Opzoek naar protocol met minpunten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Walrus
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-14

Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 10:27

Ik weet niet of het hier juist staat maar geen idee waar ik dit verzoek elders kan plaatsen?

Voor de verzekering ben ik opzoek naar een protocol waarin minpunten worden gegeven als een paard zijn tong uit zijn mond heeft. Eigen gegevens mogen hierop eventueel weggelaten worden.

Jullie zullen mij hier ontzettend mee helpen.


xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:32

Heb je echt een protocol nodig of iemand die het aangeeft dit vaak te hebben gehad?

Mijn pony steekt namelijk altijd zijn tong iets uit aan de rechter kant van zijn mond. dit is ook wanneer hij geen bit in heeft.
Tijdens het rijden trekt hij zijn lip iets op waardoor het zichtbaar wordt.
De tandarts heeft gezegd dat zijn tong aan de grote kant is voor het kleine mondje wat hij heeft.

Helaas zijn er juryleden die hier commentaar op hebben, ben al een aantal keren na de ring er op aangesproken, heb toen laten zien dat het paard dit altijd doet.....

...

Walrus
Berichten: 267
Geregistreerd: 09-04-14

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 10:35

Echt een protocol, dus mocht je deze nog hebben liggen toevallig dan maak je mij daar heel gelukkig mee!

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:32

Ik denk niet dat je die zult vinden want in mijn beleving wordt er gewoon een punt ingehouden van het te geven punt. Dus geen minpunten apart.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:39

Wegens prive-berichten met ts, ga ik hier niet verder op in.

Indien je met de verzekering iets opgelost wilt krijgen maar een protocol van een ander nodig hebt..... Ik vind dat het proces wat via de verzekering gaat, niet eerlijk verloopt.

...

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:48

Wat moet je met een protocol van een ander met jou verzekering :?

Ik heb er 1 liggen waar ik vrijwillig gestopt ben, met commentaar erop: sportief tegen over je paard dat je gestopt bent. Jammer van zijn tong over het bit. Werk aan souplesse en ontspanning dan wordt dit wellicht beter.

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:01

Ik ben wel erg benieuwd wat je kan claimen bij je verzekering als je paard de tong over het bit gooit bij een wedstrijd. Als het iets medisch is, lijkt me dat je dan bij je da moet zijn. Of heeft het te maken met waardevermindering van het paard, die door een verzekering vergoed wordt?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:21

Jacquel schreef:
Ik ben wel erg benieuwd wat je kan claimen bij je verzekering als je paard de tong over het bit gooit bij een wedstrijd. Als het iets medisch is, lijkt me dat je dan bij je da moet zijn. Of heeft het te maken met waardevermindering van het paard, die door een verzekering vergoed wordt?


Dit en anders is het een rijtechnisch probleem en daar zal de verzekering neem ik aan niets van vergoeden.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:37

Tong uit de mond heeft over het algemeen een niet medische oorzaak
Verkeerd bit, tand issues (als in hoog tijd voor de tandarts)
rijtechnische problemen
Of pijn door externe factoren
Die over het algemeen opgelost kunnen worden door aanpassen bit, tandarts erbij , rijtechnisch de boel oplossen
Of paard eens goed laten nakijken door fysio of osteopaat

Ben wel benieuwd wat een verzekering hier mee zou kunnen/willen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:03

Ik kan me voorstellen dat als het medisch is en je aan je verzekering wilt bewijzen dat dit invloed heeft op een eventuele wedstrijdcarriere, deze protocollen handig kunnen zijn. Ze bewijzen dan dat het inderdaad invloed kan hebben op de punten.

Ik kan je hier helaas zelf niet mee helpen. Toen ik schreef bij een wedstrijd werd er lager gepunt bij het paard dat het deed. Kan me niet heugen dat er wat over opgeschreven werd.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:38

Wat eerder gezegd is, er komen geen minpunten op het protocol.
Als een jury het ziet dan heb je een punt lager en zal er misschien in het commentaar staan dat de tong zichtbaar is.
Wellicht dat er een protocol te vinden is waarbij het onderaan in het punt 'Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard' wat bijgezet is.
Het is alleen niet duidelijk aan te geven hoeveel punten de tong je werkelijk kost, omdat het natuurlijk samenhangt met de aanleuning.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7


c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:41

Ander mans protocoll voor een verzekeringskwestie gebruiken? Via openbaar internet? Lijkt me niet fair of verstandig. Maargoed... ligt eraan waarvoor je het in wil zetten? Dus wat meer uitleg naar de aanleiding van je vraag? Ik heb het zelf niet maar ik ken wel iemand waarbij het een aantal maal op het protocol staat... maar dan wil ik wel precies weten waarvoor :)

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:34

c_alsemgeest schreef:
Ander mans protocoll voor een verzekeringskwestie gebruiken? Via openbaar internet? Lijkt me niet fair of verstandig. Maargoed... ligt eraan waarvoor je het in wil zetten? Dus wat meer uitleg naar de aanleiding van je vraag? Ik heb het zelf niet maar ik ken wel iemand waarbij het een aantal maal op het protocol staat... maar dan wil ik wel precies weten waarvoor :)


Als het is om aan de verzekering te tonen dat het nadelen kan hebben voor de wedstrijdsport vind ik daar weinig unfair aan. Ik kan je niet helpen met zo'n protocol TS

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Opzoek naar protocol met minpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:00

Een slap naar buiten hangende tong zou herkenbaar moeten zijn als een medisch probleem - en dus geen lagere punten.

Ik kende zo'n 20 jaar terug een meisje met zo'n pony en haar verhalen waren wisselend. (Sommige juries beweerden 'pony in verzet' etc.)

Dus een dure dressuur kwpn'er die opeens een verlamde tong heeft: daar is een interessant debat over te voeren...
(Of dat nu hier 'moet', is een andere kwestie.)

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:55

Janneke2 schreef:
Een slap naar buiten hangende tong zou herkenbaar moeten zijn als een medisch probleem - en dus geen lagere punten.

Ik kende zo'n 20 jaar terug een meisje met zo'n pony en haar verhalen waren wisselend. (Sommige juries beweerden 'pony in verzet' etc.)


Dit commentaar krijg ik ook geregeld, mijn pony heeft gewoon een te grote tong voor zijn kleine mond. de tandarts heeft dit geconstateerd en geen enkel bit brengt verandering.

Toch worden de punten weldegelijk lager gescoord. ik heb t wel een stuk of 3 a 4 keer gehad dat er onder in het protocol stond -1 of -2. paard steekt gehele proef te tong uit.

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ellis_h en 85 bezoekers