[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:29

Ik denk dat ie eerder de mest terug op de wei zou kieperen. :Y)

Heb trouwens nog een video voor jullie.
https://youtu.be/-JrDij3EqKM

Nog steeds niet zijn extra gangetje, al heb ik wel de indruk dat hij wilde aanzetten op het moment dat hij even struikelde.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:29

Vaak laten ze de extra gang nog niet zo vaak zien ,maar het hoeft niet te betekenen dat hij deze niet beheerst. ;)
Vaak doen ze met inrijden de gang wel tonen en dan is het zaak om hem te bevestigen. Dat komt wel goed hoor.

Leuk filmpje . Samen klieren onder elkaar. Je ziet wel dat ze beide ontzag hebben voor Bacardi!
Ze lopen op gepaste afstand om hem heen ;) .

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:49

Ik zie de aanleg wel terug hoor in de overgangen. En idd, veel paarden die het in wei nauwelijks laten zien gaan onder het zadel gewoon tölten, zeker als ze wat sterker worden.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 05:58

Ach, ik weet wel dat het erin zit, ben gewoon mega ongeduldig en wil het ook zien :roll: :):)

Vind het wel leuk om te zien hoe hij totaal anders ontwikkeld als mijn vorige veulens. Bij hen zag je duidelijk wat ze deden, bij Quick vraag ik me soms af wat ie nu eigenlijk aan het doen is.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:03

Ik denk dat ik een grotere ton voor mijn water moet zoeken. 3 snoeten tegelijk erin, gaat maar juist.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:28

Maar je hebt er wel weer een hele leuke foto bij :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:15

Samen zullen we alles delen hebben ze gedacht.


Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:16

Hoezo? Je hebt pas een probleem als er een vierde bij komt ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:59

Maflinger_S schreef:
Hoezo? Je hebt pas een probleem als er een vierde bij komt ...


De fokker van Quickstep vroeg me een paar weken geleden of ik het niet zag zitten om het maatje van Quick bij te kopen. :Y) Gebrek aan tijd, budget en wei houdt me tegen, nu dus ook de ton. :+

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:17

Ik hbe tijdens mijn nachtdienst vrijdag een geweldige ontdekking gedaan op fb: Travis Robison. Hij is een Rocky trainer in de VS, met een openbare fb pg en had een filmpje (nu ja, bijna 30 min) geplaatst in een Rocky groep. Hierin legt hij het verschil uit tussen wat hij trot, trotty, square en 4 beat gait noemt. Later volgt er nog eentje dat het verloop van gait naar pace gaat uitleggen. Wauw zeg, wat was dat een openbaring. Trotty lijkt nl op draf, alleen zit er een ietsje verschil in de beenzetting, waardoor het toch een andere gang is (hij legt het vele beter uit). En dan krijg je een aha moment, Quick draaft, maar draaft anders als Bacardi en Macho, zou dus kunnen dat Quick meer naar trotty als naar draf leunt. Ben aan het overwegen om die man een filmpje van Quick te sturen als ik ooit een goed filmpje heb.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:27

Kijk dat is pas leuke informatie, zo kun je inderdaad de verschillen gaan herkennen.
Fijn nu heb je beeld erbij en kun je gaan vergelijken.

Ik ben erg benieuwd hoe hij over n aantal jaren eruit ziet, mooie lichte manen heerlijk gespierd.
Quick word n knap paardje hoor.

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:33

Vandaag was het voetbal, ik was thuis, dus zag ik mijn kans om een aktie filmpje te maken. Niet dus! Enfin, ik heb er 2 korte, twijfel om ze te plaatsen.

Al de aktie op het plein leverde enkel dit soort plaatjes op, zucht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor die foto's en 2 filmpjes van 18 en 30 sec heb ik dus 2 uur in de koude gezeten.

Bij intresse, wil ik de filmpjes wel plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:35

joey2010 schreef:
Kijk dat is pas leuke informatie, zo kun je inderdaad de verschillen gaan herkennen.
Fijn nu heb je beeld erbij en kun je gaan vergelijken.

Ik ben erg benieuwd hoe hij over n aantal jaren eruit ziet, mooie lichte manen heerlijk gespierd.
Quick word n knap paardje hoor.



Ik vind het een geweldig filmpje en kijk al uit naar het vervolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:00

Vandaag kon de pret niet op. Quick en Match waren heerlijk aan het stoeien en ik stond er midden in. Soms iets te, Quick vond het leuk om volle vaart op me af te stormen, vrij laat te remmen, om vervolgens zijn neus tegen mijn arm of gezicht te duwen. Ik verzeker je dat je je de eerste keer echt wel rot schrikt. Ben niet echt tevreden over de filmkwaliteit van mijn gsm. Maar vind het toch wel een leuk filmpje, vooral omdat Quick echt in volle galop zit en laat zien dat hij zeer kort kan wenden.
https://youtu.be/-znIXROpHvU

En nadien gingen ze lekker rollen
https://youtu.be/7iuAWZ--mQ4

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 08:51

Wat een leuk filmpje. Je ziet dat Macho er ook van geniet om te stoeien.
En Macho leid het spel ook :) .

Net of Quickstep aan je wilt vragen van " doe ik het goed mam."?
Hij wil je niet omver lopen.

Mooi om Bacardi ook 1 momentje te zien meerennen.

En na het rennen is het heerlijk om te rollen .

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:14

Haha, Macho vindt het echt super om baas te spelen. Mijn buren zien dit regelmatig van op hun terras, ik was gisteren pas voor het eerst getuige ervan. Na de eerste keer had ik ook wel door dat ie me niet omver zou lopen, vraag me soms af of ik een Quickstepmagneet heb opgegeten, ik krijg hem echt niet afgeschud.

Vanmorgen ben ik tot de conclusie gekomen dat meneer na een paar maand niet meer vast staan, ook niet meer weet dat vast staan ook stil staan wil zeggen, zucht. Komt nog bij dat mijn weipalen echt niet geschikt zijn om een paard aan te binden, daarvoor heb ik bomen in het paddock aan huis. Alleen ligt dat er nu te slecht bij en komen ze niet naar huis. Had hem toch even aan een paal staan en toen vond ie het nodig om te klieren. Vanmorgen scheen het zonnetje, dus ik naar achter met een dekje en rhitmbeath van Bacardi. Quick vertrouwde het zaakje eerst niet en keek maar bedenkelijk. Nadat zijn bak leeg was, heb ik eerst het dekje opgelegd, liet ie vrij goed doen en ook de beath leverde amper problemen op. Heb nog even een poging tot longeren gedaan en toen kwam het magneetdingetje weer piepen (tips aub!).

Na Quick heb ik even nog met de andere 2 gedold en uiteindelijk toch ff het dekje en de beath er terug bij genomen. Dekje heb ik (samen gevouwen) 2 keer zonder problemen terug opgelegd, de beath liet ie zo over zijn hoofd schuiven.

Nee, ik wil niet vast staan.


Afbeelding
Afbeelding

Niet lachen

Afbeelding

Even braaf zijn lukt wel

Afbeelding
Afbeelding

Zonder halster kan het ook, flinke man

Afbeelding
Afbeelding

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 20:40

Haha de uitdrukking op zijn gezicht waar hij vast staat _O- .
Je ziet wel wat hij denkt op dat moment }> .

Ik heb Joey ook vanaf 10 ,mnd jong.
En ik heb heel veel gewandeld en wanneer hij iets spannends vond dan kroop hij achter mijn rug. Zowiezo een echte plakkerd, nu ook nog :o . Af en toe.
Het naar me toe komen tijdens het "longeren" heb ik op de volgende manier aangepakt :
Ik heb veel grondwerk met hem gedaan en daar maak ik gebruik van de carrotstick deze gebruik je dan als verlengde van je arm.

Dus loop eerst naast hem een paar rondjes daarna gebruik je de stick tussen jullie in zodat de afstand wat breder word met jou maar blijf wel nog even meelopen, komt hij teveel naar jou toe dan mag je de stick gerust horizontaal tussen jullie houden zo zal hij snel leren om zelfstandig te gaan lopen. Zodra dit goed gaat dan blijf jezelf staan met de stick horizontaal tussen jullie, draai wel met hem mee. Je zal merken dat hij het snel gaat begrijpen. Op een gegeven moment heb je de stick niet meer nodig.
Ik heb ook gebruik gemaakt van een cirkel van prikpaaltjes en daaromheen van dat plastic afzetlint. Zo heeft hij steun aan de buitenkant en komt dan ook minder snel naar je toe.

Ik hoop dat je het snapt ;) . Is een hele tekst geworden.

Hij heeft trouwens een mooie ketting om, heb je deze zellf gemaakt?

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:10

Quick is dus totaal niet onder de indruk van mijn longeerzweep. Hij kijkt er eens naar, trekt even zijn kont in en besluit dan om het ding gewoon te negeren, zucht. Ik mocht uiteindelijk met de zweep over heel zijn rug zonder dat hij een krimp gaf. Tegen de zomer wil ik een soort roundpen maken op het stuk wei dat ze nu stuk gelopen hebben. Denk dat het voor mij wat makkelijker zal zijn om hem los te laten lopen tot hij het snapt, tot dan is jou tip wel een goed idee. :j

Heb vorige week trouwens de boeken van Mark Rashid gekocht, vandaar dat ik zelf niet echt verder kon denken als "ik heb een roundpen nodig". :Y)

Lol, je kan echt wel zijn gedachten lezen op de foto's. Ik kan niet zeggen dat hij niet expressief is. O:)

Die ketting heb ik destijds voor Bacardi gekocht. De belletjes werken kalmerend en als ruiter hoor je of je paard regelmatig loopt of niet. Bacardi kon schrikken van dingen die er niet waren, dus hoopte ik dat de belletjes hem genoeg gingen afleiden. Toen ik het ding toe kreeg, reed mijn bijrijder hem. Ik vermoede ergens dat hij onzuiver liep, maar kon het dus niet testen omdat ik toen zelf niet reed. Heb er uiteindelijk maar 1 keer zelf mee gereden en toen gingen bij mij al alarmbellen rinkelen. Het ding was nl plots te groot, dus was Bacardi gewicht kwijt. Alleen heeft het toen nog bijna 3 maand geduurd voor ik eindelijk de goede dierenarts vond. Voor Quick zal de ketting dus te groot blijven. Zodra hij uitgegroeid is, wil ik een handige Harry het laten verkleinen zodat ik het ook bij Quick kan gebruiken. Lijkt me handig om goed te kunnen horen of hij in een goed tempo zit of niet. In het begin vond hij de belletjes maar niets, had ze eerst aan een prikpaaltje gehangen, maar zodra hij ze om had, vond hij het gewoon prima. <3

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 08:01

Wat leuk om dat van de ketting te lezen!
Ik wist niet dat deze bestond met de belletjes.
Lijkt me een heel goed plan om hem in de toekomst te laten vermaken zodat Quick hem om kan in de toekomst.

Handige ketting.

Een roundpen of een cirkel geeft veel meer steun voor hem . Dat gaat goed komen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:09

joey2010 schreef:
Wat leuk om dat van de ketting te lezen!
Ik wist niet dat deze bestond met de belletjes.
Lijkt me een heel goed plan om hem in de toekomst te laten vermaken zodat Quick hem om kan in de toekomst.

Handige ketting.

Een roundpen of een cirkel geeft veel meer steun voor hem . Dat gaat goed komen .


http://www.rhythmbeads.eu/?product=sacred-white-buffalo
Linkje naar de pg waar ik mijn rhythmbeads kocht. Ik zie wel dat de mijne niet meer op voorraad is, er zitten wel andere schoontjes tussen.

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:15

Dank voor je link. Ik ga eens op deze site snuffelen..

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:24

Ik volg dit topic al een flinke tijd maar heb er nooit over na gedacht dat wij een half zusje van Quickstep hebben ;)!

ontmoet Rosa mijn moeder haar Rocky veulen, met als vader Bleu Mountain Spirit!
Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:29

SeaSide schreef:
Ik volg dit topic al een flinke tijd maar heb er nooit over na gedacht dat wij een half zusje van Quickstep hebben ;)!

ontmoet Rosa mijn moeder haar Rocky veulen, met als vader Bleu Mountain Spirit!
[ [url=m/p55jNA.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh wouw, wat een beauty! Hoe oud is ze? Heel leuk trouwens dat je haar hier laat zien. Lijkt ze van karakter wat op Quick?

Anoniem

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:44

Gisteren mooi weer, windstil, dus tijd voor het dekje. Eerst vond ie het maar niets, maar na even snuffelen mocht ik het toch rustig opleggen. Vandaag vond ie er niets meer aan. Straffer nog, iedere keer ik het af nam en met het dekje in mijn hand bij Bacardi ging kroelen, kwam hij aan het dekje prullen tot ik het terug op zijn rug legde. Denk dat ik aan het einde vd week probeer of hij de longeersingel ziet zitten.

Ik ben stoer! <<)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo stonden ze erbij toen ik na de vroege thuis kwam, mijn 3 musketiers

Afbeelding

joey2010

Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Ik wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:06

Coole kikker is Quick ;) .
Heerlijk is dat.
En hoe snel ze iets normaal vinden.
Meestal even erna kijken en snuffelen ( joey paktte het dan in zijn mond) en daarna alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Heerlijk paardje heb je.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers