Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 19:58

Ik wil heel graag lijnen maar ik merk als je een gezin hebt dat dat nogal moeilijk gaat....


Anoniem

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:00

Waarom? Ook voor de rest van het gezin is gezond eten toch geen straf?

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:00

Waarom? Je kan toch voor jezelf apart koken? Of het hele gezin gezond laten eten.

Ga er over in gesprek!

I am because you were

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:01

Wie niet wil, zoekt een reden. Wie wel wil, zoekt mogelijkheden. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:01

Mijn moeder lijnt ook. Die kookt apart voor haar zelf en wij eten normaal.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

vraagteken
Berichten: 386
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:01

Trust me, zonder gezin is het net zo moeilijk ;-)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:02

Als je op een gezonde manier gaat lijnen dan is er toch geen probleem. Vervang ongezonde voeding door gezondere alternatieven en leer je kinderen nieuwe smaken kennen.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:05

Herkenbaar je haalt voor de kids toch snoep in huis dus dat kan behoorlijk verleidelijk zijn

Caresse ... Atlantic VDL x Jus de Pomme B + 4
Anya M2 + 3
verkocht


Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:05


_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:05

Het zit hem ook vaak in de hoeveelheden. Ik neem aan dat je voor je gezin altijd gezond kookt. Schep voor jezelf minder op, of meer groenten dan aardappels. De rest eet smiddags bijv brood en jij yoghurt met muesli. Het is makkelijker dan je denkt maar je moet het wel echt willen.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 20:06

Automatisch kook ik voor het hele gezin..."prakje" maar kost veel moeite om apart te koken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:07

Ik heb ook een gezin, en ben aan het lijnen. Het is net hoe je het zelf aanpakt. Ik eet kleinere porties en kook sowieso al afwisselend. Als je daarnaast koek, snoep, chips, alcohol en suikerhoudende dranken laat staan kom je echt een heel eind :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:07

nienke39 schreef:
Automatisch kook ik voor het hele gezin..."prakje" maar kost veel moeite om apart te koken


Kook je dan dagelijks patat en frikandellen voor ze? Zij kunnen toch ook gewoon gezond mee eten? Eet jij alleen bijvoorbeeld iets minder ervan.. Vreemde redenatie :n

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:08

Ik snap het wel hoor.
Als je alleen woont (of zonder kinderen) heb je gewoon minder in huis.
Als je dan zin hebt in wat "slechts", dan heb je het gewoon niet in huis.
Met kinderen heb je toch altijd wel een snoepje/koekje/chips in huis.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:09

als je met professionals praat is het helemaal niet goed om apart te koken ...je kunt beter hetzelfde eten als je gezin en dan bv al beginnen om zelf vanaf een klein bordje te eten

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 20:09

Relaxed schreef:
nienke39 schreef:
Automatisch kook ik voor het hele gezin..."prakje" maar kost veel moeite om apart te koken


Kook je dan dagelijks patat en frikandellen voor ze? Zij kunnen toch ook gewoon gezond mee eten? Eet jij alleen bijvoorbeeld iets minder ervan.. Vreemde redenatie :n

Tuurlijk niet...maar als je thuis komt van je werk....kook je automatisch voor het gezin....ik vind het lastig om dan nog apart te koken voor mijzelf....enja tuurlijk waar een wil is is een weg ....maar soms lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:10

Uiteindelijk is lijnen toch een kwestie van zelfbeheersing, je moet leren om de impulsen richting ongezonde voeding onder controle te krijgen. Dan is het imo juist beter als je wel ongezonde dingen in huis hebt, dan leer je tenminste die verleidingen te weerstaan.

"Prakje" hoeft helemaal niet ongezond te zijn.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:11

Ik ben een aantal keer een x aantal kilo's afgevallen met wel gewoon avondeten te eten. Goed op je tussendoortjes letten, veel water drinken en gewoon wat meer groenten en wat minder saus.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:11

Ik verplaats je topic van nieuws en maatschappij naar Mensenwelzijn en sport aangezien het hier niet gaat om een nieuwsbericht maar om dieëten.

De Turtle.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:12

Maar waarom apart koken? Die snap ik niet zo goed.

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:13

Ik heb 2 kinderen die slecht aankomen en hoog aan calorieën moeten eten.
Dus veel pasta's en "vette" sauzen, extra tussendoortjes en "lekkere" toetjes.

Normaal at ik gewoon mee, maar werkte in de horeca waardoor ik het er wel weer afwerkte.
Nu zit ik thuis en merk dat ik heel makkelijk wat kilootjes aankom; ondanks dat ik al een stuk minder eet.
Is toch moeilijk om een evenwicht in te vinden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:14

Ik blijf erbij: gewoon voor iedereen gezond koken en als jij gewoon je macro's maakt en die volgt, heb je geen extra werk.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 20:14

Emmaa_ schreef:
Uiteindelijk is lijnen toch een kwestie van zelfbeheersing, je moet leren om de impulsen richting ongezonde voeding onder controle te krijgen. Dan is het imo juist beter als je wel ongezonde dingen in huis hebt, dan leer je tenminste die verleidingen te weerstaan.

"Prakje" hoeft helemaal niet ongezond te zijn.

Mss heb je gelijk....soms kan je ook de lat te hoog leggen....ik ga kijken hoe het anders kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:15

nienke39 schreef:
Relaxed schreef:

Kook je dan dagelijks patat en frikandellen voor ze? Zij kunnen toch ook gewoon gezond mee eten? Eet jij alleen bijvoorbeeld iets minder ervan.. Vreemde redenatie :n

Tuurlijk niet...maar als je thuis komt van je werk....kook je automatisch voor het gezin....ik vind het lastig om dan nog apart te koken voor mijzelf....enja tuurlijk waar een wil is is een weg ....maar soms lastig


Maar je hoeft toch helemaal niet apart te koken? Je kunt toch gewoon minder eten.. Met groente en aardappels minder aardappels en maar een klein stukje vlees..

JenniferU
Berichten: 2210
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ik wil lijnen....is een drama met een gezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:17

Ik doe aan body support en hoor daar ook veel mede mensen die gezinnen hebben en juist bij dit dieet het goed te combineren vinden.
Ze koken dat het diner voor het aantal personen wat mee doet.
Mijn vriend eet met me mee en doe het recept x2. Prima te doen en lekker eten en toch val ik af

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: baukiiee, BeFunny, Berdien, Dancer, Dido2316, Earth, Gambler21, nicole_floor, nobility, Solleke_Noah, ynskek en 156 bezoekers