Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 09:16

Goedemorgen Bokkers,

2 jaar geleden had ik bij mij zelf een bobbeltje in mijn borst ondekt.
Omdat er bij mij in de familie borstk. Voor komt heb ik direct een afspraak gemaakt bij de dokter.
Deze heeft mij toen door verwezen naar het ziekenhuis.
Na een controle en een echografie zijn ze er achter gekomen dat het om een cyste ging.
Na een overleg met de arts hebben we toen besloten om de cyste weg te gaan halen omdat ik er best veel last van had.
Het jeukte heel erg en als ik op mijn buik lag met slapen was het enorm gevoelig.
Dezelfde dag ben ik nog geholpen en gingen ze met een enorm lange naald door me borst heen zonder verdoving.
Helaas schoot de cyste elke x weg en was het een hele onhandige plek.
De cyste zat echt achter mijn tepel, ze moesten dus met een hele lange naald door mijn borst/tepel.
Dat was echt verschrikkelijk, ik ben toen kapot gegaan van de pijn en ik kon niet meer.

Toen vroeg de arts, kan je even zelf voelen of het weg is?
Ik voelen en ik dacht dat ik niks meer voelde en gaf aan dat het weg was.
Achteraf toen ik thuis was bleek ik toen nog wel een cyste te voelen, de arts had aangegeven dat dit mogelijk was en ik het even de tijd moest geven.
Achteraf is dat natuurlijk ook heel slecht geweest van de arts om aan mij te vragen of het weg was, ik was helemaal over stuur en ik had zo veel pijn.
Ze hadden dit weer opnieuw met echo moeten bekijken, die hadden ze bij de hand dan hadden ze zo gezien of het weg was.

Helaas is de cyste nooit weg gegaan, maar ik was zo getraumatiseerd dat ik voor geen mogelijkheid meer terug durfde te gaan.
Augustus 2016 heb ik toch besloten om nog een check up te laten doen bij de arts omdat ik er weer zo erge last van kreeg.
Ik heb toen contact gezocht met de dokter en werd direct door vewezen naar het ziekenhuis.
Ik had dit x voor een ander ziekenhuis gekozen omdat ik niet meer in het vorige ziekenhuis behandeld wou worden.
Direct aangegeven dat ik het niet wil laten weg halen door middel van die gigantische lange naald zonder verdoving.
De dokter stelde me gerust en gaf aan om eerst even te gaan kijken.

We hebben toen weer door middel van een echografie naar mijn borst gekeken.
De dokter gaf aan dat het om een cyste ging.
Dat dit heel normaal is en elke vrouw cystes heeft in haar borst, de ene gevoeliger en groter als de andere.

Ik heb toen ook laten weten dat ik er last van had, zij heeft toen gezegd dat het weghalen alleen weer op de manier gebeurd kan worden als de vorige x.
Met een lange naald en een verdoving zou mogelijk zijn, maar dan moet ze ook met een hele lange naald door me borst dus ze gaf aan dat dit net zoveel pijn gaat doen.
Ze gaf aan dat het echt niet gevaarlijk is en dat ik me nergens zorgen om hoefde te maken en dat het heel menselijk is.

Na overleg hebben we besloten om het zo te laten en het niet weg te halen.
De afgelopen tijd heb ik weer weinig last gehad van de cyste, af en toe als ik op mijn buik lig dan voel ik het lichtjes, maar het is niet heel pijnlijk als voorheen.

Tot ik gister een brief thuis ontving van het CZ.
Me moeder wist meteen, dit is de rekening van de controle.
Ik open de brief en tot mijn verbazing heb ik een rekening gekregen van €345 euro.
345€ voor alleen een echo? Ze hebben niks gedaan niks weg gehaald, alleen gekeken met een echo wat het was.
Ik moet alles uit eigen zak betalen, het wordt niet vergoed.

Nu ben ik heel erg geschrokken van deze rekening,
Tuurlijk je gezondheid is belangrijk maar om nou alleen voor een controle 345€ te gaan betalen vindt ik echt belachelijk.
Ik ben dan ook in staat om hier werk van te gaan maken en niet zomaar 345€ over te maken.
Zo kan ik ook wel heel makkelijk mijn geld verdienen,
Ik kan me gewoon niet voorstellen alleen bij een controle zoveel geld te hoeven afrekenen.
Dit bedrag van 345€ is alleen voor de controle in augustus 2016.
De rekening van 2 jaar geleden is toen der tijd natuurlijk al betaald.

Is er iemand die mij hier bij kan helpen?
Zou ik in jullie ogen recht hebben om hier werk van te gaan maken ?
Of zeggen jullie van gewoon betalen zo zijn de regels.

Ik ben een beetje heel erg geschrokken hier van en zou wel wat raad kunnen gebruiken.
Vandaar dat ik dit topic open en misschien dat jullie mij hier kunnen helpen en of advies kunnen geven hoe en wat?

Bedankt voor het lezen van het lange verhaal.

Groetjes
Denise

Sinds 16-06-2015 in mijn bezit Cavallo Rosso (Johnson x Welcome)
Z2 startgerechtigd


xPabloBokt

Berichten: 9305
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:20

Heb je gecontroleerd of het 2e ziekenhuis ook vergoed wordt door je verzekering?

Heb je alleen een basispakket? Dan kan het namelijk zijn dat dat ziekenhuis niet aangesloten zit bij het CZ. Dat kan de hoge rekening verklaren.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:23

Heel vervelend, maar er word gewerkt met DBC's. Dat betekend dat je met alleen controle net zo veel betaald als met behandelen, als met behandelen met de nodige complicaties en problemen en heronderzoeken en herbehandelingen. 1 Bedrag voor alles. Dus helaas, ik vrees voor je dat dit een normale prijs is.

Ik vraag me wel af waarom het niet vergoed word. Vermoedelijk (maar ik kan me vergissen) word het wel vergoed, maar gaat het om je eigen risico. Als dat zo is, is er echt weinig wat je er aan kan doen. Als het om een andere reden niet vergoed word, zou je daar naar kunnen kijken of daar nog wat aan te doen is. Maar ik vrees dat er echt niks anders op zit dan betalen.....

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:23

Jeetje wat een verhaal zeg, ik krijg er de kriebels van als ik het lees, laat staan doormaken.

Ik kan je niet helpen met je vraag, maar ik kan me wel voorstellen dat 'alleen controle met een echo' toch heel snel veel meer kost dan je zou denken. Medische kosten lopen gigantisch hoop op maar vaak merk je dat minder omdat een groot deel rechtstreeks naar de verzekeraar gaat.

Ik heb ook met het schaamrood op m'n kaken in een (buitenlands) ziekenhuis gestaan of ik voor een doodnormaal onderzoek even vooraf €3500 kon betalen. :wow: Uhhh...kost dat zoveel? Ook een gevalletje van maximaal 1 minuut onderzoek en 10min consult.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:25

Ik kan je alleen vertellen dat een echo van de bovenbuik 85 euro is, maar daar zat geen doktersconsult bij.

Ik denk dat pablo ook een goed punt heeft

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:25

Niet alles wordt vergoed, soms kan het ook een eigen bijdrage van iets zijn. Weet je zeker dat het geen eigen risico is?

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 09:26

Bedankt voor jullie reacties al zo snel.

Dit valt binnen mijn eigen risico,
Ik heb per jaar 380 euro eigen risico.
Dit valt dus daar onder, dus ik moet alles uit eigen zak betalen.
Alles wat boven de 380 euro zou vallen, zou vergoed worden.

Sinds 16-06-2015 in mijn bezit Cavallo Rosso (Johnson x Welcome)
Z2 startgerechtigd

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:29

Je kan misschien het ziekenhuis vragen om een opheldering over de kosten maar ik ben bang dat dit wel is wat het kost. Zorg = duur


TROY (2019) & LAYS (2014)

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:29

Wat een naar verhaal. Sterkte joh! Dan nu over je vraag: Bij welke zorgverzekering zit je? En wat staat er precies op de rekening? Bij mijn zorgverzekering bijv. mag ik alleen naar gecontracteerde ziekenhuizen, anders wordt er maar 75 % vergoed. Sowieso moet ik voor bijna alle onderzoeken eerst mijn eigen risico opmaken voor ik ook maar iets vergoed krijg. Ik ben sinds kort hartpatient en moet regelmatig een echo en hartfilmpje laten maken. Daardoor mocht ik in januari al het volledige eigen risico betalen want zo duur zijn die " simpele" onderzoeken dus!

Ik vrees dat je inmiddels kennis hebt gemaakt met ons dure zorgstelsel en het leed wat eigen risico heet. Dus nee, dan kan je daar geen werk van maken, was het maar zo simpel..

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:39

Eigen risico ben je al bijna kwijt wanneer je de dokter een hand geeft, je hebt een echo en een consult gehad(die waarschijnlijk even duurde) en dan valt mij deze rekening nog mee. Neem contact op met je verzekering met de vraag of je je eigen risico maandelijks kunt betalen. Wat je niet gebruikt word verrekend aan het einde van het jaar.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 09:43

bigone schreef:
Eigen risico ben je al bijna kwijt wanneer je de dokter een hand geeft, je hebt een echo en een consult gehad(die waarschijnlijk even duurde) en dan valt mij deze rekening nog mee. Neem contact op met je verzekering met de vraag of je je eigen risico maandelijks kunt betalen. Wat je niet gebruikt word verrekend aan het einde van het jaar.


Maar het rare is,
2 jaar geleden ben ik aan deze borst behandeld, hebben ze het geprobeerd te verwijderen en toen was de rekening 2 tientjes hoger dan dat het nu is.

Het is voor mij geen probleem om het bedrag in 1 x af te rekenen, maar het gaat mij er gewoon echt puur om dat het zo hoog is.
Nooit verwacht dat een controle + echo zo duur zou zijn.

Ik ga mijn verzekering bellen en vragen of ik inzicht kan krijgen in de kosten, hoe het komt dat dit zo enorm hoog is.

Sinds 16-06-2015 in mijn bezit Cavallo Rosso (Johnson x Welcome)
Z2 startgerechtigd


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:44

Bij veel verzekeringen kun je inloggen en zien wat er voor rekeningen zijn, misschien bij de jouwe ook wel.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:50

Het is voor ziekenhuizen gunstig om juist eenvoudige onderzoeken flink te overprijzen, omdat dat geld voor een deel niet van de zorgverzekeraars komt, maar van mensen zelf. En dus vinden zorgverzekeraars dat goed.

Met redelijkheid heeft dat allemaal niet zoveel te maken. Vraag het zeker na bij de verzekeraar, en bij het ziekenhuis, maar waarschijnlijk klopt het (helaas.)

Iets wat je wel kunt doen - wat deze rekening niet laat verdwijnen maar hopelijk wel dergelijke zaken in de toekomst voorkomt - is het steunen van https://nationaalzorgfonds.nl/ en bij de aankomende verkiezingen te kijken naar partijen die dit probleem erkennen en willen veranderen.

Drico

Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:53

DNIEZE schreef:
Alles wat boven de 380 euro zou vallen, zou vergoed worden.


Dat is niet waar, als je bedrag bijvoorbeeld €500,- was geweest moest je nog die €380,- betalen de rest zou dan inderdaad vergoed worden maar alsnog moet jij je eigen risico dan zelf betalen.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:55

DNIEZE schreef:
Maar het rare is,
2 jaar geleden ben ik aan deze borst behandeld, hebben ze het geprobeerd te verwijderen en toen was de rekening 2 tientjes hoger dan dat het nu is.

Het is voor mij geen probleem om het bedrag in 1 x af te rekenen, maar het gaat mij er gewoon echt puur om dat het zo hoog is.
Nooit verwacht dat een controle + echo zo duur zou zijn.

Ik ga mijn verzekering bellen en vragen of ik inzicht kan krijgen in de kosten, hoe het komt dat dit zo enorm hoog is.

Heb je mijn bericht over DBC's gelezen? Dat verklaard namelijk waarom dit ongeveer net zo duur is. Het verschil van twee tientjes kan dan verklaard worden door verschil in ziekenhuis.

Inzicht vragen in de kosten is altijd goed. En verder is de tip van shadow over het nationaal zorgfonds een goede. Het kan anders en in mijn ogen moet het ook anders.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:01

Iedereen betaald mee door middel van DBC.
Als ik behandeld wordt vor een gebroken been, is de DBC (het geld wat het ziekenhuis krijgt), net zoveel als ik voor maar 1x een foto en gips kom of dat ik 5x terug moet voor een foto en verschillende soorten gips.

Dat is jaren geleden al ingevoerd en geldt voor alle afdelingen en behandelplannen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-17 10:04

Drico schreef:
DNIEZE schreef:
Alles wat boven de 380 euro zou vallen, zou vergoed worden.


Dat is niet waar, als je bedrag bijvoorbeeld €500,- was geweest moest je nog die €380,- betalen de rest zou dan inderdaad vergoed worden maar alsnog moet jij je eigen risico dan zelf betalen.


Wat is er dan niet waar aan mijn quote?
Ik zeg toch precies hetzelfde als dat jij nu zegt?
Wat boven de 380 euro zou zijn, zou ik vergoed krijgen.
Dus zoals jij zegt, als het 500 zou zijn betaal ik uit eigen zak 380 euro en de verzekering zou dan 120 betalen..

Sinds 16-06-2015 in mijn bezit Cavallo Rosso (Johnson x Welcome)
Z2 startgerechtigd

Drico

Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:07

DNIEZE schreef:
Wat is er dan niet waar aan mijn quote?
Ik zeg toch precies hetzelfde als dat jij nu zegt?
Wat boven de 380 euro zou zijn, zou ik vergoed krijgen.
Dus zoals jij zegt, als het 500 zou zijn betaal ik uit eigen zak 380 euro en de verzekering zou dan 120 betalen..


Hoe jij je bericht had geschreven leek het erop dat je bedoelde als bedragen boven de 380,- zouden vallen dat dat allemaal vergoed zou worden. Dan heb ik je bericht verkeerd gelezen en bedoel je dus wel hetzelfde :)

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3


purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:20

Was je al door je eigen risico heen? Anders heeft het met dit te maken. Kijk anders even bij je cz pagina.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:30

Ik moet jaarlijks voor controle voor een mammografie en helaas word dit ook altijd verrekend met mijn eigen risico.
krom want het is op medisch advies dat ik jaarlijks op controle moet (over actief klierweefsel, en borstk komt veel voor in de fam, gelukkig bewezen niet de erfelijke variant)

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:33

kiki1976 schreef:
Ik moet jaarlijks voor controle voor een mammografie en helaas word dit ook altijd verrekend met mijn eigen risico.
krom want het is op medisch advies dat ik jaarlijks op controle moet (over actief klierweefsel, en borstk komt veel voor in de fam, gelukkig bewezen niet de erfelijke variant)

Maar wat is daar krom aan? Iedereen die naar het ziekenhuis gaat moet zijn eigen risico betalen.. Ook mensen die een verwijzing hebben, ook mensen die met spoed in het zh terecht komen.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:34

MightyJoe schreef:
kiki1976 schreef:
Ik moet jaarlijks voor controle voor een mammografie en helaas word dit ook altijd verrekend met mijn eigen risico.
krom want het is op medisch advies dat ik jaarlijks op controle moet (over actief klierweefsel, en borstk komt veel voor in de fam, gelukkig bewezen niet de erfelijke variant)

Maar wat is daar krom aan? Iedereen die naar het ziekenhuis gaat moet zijn eigen risico betalen.. Ook mensen die een verwijzing hebben, ook mensen die met spoed in het zh terecht komen.

Precies, dat is nou juist het vreemde van het eigen risico.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Rekening gehad van controle van m'n borst, enorm duur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:41

Jee,wat een prijzen...ik heb laatst een ech van mijn schildklier en baarmoeder en eileiders laten maken,en ook nog een dossier erbij met diagnose van een arts...48 euro.Maar dat is frankrijk...TSsterkte klinkt allemaal niet lekker,wat ze gedaan hebben

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:11

geerke schreef:
Jee,wat een prijzen...ik heb laatst een ech van mijn schildklier en baarmoeder en eileiders laten maken,en ook nog een dossier erbij met diagnose van een arts...48 euro.Maar dat is frankrijk...TSsterkte klinkt allemaal niet lekker,wat ze gedaan hebben


Zo was een vriend van mij in het ziekenhuis beland in Zwitserland.
IC, intensieve nazorg en denk totaal 1,5 week opgenomen (verder geen operaties ofzo geloof ik)
Hij kreeg de rekening ook zelf, om bij zijn verzekeraar in te dienen. 60.000CHF (~€56.000...) :wow: :wow: Dan wordt je wel met je neus op de feiten gedrukt hoe veel zorg kost


TROY (2019) & LAYS (2014)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lisan89, wisja en 25 bezoekers