[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:49

Lucia88 schreef:
Leuke reacties!
Ja Glitter kan ook wel heet zijn hoor, maar nooit dat ik haar niet meer kan vertrouwen :) ons avontuur in het donker bevestigde wel hoe betrouwbaar ze is <3
Ik wil nooit meer iets anders dan fjordjes :o



Ja zeker, dat heb ik ook met Bente. Vind het juist fijn dat ze wat heter is, anders gaan we die endurance afstanden nooit redden. Ze heeft tenminste de lust om te lopen.

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /


Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:24

Haha, die van mij dan weer niet. Ze is zuinig met haar energie, behalve als het om schrikken gaat. :+


Marcella

Berichten: 36532
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:36

Moet wel zeggen sinds die van mij op de prascend staat een heel stuk rustiger is geworden. _/-\o_

Zo heb ik gisteren voor het eerst sinds ruim 3 maanden weer gereden en ook buiten gereden. Dit zou vroeger gewoon een zelfmoord actie zijn geweest. :j
Afbeelding

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:09

Die van mij kan ook wel heet zijn, maar hij is gewoon bijna nooit onder de indruk van bepaalde omstandigheden of objecten. Tijd terug was er ook een flinke rookpluim en zonder blikken of blozen loopt hij er door heen. :) Hij is wel liever lui dan moe. :')

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:25

Ik denk dat er ook vooral een verschil is tussen heet zijn, willen blijven werken en lopen of heet zijn en van alles echt verschieten en overgevoelig zijn.
Mijn kanjer is ook altijd heet in het eerste opzicht (zou altijd blijven lopen), maar er mag een bom ontploffen naast hem en daar kijkt hij (gelukkig!) nooit vanop :D
Ben super blij met deze combinatie want dan heb ik het beste van 'beide' werelden zeg ik dan altijd :D

some horses are worth melting for ♥ Olaf

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:27

Ha Aco, dat is zeker waar! Ik heb het slechtst van beide: liever lui dan moe en schiet voor alles opzij! _O-

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:45

Aco schreef:
Ik denk dat er ook vooral een verschil is tussen heet zijn, willen blijven werken en lopen of heet zijn en van alles echt verschieten en overgevoelig zijn.
Mijn kanjer is ook altijd heet in het eerste opzicht (zou altijd blijven lopen), maar er mag een bom ontploffen naast hem en daar kijkt hij (gelukkig!) nooit vanop :D
Ben super blij met deze combinatie want dan heb ik het beste van 'beide' werelden zeg ik dan altijd :D


Ja precies die van mij =)

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Marcella

Berichten: 36532
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:48

Die van mij was vroeger een ongeleid projectiel soms op het gevaarlijke af. Met tot het echt bewust proberen lozen van ruiter. Vergeet nooit meer dat ik bij binnenkomst van bak bij een wedstrijd nog commentaar kreeg van goh je bleef nog best lang zitten. :=

Zelfs ooit ook een keer een jury gehad die is komen vragen of ik echt wel 2de proef wilde starten. :=

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:40

Fabster schreef:
Ha Aco, dat is zeker waar! Ik heb het slechtst van beide: liever lui dan moe en schiet voor alles opzij! _O-


Ha! Jij liever dan ik dan . Heb speciaal daarvoor een fjord gekocht onderandere omdat ik in principe nooit meer mag vallen :D (en de liefde voor het ras natuurlijk)... dacht dat ik met een fjord geen slechte zet kon doen. Blijkt dus dat ik misdacht heb als ik jou zo hoor :D . Al een geluk met de mijne

some horses are worth melting for ♥ Olaf

jordal
Berichten: 77
Geregistreerd: 06-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:44

Afbeelding

Mijn kanjer van alweer 28

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:43

Hey allemaal, leuke fjordjes hier! :)

Ik heb nu bijna 1 jaar een fjord aan huis staan hij gaat volgende maand 3 jaar worden.
Hij staat dag en nacht op de paddock zonder deken Met schuilstal samen met mijn quartermerrie. Ze krijgen normaal gezien enkel hooi maar doordat ze beide leverbot hebben gehad gaf ik ook een tijdje speedibeet en slobber. Mijn fjordje is momenteel heel hard aan het verharen en begint te schuren, Zou dit door de slobber kunnen komen ( hij krijgt dit nu al enkele dagen niet meer ). Het is hier in belgie ook vrij warm voor deze tijd, vorige week zaten we aan 15 graden.
Er werd mij al gezegd om te scheren mar dit doe ik liever niet.

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:43

Het schuren kont vaak door de losse haren. Kijk goed tussen de vacht of je niks vreemd ziet van bv korstjes of kale plekken.

Samy24
Berichten: 470
Geregistreerd: 07-11-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 07:10

Korstjes of kale plekken zie ik niet echt enkel een plaats in zijn nek waar hij geschuurd heeft en zijn staart :(

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:04

jordal schreef:
[ [url=m/M8PMNp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn kanjer van alweer 28

ziet er goed uit

moeilijke mensen zijn de grootste leermeesters :9
http://www.develuwezoom.nl/
http://www.gewiekstmindfulness.nl/

Bucha
Berichten: 164
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:40

Mogen ik en mijn grote fjordenvriend Duvel zich ook aansluiten? :)

Wij wonen in Zweden en op dit moment genieten we nog van een pak sneeuw!
Duvel woont samen in zijn wei met Guusje (minishet), Gipsy (maxishet) en Loena (warmbloed) 24/7 buiten (met 2 grote schuilstallen uiteraard)


Afbeelding


Afbeelding

Maris_

Berichten: 1440
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:14

Tuurlijk!
Wat ontzettend gaaf dat je daar in Zweden woont! En altijd leuk foto's van fjorden in de sneeuw. Zo hoort t eigenlijk ook wel :P .. levert mooie plaatjes op! Dus lijkt me leuk jullie te volgen

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou

Niniane

Berichten: 6433
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:11

Haha ja fjorden in de sneeuw is een kloppend plaatje. Hier staan onze fjordjes momenteel in zeiknatte weides.

Bucha
Berichten: 164
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:42

Dankjulliewel!
Hij is ook wel heel erg in zijn element hoor als er sneeuw ligt.. en als de sneeuw op de wei weg is en we wandelen buiten aan de hand, dan zoekt hij de sneeuwhopen op van het schuiven... hij kijkt me dan vragend aan en als ik zeg "toe maar" laat hij zich er met een zucht invallen en rolt even uitgebreid... haha :)

Zorgt voor hilarische momentjes!

Hij kan in de zomer overigens ook intensief genieten van een uitgestrekt middagdutje waarbij zn vervelende mens vanuit de tuin roept of ie nog wel ademt ....

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:50

jordal schreef:
[ [url=m/M8PMNp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn kanjer van alweer 28

Ziet ergoeduot

moeilijke mensen zijn de grootste leermeesters :9
http://www.develuwezoom.nl/
http://www.gewiekstmindfulness.nl/

emiliaclark

Berichten: 0
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 03:18

het paard ziet er geweldig uit! :)

If you wanna know more electronics about self balancing scooters, you can visit ListElectronics guide and review blog.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:48

Zo die heeft een mooie brede hals. : o

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:32

Ik wil ook wel weer mee praten! Lang geleden dat ik mijzelf eens heb aangemeld :)

Kan nu alleen nog maar knuffelen met mijn fjordenvriendin want ze heeft meerdere peesblessures opgelopen en dat aan 3 benen.. -O- Ook oudere blessures, ze heeft echter nooit iets laten merken.

Bucha, wat een prachtige plek om paarden te kunnen houden! Erg herkenbaar die sneeuwmonsters haha, heerlijk! Knap koppie heeft Duvel.

Samy24, mijn fjord is ook al aan het verharen ondanks dat ze 2 keer is geschoren en dus ook een deken op heeft, maar het is voor deze tijd ook wel vrij warm! Zij krijgt toevallig op dit moment voor haar medicijnen ook elke dag slobber, maar dat begon al voordat ze die slobber kreeg. :)

Wat ziet jouw fjord er nog goed uit een heerlijk beertje Jordal!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:31

Hier krijgt Caj al een aardig zomervachtje. Het beertje is er wel af. Ze verhaart ook als een wilde.

Leo komt ook al lekker door zijn haar. Hoop dat het doorzet. Door de cushing ging t vorig jaar mis. Maar toen ik m lijnzaad ging geven, was ie met 2 weken door zijn vacht heen. Maar toen was t wel
al juni. Dus hopelijk dit jaar beter. Geef m nu de hele tijd al lijnzaad.

anouk97x

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-10-11

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:43


Waar een wil is een weg !

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:21

Ligt het aan mij of staat de hele markt alleen maar vol met "sport" koudbloeden? Overal lees ik maar dat fjorden/tinkers/haflingers heeeeeeel veel potentie voor de sport en veel pit hebben... Wat is er met de brave buitenritten knollen gebeurd?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker