Conflict op oude werk, ivm betaling

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 17:15

Hoi bokkers ik zit een beetje met een probleem.

Ik ga niet te veel in details treden, omdat de zaak nog loopt maar ik wil wel graag jullie mening.

Ik had een contact van 4 uur, maar werkte er gemiddeld 15 per week.

Lang verhaal kort;

Ik ben werkzaam geweest in de kinderopvang voor net geen jaar. Ivm eerdere conflicten over betalingen, ben ik daar gestopt. Ik heb toen mijn laatste salarisstrook afgewacht. Helaas bleek het e.e.a. niet te kloppen en kwam ik zo'n 500,- nog te kort. Hier heb ik m'n oude werkgever op aan gesproken en wilde graag hierover in gesprek. Echter liet zij (ook na een aangetekende brief) niks van zich horen.

Hierom heb ik een advocaat in de arm genomen en ben ik er achteraan gegaan. Deze heeft met mij gekeken naar de roosters en dergelijke en is tot de conclusie gekomen dat ik inddd recht heb op die 500,-.

Hij heeft haar een aangetekende brief gestuurd met daarin dus de eis van het geld en daarbij alle bewijsstukken met hoe we op dit bedrag gekomen zijn.

Vandaag hebben we bericht terug gehad van haar advocaat, met kort gezegd daarin het volgende; Mijn werkgever had het idee dat het afgerond was. Niet dus, ik heb niet voor niks nog om een gesprek gevraagd. Ik hetgene wat ik tekort kom baseer op overuren die niet in overleg zijn gegaan. Klopt niet, het gaat om de weken dat ik op vakantie was die ik niet uitbetaald heb gekregen. Dat ik uren claim die niet waarbij ik door de werkgever niet ben opgeroepen Vergaderingen enz. En dat wij niet genoeg (duidelijke) bewijsstukken hebben om aan te tonen.

En nog een aantal verwijten van haar kant, maar die zijn niet belangrijk voor het verhaal.

Nu komt de tegenpartij met een voorstel, om 200,- bruto over te maken binnen twee weken na acceptatie. Maar ik weet het echt even niet meer..... Mijn advocaat geeft aan dat ik een goede zaak heb, die we zeker kunnen winnen, maar daar zit wel een kostenplaatje aan vast (nog zo'n 200,- minimaal). Aan de andere kant vind ik 200,- bruto erg karig voor het feit dat het om meer dan 500,- netto gaat...

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet.... Wat vind bokt?

Ik hoop dat het verhaal duidelijk is, ik ben op het moment redelijk boos (omdat zij verwijten maakt naar mij toe, wat dus niet klopt) en emotioneel door dit hele gebeuren, omdat dit al bijna een half jaar speelt.....

Groetjes!


susan20

Berichten: 65
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:18

200 euro is misschien wel karig maar ben je als je de rechtszaak aangaat niet meer geld aan je advocaat kwijt dan?

fjordjes

Berichten: 12020
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:21

Kun je hier geen deurwaarder voor inschakelen? Soms is al een brief genoeg. Kost meestal zo rond de 50/60 euro.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 17:21

susan20 schreef:
200 euro is misschien wel karig maar ben je als je de rechtszaak aangaat niet meer geld aan je advocaat kwijt dan?


Mochten we de zaak winnen, krijg ik alle kosten van de rechtszaak terug en al het geld waar ik recht op heb.

fjordjes schreef:
Kun je hier geen deurwaarder voor inschakelen? Soms is al een brief genoeg. Kost meestal zo rond de 50/60 euro.


Als mijn advocaat het niet voor elkaar krijgt, lijkt mij dat een deurwaarder toch ook niet veel meer kan doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:25

Maar als je het verliest, zijn alle kosten wel voor jou en die zijn niet mis. Vergis je daar niet in.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 17:26

Cayenne schreef:
Maar als je het verliest, zijn alle kosten wel voor jou en die zijn niet mis. Vergis je daar niet in.


Klopt, maar ik heb alle bewijzen en ik heb een advocaat die echt wel goed aangeschreven staat. Hij zou nooit tegen mij zeggen om er een zaak van te maken als er een (grotere) kans is als ik m zou verliezen.

MarjanB

Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:29

Maar is die 200 die ze nu aanbied al niet een blijk van schuld? Ik zou gewoon zeggen dat je wil hebben waar je recht op hebt en dat de kosten van advocaat ook voor haar zijn.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:30

Volgens mij weet je ex werkgever wel dat ze fout zit. Waarom zou ze anders over de brug komen met 200 euro?

Daarnaast weet jij ook dat je in je recht staat, dus heb je niks te verliezen? :D

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:31

Uit principe kwestie zou ik er wel een rechtzaak van maken, aangezien je advocaat zegt genoeg documenten te hebben die aantonen dat jij wél recht hebt op die €500.
Als je het zat bent, moe van de hele heisa zou ik genoegen nemen met die €200.
Dat is denk ik iets wat je voor jezelf moet afwegen. Ze proberen zich er nu makkelijk af te maken voor €200 (wat aangeeft dat zij ook weten dat jij nog geld krijgt!)

La Vie en Rose 

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 17:33

MarjanB schreef:
Maar is die 200 die ze nu aanbied al niet een blijk van schuld? Ik zou gewoon zeggen dat je wil hebben waar je recht op hebt en dat de kosten van advocaat ook voor haar zijn.


Precies ja.... Dat is ook een beetje waar ik mee zit.... Want er word door mijn ex-werkgever gezegd dat het allemaal niet in overleg is gegaan, maar erkent hier dus wel, dat deze uren zijn gewerkt.... Ik weet het op dit moment gewoon even niet zo goed....

xSCWx schreef:
Uit principe kwestie zou ik er wel een rechtzaak van maken, aangezien je advocaat zegt genoeg documenten te hebben die aantonen dat jij wél recht hebt op die €500.
Als je het zat bent, moe van de hele heisa zou ik genoegen nemen met die €200.
Dat is denk ik iets wat je voor jezelf moet afwegen. Ze proberen zich er nu makkelijk af te maken voor €200 (wat aangeeft dat zij ook weten dat jij nog geld krijgt!)


Voor mij is het vooral ook een principe kwestie geworden ook (vanaf het begin eigenlijk al). Juist doordat zij niks meer van zich heeft laten horen, was ik er juist op gebrand om het te halen.... Had zij gewoon netjes op mijn brief gereageerd en akkoord gegaan met een gesprek, hadden we er op een normale manier uit kunnen komen....

MarjanB

Berichten: 16422
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:34

heb je geen recht trouwens op gratis hulp van de wetswinkel? Dat scheelt je veel kosten.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 17:37

MarjanB schreef:
heb je geen recht trouwens op gratis hulp van de wetswinkel? Dat scheelt je veel kosten.


Je hebt PB.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:41

Als ik het zo hoor heb je op basis van een LAT een advies en brief gekregen, en moet er nu voor een procedure bijbetaald worden naar een toevoeging. Houd er dan wel rekening mee dat er een ondergrens is waar je een toevoeging voor krijgt.

Aan de andere kant heb ik nog niet gehoord dat je advocaat ook aangesproken heeft voor de wettelijke verhoging en de kosten van incasso, waardoor de vordering weer hoger wordt. Het kan dus wel meer worden dan die € 500,-, waardoor het risico van een procedure de moeite waard zou kunnen worden.

Aan de andere kant: nu € 200,- netto cashen en doorgaan met je leven is de stress misschien niet waard... Jouw keuze. Je kan in onderhandeling ook nog proberen dat bedrag omhoog te krijgen. Alweer: jouw keuze.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 17:52

Prrrr schreef:
Als ik het zo hoor heb je op basis van een LAT een advies en brief gekregen, en moet er nu voor een procedure bijbetaald worden naar een toevoeging. Houd er dan wel rekening mee dat er een ondergrens is waar je een toevoeging voor krijgt.

Aan de andere kant heb ik nog niet gehoord dat je advocaat ook aangesproken heeft voor de wettelijke verhoging en de kosten van incasso, waardoor de vordering weer hoger wordt. Het kan dus wel meer worden dan die € 500,-, waardoor het risico van een procedure de moeite waard zou kunnen worden.

Aan de andere kant: nu € 200,- netto cashen en doorgaan met je leven is de stress misschien niet waard... Jouw keuze. Je kan in onderhandeling ook nog proberen dat bedrag omhoog te krijgen. Alweer: jouw keuze.


Thanks. Ik wilde inderdaad gaan kijken of ik toch alsnog om de tafel kan gaan, en dan inddd evt toch nog meer eruit te slepen dan die 200,- bruto. Ik moet gewoon voor mezelf echt even goed nadenken wat ik wil. Maar ik vind het fijn om ook even andere tips te horen!

Rocamor

Berichten: 10829
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:03

Ben jij de enige werknemer die op deze manier weggekomen is bij deze opvang? Of zijn er meer gedupeerden?

Rockes <3

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 18:11

Rocamor schreef:
Ben jij de enige werknemer die op deze manier weggekomen is bij deze opvang? Of zijn er meer gedupeerden?


Er zijn in korte tijd meerdere werknemers weggegaan. Maar ik ken ze niet allemaal persoonlijk en sprak ze ook niet allemaal. Ik weet dat 1 collega ook probleempjes had, maar bij haar is alles wel netjes opgelost, ook al is zij uiteindelijk ook weggegaan.

Rocamor

Berichten: 10829
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:23

oke, ik dacht, wellicht bij meerdere problemen, dat je meer een front kunt vormen.

Rockes <3

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-17 18:23

Rocamor schreef:
oke, ik dacht, wellicht bij meerdere problemen, dat je meer een front kunt vormen.


Bedankt voor je tip. Dat was wel prettig geweest ja! ;)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:30

In princiepe zou ik voor mijn gelijk gaan. Echter heb je die min of meer al. Zel hebben door het voorstel al schuld bekend. Dus nu is het zaak om met zo min mogelijk inspanning zo veel mogelijk eruit te halen. Zou ze eerst een tegenvoorstel van €400 netto doen en eens kijken wat er gebeurd van hun kant.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:32

500 netto vs 200 bruto vind ik wel echt heel makkelijk van hun ervan af maken.. Vooral als je zo'n sterke zaak hebt volgens je advocaat

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:18

nou die 200 euro bruto mogen ze van mij ook in hun zak steken. Bij een inkomen van x euro heb je een advocaat op toevoeging en kost het je niet meer dan x bepaald bedrag.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:34

ik zou ervoor gaan

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 16:41

Eventjes een update!

Vandaag weer contact gehad met mijn advocaat. Wij hebben in overleg besloten niet akkoord te gaan met hun voorstel en hebben een tegenvoorstel gedaan.

Hij wil namelijk graag voor mij vechten en het zo goed en snel mogelijk oplossen.

Dat is als volgt;
- Mijn achterstallige reiskostenvergoeding (van de laatste maand).
- 300,- netto
- 77,- eigen bijdrage die ik heb moeten betalen aan de advocaat.

Ben benieuwd wat hierop gaat volgen...

Thanks voor de tips allemaal! Ik waardeer het.

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Conflict op oude werk, ivm betaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:50

Waarom ben je niet voor minimaal de 500 euro gegaan?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-17 19:03

Urona447 schreef:
Waarom ben je niet voor minimaal de 500 euro gegaan?


Omdat ze daarvoor waarschijnlijk niet over de brug gaan komen en dan alleen maar meer gaan tegenwerken. En ik ook niet zo veel zin meer heb in de hele rompslomp van een rechtzaak.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, sallandval en 27 bezoekers