Ideeën zelf ponykamp organiseren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 09:22

Hoi allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kwam meer uit op grote kampen organiseren.

Nu wil ik samen met een vriendin een kamp houden. We zijn alleen ideeënloos. Wij gaan van 29 juli TM 20 augustus ( dit zijn 3 weken dus gaan in deze periode 2 weken)

Hebben jullie leuke ideeën wat we kunnen doen. Het duurt waarschijnlijk 2 weken,slaapplek Ed is geregeld. We zijn echt opzoek naar wat we met de paarden kunnen gaan doen of eventueel zonder paarden.

Wij zelf slapen op een boerencamping ongeveer 50m bij ons land vandaan. Helaas mogen we de caravan niet op het land zetten, anders hadden we dat gedaan.

Dus drop al je ideeën met en zonder paarden hier neer, we zijn er beneuwbe naar de ideeën.
Edit: iemand kwam nog op het idee de regio erbij te zetten ivm dingen doen zonder paarden, wij zitten in Steenwijkerland.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:48

dus als ik het goed begrijp ga je met je vriendin 2 weken op een paarden vakantie op een minicamping.
veel buiten rijden en dagtochten maken, dagje naar de stad winkelen, uit eten.

stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 09:51

Is het met jonge kinderen? welke leeftijd ongeveer?

stoerebanaan

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-07-16

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:00

Fotoshoot
Geblinddoekt raden wie de pony is (voelen)
Raden naar welk hapje de pony toe zal lopen
Winkelen

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 10:09

Het is indd meer een paardennvakantie, wij staan op een camping met uitzicht op de wei.

@stoerebanaan we zijn met z'n tweeën wij zijn 24 en 17. Dus geen enkele andere kinderen. Misschien nog andere maar voornamelijk met z'n tweeën.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:15

Dat is inderdaad geen kamp, maar gewoon met je vriendin en jullie paarden met vakantie :-D

Wat ik dan doe is lekker veel buitenritten maken. Wellnessdagje plannen, uiteten, naar een dierenpark, winkelen, tutten met de paarden, zelf lekker wandelen (de paarden mogen best een rustdagje). Enzovoort.

Veel plezier alvast!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 10:46

Bedankt voor je ideeën. Paarden krijgen uiteraard rustdagen. Daarom zoek ik ook dingen zonder paarden. Ik vind het wel kampgevoel geven.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:20


IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:41

Misschien leuk om een fotograaf te laten komen voor een fotoshoot op een mooie locatie met de paarden.

Zwemmen met de paarden in een meertje of zo geeft ook altijd een kamp gevoel!

michelle4684
Berichten: 107
Geregistreerd: 23-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:00

Idd zwemmen met/zonder paarden! :) En wat ook leuk is is naar het strand gaan maar ik weet niet hoever dat is voor jullie :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 13:06

michelle4684 schreef:
Idd zwemmen met/zonder paarden! :) En wat ook leuk is is naar het strand gaan maar ik weet niet hoever dat is voor jullie :)

Helaas heel ver -O-

Klokjes

Berichten: 323
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Ideeën zelf ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:33

Voor tips kun je ook op vakantie met paarden zoeken, want dat is dit meer dan kamp.

Misschien leuk om iets heel anders met de paarden te proberen op vakantie. Een les vrijheidsdressuur, lange teugel, een sessie paardencoaching/paardenspiegelen, boogschieten te paard, een TREC les, afhankelijk van wat er in de buurt zit.
Misschien is er wel een meertje of een plas in de buurt waar je kunt zwemmen. Leen of koop een boek met grondwerkoefeningen en ga eens kijken hoe ver jullie komen met de oefeningen uit het boek. Kijk filmpjes over vlechten en probeer zelf iets ingewikkelts uit met bloemetjes en al. Maak een eigen schrikparcours. Een picknickrit is leuk, je kunt zelf eten meenemen of naar een plekje in de buurt waar je je paard kunt aanbinden en lekker kunt eten. Soms lijkt dat er niet te zijn, maar van te voren even bellen kan soms best wat opleveren, ik heb ook een adresje wat niet officieel is om je paard mee te nemen, maar als ik van te voren bel, mag hij altijd in de wei tegenover het restaurant staan. Een beetje creatief denken en durven opent zeker deuren.
Ook leuk is om samen met de paarden je eigen pennyfotoverhaal te maken (verhaal bedenken, omgeving en paarden klaarmaken, misschien de paarden een specifiek truckje leren voor het verhaal, foto's maken en thuis of via een app de tekst toevoegen), of veel te filmen zodat je achteraf een mooie vakantiefilm kan maken. De tip om een fotograaf te laten komen is ook erg leuk natuurlijk.
Mogelijk is er een fokkerij/paardenmelkerij is de buurt en kunnen jullie om een rondleiding vragen/veulentjes kijken.
Zorg iig dat je een pakje kaarten en dobbelstenen meeneemt, dan heb je genoeg spelletjes en variatie. Avondje bbq, stappen, bioscoop, dagje dierentuin, pretpark, shoppen, high thea, een gezellige boktmeeting op jullie vakantieadres er valt genoeg te doen.