Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:03

Ja heel belangrijk is het niet hoor, maar ik heb keuze uit 2 prijzen qua vakanties. De ene is 7 dagen, maar dan op de laatste dag pas om 2115 terug, de andere is een dag langer en dan vlieg ik de volgende ochtend om 11 uur terug.. Prijsverschil is 65 euro..

In beide gevallen heb je geen stranddag meer, dus eigenlijk betaal je 65 euro voor nog 1 overnachting en een vroeg ontbijt..

Wat zouden jullie doen? :+

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:05

De volgende dag vliegen. Dan ben je lekker uitgerust thuis ipv half brak omdat je midden in de nacht aankomt. Dan kun je ook je laatste dag nog gewoon ontspannen alles doen wat je wilt zonder op je klok te kijken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:07

Die tijden veranderen toch weer is mijn ervaring := ik zou de volgende dag terugvliegen als het maar 65€ extra kost

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:07

In eerste instantie zou ik voor de 7 daagse optie gaan, alleen als daar een mogelijkheid tot het stallen van je koffers is totdat 's avonds weggaat :+
Als je overdag nog dingen wil doen en je moet steeds je koffers meezeulen is niet handig :+

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:09

Volgende dag vliegen. Je lijkt nog een hele dag te hebben als je om 21.15 terugvliegt, maar je moet je kamer uit, terugkomen om je bagage op te halen en daar word je niet rustiger van. Volgende dag terugvliegen geeft je nog de hele avond erbij en je gaat lekker rechtstreeks van je hotel naar het vliegveld.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:13

Hangt er een beetje vanaf hoe lang je vliegt :)*
Mijn vriend en ik zijn van Rome terug naar huis gevlogen in de avond. Vonden wij echt veel prettiger, konden we lekker rustig inpakken en overdag nog wat zien. Het appartement zat vlakbij het station dus bagage ophalen was ook geen probleem. Bovendien zijn we echt geen ochtendmensen dus vliegen om 9:00 was echt voor niemand leuk geweest _O-
Wat wel vervelend was is dat we veel vertraging hadden op de terugweg ivm een defect toestel (waardoor er een ander vliegtuig moest komen). Gelukkig hoefden we niet met de bus op de terugweg dus dat scheelde weer. Laat thuiskomen vind ik nooit zo erg, je kruipt toch direct je bed in

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:16

Ik kies ook voor savonds te vliegen, je bent dan lekker moe van een dag rond te lopen, dus meer kans dat je een dutje kan doen op de vlieger. Thuiskomen en lekker je bedje in. Als ik overdag reis kan ik absoluut niet slapen en dan duurt het wel erg lang.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:20

Volgende ochtend, niet nog een halve dag met je koffers zeulen, niet meer kunnen douchen etc. Lekker slapen, ontbijten en lekker naar huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:21

Het is vanaf Turkije, dus 3,5 uur vliegen.. Land dan midden in de nacht.. Ik ken het resort en kan daar overdag mijn koffer goed kwijt en nog omkleden. Ik overweeg dus serieus om 's avonds te vliegen, anders ben ik de hele volgende dag ook nog kwijt. Nu 's nachts landen, lekker rustig op de weg naar huis, slapen in eigen bed en volgende dag rustig uitpakken :)

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:25

65 euro vind ik best veel dus ik zou in de avond vliegen.

boooo

Berichten: 4185
Geregistreerd: 10-12-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:31

Ik zou ook voor de avond kiezen, je betaalt enkel voor je nacht aangezien je die ochtend toch niks meer kan doen.
Laatst bijgewerkt door boooo op 06-02-17 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:32

Ik heb 1x 's avonds gevlogen en ik vond het eigenlijk wel prima! Het enige nadeel was dat we een overstap moesten maken in Italië en daardoor duurde de reis dubbel zo lang (we kwamen uit Kroatië).

Wij zijn 's ochtends lekker gaan ontbijten, koffers ingepakt en daarna konden we de koffers bij het naastgelegen hotel kwijt (we zaten in een appartement). De rest van de dag nog even lekker op het strand gezeten, op ons gemakje gegeten en 's nachts sliep ik weer in m'n eigen bedje!

Anoniem

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:23

Ik zou ook lekker 's avonds vliegen. Dan slaap je de laatste dag gewoon lekker in je eigen bed, en kan je evt de dag dat je vliegt overdag nog wat ondernemen. Als je je spullen bij het resort kan laten en eventueel nog even kan douchen kan je dan in ieder geval nog een (halve) dag aan het zwembad/strand pakken.

Als je 's morgens vliegt zal je hooguit iets langer aan het strand kunnen liggen, maar 's morgens kan je toch niet zo veel meer doen behalve even snel ontbijten. 65 euro voor 1 nacht en een vluchtig ontbijt zou ik echt zonde van m'n geld vinden.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:26

Ik zou de volgende ochtend vliegen :D

Als het Turkije is heb je waarschijnlijk ook all-in? Dan is € 65,- helemaal niet zo duur. Plus dat je de dag van vertrek je kamer uit moet, sta je dan s'ochtens met je koffers. Je kan niet meer zwemmen etc. Tenzij je een hotelkamer boekt om te douche etc. waar je toch wel voor moet betalen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:06

Booooo schreef:
Ik zou de volgende ochtend vliegen :D

Als het Turkije is heb je waarschijnlijk ook all-in? Dan is € 65,- helemaal niet zo duur. Plus dat je de dag van vertrek je kamer uit moet, sta je dan s'ochtens met je koffers. Je kan niet meer zwemmen etc. Tenzij je een hotelkamer boekt om te douche etc. waar je toch wel voor moet betalen.


De meeste hotels bieden de service dat je de koffers kosteloos achter slot en grendel weg kan laten zetten.

Wij hebben gewoon 1 strandtas met spullen meegenomen en overdag nog lekker gezwommen. Eind van de dag wat gegeten aan het strand en daarna bij het hotel (in de kamer waar de koffers stonden) een relaxte outfit aangetrokken en ons wat opgefrist. Douchen was echt niet nodig, je hebt gezwommen en spoelt je daarna af bij zo'n douche bij het strand of zwembad. Denk dat er heel wat viezere mensen in het vliegtuig zitten ;)

Het is dus maar net hoeveel waarde je hecht aan een extra nacht en ontbijt. Stel dat je die laatste dag echt nog een lange excursie gaat maken, of iets bijzonders wilt ondernemen, dan is een extra nacht wel weer handig.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:11

Savonds terug! Lekker de hele dag nog in het resort verblijven en van alle faciliteiten gebruik maken. Vergeet niet dat als je de volgende ochtend terugvliegt dat je dus voor die hele dag betaalt. Je gooit dus eigenlijk geld weg, omdat je alleen gebruik kan maken van het ontbijt (€65 is best duur voor alleen een ontbijtje en wat uurtjes slaap!). :P

Wij deden altijd zo laat mogelijk terug vliegen. Heerlijk nog een dag op het strand liggen, omkleden op het laatste moment en dan het vliegtuig in. Vaak hebben die resorts nog een douche mogelijkheid in het wellness gedeelte bijvoorbeeld! En als je dan thuiskomt, lekker douchen onder je eigen douche :D

Waar ga je precies heen in Turkije? :o

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:16

joyce2 schreef:
Booooo schreef:
Ik zou de volgende ochtend vliegen :D

Als het Turkije is heb je waarschijnlijk ook all-in? Dan is € 65,- helemaal niet zo duur. Plus dat je de dag van vertrek je kamer uit moet, sta je dan s'ochtens met je koffers. Je kan niet meer zwemmen etc. Tenzij je een hotelkamer boekt om te douche etc. waar je toch wel voor moet betalen.


De meeste hotels bieden de service dat je de koffers kosteloos achter slot en grendel weg kan laten zetten.

Wij hebben gewoon 1 strandtas met spullen meegenomen en overdag nog lekker gezwommen. Eind van de dag wat gegeten aan het strand en daarna bij het hotel (in de kamer waar de koffers stonden) een relaxte outfit aangetrokken en ons wat opgefrist. Douchen was echt niet nodig, je hebt gezwommen en spoelt je daarna af bij zo'n douche bij het strand of zwembad. Denk dat er heel wat viezere mensen in het vliegtuig zitten ;)

Het is dus maar net hoeveel waarde je hecht aan een extra nacht en ontbijt. Stel dat je die laatste dag echt nog een lange excursie gaat maken, of iets bijzonders wilt ondernemen, dan is een extra nacht wel weer handig.


En dan natte bikini's/zwembroek mee in je handbagage?

Anoniem

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:17

Die zou ik of even aan de lucht laten drogen, of gewoon in een handdoek wikkelen en in je bagage mikken. Het is maar 3.5 uurtjes vliegen, dus echt stinken zal het niet gaan doen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:42

Idd Emmaa! Niet in problemen denken, maar in oplossingen ;)

Wij waren overigens al droog toen we ons om gingen kleden. Maar anders gewoon je natte spullen uitwringen, in een handdoek wikkelen (eventueel een plastic tasje er omheen) en in je koffer stoppen. Je kan gewoon nog in de koffers, dus ik zou het niet in mijn handbagage meenemen.

Anoniem

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:20

Nou ik heb geboekt voor 7 dagen en 's avonds terugvliegen :D

Koffer kan ik daar gewoon kwijt en ik kan me omkleden na de laatste dag aan het zwembad.. Lekker 's nachts thuis, mijn eigen bed en de volgende dag alles uitpakken en opruimen.

Denise Storm, ik ga naar naar Lara (Antalya)
Booo, gewoon in je koffer, die kan je heus nog wel open doen ;) Natuurlijk niet een uur voor vertrek nog gaan zwemmen :+

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:58

Ah leuk! Daar ben ik ook geweest. Welk hotel? Mag ook privé hoor :D Veel plezier alvast!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:34

Ligt eraan hoe lang de vlucht is. Ik heb dit jaar voor het eerst een nachtvlucht gehad en serieus, dat wil ik voortaan altijd. Was wel vanaf Johannesburg en zonder overstap, dus wel de moeite waard.

Je zegt Turkije, is niet zo ver vliegen, geen of minimaal tijdsverschil. Denk dat ik gewoon zou kiezen om dan de volgende dag terug te vliegen. Dan heb je alleen de ochtend dat "verpest" is aan rijden naar het vliegveld en wachttijd. Anders is je halve dag daaraan besteed.

Edit: Oh, ik zie al dat je geboekt hebt _O-. Sorry, zag het te laat. Veel plezier, fijne vakantie!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:09

Turkije heeft 2 uur tijdsverschil met Nederland

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:28

In de zomer maar 1 toch

Anoniem

Re: Terugvliegtijd, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:34

1 uur idd.. :j