Ontslag nemen proefperiode

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 12:27

Hi!

Ik werk nu bijna een maand ( morgen ) bij mijn nieuwe baan.
Echter bevalt het totaal niet, de sfeer is vreselijk, het werk zit weinig uitdaging in en het werktempo is onwijs langzaam. ( niet verbazend als iets jaren blijft liggen )

Nu ben ik niet zo dat ik zomaar opgeef en na een week wegloop.
Dus ik heb me doorgezet om te kijken of het zou verbeteren, dit deed het helaas niet. Ik ging al snel met tegenzin naar mijn werk en nu sinds 1,5 week besloten weer op zoek te gaan naar iets anders.

Nu heb ik komende vrijdag c.q. volgende week maandag een gesprek ergens anders. Nu loop echter mijn proefperiode op 09-02-2017 af. En omdat ik anders tot eind maart hier zit ga ik mijn contract opzeggen voor ik daar aan vast zit.

Maar nu mijn vraag:
Mag ik deze ook op 09-02 nog opzeggen? of moet dit echt vandaag 08-02 gebeuren? ( mijn contract is op 09-01-2017 ingegaan )

Alvast bedankt!


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:30

Lijkt me verstandig om even na te vragen op het werk.
Als je toch al weg wil, en liefst vandaag nog kan je best aankomen met die vraag.

Succes!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:31

als je al besloten hebt dat je weggaat, waarom zou je dan tot morgen wachten met opzeggen?

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 12:35

Het is ook de bedoeling om het vandaag nog te doen, ik wil gewoon voor de zekerheid weten of het morgen ook nog kan. Het is een apart bedrijf en ik verwacht niet dat ze me lachend de deur uit laten gaan.. Mocht mijn baas het dan morgen pas lezen, of te bereiken zijn dat hij dan niet aankomt dat het te laat is.

Het is puur voor zekerheid om voor mezelf te weten, niet omdat ik van plan ben het morgen pas te doen.
Ik ga het ook persoonlijk zeggen als dat mogelijk is en daarbij apart een brief nog inleveren zodat het 100% rechtsgeldig is.

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:37

Dan zou ik vandaag alles netjes afronden. Vertrekken in je proeftijd is ook zonder uitwerktermijn, dus je zit per direct zonder werk, tenzij je anders afspreekt met je leidinggevende.

Rond je lopende taken voor zover mogelijk af en vraag of je leidinggevende even tijd voor je heeft. Dan kun je in ieder geval met een gerust hart vertrekken, als ze je gelijk weg willen hebben.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:37

Best een kopie van de brief laten ondertekenen 'voor ontvangst'.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:39

In je contract staat als het goed is of je proefperiode tot 09-02 loopt of tot en met 09-02. In het eerste geval moet je uiterlijk vandaag opzeggen omdat je anders vastzit aan je contract. In het tweede geval zou het morgen ook nog kunnen. :)

Zet in je brief wel duidelijk de datum van vandaag, mocht je baas het dan morgen pas lezen dan staat er in ieder geval zwart op wit dat het ontslag op 08-02 ingediend is.


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:43

Sclimpre schreef:
Best een kopie van de brief laten ondertekenen 'voor ontvangst'.



gewoon bij de secretaresse of h&m afgeven en vragen of ze gelijk even een dagstempel op de brief zetten.. tekenen hoeft niet eens.. zolang de 'post' maar ingeboekt is op de datum..

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:46

gewoon vandaag doen, tijdens de proefperiode ben je zo vrij als een vogel!
Succes!

Leef: neem en geef!

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 12:54

Super, dank jullie wel! Ik doe het gewoon vandaag met de datum op vandaag, af laten tekenen op vandaag en laten tekenen voor ontvangst.

Anders word er straks weer een drama als ze wat anders in hun hoofd hebben haha

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:44

Succes!!

Leef: neem en geef!

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 14:12

Nou het is heel erg mee gevallen, althans, mijn teamleidster die pakte het gister heel goed op.
Ongeveer de rest van het bedrijf heeft nog geen woord tegen me gezegd. Die weten het sinds vanochtend :')

Morgen alweer een sollicitatiegesprek dus voor mij gaat het verder top haha!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Ontslag nemen proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:34

is meestal toch niet zo interessant als iemand die er net is, al gaat?
vaak voelt men het toch al wel aankomen als het niet botert tussen het bedrijf en de nieuwe medewerker.

meestal doet een bedrijf ook helemaal niet moeilijk, daar is immers de proeftijd voor


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 14 bezoekers