[FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 02:16

*KWPN
Dressuur, KWPN
Foto's door Amanda

Afbeelding
Foto door Amanda

Bijna on-hollands sprookjesachtig zo kon het afscheid van Valegro in Den Bosch zeker worden genoemd. In de overvolle Brabanthal werd in een wervelende show de weg verbeeld, die Valegro en Charlotte Dujardin samen afgelegd hebben tot aan dit afscheid.

De speaker verhaalde van een ponymeisje, dat al haar tijd doorbracht met vlechten en poetsen. Haar hart eerst neerlegde bij de pony’s en vervolgens bij Valegro. Zodat ze het beste uit elkaar haalden en samen naar ongekende hoogten stegen om vervolgens geweldige geschiedenis te schrijven in de dressuurwereld. Maar liefst tien gouden medailles, waaronder Europees kampioen, Wereldkampioen en meerdere op de Olympische Spelen, werden in de wacht gesleept. Natuurlijk geen Valegro zonder vader Negro, waarvan in de show een hele serie getalenteerde nakomelingen verscheen, in verschillende leeftijden, met en zonder ruiter. Een dergelijk vaderpaard verdient natuurlijk een hele speciale titel en hij werd op deze gedenkwaardige avond dan ook uitgeroepen tot KWPN Stallion of the Year. In het sluitstuk van de show verschenen de hoofdrolspelers van de avond in de baan. In een prachtige kür op muziek leek Valegro nog niets aan zijn magische charme te hebben ingeboet. Het publiek beloonde het tweetal terecht met een staand applaus en luid gejuich. Carl Hester kwam nog even in de ring. Hij bedankte het publiek voor het geweldige feest en de Nederlandse fokkers voor hun geweldige paarden.

Afbeelding

Afbeelding

De fokkers en moeder van Valegro waren ook aanwezig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na diverse shows was Valegro zelf aan de beurt met zijn Kür waarmee ze in Londen in 2012 de gouden medaille hebben gewonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:54

Nou nou nou, niet helemaal het ware beeld van wat er vanavond gebeurde. Dit stukje vergeet te vertellen dat de show twee uur later begon dan gepland. Er zaten heel veel langdradige stukjes in en veel stukjes die er niet had moeten inzitten zoals dansers, drummen en operazanger. Op een moment waren mensen het zo zat dat ze naar huis besloten te gaan (het werd veel te laat voor kinderen, en mensen die met het OV kwamen). De interesse was ver te zoeken bij velen, getuige van het aantal mensen dat hun telefoon erbij pakte in plaats van naar de show te kijken.

Sommige mensen om mij hen begonnen te fluiten en boe te roepen!

Het was een voorstelling in elkaar gezet door iemand die waarschijnlijk niet echt een paardenmens is, met een wens om er een cirque de soleil gebeuren van te maken.

Maar boven alles: Mijn mond viel open wanneer Carl Hester zei "het plan was om een masterclass te geven maar het show liep uit" Say What? Heb ik nu een of andere dom dansstuk in plaats van een masterclass van Hester gezien? Gelukkig had je het stukje met al die verschillende Negros en dat Charlotte 5 minuten van het einde met Valegro een super goede kür op music reed, anders had ik mij belazerd gevoeld.

Zonde dat de media niet de waarheid over vanavond gaat schrijven omdat Kwpn - kwpn is.

(Die een tribute maakt voor een paard dat door hen uiteindelijk is afgekeurd!)

Blog over Mr.Grumpy(mijn paard), reviews, collecties, gewoon alles over paarden. http://www.thatgrumpyhorse.com

Ils_e
Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 03:37

MVasbo schreef:
Nou nou nou, niet helemaal het ware beeld van wat er vanavond gebeurde. Dit stukje vergeet te vertellen dat de show twee uur later begon dan gepland. Er zaten heel veel langdradige stukjes in en veel stukjes die er niet had moeten inzitten zoals dansers, drummen en operazanger. Op een moment waren mensen het zo zat dat ze naar huis besloten te gaan (het werd veel te laat voor kinderen, en mensen die met het OV kwamen). De interesse was ver te zoeken bij velen, getuige van het aantal mensen dat hun telefoon erbij pakte in plaats van naar de show te kijken.

Sommige mensen om mij hen begonnen te fluiten en boe te roepen!

Het was een voorstelling in elkaar gezet door iemand die waarschijnlijk niet echt een paardenmens is, met een wens om er een cirque de soleil gebeuren van te maken.

Maar boven alles: Mijn mond viel open wanneer Carl Hester zei "het plan was om een masterclass te geven maar het show liep uit" Say What? Heb ik nu een of andere dom dansstuk in plaats van een masterclass van Hester gezien? Gelukkig had je het stukje met al die verschillende Negros en dat Charlotte 5 minuten van het einde met Valegro een super goede kür op music reed, anders had ik mij belazerd gevoeld.

Zonde dat de media niet de waarheid over vanavond gaat schrijven omdat Kwpn - kwpn is.

(Die een tribute maakt voor een paard dat door hen uiteindelijk is afgekeurd!)

Amen! Wat was het vreselijk langdradig... een 2 uur durende voorprogramma, en 5 minuutjes Valegro..

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:25

Ik ben ook weest gaan kijken en dit was helemaal niet wat ik verwacht had. Er was een uur vertraging en dan een nietszeggend show van meer dan anderhalf uur. Eerlijk, ik had het al na een half uur gehad ermee... Het was dan ook een anti climax wanneer ze er dan EINDELIJK was. En we mochten dan nog geen denderd applaus geven omdat de haag van paarden dan omzeep was. Ik vond het helaas heel teleurstellend...

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 09:37

Tja, de berichtgeving over de Nederlandse paardensport is meestal (veel) te rooskleurig weergegeven. Daar kom je pas achter als je zelf bij het evenement bent geweest en de volgende dag internet erover leest. |(

In der Ruhe liegt die Kraft.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:19

Ik heb er niets van gezien maar op Facebook wel negatieve berichten gelezen, wat jammer zeg.

Maar even off topic: wat is Valegro dik zeg

Farah L2 + 20 / M1 + 12 / M2 + 5

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:23

Dancer schreef:
Maar even off topic: wat is Valegro dik zeg


Was mij ook opgevallen.

Groetjes Jolanda

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:24

Inderdaad jammer dat het een uur later begon, maar ik vond het wel een erg mooie show. Ik was zelf net weggegaan toen Valegro bijna kwam, maae dat was omdat ik de menigte boor wilde zijn met de auto :+ Heb hem nog wel even gezien in de losrijbaan, machtig beest <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:26

Mooie foto's. Show niet gezien kan er weinig van zeggen.

Maar volgens mij heeft Valegro hetzelfde koppie als zijn moeder. Wat een leuk vosje is dat.

Valegro is wat euh....buikig ja.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:28

Vind die fokkers wel geweldig. Twee van die oude mensjes met echt zo'n degelijke fokmerrie. Heerlijk.

Jammer van de teleurstellende show zeg. Daar zal stevig van gebaald zijn.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:35

Ik dacht dat hij al lang zijn afscheid had gehad :o

Ik vind het een mooi paard, vooral een paar jaar terug kon ik echt van hem genieten. Ook van zijn mooie hoofd overigens O:)

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:36

Ben ik even blij dat ik gekozen had voor de vrijdag..

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:49

MVasbo schreef:
Nou nou nou, niet helemaal het ware beeld van wat er vanavond gebeurde. Dit stukje vergeet te vertellen dat de show twee uur later begon dan gepland. Er zaten heel veel langdradige stukjes in en veel stukjes die er niet had moeten inzitten zoals dansers, drummen en operazanger. Op een moment waren mensen het zo zat dat ze naar huis besloten te gaan (het werd veel te laat voor kinderen, en mensen die met het OV kwamen). De interesse was ver te zoeken bij velen, getuige van het aantal mensen dat hun telefoon erbij pakte in plaats van naar de show te kijken.

Sommige mensen om mij hen begonnen te fluiten en boe te roepen!

Het was een voorstelling in elkaar gezet door iemand die waarschijnlijk niet echt een paardenmens is, met een wens om er een cirque de soleil gebeuren van te maken.

Maar boven alles: Mijn mond viel open wanneer Carl Hester zei "het plan was om een masterclass te geven maar het show liep uit" Say What? Heb ik nu een of andere dom dansstuk in plaats van een masterclass van Hester gezien? Gelukkig had je het stukje met al die verschillende Negros en dat Charlotte 5 minuten van het einde met Valegro een super goede kür op music reed, anders had ik mij belazerd gevoeld.

Zonde dat de media niet de waarheid over vanavond gaat schrijven omdat Kwpn - kwpn is.

(Die een tribute maakt voor een paard dat door hen uiteindelijk is afgekeurd!)


Precies! Wat een aanfluiting... Niet in elkaar gezet door paardenmensen.

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:59

Mooie foto's! Verder ben ik het het eens met MVasbo. Ik heb een groot gedeelte van de show overgeslagen en ben naar het losrijden gaan kijken (mijn inziens was dat interessanter). Verder vind ik het van de organisatie niet kunnen dat door hun slechte time management het hoogtepunt van de avond ingekort moet worden (de masterclass). Ik vind dit niet netjes naar het publiek toe, maar ook niet netjes naar Charlotte en Carl toe - ze komen wel even helemaal uit de UK...

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:15

Klopt was erg langdradig en ik vond het ook jammer dat de clinic niet doorging.

Was een mooi dier maar wel wat mollig haha.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:16

Wat jammer om te lezen dat de show teleurstellend was geweest. Dan heb ik niks gemist , wilde eerst komen kijken maar dat ging niet door.

Wel mooie foto´s zitten er tussen, vooral de foto van de fokkers en de moeder van Valegro.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:19

Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangers. Prachtig en zeker van toegevoegde waarde was de opkomst van zijn moeder, de groep Negro's onder het zadel en de groep jaarlingen ( al vond ik dat ook wel een beetje sneu voor die beestjes) en natuurlijk Valegro himself na heel , heel , heel lang wachten. Het stukje over Negro en van Olst werd geïllustreerd door 10 minuten lang de zelfde foto voorbij te laten komen met keiharde muziek eronder zonder enige actie in de rijbaan. Om mij heen zaten mensen gewoon te knikkebollen of waren aan het klagen. Het afscheid miste wat mij betreft wel echt het gouden randje. Maar Valegro was wel echt briljant en ik baal echt oprecht dat ik nu ipv naar een masterclass naar aantal langdradige totaal misplaatste amateur acts heb zitten kijken. Met veeeeeel te harde muziek overigens!! Stoorde me daar al de hele avond al aan.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:27

Wat een gemiste kans zo te horen! Krijg je Carl, Charlotte en Valegro over de vloer en dan geef je ze niet eens de kans om hun ding uitgebreid te doen????? :+

Wat moet dit balen zijn voor het publiek. En natuurlijk ook voor Charlotte en voor Carl.

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: [FOTO]Fantastisch vaarwel voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:33

Die groep jonge paarden was ook mooi om te zien! Ik vond dat helemaal niet sneu, dieren waren heel relaxed. Ze hebben dat ook al lang van tevoren geoefend met dat groepje.

Ik snapte alleen niet helemaal waarom Negro zelf niet in de ring kwam, want hij was wel in den Bosch toch?


xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:34

De show was inderdaad een aanfluiting! Het viel zoooooo ontzettend tegen. :( Vraag me af wie dit circus verzonnen had. Te gek voor woorden! Het was geweldig om eindelijk Carl, Charlotte en Valegro te zien. Helaas veel te kort en ik kreeg het idee dat Carl en Charlotte het circus ook helemaal niet zo leuk vonden. Zo jammer :(

Oh en ze reden niet de kür van de olympische spelen in 2012! Maar haar How to train your dragon filmmuziek kür.

Aren't ordinary people adorable? ♥

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:45

Ik vond de show juist heel gaaf! Het was jammer dat het uitliep, maar de show was apassionata achtig en leuk in elkaar gezet. Een stukje met dansers vond ik een beetje saai, maar de rest vond ik heel leuk en mooi!

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13091
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:52

NenaC schreef:
Die groep jonge paarden was ook mooi om te zien! Ik vond dat helemaal niet sneu, dieren waren heel relaxed. Ze hebben dat ook al lang van tevoren geoefend met dat groepje.

Ik snapte alleen niet helemaal waarom Negro zelf niet in de ring kwam, want hij was wel in den Bosch toch?

Dat staat hier in [VN] Negro, van jong paard tot topvererver
Citaat:
Op de vraag of Negro aanstaande zaterdag bij het afscheid van Valegro in Den Bosch zal zijn, is Van Olst heel duidelijk: "Nee, Negro zal niet bij het afscheid aanwezig zijn. Hij is inmiddels 22 jaar en zo'n reis doen we hem niet meer aan. Hij blijft thuis en mag van zijn oude dag genieten."

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:53

NenaC schreef:
Die groep jonge paarden was ook mooi om te zien! Ik vond dat helemaal niet sneu, dieren waren heel relaxed. Ze hebben dat ook al lang van tevoren geoefend met dat groepje.

Ik snapte alleen niet helemaal waarom Negro zelf niet in de ring kwam, want hij was wel in den Bosch toch?



Ik las dat Negro niet komt omdat hij inmiddels 22 is en ze dat hem niet aan wilden doen de reis.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:27

Ik vond het gaaf om erbij te zijn maar de show duurde wel erg lang inderdaad. Maar we hebben een leuke avond gehad :)

vur schreef:
Tja, de berichtgeving over de Nederlandse paardensport is meestal (veel) te rooskleurig weergegeven. Daar kom je pas achter als je zelf bij het evenement bent geweest en de volgende dag internet erover leest. |(


De Hoefslag heeft anders ook gewoon gezegd dat het veel te langdradig was.

This is my design

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:27

xMercury schreef:
De show was inderdaad een aanfluiting! Het viel zoooooo ontzettend tegen. :( Vraag me af wie dit circus verzonnen had. Te gek voor woorden! Het was geweldig om eindelijk Carl, Charlotte en Valegro te zien. Helaas veel te kort en ik kreeg het idee dat Carl en Charlotte het circus ook helemaal niet zo leuk vonden. Zo jammer :(

Oh en ze reden niet de kür van de olympische spelen in 2012! Maar haar How to train your dragon filmmuziek kür.


http://www.omroepbrabant.nl/?news/26102 ... sioen.aspx

Volgens omroep Brabant Anneke Schröder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, bora, BulletjeBeer, Duhelo, ellepel, Fudge, GoogleAdsense, Kabayo, Karma_k, Lijsken, linoleum, Luna_Rose, maitestar23, ogidni, pyrrhus, Typhoon, Xhiske en 109 bezoekers