Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 17:52

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=1912760

Naar aanleiding van bovenstaand topic, waar het voornamelijk over telefoontjes/contact met collega's en werkgevers gaat, ben ik heel benieuwd hoe zelfstandigen dit doen.

Ik vind het namelijk erg lastig om mijn werk 'uit' te zetten, waardoor ik het gevoel heb 24/7 aan het werk te zijn. -O-

Ik werk op dit moment maandagavond t/m zaterdagmiddag. Met zo nu en dan ook workshops en trainingen op de zondag. Wat maakt dat ik de maandag zoveel mogelijk als vrije dag wil houden.
Qua werkuren lukt dat wel. Alhoewel.. Facebook bijwerken, administratie, etc...

Mijn privételefoon is ook mijn werknummer, dus ik krijg mijn zakelijke mailtjes daar op binnen. Evenals telefoontjes en appjes, smsjes, noem het maar op.
Dat vind ik wel eens vervelend... Maar twee telefoons zie ik ook niet zitten.

Ik ben reuze blij met mijn werk, maar ik vind het wel eens vermoeiend dat ik er contant mee bezig ben en het slecht los kan laten. Ik check toch m'n mail en alles.. Alleen tijdens een vakantie in het buitenland zet ik m'n telefoon echt uit, maar dat gebeurt praktisch nooit. :D

Hoe gaan jullie hier mee om? Een keer een dag even NIET met werk bezig zijn lijkt me heel ontspannend. :)

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:06

Ik heb een strenge vriend ;)
Mijn werktijden zijn tijden dat hij ook werkt. Als hij thuis is ('s avonds en in het weekend) mag ik van hem niet werken. Dan heb ik ook vrij. Dus ook niet achter de pc nog even snel dit of dat doen, dat moet dan maar de eerstvolgende werkdag gebeuren.
Soms werk ik wel in het weekend, maar dat is dan alleen een fotoshoot en meer niet. Uploaden, nabewerken e.d. moet allemaal wachten tot maandag.

Het was voor mij in het begin heel lastig, maar omdat hij daar zo op hamerde (als zzper heb je ook gewoon een werkweek en werktijden, zie het maar als een kantoorbaan) is het nu gewoonte geworden. Sommige zzpers rekenen een weekend-tarief of een avond-tarief, ik niet. Ik probeer zo veel mogelijk onder kantoortijden te plannen, en anders kan het inderdaad wel wachten tot de volgende dag.

Als je het echt heel moeilijk vind kan je er ook voor kiezen om ergens anders te werken dan thuis. Dat je dus daadwerkelijk naar je kantoor/ studio/ werkplek moet om iets te kunnen doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:09

Ik lees mee :j

Ik heb m'n telefoon iig vanaf 23.00 in de slaapstand staan.
Maar ik krijg ook weleens op zondag berichtjes..
14.00
Ik wil graag een afspraak maken
15.00
Hallo? Ik wil graag een afspraak maken
16.00
Hallo!?

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:12

ik heb vooral moeite met het lef van sommige mensen.

de zondag avond om 22.00u bellen met een onbenullige vraag.
's avonds in de week om 23.00u een berichtje sturen met een vraag.
de zaterdagmorgen om 7.15u bellen,.....

jeetje.
ik snap nooit dat mensen niet zelf kunnen verzinnen dat dit echt geen tijdstippen en uren zijn waarop je vreemde mensen gaat opbellen.

voor de rest loopt alles hier altijd door elkaar.
zowel man als mezelf zijn zelfstandig.
ouders ook,dus het nooit anders geweten/gezien dat er evengoed op zondag gebeld wordt en 's avonds laat gemaild,.....

maar,als wij bv een dinsdag zin hebben om iets te doen,wordt dat ook gewoon gedaan.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:23

Tja dat is het leven van een zelfstandige. Ik run momenteel zelf 3 bedrijven, weliswaar niet alledrie volledig in het operationele, maar rust heb ik bijna niet.

Het is een eigen keuze, maar idd soms heel zwaar en vermoeiend. Twee Gsm's werkt ook niet en word ik persoonlijk heel zenuwachtig/rusteloos van. Wel is alles gesynchroniseerd, dus iphone, mac, ipad etc.

Ik heb graag overzicht en controle, dus daar hoort het 'lastigvallen' gewoon bij.
Verder denk ik ook niet in werkdagen en weekenden, alles loopt door elkaar. Maar ook dat is mentaliteit denk ik. Ik sta er wel op om 2 dagen in de week een vrije voormiddag te hebben (wat ook best relatief is, maar ok), eens wat langer slapen, me-time, etc.

L'embarras du choix


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:28

Ik heb een werktelefoon en een privetelefoon. Ik kijk ALTIJD wie het is voor ik opneem. Op stap laat ik mijn werktelefoon ook gerust eens thuis. De wereld vergaat meestal niet als je niet opneemt, en als er het risico is dat iemands wereld wel vergaat dan weet ik vaak al van te voren dat dat risico bestaat, dus dan neem ik ineens wel mijn werktelefoon mee en neem ik die ene persoon ook daadwerkelijk op.

Ik werk thuis, maar klantcontact heb ik bijna alleen maar buitenshuis. Dat helpt ook.

Vriendlief kan niet echt controleren of ik op FB zit, zit te bokken, of mijn mail of website zit bij te werken :D Ik moet zelf nog leren mijn dag wat beter in te richten en klussen naar achter te zetten als het te druk is, maar tot op heden gaat het zonder ongelukken allemaal. Ik heb al veel meer controle op mijn werkdruk dan toen ik nog voor een baas werkte. Nu nog echt handig worden...

Langer slapen, even een keer rustiger opstarten, uurtje uit en op het terras aan de overkant gaan zitten... dat helpt echt.

O: en kattenknuffels tussendoor. Echt wel de leukste collega's die er zijn :')

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:50

Bij mij loopt het door elkaar heen, ondanks dat ik echte werkdagen heb. Maar ik ben maar alleen, met mijn peuter dan, en heb er geen moeite mee.

Als ik iets aan het doen ben met mijn dochter of een dagje weg ben met haar dan kijk ik helemaal niet op mijn telefoon en werk dan dus ook niet.

Sjafrane
Berichten: 804
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:00

Bij ons loopt ook alles door elkaar heen tot soms wel eens dat klant 's nachts bellen. Wij hebben veel buitenlandseklanten :D
Het bedrijf is van mijn man, maar soms lijkt het wel of ik er ook werk. En ik werk nog in loondienst ;) Meestal is het niet zo'n probleem. Soms is het vervelend. Maar ja eten moeten we ook hahah

Sinterklaas kapoentje gooi wat in mijn schoentje

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 19:04

Ik wil ook niet klagen hoor! Het is beter dan geen klanten! :D
Maar ik word er wel eens moe van, zoals vanmiddag heb ik een paar uurtjes 'vrij', maar ik ben dan toch in m'n hoofd ermee bezig. Ik moet nog dit, ik moet nog dat... Mailtje hier, belletje daar.
Ik kan het moeilijk uit zetten, maar dat ligt vooral aan mezelf denk ik.
Komt ook denk ik doordat ik niet helemaal opperbest in m'n vel zit en teveel burn-outs van dichtbij heb meegemaakt, dat ik doodsbang ben dat ik door al dat werkgedoe ook overspannen raak op den duur. :=

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:15

Ik heb een privé telefoon en een zakentelefoon en een zakelijke email en prive mail. En ik zorg gewoon dat ik geen zakelijke telefoontjes doe met mijn prive telefoon en geen mailtjes verstuur naar leveranciers oid. Zodat mijn prive een beetje wordt afgeschermd.
Voor een werkgever ben ik heel makkelijk hoor. 1 minuut buiten werktijd telefoon is jammer dan. Ben ik keihard in.
Maar voor mezelf heb ik die grenzen verlegd. Ik ben open van 09:00 tot 17:00 (stiekem werk ik ook savonds als dat handiger uit komt voor mijn klanten ivm werk) maar daar loop ik niet mee te koop. Als iemand vraagt of ik savonds kan dan zeg ik ja. In het weekend werk ik pertinent niet. Want ik heb ook gewoon mijn dagen vrij nodig. Wil ook naar mijn paard en leuke dingen doen met mijn vriend.
Ik werk daarom ook graag naar het weekend toe. Zeker als ik zon week heb als deze week met flinke migraine aanvallen en ik moet het echt rustig aan doen. Maar dan krijg je weer een mooie kans die ik echt niet kan afwijzen en zit je zomaar weer 2 uur in gesprek .. tja..

maar ik neem de telefoon aan tot 19:00 uur zodat mensen die werken ook de kans hebben om te bellen (al vind dat er al aanmeld mogelijkheden zat zijn via internet.. maar goed, service he.).
Maar daarna mogen ze mooi de voicemail inspreken en bel ik de volgende dag terug. Dan gaat de telefoon ook gewoon op zijn ladertje en ga ik lekker boodschappen doen oid. Ik probeer dat wel echt als grens aan te houden. Klant is koning, vooral als ze je eigen bedrijfje op poten houden.. Maar ik leef niet om te werken.. Vind mn werk heel tof en hoop dak heel ver kom hiermee.. Maar niet dat ik geen leuke dingen meer kan doen.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:22

Ik denk dat de clue echt zit in de bereikbaarheid hoor. starten met twee telefoons, eentje privé, eentje voor werk. Bepaal welke tijden je bereikbaar wil/kan zijn, en vermeld dit ook duidelijk op je site, facebook,visitekaartjes, etc.
na die uren, doe je de telefoon uit en pas de volgende dag weer aan, idem voor zakelijke mail en zakelijke sociale media.

RavenIris

Berichten: 769
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Scherpenheuvel, België

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:41

Ik vind het ook best lastig soms. Ik doe mijn werk erg graag, en mijn werk is nou toevallig ook mijn hobby. Een boel klanten van me zijn daarnaast ook nog eens vrienden.
In principe neem ik mijn telefoon niet op na 20u voor klanten, maar omdat sommige klanten dus vrienden zijn draait dat wel eens anders uit.. :+ En 2 aparte telefoons vind ik ook zo lastig...

Ik woon ook op mijn werk, dus als ik over het erf loop om bijvoorbeeld de was op te hangen op mijn vrije dag word ik regelmatig aangeklampt door pensionklanten of lesklanten. Heel gezellig hoor, maar als ik snel de was wil ophangen heb ik niet zoveel zin om "even" uit te leggen hoe je je paard weer aan het tolten kan krijgen.. :Y) Op de vraag "Heb je even tijd?" antwoord ik sinds kort dus botweg nee soms.. :o Maar als ik gewoon aan het werk ben heb ik er helemaal geen problemen mee natuurlijk!

De bereikbaarheid is tegenwoordig het grootste probleem... Als ik mijn telefoon niet opneem krijg ik soms meteen een mail, facebook bericht en nog eens een app'je! En dat is dan soms om 11u 's avonds met 3 vraagtekens bij omdat ik niet snel genoeg antwoord.. := "Want ik was toch online".. nou ja zeg!

Maar ik heb gelukkig wel de allerleukste job die er is, dat maakt veel goed! :D

If it's not an Icelandic, it's just a horse.
Lessen en training van IJslandse Paarden: https://raudidalur.weebly.com/

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:03

Ik ben ZZPer en daar naast bij mijn moeder in loondienst (en daar eindverantwoordelijke voor alle handel, contracten, verschepingen enz). Beide flexibele uren, meestal s ochtends voor mij zelf en daarna naar kantoor.

Bedrijf van mn moeder is van 8 tot 5 open, dus doe in die tijd het werk inprincipe. Meestal van 11 tot 5 ongeveer. Soms vroeg aanwezig en eerder weg voor eigen werk, of midden op de dag ff weg.

Maar daar naast ook regelmatig avonden omdat ik belangrijke dingen niet af heb, als er belangrijke dingen besproken moeten worden (veel handel met Amerika en Canada dus tijdverschil). En vaak ook zaterdag. 50 uur in de week is niets.
Voor mij zelf ook veel s avonds en in het weekeind afspraken maken. Voor het werk bij mijn moeder alleen als het werk niet af, zelfs als het na t weekeind kan geeft het mij meer rust om klaar te zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:08

Ik heb er best veel moeite mee om werk en prive gescheiden te houden. Vriend en ik heb samen 3 bedrijven. Een daarvan is seizoensgebonden, waardoor ik heb 2 seizoenen druk geb en 2 seizoenen smoordruk. Daarbij zijn we aan het bouwen, hebben we allerlei dieren en hobby's en oh ja.. ook nog een relatie met elkaar..

Ik zelf heb wel een werk en prive telefoon, mijn vriend heeft een telefoon voor beide. Dat redt ik zelf niet, ik word volledig gestoord en overspannen als ik 24/7 gebeld en gemaild word.

Ik ben wel erg streng qua bereikbaarheid met mijn werktelefoon. Van 9 tot 6 ben ik oo werkdagen bereikbaar. Bel je daarbuiten moet je even wachten tot de eerst volgende werkdag en dan bel ik dan terug. Ik keek net toevallig ook op mijn werktelefoon en zag dat ik 2x gebeld was om 18:45. Morgen zijn ze de eerste. Nu niet meer.

De weekeinden zijn ons redelijk heilig, dat zijn ze enige dagen waarop we samen vrij zijn. Het komt wel eens voor dat een van ons toch even aan het werk moet, maar dat proberen we echt te beperken.

In het begin maakte ik echt absurd veel uren in een week en dat doe ik niet meer. Eerlijk is eerlijk, ik ben geestelijk niet super sterk, en ik moet echt wat voorzichtig zijn. Ik wil niet overspannen raken.

Het lastigste van alles vind ik om als ik 'vrij' ben niet toch even snel wat te gaan doen, of dat ik dan ga lopen piekeren over alles wat ik nog moet doen of wil doen. Ik vind het ook erg lastig om problemen los te laten.

Ik vind het in ieder geval erg jammer dat contact opnemen tegenwoordig zo gemakkelijk is, mensen gaan er van uit dat je altijd bereikbaar bent. Ik vind dat zelf best vervelend..

Nayan

Berichten: 317
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:09

Ik wil ook geen twee telefoons, maar ook niet de hele tijd bereikbaar zijn. Een dual sim telefoon is voor mij de oplossing. En ik heb mijn zakelijke mail wel op mijn telefoon staan, maar de meldingen uit gezet. Dus ik open mijn mailbox wanneer het mij uitkomt en heb dus niet aldoor dat ik gelijk in de werkmodus schiet als er een mail binnenkomt. Daarnaast duidelijk naar je (potentiële) klanten communiceren op welke tijden je bereikbaar bent.. Ik word echt spuugzat van die 'altijd bereikbaar zijn' modus waarin we tegenwoordig zitten. Het is toch van de zotte dat je 's avonds laat of op zondagochtend o.i.d. nog geacht wordt berichten te beantwoorden..

Ik werk nog wel veel op allerlei tijdstippen maar dan niet omdat ik daartoe gedwongen wordt door telefoontjes of berichtjes o.i.d. Belt er iemand wel op zondag dan neem ik gewoon niet op, ik weet niet in welke branche jij werkt maar de wereld vergaat zeker niet als ik niet opneem.

SARINO

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:59

Alles loopt hier door elkaar....Ik heb samen met mijn man een veebedrijf.
Vergaderen doen we onder het eten,kinderen voeden we op tijdens werktijden.
Staan 24/7 klaar voor ons vee }:0
Soms even telefoon uit als we een middagtukkie doen :Z
Het is druk en rommelig maar zal niets liever willen.

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:16

Het voortdurend met de zaak bezig zijn blijft wel zo denk ik. Ook zonder telefoon en mail. Bij ons gaat het al dertig jaar zo. Man werkt meer dan fulltime in het bedrijf en ik werk momenteel nog maar twee dagen maximaal op de zaak, de rest doe ik thuis. Krijg nooit telefoon want slechthorend maar wel veel mail. Ook 's avonds, waar dan weer van alles uit voortvloeit. En 's avonds moeten we meestal van alles doornemen.en moet ik dingen uitzoeken naar aanleiding daarvan. Mijn bijbaan is vertalen, (ook thuis) en dat houdt gewoon op als het werk af is.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:28

Gelukkig gaan voor mij (als schrijfster) de meeste opdrachten en overleggen via de mail, dus van constant veel telefoontjes heb ik weinig last. Wel vind ik het ook erg lastig om werk "uit" te zetten. Het is zo verleidelijk om na het eten nog even een artikel af te maken, op zaterdag nog even een hoofdstukje te schrijven, dat soort dingen.
Ik heb voor mezelf de regel dat ik één dag in de week echt vrij moet hebben, en in principe elke avond na half acht (uitzonderingssituaties daargelaten), en tot nu toe werkt dat erg goed. Al moet ik me echt inhouden soms. Maarja, ik mag niet klagen, met werk dat tevens ook als hobby voelt :D

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:24

Leuke vraagstelling en een goede om over na te denken als je zelfstandige bent.

Mijn reactie in het andere topic past hier ook wel bij:
Citaat:
Ik heb een eigen bedrijf met een aantal werknemers. De valkuil is dan groot om continu "aan" te staan, maar ik kies er bewust voor om dat niet te zijn. Mijn motto daarbij: als het spoed is moet je 112 bellen en al het andere kan best even wachten.

Zowel mijn medewerkers als ikzelf hebben een werktelefoon en die gebruiken we alleen onder werktijd. We hebben wel twee groepsapps: een werkapp (op de zakelijke tel.) en een privéapp op eigen telefoons. Die laatste wordt incidenteel eens gebruikt om een vakantiefoto oid te delen, verder is het een rustige app.
In het weekend doe ik wel eens een paar dingen voor de zaak, maar ook dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken. Van mijn medewerkers verwacht ik overigens ook NIET dat ze bereikbaar zijn op hun vrije dag :).

Aanvullend hierop:
- ik heb geen zakelijke mailaccounts ingesteld op telefoon/iPad. Doe de mail alleen vanaf mijn laptop en in vaste blokken. Dan kan ik veel efficiënter dingen oppakken. Op mijn iPhone las ik het wel maar dan zat er direct weer een "ik moet morgen niet vergeten om...". Dat heb ik nu absoluut niet meer. Kleine dingen handel ik direct af en grotere zaken komen in de map 'actielijst' en doe ik op een later moment.
Het scheelt ook dat ik vier tot vijf dagen in de week op kantoor ben. Thuis is dan sneller 'gewoon thuis' en weekend is weekend. En natuurlijk zijn er bomvolle weken waarin ik 's avonds en in het weekend ook aan de slag moet, maar op het moment dat dat structureel wordt weet ik dat ik meer moet gaan delegeren :).

❤️

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:34

helemaal met je eens Plien91!

Sinds ik samenwoon ben ik ook veel strenger op mijn uren. Ik werk onder 'werktijden' en in de avond en weekend niet. Of er moet hoge uitzondering / spoed zijn. Door deze strenge regels vul ik niet meer ieder vrij uurtje in met werk, je kan immers aan de gang blijven, en werk is nooit klaar.

Heb daarom ook geen email op mijn telefoon staan, wat mij ook heel erg hielp was beter plannen. Niet alleen een actie lijst maar ook direct invullen wanneer ik wat ga doen.

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:42

2 telefoons vind ik wel echt een aanrader dan. Misschien een telefoon met 2 simkaarten? Weet niet of je er dan voor kunt kiezen om op 1 simkaart je meldingen uit te zetten?
Daarnaast kun je in je Facebook en what's app profiel en je email ondertekening je 'openingstijden' zetten. Dat je binnen die en die uren reageert en daar buiten niet. Kun je altijd nog kiezen of je wel antwoord.

Ik vind het ronduit asociaal als mensen van je verwachten dat je op zondag of in de late uurtjes reageert op een vraag. Daarentegen snap ik wel dat ze vraag alvast sturen zodat ze het niet vergeten.

Ik denk dat het al heel er veel helpt als je hier de juiste verwachten rondom schept en gewoon duidelijk bent naar je klanten.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:52

Ik vind twee telefoons heel handig, vooral ook omdat ik in vakanties e.d mijn werktelefoon aan een medewerker kan geven zodat wel alle inkomende telefoontjes/appjes worden opgevangen.

❤️

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:55

Ik heb ook 1 telefoon voor werk en privé, waar ook de zakelijke fb pagina op beheert wordt(evenals mijn privé fb) en zowel zakelijke als privé mail.

Qua mail is het geen probleem, die lees/open ik niet als het laat is of het echt even niet uitkomt. Appjes/sms lees ik wel en als het kort kan beantwoord ik het en anders kom ik daar later even op terug. Ik kan het voor mezelf vrij makkelijk uitzetten als het eigenlijk al laat is of wanneer het even niet uitkomt. Er zijn genoeg momenten op de dag, dat ik wel even zakelijk bezig ben met de administratie ed en dan beantwoord ik netjes alles.
Telefoontjes is wat lastiger en neem ik (als het even kan) altijd op en mocht het echt niet uitkomen, dan vertel ik dat de klant en bel ik die later terug.

Wellicht dat er in de toekomst nog wel eens een 2e telefoon bijkomt, voorlopig bevalt mij dit prima.

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Sansevieria
Berichten: 4189
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:56

RavenIris schreef:
Ik vind het ook best lastig soms. Ik doe mijn werk erg graag, en mijn werk is nou toevallig ook mijn hobby. Een boel klanten van me zijn daarnaast ook nog eens vrienden.
In principe neem ik mijn telefoon niet op na 20u voor klanten, maar omdat sommige klanten dus vrienden zijn draait dat wel eens anders uit.. :+ En 2 aparte telefoons vind ik ook zo lastig...

Ik woon ook op mijn werk, dus als ik over het erf loop om bijvoorbeeld de was op te hangen op mijn vrije dag word ik regelmatig aangeklampt door pensionklanten of lesklanten. Heel gezellig hoor, maar als ik snel de was wil ophangen heb ik niet zoveel zin om "even" uit te leggen hoe je je paard weer aan het tolten kan krijgen.. :Y) Op de vraag "Heb je even tijd?" antwoord ik sinds kort dus botweg nee soms.. :o Maar als ik gewoon aan het werk ben heb ik er helemaal geen problemen mee natuurlijk!

De bereikbaarheid is tegenwoordig het grootste probleem... Als ik mijn telefoon niet opneem krijg ik soms meteen een mail, facebook bericht en nog eens een app'je! En dat is dan soms om 11u 's avonds met 3 vraagtekens bij omdat ik niet snel genoeg antwoord.. := "Want ik was toch online".. nou ja zeg!

Maar ik heb gelukkig wel de allerleukste job die er is, dat maakt veel goed! :D
,
Ik werk deels in loondienst, en deels als zelfstandige.
Heb maar een telefoon, en ja, soms laat ik die bewust in de woonkamer liggen als ik ga slapen, heb mijn rust hard nodig. Ik bel de volgende morgen wel terug...

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Mlies
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Zelfstandigen; werk en privé scheiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 14:26

Dank voor jullie reacties!

Die groepsapps is ook een dingetje. In het begin was ik daar ernstig tegen, maar je ontkomt er toch niet aan. Inmiddels met een aantal trainingsgroepen een groepsapp en het is ook wel weer handig. Afmeldingen, trainingslocaties ed kunnen snel daar in ipv weer via de mail.

Ik ga toch een tweede telefoon overwegen... Op het moment dat ik iets voor mezelf aan het doen ben en een zakelijk mailtje krijg ben ik toch weer met werk bezig, ookal lees ik hem nog niet eens. :+

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 96Laura, _kimm, GrapeshotBot, mariettek, Nieknollie en 45 bezoekers