Wie heeft ervaring met dit zadeltje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fotografie1
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-16

Wie heeft ervaring met dit zadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 18:34




Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:21

Dat zadel betreft een erg goedkoop zadel met boom. De kans bij dit soort zadels is erg groot dat het zadel van erg slechte kwaliteit is, vaak ook krom. Daarbij gaat het om een boomzadel, waarbij het dus ook noodzakelijk is om een zadelmaker de pasvorm te laten beoordelen.

Ik zou als je zo weinig uit wilt geven liever voor een tweedehands pannekoek zadel gaan van betere kwaliteit, of een ouder gewoon boomlooszadel. Dan is de kans groter dat je iets koopt waar je het paard niet meteen veel last mee bezorgt.

Link naar het zadel zelf ipv alleen de afbeelding: https://www.athleteshop.nl/shires-veelz ... art-231652

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Fotografie1
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 17:07

Angela schreef:
Dat zadel betreft een erg goedkoop zadel met boom. De kans bij dit soort zadels is erg groot dat het zadel van erg slechte kwaliteit is, vaak ook krom. Daarbij gaat het om een boomzadel, waarbij het dus ook noodzakelijk is om een zadelmaker de pasvorm te laten beoordelen.

Ik zou als je zo weinig uit wilt geven liever voor een tweedehands pannekoek zadel gaan van betere kwaliteit, of een ouder gewoon boomlooszadel. Dan is de kans groter dat je iets koopt waar je het paard niet meteen veel last mee bezorgt.

Link naar het zadel zelf ipv alleen de afbeelding: https://www.athleteshop.nl/shires-veelz ... art-231652



Oki, Bedankt voor je reactie!
Ik wil geen "plat" zadeltje voor dr hebben..

Alleen dat zadeltje van de link.. word denk ik weer TE groot voor me shetje..
wil nii groter dan 12" hebben dan heb je meer zadel dan pony haha!

Nobodylikes

Berichten: 44
Geregistreerd: 02-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:02

Ik heb dit zadeltje voor onze mini van 78cm. Prima dingetje om lichte kindjes op te laten rondhobbelen hoor, beter dan een pannenkoekzadeltje! Kussens zijn alleen van een soort piepschuim dus ik heb er wel een zelf gemaakt bontje (op de markt een stukje schapenvacht aan de huid gekocht) onder liggen voor wat demping.

correctie: ik heb net ietsje ander type zie ik net.. 12"
http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... tief-zadel

RJ Hosting Flynnagan Rider RIP Buddy...
RJ Hosting Elsa of Arendelle de teller is gestrand op Z1+1, helaas zal deze niet verder oplopen wegens studie..

Fotografie1
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 17:36

Nobodylikes schreef:
Ik heb dit zadeltje voor onze mini van 78cm. Prima dingetje om lichte kindjes op te laten rondhobbelen hoor, beter dan een pannenkoekzadeltje! Kussens zijn alleen van een soort piepschuim dus ik heb er wel een zelf gemaakt bontje (op de markt een stukje schapenvacht aan de huid gekocht) onder liggen voor wat demping.

correctie: ik heb net ietsje ander type zie ik net.. 12"
http://www.piafferuitersport.nl/zadels- ... tief-zadel



ze hadden een fijn foutje gemaakt!
had precies zo`n zadeltje binnengekregen dan wat ik had besteld :P

Kaatastrof

Berichten: 6257
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft ervaring met dit zadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:39

De Wintec Kids lijkt me wel wat voor jullie dan. Heeft ook kussentjes. Evt. kan je nog altijd zoeken naar een drukverdelend zadeldekje oid. Ik heb zelf ook voor iets dikker gezocht icm mijn Shet op aanraden van osteo (zat vast in de rug)
Afbeelding

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

dioniJarig

Berichten: 822
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Wie heeft ervaring met dit zadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:52

De wintec hierboven vonden mijn kinders niet fijn ivm de rechte achterkant. Als ze wat te ver omhoog kwamen landden ze op die achterkant.

De hi-lite uit de post van TS heb ik ook gehad. Die vonden de kids in het begin fijn, maar omdat er geen kniewrongen zijn misten ze later toch wat steun. Het zadeltje is ook wat glad om op te zitten.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

Kaatastrof

Berichten: 6257
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:01

Had ik hier wel geen last van.. :)
Afbeelding
Broertje is te groot geworden en pony te oud, dus gebruik hem wel niet al te veel meer. Maar vind het persoonlijk één van de betere shetzadels op de markt.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Fotografie1
Berichten: 18
Geregistreerd: 27-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-17 20:37

ik ga sowieso op zoek naar een ander zadeltje denk ik
na mijn idee ligt deze zadeltje niet goed, boom aan de smalle kant
en ik vind het zadeltje redelijk hoog (weet niet als het zo hoort bij dit zadeltje)
is namelijk m`n eerste zadeltje die ik heb gekocht

zijkant
Afbeelding

voorkant
Afbeelding

achterkant
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dewindhoek, Fayyah19, sberg en 40 bezoekers