Nayel Nassar wint WB kwalificatie Wellington *video*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Nayel Nassar wint WB kwalificatie Wellington *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:30

bokt / fei / galop.be
Springen

Afbeelding
Nayel Nassar en Lordan Foto: FEI/ Debra Jamroz

Tijdens de Wellington Masters in Florida afgelopen weekend, heeft de 26-jarige Egyptenaar Nayel Nassar met Lordan (v. Lordanos) de Noord-Amerikaanse Wereldbeker kwalificatie gewonnen.

Van de 40 combinaties wist een kwart foutloos te blijven in de eerste ronde. Daarmee hadden tien combinaties zich geplaatst voor de barrage. Nayel Nassar wist met Lordan ruim een seconde sneller te rijden als de nummer twee. De Amerikaanse Laura Kraut met Zeremonie (v. Cero II), het beste paard uit haar carrière, zo zegt ze zelf. De Spaanse Sergio Alvarez Moya en Arrayan (v. Baloubet du Rouet) eindigden op de derde plaats.

"In 2015 kon Lordan niet op wedstrijd uitgebracht worden door een blessure. Eerlijk gezegd, geeft het je een nieuw gevoel van waardering. Ik ben nu gewoon blij om met hem de ring in te gaan, terwijl ik voorheen grote ambities had en alleen maar wilde winnen. Het zet dingen gewoon in een ander perspectief. Hij is zo'n ongelooflijke partner en ik ken hem al zo lang, nu voel ik me juist gezegend elke keer dat ik de kans krijg om de ring in te gaan met hem." Aldus Nayel Nassar.

De volledige uitslag is hier te bekijken.