Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:19

Kitobeer, oei, dat is balen, hopelijk is hij snel weer helemaal uitgehoest, blijt lastig, hoesters.. management komt zo nauw. (Sjol was ook hoester, maar heb er met goed beleid zelfs endurance mee kunnen rijden, had daarom ook buiten stal met uitloop (en stond gelukkig eigenlijk altijd buiten in haar uitloopje) met vlas en at altijd voordroog).

Leuk dat je nu met je 3 jarige bezig kan.

Joki, daar zit ik vandaag ook weer gisteren moest ik resetten, vandaag weer daar naar toe, maar dan blijf ik daar in hangen met haar. Maar ben nu allang blij als ik gelijke druk op 2 teugels heb en ze er niet aan 1 kant volkomen geen druk op wil nemen. Heb maar kort gereden, kan zelf niet zo lang rijden en ook niet zo intensief, dus deze manier van rijden past me wel. :o
Nu heeft madam alleen vandaag haar hoofdstel gesloopt, zucht..

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 10:55

Hey ladies,

het duurt even langer voordat ik de reacties op de vragen en filmpjes heb. Rien is momenteel even razenddruk vanwege zijn activiteiten als bondscoach, maar ik doe mijn uiterste best om er 'tussen' te komen. Ik houd jullie op de hoogte!

Veel rijplezier dit weekend!

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:15

Vind het allemaal onwijs interessant maar zelf toch echt ff wat te veel geld voor een online training. Heb ook niet echt tijd over naast mijn werk, paard zelf en partner.
Wel leuk om zo mee te lezen hier!

bloempke14
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-01-17

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 01:04

Voor de dames die de training volgen; is het ook interessant voor niet rijdende geinteresseerde? Ik rij zelf vrijwel niet meer maar blijf wel graag op de hoogte! Is deze training dan ook de moeite??

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:14

Vanochtend weer super lekker gereden en pony was ook weer topfit ivm de stofallergie .
En ik had hem vrij snel in de contactteugel op 2 teugels. En vandaag konden we dus echt werken aan het schakelen en hem compacter gaan maken. Ik merk wel dat die schakelen naar een grotere draf ineens moeilijker vond . Maar het was weer leuk en interessant.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:45

Fijn dat het zo goed ging Kitobeer :)
Na mijn laatste les helaas niet meer gereden, erg druk met studie (waar ik nu eigenlijk ook zou moeten doen ipv op bokt te hangen O:) )

bloempke14 schreef:
Voor de dames die de training volgen; is het ook interessant voor niet rijdende geinteresseerde? Ik rij zelf vrijwel niet meer maar blijf wel graag op de hoogte! Is deze training dan ook de moeite??


Persoonlijk lijkt het me wel veel geld 'om op de hoogte' te blijven... Maar als je dat heb en je wil het graag, wie ben ik dan om te zeggen niet doen ;)
Het doel van de training is om de tips toe te passen in de praktijk, de informatie blijft ten alle tijden interessant maar ik zou denk ik te enthousiast worden en het willen toepassen :D

De informatie blijft wel beschikbaar, dus als je van plan bent om straks meer te gaan rijden dan kan je er later altijd nog op terugvallen.

Nogmaals, als jij de kosten niet erg hoog vind voor puur informatief gebruik dan is het altijd aan te raden. Ik vraag me alleen af of je dat dan niet beter via youtube kan zoeken op rien van der schaft en/of andere trainers en daar 'gratis' filmpjes kan bekijken :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:16

Malibu schreef:
Fijn dat het zo goed ging Kitobeer :)
Na mijn laatste les helaas niet meer gereden, erg druk met studie (waar ik nu eigenlijk ook zou moeten doen ipv op bokt te hangen O:) )

bloempke14 schreef:
Voor de dames die de training volgen; is het ook interessant voor niet rijdende geinteresseerde? Ik rij zelf vrijwel niet meer maar blijf wel graag op de hoogte! Is deze training dan ook de moeite??


Persoonlijk lijkt het me wel veel geld 'om op de hoogte' te blijven... Maar als je dat heb en je wil het graag, wie ben ik dan om te zeggen niet doen ;)
Het doel van de training is om de tips toe te passen in de praktijk, de informatie blijft ten alle tijden interessant maar ik zou denk ik te enthousiast worden en het willen toepassen :D

De informatie blijft wel beschikbaar, dus als je van plan bent om straks meer te gaan rijden dan kan je er later altijd nog op terugvallen.

Nogmaals, als jij de kosten niet erg hoog vind voor puur informatief gebruik dan is het altijd aan te raden. Ik vraag me alleen af of je dat dan niet beter via youtube kan zoeken op rien van der schaft en/of andere trainers en daar 'gratis' filmpjes kan bekijken :)


Denk dat je daar goed punt hebt, ik wil namelijk ook alles gelijk toepassen wat met een onervaren paard natuurlijk niet gaat :D dus moet ik nog geduld hebben met de andere delen.

Fijn dat de stofallergie weer stuk minder is Kitobeer en dat het lekker ging.
Ik hoop morgen weer even te kunnen rijden.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:23

Zoals aantal hier hebben wij ook sneeuw problemen :+ weer eens wat anders dan wapperende buitenhand en daardoor niet netjes contact teugel.

Maar ik zag aan de foto's van Heps iets leuks, dat belang van ontspannen boven lijn onderstreept. Vond het zelf heel goed zichtbaar tenminste.
(achteraf jammer dat ze deken op had, maar aangezien ze gek is op sneeuwengelen maken, leek me dat wel het verstandigst, want nat paard weer onder deken stoppen is ook niet praktisch)

Mevr. was in ieder geval blij zat, nadat ze gisteren opgehokt had gestaan wegens het winterweer.

Oordeel zelf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En meer ontspannen bovenlijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oke af en toe kwam ze ook galloperend langs en bokkend, want tja, ze was wel vrolijk.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:59

jajaja die laatste foto's dat is waar we naar toe willen. *\o/*

Helaas 2 dagen in bed gestoken met griep.
Hopelijk morgen weer de draad oppikken.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:17

Hahaha - geweldige foto's Sjolvir. Leuk. Ik stond van de week naar mijn ruin te kijken, nadat iemand anders had gezegd dat hij er anders uit zag. Eerst vond ik hem gewoon te dik, maar in tweede instantie zag ik ook dat hij (na het rijden) veel compacter is. Geslotener. Hij loopt ook heel anders ineens. Kop nog wel vaak in de lucht, maar kan al veel beter op de eigen benen lopen zonder gezwabber.
Ben benieuwd waar dit heengaat. Zal hem even de laatste foto van je fjord laten zien, ter instructie ;-)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:58

Wat leuk sjolvir! Zo zie je maar weer dat een paard van nature niet met zijn neus op zijn borst zal gaan lopen, maar het natuurlijk evenwicht zal opzoeken.

Waar je trouwens ook op kunt letten na het rijden, is hoe je paard erbij staat. Als je in de training bezig bent met het liften van de schoft (meer naar horizontaal evenwicht), dan ga je dat ook terugzien aan de houding van je paard. Hij zal meer fier staan. Ook kun je dat zien aan de schoft-rug overgang. Die wordt vlakker en minder scherp.

Ik hoop echt zo snel mogelijk een mail te kunnen sturen dat er nieuw materiaal online staat, maar ik ben een beetje (heel erg) gebonden aan de agenda van Rien (waar ook nog wat persoonlijke dingen tussendoor kwamen die tijd kostten). Wim (mijn vriend) heeft daarom al mailtjes rondgestuurd.

Sowieso hebben we ook even een inventarisatie gedaan bij de leden die nog geen vragen hebben gesteld wat ze nog graag toegevoegd zouden willen zien. Ik ben daar een lijstje van aan het maken zodat we dat de komende tijd kunnen aanvullen.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:54

perfect Connie,

Nou ik vind dat je het erg goed doet hoor.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:45

Ja ik heb ook bericht gwhad van wim. Wel fijn :)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:58

Fijn om te horen; dank jullie wel :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:29

Connepon85, ach, niet zo'n haast in mijn geval rij toch niet of nauwelijks, dus het is wel ondertussen iets verbeterd, maar niet enorm, zal het binnenkort weer eens filmen. Probleem is niet weg, maar wel stuk verbeterd, voordeel van filmpje is dat je daar zelf ook al ziet wat je nou weer zat de blunderen.
Weet niet of ik van de week nog kan rijden vanwege mezelf en ze is vandaag weer naar kliniek geweest en weer ingespoten in haar sarcoid (ging vorige keren wel goed, dus zonder ziek zijn), dus even afwachten.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:45

Ik vind dat je het goed doet hoor Conny!
Nu met dit weer zullen wel meer mensen niet kunnen rijden denk ik, dus voor die groep maakt het sowieso niet zoveel uit.
Het is logisch dat het nu gewoon lastig is om een plekje te bemachtigen in Rien zn agenda.
Vind dat je het prima oplost door ons netjes op de hoogte te houden! +:)+

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:55

Goed bezig Conny :j +:)+ _/-\o_

jadeb
Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:06

Hoi! Ik heb net 2 cadeaubonnen voor deze training gewonnen van 50 Euro elk. Omdat ik geen 200 Euro heb liggen voor de training zou ik ze graag aan iemand anders willen geven, wellicht voor een kleinigheidje voor mij en mijn paard ? Ik woon in Amersfoort maar ze kunnen natuurlijk op de post. Als je intresse hebt kun je me het beste appen : 0655442040

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:13

Hee jadeb,
Misschien heb ik interesse. Als twijfelkip volg ik dit topic al vanaf het begin en ben zo nieuwschierig naar de trainingen geworden.
Wat wil je er voor hebben? Mag ook in pb?

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:39

Ik zie dit topic nu pas. Ik vind t ook zo'n leuke cursus!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:56

Gisteren weer lekker gereden. En ik rij eigenlijk veel minder dan vroeger . Ik kom vast te zitten op 2 keer per week. Dit heeft te maken met het weer natuurlijk het feit dat ik inmiddels 2 pony's heb en full time baan. Maar ik merk nu wat maakt het uit . Ik heb geen blackouts meer als ik nu opstap. Dat opzich is al een sprong vooruit.
Black outs kwamen bij mij steeds omdat ik trainingen regelmatiger ging oppikken en na een week of 3 begint alles beter te lopen en dan wist ik vaak niet meer hoe ik de afgelopen 3 weken tot aan dat punt was geraakt. Ik rij nu echt veel meer op mijn gevoel ipv dat ik ga knutselen.
En ondanks dat ik 2 keer per week train. Hij loopt nu echt op eigen benen . Verbuigt zich steeds minder omdat ik niks afdwing.
Ik ben er alleen maar blij mee.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:00

kitobeer schreef:
Gisteren weer lekker gereden. En ik rij eigenlijk veel minder dan vroeger . Ik kom vast te zitten op 2 keer per week. Dit heeft te maken met het weer natuurlijk het feit dat ik inmiddels 2 pony's heb en full time baan. Maar ik merk nu wat maakt het uit . Ik heb geen blackouts meer als ik nu opstap. Dat opzich is al een sprong vooruit.
Black outs kwamen bij mij steeds omdat ik trainingen regelmatiger ging oppikken en na een week of 3 begint alles beter te lopen en dan wist ik vaak niet meer hoe ik de afgelopen 3 weken tot aan dat punt was geraakt. Ik rij nu echt veel meer op mijn gevoel ipv dat ik ga knutselen.
En ondanks dat ik 2 keer per week train. Hij loopt nu echt op eigen benen . Verbuigt zich steeds minder omdat ik niks afdwing.
Ik ben er alleen maar blij mee.


Heerlijk dat je er dan zo van kan genieten dat het nu lekkerder gaat.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:31

jadeb schreef:
Hoi! Ik heb net 2 cadeaubonnen voor deze training gewonnen van 50 Euro elk. Omdat ik geen 200 Euro heb liggen voor de training zou ik ze graag aan iemand anders willen geven, wellicht voor een kleinigheidje voor mij en mijn paard ? Ik woon in Amersfoort maar ze kunnen natuurlijk op de post. Als je intresse hebt kun je me het beste appen : 0655442040


Intresse< heb je geappt!

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:06

Goed, ik had vrijdag dus een filmpje gemaakt. Camera op het statief, 25 minuten, vooral losrijden dus, want dan zie je het gezwabber het beste. Filmpje teruggekeken - zag zelf al van alles... Toch nog teveel stelling aannemen (terwijl dat anders aanvoelt), over het tempo rijden (hij voelt voor mij vaak te traag maar is dat dan niet altijd), nog steeds te weinig begrenzen aan de buitenkant (dat moet echt HEEL duidelijk).

Dus mezelf streng toegesproken ipv het filmpje opgestuurd. Van het weekend beide dagen met deze aandachtspunten in het hoofd gereden. Ging super! *\o/* Nu heel blij met mezelf als instructrice, hahaha. Nee geintje, maar dit filmpje gaat dus nog niet naar Rien. Zo lang ik zelf nog zo goed zie wat er mis gaat...

Maar goed, de moraal van het verhaal en tip vd dag: Maak filmpjes! Zelfs al stuur je ze niet op. Want je ziet zelf ook wel het verschil met de filmpjes van Romy en Rien... }>

Succes allemaal weer!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:23

Hier wel filmpje, ook me rot geergerd aan berg fouten, er al mee bezig, verbeterd ook al, maar heb wel serieus probleem met het kantelen en hoofdschudden.
Afgelopen zondag liep ze zalig! (Helemaal blij mee) Nog niet perfect natuurlijk, maar echt stukken verbeterd, hoop dat dat geen toeval was, maar lijn. Moet nog weer filmen, als tegen die tijd nog geen commentaar op vorige filmpje heb gehad, stuur ik deze gewoon in met mededeling, vorige probleem deels al opgelost, nu hebben we... (aangezien er uiteraard weer nieuwe dingetjes niet zo gaan als ik ze in gedachten had).