Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 16:20

Bokt.nl / Express.de
Welzijn, Medisch


Een perverse passie, zo kan je het noemen. Een 23-jarige man uit het Duitse Tostedt staat terecht voor het mishandelen en misbruiken van zeven paarden. Van de zeven zijn er vijf overleden na de gruwelijke daad. De dader staat bekend als een Zoöfiel: iemand met de sexuele voorkeur voor dieren. Het handelen naar deze gevoelens noemt men bestialiteit. De man werd in januari 2015 betrapt en gearresteerd. De zitting vindt plaats zonder publiek omdat de dader minderjarig was bij meerdere van de aanklachten tegen hem. Hierdoor valt de rechtszaak onder de jeugdstrafwetgeving.

De eigenaren van de paarden eisen niet alleen een snelle uitspraak in de zaak, maar ook een verandering van de wet. In Duitsland worden paarden gezien als gezelschapsdieren wat betekent dat de handelingen van de man als overtreding gezien worden en niet als misdrijf. Hierdoor kan er maximaal een boete opgelegd worden van 25.000 euro.

De dader zou op twaalfjarige leeftijd zijn sexuele voorkeur voor dieren hebben ontdekt. Door zijn voorkeur zocht en vond hij werk als hulp op paardenhouderijen om dichter bij zijn slachtoffers te zijn. Ook was de dader geen vreemde van de politie, er lagen al meer dan 50 aanklachten tegen hem. Therapie op jongere leeftijd heeft niet geholpen: hij werd verzocht de instelling te verlaten omdat zijn kamergenoten bang voor hem waren.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Koper

Berichten: 30096
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:25

Hoe kan iemand die in 2015 betrapt is toen minderjarig zijn geweest als hij in 2017 23 is? :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:32

Koper schreef:
Hoe kan iemand die in 2015 betrapt is toen minderjarig zijn geweest als hij in 2017 23 is? :+

Misschien dat men in Duitsland pas op 21-jarige leeftijd als meerderjarig wordt beschouwd?

Koper

Berichten: 30096
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:35

Als hij nu 23 is was hij in 2015 toch al 21 dan? En dus ook volgens jouw redenatie meerderjarig?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:38

Ik heb geen idee, Koper. Ik weet niet meer van de zaak dan wat in dit bericht staat vermeld :P
Jij stelt een vraag, ik opper een mogelijk antwoord ;)

Anoniem

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:41

Het gaat om meerdere aanklachten, waarvan een deel toen hij dus nog minderjarig was. Van voor 2015. In 2015 hebben ze hem kunnen betrappen. Ik zal dit even aan de openingspost toevoegen.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:10

Citaat: "De dader staat bekend als een Zoöfiel: iemand met de sexuele voorkeur voor dieren. Het handelen naar deze gevoelens noemt men bestialiteit"

Wat ik niet begrijp aan zo'n vent. Deze man heeft een seksuele voorkeur. Die heb ik ook, welliswaar niet voor dieren. Hij heeft toegegeven aan zijn seksuele voorkeur. Doe ik ook zo vaak.

Echter, bij mij vallen er geen zwaar gewonden en/of doden. Dus dit heeft, imo, niets meer met seksuele voorkeur te maken maar is puur sadisme.

Als hij 'slechts' seks had gehad met een paard was dat paard echt niet overleden door dat kleine mannen piemeltje. Hij zal echt enige vorm van grof geweld hebben gebruikt.
Ik hoop dus ook dat hij voor geweld veroordeeld gaat worden en niet voor zijn seksuele voorkeur. Ondanks dat die voorkeur mijn ding niet is vind ik het geweld met dodelijke afloop t.o.v een onschuldig dier vele malen erger.

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:56

Nou dat Was ook precies mijn gedachten Palmera

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:00

Ik vrees dat dit soort mensen niet te helpen zijn. En dat wordt dan gewoon weer in de maatschappij straks los gelaten.

musiqolog
Berichten: 3310
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:04

Palmera schreef:
Als hij 'slechts' seks had gehad met een paard was dat paard echt niet overleden door dat kleine mannen piemeltje. Hij zal echt enige vorm van grof geweld hebben gebruikt.
Ik hoop dus ook dat hij voor geweld veroordeeld gaat worden en niet voor zijn seksuele voorkeur. Ondanks dat die voorkeur mijn ding niet is vind ik het geweld met dodelijke afloop t.o.v een onschuldig dier vele malen erger.

Inderdaad. En desondanks focust dit artikel toch weer op de seksuele component. "Gadver, seks met dieren, dan ben je toch ziek?" Ook de titel gaat over een "paardenmisbruiker" in plaats van over een "paardenmishandelaar". Schijnt heel moeilijk te zijn, dingen in perspectief zien.

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:06

Palmera schreef:
Citaat: "De dader staat bekend als een Zoöfiel: iemand met de sexuele voorkeur voor dieren. Het handelen naar deze gevoelens noemt men bestialiteit"

Wat ik niet begrijp aan zo'n vent. Deze man heeft een seksuele voorkeur. Die heb ik ook, welliswaar niet voor dieren. Hij heeft toegegeven aan zijn seksuele voorkeur. Doe ik ook zo vaak.

Echter, bij mij vallen er geen zwaar gewonden en/of doden. Dus dit heeft, imo, niets meer met seksuele voorkeur te maken maar is puur sadisme.

Als hij 'slechts' seks had gehad met een paard was dat paard echt niet overleden door dat kleine mannen piemeltje. Hij zal echt enige vorm van grof geweld hebben gebruikt.
Ik hoop dus ook dat hij voor geweld veroordeeld gaat worden en niet voor zijn seksuele voorkeur. Ondanks dat die voorkeur mijn ding niet is vind ik het geweld met dodelijke afloop t.o.v een onschuldig dier vele malen erger.

Als seks met dieren zijn enige probleem was zouden zijn kamergenoten ook niet bang voor hem geweest zijn vermoed ik.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Linnie050

Berichten: 11779
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:18

Meer dan 50 aanklachten?
En zo iemand loopt nog los.

Wat een drama vreselijke zaak.
Wat moet er gebeuren om die man opgesloten te houden.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:14

Palmera schreef:
door dat kleine mannen piemeltje.


Dat paard kijkt vast wel 3x om en vraagt zich waarschijnlijk af of dat alles is :')

Verder ben ik het echt helemaal met je eens. Liever een paard dan een klein kind.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:32

daffie1986 schreef:
Palmera schreef:
door dat kleine mannen piemeltje.


Dat paard kijkt vast wel 3x om en vraagt zich waarschijnlijk af of dat alles is :')

Verder ben ik het echt helemaal met je eens. Liever een paard dan een klein kind.

Ik heb geen klein kind genoemd.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Strafzaak tegen paardenmisbruiker in Duitsland begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:55

Klopt, had ook los moeten staan. En dan heb ik het uiteraard niet over mishandeling.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Amethyst_, anne7, criollo_yess, EngeltjeS, gerlindie, Ipsiedipsie, JesdaJinn, JustMyZtje, Lau07, nine1987, Saaams, Sasqiua, SentiBot, sjaslique, tiwi1969, valonka, xSannee, YvonneV en 29 bezoekers