Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 01:07

Hallo bakkers. :+

Ik heb sinds de eerste week van februari een nieuwe baan als taxichauffeuze waar ik altijd al heb willen werken en heb al enige dagen gewerkt.Ik heb al van allerlei vervoermiddelen mogen proeven maar ben super zenuwachtig als ik niet weet op welke wagen ik zit de volgende dag. Het is zelf's zo erg dat ik totaal geen eetlust heb en zelf's als ik vrij ben super gespannen ben en geen eetlust heb. Nu heb ik bijvoorbeeld weekend maar loop me nu al op te vreten over maandag. ben zo bang dat ik op een bus moet. wat mij super bang maakt. Puur omdat ik bang ben dat ik die rolstoel beveiliging's systemen niet goed vast zet en de mensen onnodig gevaar op kunnen lopen (wat uit eindelijk ook wel goed zit) maar die onzekerheid dat er toch iets is waardoor het niet goed vast zit maakt mij kots en kots misselijk. Ik zit hier echt mee en heb eind deze middag een brief op gesteld voor mijn werkgever. En ik wil deze aan hem laten lezen. Alleen ben ik nu zo bang dat ze mij na aanleiding van de brief niet meer in dienst willen.
Ik wil gewoon dat ik elke dag een vaste auto heb waar ik mee mag werken en mij niet bang/gespannen hoef te maken. Ik ben in deze tijd 2 kilo afgevallen op de verkeerde manier.

Hoe en wat denken jullie hier over??

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3


belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 01:11

Geef het aan en vraag uitleg. Maak een checklist en leer het. Uit de weg gaan maakt je alleen maar meer onzeker want stel je voor dat er op een dag opeens geen andere mogelijkheid is dat....

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 01:17

Die checklist word niet wat omdat er teveel verschillende bussen zijn met verschillende systemen :'( en helaas is dit geen kwestie dat ik t niet snap of kan maar ben hartstikke bang :'(

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

Isabel

Berichten: 2268
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 01:21

Waarom ben je zo bang als je het gewoon kan?

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

T_Driver
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-09-12

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 01:23

Kunnen is ook weer een groot woord wat ik heb gigantisch veel uitleg nodig en het daarna dan nog niet begrijp en als ik het opeens alleen moet doen zonder begeleiding sla ik helemaal dicht en krijg ik spontaan een black-out

Daisy 04-07-12 you are the key to my heart only you can open 't <3

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 01:30

Heb je wel een goede uitleg gehad over de systemen of ben je terecht onzeker? Als je niet goed bent ingewerkt, dan daar eerst nog maar eens om vragen zodat je bij wijze van spreken mensen met je ogen dicht vast kunt zetten. Voor een klant niets vervelender dan een chauffeur die niet uitstraalt dat ie weet wat ie doet.

Ik zit er een beetje dubbel in, ik ben namelijk taxiklant met een rolstoel. Ik mag niet in mijn stoel vervoerd van mijn artsen, maar het vorige bedrijf dat mij reed wilde me wel 9 van de 10 keer in een bus vervoeren. Waarbij ik dan dus plaatsnam op een gewone stoel, maar regelmatig gehad dat die dan ook niet goed vast zaten. Nu raad ik dat bedrijf ook bij niemand aan, omdat het de directie geen barst uitmaakte hoe de mensen vervoerd werden, áls het maar gedaan werd. Bij zo'n bedrijf heb je als chauffeur ook echt niets te vragen over auto's of routes, dat is me wel duidelijk. Ik hoop dus dat je wel een goed bedrijf hebt gevonden om te werken.
Heb je contact met collega's en gevraagd of zij van te voren wel weten op welke auto ze zitten? Het kan zijn dat dat nog wel komt, maar omdat je nu nog kennismaakt met het bedrijf je die vastigheid nog niet hebt natuurlijk. Als een vaste auto gewoon is, zou je daar wat makkelijker om kunnen vragen.

Als je wel goed bent ingewerkt en de systemen dus kent en het puur je eigen onzekerheid is zou je kunnen vragen of je in elk geval de avond voor je gaat werken de planning van de volgende ochtend vast kan krijgen. Tenzij jullie regiovervoer of Valys doen zijn andere ritten met grote kans op rolstoelen (zorgvervoer, schoolkinderen) 24 uur van te voren bekend en ligt er voor de ochtend een planning. In het weekend zou dat dan wel pas zondagavond zijn.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!



Anoniem

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 01:48

Weet wel wat je bedoelt, komt bij mij een beetje over alsof je faalangst hebt.
Heb ik ook en wat helpt is gewoon doen en ontdekken dat je het echt wel zelf kunt!
Vertrouw op jezelf.
Misschien is het een optie om de eerste paar keren na te laten controleren?

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 03:17

Heeft het bedrijf geen mentorchauffeur in dienst? Meestal zijn dat ervaren chauffeurs die bereikbaar zijn voor (beginnende) chauffeurs. Je kunt zo iemand om tips vragen, maar ook om hulp. Mijn advies, ga eerst eens opzoek naar zo iemand.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 05:39

Heel eerlijk: n.a.v. je eigen beschrijvingen denk ik dat je de verkeerde baan hebt. Wat als je wel op een bus moet? En je moet een rolstoel vastzetten? Hoe zeker zit je dan achter het stuur?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 06:33

Gek idee misschien maar kun je niet een paar middagen (in je eigen tijd) oefenen met die bussen? Zodat je er handiger in wordt om alles goed vast te zetten. Wellicht is er wel een collega die het niet erg vindt je even te helpen om er meer handigheid in te krijgen.
Het is logisch dat je je verantwoordelijk voelt, maar het zou ook zonde zijn om een baan te laten schieten die je eigenlijk heel leuk vindt om iets waar je in principe gewoon op kunt oefenen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 06:58

Mijn broer heeft dit werk ook gedaan en vond het hartstikke leuk. Hij zat op een busje en was taxi chauffeur van mensen met een fysieke en geestelijke beperking. In het begin was het even wennen qua rolstoelbeveiliging etc, maar er zal vast wel goede begeleiding zijn.
Wegens verhuizing is hij ermee gestopt, maar dat vind hij nog steeds jammer. Het werk gaf hem heel veel voldoening.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:33

Geef aan bij het bedrijf dat je onzeker bent en dat je het daarom fijn zou vinden als je vooraf weet welk voertuig je meekrijgt. Ik weet zeker dat als je een paar weken verder bent, je zelfvertrouwen gaat groeien en je fluitend elke 'koets' gaat rijden. Je mist nog ervaring en je bent bang om fouten te maken. Beter dat dan jezelf overschatten en daardoor mensen in gevaar brengen. Het is alleen jammer dat je er nu zelf zo'n last van hebt. Komt goed!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:55

Ik werk aan de andere kant :)

Een van mijn cliënten werkt bij een vervoersmaatschappij. Hij vond t eng en was bang dat hij eruit moest. Ondertussen kreeg hij brieven van leerlingen om hem te ondersteunen.

Hij had een gesprek aangevraagd op t werk en ik ging mee. Toen bleek dat ze heel tevreden over hem waren. Hij mag de korte lijndiensten ook rijden. Maar de routes vind hij nog moeilijk. Tijdens dat gesprek werd me duidelijk dat de korte lijndiensten eigenlijk een erebaantje zijn, vanwege de toeslag ed.

Moraal, ga t gesprek aan en leg uit wat je nodig hebt. Werkgevers zijn vaak van goede doen, maar ze kunnen natuurlijk niet ruiken wat er speelt, daar hebben ze info voor nodig. Info van jou of van je begeleider.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:35

Het meeste is al gezegd maar vraag inderdaad uitleg. Als je er pas werkt kan je ook niet alles weten. Ik werk met mensen met een beperking en tijdens bewoners vakantie rij ik ook altijd met de bus. Wij hebben toen een cursus gehad over het vastzetten van de rolstoelen. Daarna mocht iedereen even in de stoel gaan zitten en gingen we een eindje rijden. Om te voelen hoe het is om vervoerd te worden in een rolstoel en om het gevoel te krijgen met de bus.

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:53

Elk mens is wel eens gespannen en heeft daardoor geen eetlust, of is bang om over te geven of raakt aan de diarree. Je kunt op meerdere manieren omgaan met angst. Uit de weg gaan en begrip vragen, of streng tegen jezelf en gewoon doen wat je gevraagd wordt. Er is een reële angst dan zeg ik, bij twijfel niet doen. Maar gewoon je een prettige weg banen gaat zich op latere leeftijd echt wreken. In de tussen tijd, eet je als je wél iets naar binnen krijgt, eetlust opwekkend eten en drink super gezonde drankjes.
Er zit een voordeel aan onzeker gedrag. Je kijkt alles goed na en bent hoogstwaarschijnlijk heel verantwoordelijk bezig. Zelf zit ik heel vaak in speciale taxi's met relaxte chauffeurs. Ze hebben vaak tunnelvisie, zijn soms onverantwoordelijk bezig , omdat ze denken te weten wat ze wel en niet kunnen. Het moet natuurlijk niet ten koste van je gezondheid gaan, maar ik hoop dat je wat meer vertrouwen in jezelf vind. Een klant is blij met chauffeurs die alles goed nagaan!

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Geen eetlust en super gespannen door nieuwe baan. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:01

Een nieuwe baan vergt in het begin veel van je.
De routine moet nog komen.

Kan je niet een paar keer meerijden met een ervaren iemand, al dan niet in je eigen tijd?
Kan je filmen hoe een bepaald systeem werkt?
Kan je dat thuis rustig nog eens bekijken.

[o]

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:04

Meid, denk toch dat je door de zure appel heen zult moeten bijten. Elke taxichauffeur zal wel een vaste auto willen om in te rijden, maar dat is voor taxibedrijven vaak niet mogelijk. Zij willen optimale flexibiliteit. Als ik alles lees, denk ik aan extreme faalangst. Ga hierover eens met je huisarts praten. Wellicht kun je therapie volgen of naar een psycholoog, anders blijft dit je altijd achtervolgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers