een bos.
Als je paard met 20-25 km moe wordt, ben je niet goed voorbereid. En tijd rekken omdat je te snel rijdt mag niet.
Bottomline: grazen zou ik niet als escape voor welk probleem dan ook aanbevelen.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9288
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:10

Zijn er mensen in dit topic die toevallig ook in de buurt van de maasduinen trainen?
Toch altijd wel gezellig om met meerdere te gaan.

Verder is mijn planning nu 11 maart ysselsteyn korte klasse 2 en eind maart met een ander paard denk de lange klasse 1.

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:45

Ik woon in Well en train in de Maasduinen, als je zin hebt om een keer samen te trainen ben je welkom hoor! Ik heb hier nog geen trainingsmaatje gevonden....

Wouter Klasse II+12, klasse III+7, klasse IV+1

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9288
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:39

Lijkt me zeer gezellig!!
Ik train wekelijks in de maasduinen, vandaag 27km gehad.

Malenka

Berichten: 7555
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:58

Ik ben ook heel erg blij met de ruiterpaden bij ons. Als iemand een keer zin heeft om mee te rijden zou ik dat erg leuk vinden. Nilay staat in Leusden. Dus lekker centraal. Een dagpas voor de treek kost wel €10,- maar met een beetje mazzel kan ik de penning van een stalgenoot lenen.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:01

Same here, sta ook in Leusden aan den Treek.

Special <3 Stornaldo, always in memoriam Y;( [o]
Quid Pro Quo, Yes Or No? What Will It Be Clarice?

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:08

Wat handig dit topic. Ik ben ook al een tijdje aan het nadenken of dit iets voor ons is. Het enige waar ik bang voor ben is verkeerd rijden, mijn richtingsgevoel is niet zo heel goed ben ik bang. Nu het weer langer licht wordt wordt het weer wat makkelijker om naar buiten te gaan buiten mijn werk om. De komende tijd toch maar eens heel goed gaan inlezen. welke app kan ik op mijn iPhone het beste gebruiken voor oefenrondjes?

Master Saddle Fitting Consultant SMS Qualified Saddlefitter

marije1109

Berichten: 1133
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:30

Ik vind endomuno heel fijn. Ben ook eens verdwaald en door het kaartje in deze app toch weer thuis gekomen.
Ook zie je de duur en snelheden. Extra leuk, je kunt dit daarna evt met foto erbij delen op fb.

Life is good, Marie mijn topper!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:29

Wij gebruiken voor het registreren ook Endomondo. Voor het uitzoeken van een route gebruiken we ruiterenenmennen.nl Daar staan heel veel ruiterpaden op.

Oy with the poodles, already

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:50

Hilary schreef:
Wij gebruiken voor het registreren ook Endomondo. Voor het uitzoeken van een route gebruiken we ruiterenenmennen.nl Daar staan heel veel ruiterpaden op.


Dat heb ik vaker gezien, maar snap niet echt hoe je een route kan maken en dan weten hoe je moet rijden

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:57

JoycexEnya schreef:
Hilary schreef:
Wij gebruiken voor het registreren ook Endomondo. Voor het uitzoeken van een route gebruiken we ruiterenenmennen.nl Daar staan heel veel ruiterpaden op.


Dat heb ik vaker gezien, maar snap niet echt hoe je een route kan maken en dan weten hoe je moet rijden



Als je een rondje hebt gemaakt op ruiterenenmennen kan je die downloaden als GPX bestand, dit bestand kan je dan inladen in endomondo, rungps.net (mijn favo op dit moment) of echt GPS apparaat.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:00

Dat is inderdaad een optie :j Voordeel bij ons: wij hebben knooppuntenpaaltjes, dus je rijdt van paaltje naar paaltje. Je moet alleen even weten dat de paaltjes met hun neus naar het noorden staan en dan kun je zo bepalen waar je heen moet.
Dat zou nog wel leuk zijn; een app die met je mee rijdt en bij het volgende knooppunt zegt "sla bij knooppunt 118 linksaf. Het is 800 meter naar het volgende knooppunt."

Oy with the poodles, already

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers