Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:26

Interessant magootie! Heb even zitten gluren , helaas zit hij voor mij sowieso te ver weg om even langs te gaan :') denk dat me pa me helemaal voor gek verklaart en zegt ga maar lekker de divoza ofzo.

Weet iemand toevallig een goede zaak om laarzen aan te laten meten omgeving Zuid Holland? Ik pas wel in standaard maten maar als ik zoveel geld uit ga geven wil ik ze graag goed aan laten meten. Divoza ben ik sowieso niet gecharmeerd van , heb daar toevallig me cavallos gehaald omdat ze korting hadden en ik ze al zelf gepast had voor de gein. Zat zelf te denken aan van rijs , maar zag daar niet de modellen op de site staan die ik graag wil zien?

Trotse eigenaresse van Fancy Sollenburg (Uphill x Krack C)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:35

Alice13 schreef:
Ik heb hele lastige maten dus daar ga ik niet vanuit. Helaas en ik ben nog aan het afvallen dus ik wil nu nog niets aanmeten.

Jaah dan is het lastig! Ik pas zelf ook niet in een standaardmaat! Mijn onderbenen zijn vrij kort en smal en dan heb ik een grote voetmaat.

Weet biet wanneer hij precies met pensioen gaat hoor. Kan zijn dat het nog even duurt. Hopelijk kan je ze dan bij hem nog aan laten meten!

Sharkj: ja voor mij was het ook een eind rijden (100 km). Maar nu heb ik wel de perfecte laars. Vind dat toch wel een hoop waard! Zoveel geld uitgeven voor een laars die niet super zit vind ik zonde van mijn geld! ;)

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

Sharkj

Berichten: 1134
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Delfgauw

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:35

Daar heb je gelijk in Magootie! :D Ga zeker nog even nadenken en een beetje research doen haha

Trotse eigenaresse van Fancy Sollenburg (Uphill x Krack C)


ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:14

Sharkj schreef:
Interessant magootie! Heb even zitten gluren , helaas zit hij voor mij sowieso te ver weg om even langs te gaan :') denk dat me pa me helemaal voor gek verklaart en zegt ga maar lekker de divoza ofzo.

Weet iemand toevallig een goede zaak om laarzen aan te laten meten omgeving Zuid Holland? Ik pas wel in standaard maten maar als ik zoveel geld uit ga geven wil ik ze graag goed aan laten meten. Divoza ben ik sowieso niet gecharmeerd van , heb daar toevallig me cavallos gehaald omdat ze korting hadden en ik ze al zelf gepast had voor de gein. Zat zelf te denken aan van rijs , maar zag daar niet de modellen op de site staan die ik graag wil zien?


Heeft Pas-de-deux geen petrie laarzen? Ik zag in hun stand op Jumping Amsterdam Petrielaarzen.

Anders verder naar het noorden, in Castricum zit TrixSports en Astrid meet ze heel goed aan. Ze heeft mijn laarzen ook aangemeten en die zaten van dag 1 perfect. Ben er nog steeds blij mee.
Ik heb superiors gekozen, 2 tinten bruin.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:41

Sharkj schreef:
Interessant magootie! Heb even zitten gluren , helaas zit hij voor mij sowieso te ver weg om even langs te gaan :') denk dat me pa me helemaal voor gek verklaart en zegt ga maar lekker de divoza ofzo.

Weet iemand toevallig een goede zaak om laarzen aan te laten meten omgeving Zuid Holland? Ik pas wel in standaard maten maar als ik zoveel geld uit ga geven wil ik ze graag goed aan laten meten. Divoza ben ik sowieso niet gecharmeerd van , heb daar toevallig me cavallos gehaald omdat ze korting hadden en ik ze al zelf gepast had voor de gein. Zat zelf te denken aan van rijs , maar zag daar niet de modellen op de site staan die ik graag wil zien?


Er zijn veel meer modellen bij van Rijs dan dat er op de website staan, denk dat je daar super kan slagen!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:29

Mijn standaards weggegooid. 2 jaar niet gedragen wegens niet fijn meer zitten en in vochtige ruimte laten staan. Heb er toch wel 8 jaar mee gedaan. De perfects van 10 jaar oud moeten nwe zool binnenkort. De perfects van 21 jaar oud heb ik nog steeds. Beste laars ooit. Ze hadden toen nog geen dressuurbogen en toch is de laars mooi. Maat 8.5 xxhw pas ik nog steeds.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Ils_e
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:40

hi! iemand fotos van de petrie Verona aan? :) ik denk dat ik ze wil aanschaffen, maar ik ben benieuwd hoe ze zitten. Ik heb een erg lange en smalle kuit.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:49

Ils_e schreef:
hi! iemand fotos van de petrie Verona aan? :) ik denk dat ik ze wil aanschaffen, maar ik ben benieuwd hoe ze zitten. Ik heb een erg lange en smalle kuit.


Ik heb ze nu ong een half jaar maar eigenlijk geen foto waar ze echt super goed op te zien zijn :'). Het zijn iig geen laarzen met een hele bolle kuit zegmaar.
Afbeelding

Ils_e
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:52

MoniekV schreef:
Ils_e schreef:
hi! iemand fotos van de petrie Verona aan? :) ik denk dat ik ze wil aanschaffen, maar ik ben benieuwd hoe ze zitten. Ik heb een erg lange en smalle kuit.


Ik heb ze nu ong een half jaar maar eigenlijk geen foto waar ze echt super goed op te zien zijn :'). Het zijn iig geen laarzen met een hele bolle kuit zegmaar.
[ [url=m/MwoBQ1.jpg]Afbeelding[/url] ]



thanx! dus zou voor een slank pootje ook kunnen!? :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:52

Ik heb ze inmiddels al een paar x bij iemand aan gezien en ik vind het echt een hele mooie sjieke laars.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:57

Ja het is een slanke laars, ik zou ze gewoon gaan passen. Ik heb zelf ook vrij smalle enkels en totaal geen ballonkuiten en bij mij zitten ze helemaal netjes aangesloten.

mariska_emke

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:30

Afbeelding
Hier ook de Petrie Verona. Ik heb ze net binnen en nog niet op paard aan gehad. De Petrie Coventry heb ik al een paar jaar. Deze zitten erg lekker en zien er ook nog goed uit.

Emke M.B. (Leffert x Rients) M1+1 eindstand
Hieke van Wilma (Leffert x Djurre) L2+4 eindstand. Rust zacht! ❤
Emke, Rifka, Aike, Gemma en Teake

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 00:48

Ik ben bezig om een paar Petrie coventry over te kopen... mag ik iemand een pbtje sturen voor haar/zijn mening over de staat vs prijs? Qua maat moeten ze me passen :)

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 01:35

Ik zweer ook bij petrie. Heb de petrie anky al 9 jaar en nog steeds goed, wel van beiden de hak laten vervangen, en een rits in laten zetten, nu helaas aan de wijde kant geworden, maar nog steeds heel goed.
En ik heb de petrie Athene, maar dan met een lak gesp van de superior en een zilveren P.

Afbeelding
Afbeelding

Super fijne laars, niet extreem stug en kon er vrijwel meteen heerlijk mee rijden.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:13

Ook ik ga weer voor een Petrie laars. Nadat ik tot de ontdekking kwam, dat het polo model van n ander merk me totaal niet bevalt ( plus niet goed passend) , ga ik voor de Leeds in saai zwart :D .

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:29

Afbeelding


Petrie verona maat 6-47-35, geen supersmalle kuit ofzo, maar mijn benen lijken wel smaller :)

Edit; foto wat lichter gemaakt

Elk bad heeft er eendje.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:53

Kuitmaat 35 is aardig smal hoor!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:08

Kuitmaat 35 is best smal! Staan mooize sluiten echt mooi aan zo vanop de foto :D

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:09

Altijd erg tevreden met petrie. Ik heb sinds drie maanden de superior in honeycomb in de Rome uitvoering en een nieuw paar Berlin in bestelling.Afbeelding

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:29

ambre schreef:
Kuitmaat 35 is aardig smal hoor!

Ik heb opgemeten 37, maar er zit elastiek in dus het rekt nog wat mee, haha!
En, bedankt :) ze sluiten super aan! Zitten ook heel mooi strak om de enkel

Elk bad heeft er eendje.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:33

Ik heb de Petrie anky en ik heb kuitmaat 34 haha dus kan nog kleiner :P
Vind het erg fijne laarzen en ze blijven mooi al had ik achteraf liever laarzen met rits gehad, ik krijg ze erg lastig uit

Afbeelding

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:47

Ik blijf ook helemaal verliefd op Petrie's! Heb chaps en jodphurs van Ariat, super fijn maar ik wil ook nog erg graag een paar mooie laarzen...

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Verona, mits ze er in mijn maat zijn. Vallen voor mij in de wat meer betaalbare categorie haha. Weet iemand of deze erg stug leer zijn, of vrij soepel?

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:51

Renee_S schreef:
Ik blijf ook helemaal verliefd op Petrie's! Heb chaps en jodphurs van Ariat, super fijn maar ik wil ook nog erg graag een paar mooie laarzen...

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Verona, mits ze er in mijn maat zijn. Vallen voor mij in de wat meer betaalbare categorie haha. Weet iemand of deze erg stug leer zijn, of vrij soepel?

Ze zijn best soepel, je kunt er echt wel direct een uur mee rijden, maar het is niet zo dat je daarna niet even zeer hebt. Ik heb er nu 3x mee gereden en ze zijn nu al 'ingereden', dus het valt ook allemaal wel mee!

Elk bad heeft er eendje.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:52

Ik vind even inrijden ook totaal geen probleem natuurlijk! Maar mijn voorkeur gaat gewoon niet uit naar van dat hele stijve leer :) bedankt voor je reactie!

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:53

Renee_S schreef:
Ik blijf ook helemaal verliefd op Petrie's! Heb chaps en jodphurs van Ariat, super fijn maar ik wil ook nog erg graag een paar mooie laarzen...

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Verona, mits ze er in mijn maat zijn. Vallen voor mij in de wat meer betaalbare categorie haha. Weet iemand of deze erg stug leer zijn, of vrij soepel?


Zijn erg soepel! Ik heb ze ook en wil niet anders meer :') Het zijn mijn wedstrijd laarzen maar pak ze ook een beetje te vaak voor de gewone trainingen :') kon er direct mee rijden en ook geen echte pijnen gehad met inlopen etc

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat en 39 bezoekers