Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 22:26

Hallo Allemaal,

het is lang stil geweest rondom Empaier en mij. Onze emigratie terug naar Nederland vanwege mijn en zijn gezondheid gingen wat mij betreft voor alles.Maar hier geen verhaal over alles wat we hebben gehad en nog hebben. Hier gewoon een overzicht van ons jaar 2016. Nou ja, iets meer dan een jaar want ik begin wel bij de dag dat ik besloot dat er heel hard iets moest gebeuren voor Empaier!

September 2015 liep mijn paardje er zo bij. Doodongelukkig, mager en duidelijk met pijn. Maar geen arts die mij het antwoord gaf :n
Afbeelding

Heel veel dierenartsen, behandelingen, voer, wormkuren en injecties. En nog veel meer wandelen, hardlopen, aquatraining en massages onder het solarium later....
Afbeelding

Gaan we in vogelvlucht naar mei/juni 2017. Toen had ik weer een paard waarmee we langzaam aan het werk kon.
Afbeelding

Bovenaan de lijst stond buitenritjes! Empaier en ik moesten onze conditie weer terug krijgen dus samen heerlijk genieten in het bos stond bovenaan *\%/* Vanaf onze stal reden wij zo dit natuur gebied in!
Afbeelding


Voor de Loonse drunense duinen moeten wij een stukje met de trailer maar dat hadden wij er graag voor over in Juli
Afbeelding


Zijn oren staan altijd naar voren <3
Afbeelding


Samen Selfies maken is ook leuk natuurlijk.
Afbeelding


Samen spelen. Augustus
Trust is love :+:
Afbeelding


Maarja hij is dressuurpaard. Dus gingen we heel voorzichtig weer trainen. Onze goede begeleiding met rustig opbouw weer aan de slag! Ons doel? Genieten en misschien, misschien ooit weer een wedstrijdje?
Afbeelding


En dan kwam daar ook dat geen waar ik zo lang op gehoopt had. Heel stilletjes gehoopt... We begonnen met een oefenwedstrijdje in de B. 3 augustus mochten we eindelijk weer de ring in. Na ruim 2 jaar!
Het regende, het goot. Het terrein was modderig en nat en we reden gewoon een heel braaf rondje waarbij ons doel vooral was, overeind blijven.
Dit werd beloond met 216 punten en een eerste plaats :D . In mijn ogen nogal hoog gepunt maar niet minder gaaf natuurlijk!
Afbeelding
Ik had nooit gedacht dat ik ooit zo blij zou zijn met het mogen rijden van een B proef :Y) .

Natuur bleven we gewoon ook lekker buiten rijden. In dit bos ligt een super leuke eetgelegenheid waar je je paard in de wei kan zetten terwijl je zelf een hapje gaat eten. En mijn vriend kwam ook nog even een hapje eten <3 terwijl mijn vriendin de camera greep.
Afbeelding


Heel bijzonder was het moment dat ik werd uitgekozen om mee te rijden tijden de masterclass van Paard & Lifestyle in de clinic van Helen Lange-Hanenberg. We waren er niet helemaal klaar voor maar ons motto was gewoon genieten!
En genoten hebben we. Helen was heel aardig en Empaier gedroeg zich echt opperbest. Alleen heel jammer dat zowel de fotograaf als de cameraman net pauze hadden tijdens ons rijden! Zo ons best gedaan om er opperbest uit te zien, maar helaas geen mooie foto's....
Een kleine impressie van onze 17 september met foto's van mijn mobiel.
Afbeelding
Achteraf hoorde ik van iedereen dat ze het zo leuk vonden dat ik de hele tijd met een grote grijns op mijn paard zat. Ik heb dan ook echt genoten van deze kans *\%/*
(voor wie het leuk vind het linkje naar ons promotiesprookje: https://www.youtube.com/watch?v=-xNa4s5akQ0)

Maar daarmee hadden we nog niet alle hoogtepunten gehad zo bleek. In overleg met de dierenarts trainde we verder. Zijn woorden waren: "In een proef zal hij niet harder werken dan thuis dus vraag die startkaart maar gewoon aan en train met beleid zoals je altijd hebt gedaan."
Deze woorden waren zo bijzonder hoewel het nog niks betekent. De weg naar herstel is nog steeds gaande maar de startkaart werd aangevraagd!

We starten de eerste selectie wedstrijd in de L1 en vonden een 10de plek met 193 punten. Natuurlijk niet helemaal waar we naar opzoek waren maar hey, we waren weer "echt" van start!
Een selectie was er een vriendin mee om foto's te maken. Daarop zag ik vooral hoeveel er nog verbeterd moest worden!
Afbeelding
Daarop volgende reden we nog 3 selecties waarin we steeds een beetje groeide en dat werd beloond met allemaal mooie resultaten en een Pr van 202.5.


We werden 5de overal in een klassement van 38 starts en daarmee sloten wij 2016 af met een ticket voor de Brabantse kampioenschappen in de klasse L1!

Wat een bijzonder ticket en wat hebben we "hard" getraind voor die dag! Ik maakte een schema voor 2 maanden waarin hij nooit 2 dagen achter elkaar hoefde te trainen en met 2 lessen per week. Hij werd steeds een beetje beter....
Ik droomde, ik hoopte... :o Hoe gaaf zou het zijn gewoon een superproef neer te zetten die ene dag?

Eindelijk was het zo ver en wat vond ik het vreselijk spannend. Alle mensen die ik graag die dag erbij wilde hebben waren daar op 1 instructrice na maar er kan er toch maar 1 tegelijk helpen.
We reden een hele fijne proef. Er zaten echt nog wel puntjes in die beter konden maar wat was hij dapper daar in die spannende bak! Er mochten er 4 door en na mijn proef stond ik... juist ja, 4de!
Afbeelding

Er moesten er nog 2 maar beide kwamen ze niet meer aan mijn score!!! Mijn stiekeme droom :oo Daar was onze finale. De 2de proef miste hij wat energie en ik reed met iets te veel risico waardoor er wat foutjes inslopen maar ik kwam toch met een grijns de ring uit. Van de 8 die mochten overkampen reed ik toch nog een super gave 6de plek. En daarmee werd ik overal 6de van Brabant! :wow:

Zo wil ik ieder jaaroverzicht wel afsluiten! Ons doel voor 2017. Heel blijven en lekker verder trainen op weg naar het L2.
Afbeelding

Natuurlijk vinden wij een reactie leuk!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 02-02-17 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1


Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:35

Gaaf, wat heb je veel bereikt!


Maar, wat was het nu precies dat je paard zich niet goed voelde en er in september 2015 zo bij stond? Of is dat nooit aan het licht gekomen?

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:35

Ik ben ook wel benieuwd wat er aan de hand was?

Jullie zijn mooi gegroeid samen! En een knappe plaats behaald hoor!

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Anoniem

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:37

Ontzettend gaaf! Je kunt echt trots op jezelf en je paard zijn. <3


Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 00:06

Wauw! Heel veel respect! Wat lijken jullie een topteam!
(Ik ben stiekum ook wel benieuwd naar hoe het 'medische mysterie' dan uiteidelijk opgelost was :o )

Paardengek in hart en nieren!

johanna84
Berichten: 614
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: eygelshoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 07:59

prachtig overzicht Leonie, en zeker iets om heel trots op te zijn!! _/-\o_
wat is hij goed opgeknapt +:)+ +:)+

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 09:46

Dankjewel allemaal.
Het is ook een heel bijzonder paard voor mij en dit jaar zijn we ook al 6 jaar samen.
Ik ben echt trots op hoe het nu met hem gaat! <3 Als ik hem zie brengt dat iedere dag weer een lach op mijn gezicht omdat ik weet waar hij doorheen is moeten gaan en ook omdat ik weet hoeveel tijd en moeite ik er in heb gestoken om hier te komen. We hebben er samen heeel hard voor gewerkt en dat harde werken is gewoon beloond. *\o/*

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 10:39

Ik verwachte al min of meer dat die vraag ging komen maar wilde er geen mega lang medisch verhaal van maken. In het kort:
Hij had een zware worminfectie (ondanks vast ontwormings-schema omdat mest en bloed onderzoek in Frankrijk erg lastig was). Na een 5 daagse kuur was er nauwelijks verbetering :( . We hebben hem uiteindelijk een injectie gegeven en sindsdien is hij schoon van wormen.

Verder heeft hij een flink ongeluk gehad in 2014. leonie87 @ [MD] Een liggende operatie aan huis na enorme hoofdwond. Tips? . Hierbij heeft hij een flinke klap op zijn bekken gehad. Ondanks dat meerdere artsen geen problemen zagen bleef ik voelen/zien dat het niet goed was. Uiteindelijk zijn we er na bijna 2 jaar zoeken achter gekomen dat hij dus toch gewoon een bekkenblessure heeft. Eind voorjaar, begin zomer dit jaar gaan we weer naar de kliniek voor een scan en dan zullen we zien hoe het ervoor staat. Vooralsnog voelt het goed en dat deed het voorheen niet. Uiteraard blijven ondertussen de nodige mensen erbij komen om hem te helpen als dat nodig is (dat was voorheen overigens niet anders ;) ).

De combinatie van pijn in zijn bekken, zeer bergachtig terrein waar hij niet wilde lopen en wormen hebben er voor gezorgd dat hij er zo vreselijk slecht uit is komen te zien :( . Doordat ik zelf ook heel ziek was in de periode heb ik eigenlijk te laat ingezien dat er echt echt aan de bel getrokken moest worden.

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:28

Heel knap Leonie! Heel mooi overzicht! Ga vooral zo door :)

<3 mama van een prachtig meisje <3
Sponsored by: http://www.ruitershoponline.nl :D

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 20:26

Thx Daf :D Gaan we zeker doen!

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:17

Toppers!!!
Liefde en geduld hebben jullie weer op de rit gekregen.
x

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:26

Wat een heerlijk overzicht! Genieten!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:37

Wauw wat een comeback *\%/*
Je paard ziet er geweldig en super gelukkig uit! Gefeliciteerd :))

Klinkt misschien raar maar dit topic komt voor mij precies op het goede moment naar voren. Zit erg te twijfelen over van alles wat betreft mijn paard en eventuele en welke stappen voorwaarts. Qua kleur en aftekening lijkt hij erg op de jouw paard... dus, dank je :o

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:54

Wat een gaaf overzicht zeg. Jeeutje wat ben jij diep gegaan en dat met het paard voorop. Je ziet op je kampioenschapsfoto's echt heel mooie hoe gespierd je paard is geworden in dat ene jaar. Hij loopt fantastisch!

L2+2

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:20

Waauw, wat een mooi resultaat! :D Fijn dat jullie zich allebei weer een stuk beter voelen!

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 10:45

Wat een prachtig paard heb je en wat een mooie combinatie zijn jullie. Heel mooi om te zien wat jullie in 2016 bereikt hebben na alle pech daar aan voorafgaand. En wat rijd je hem mooi en vriendelijk.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:25

Ik volgde je frankrijk avontuur altijd. Ben blij om te lezen dat jullie beiden weer rondrijden! Leuk overzicht :)

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:26

Mooi overzicht en fijn dat het weer goed met jullie gaat.
Misschien even het jaartal aanpassen van : 'Gaan we in vogelvlucht naar mei/juni 2017. " :D

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:51

Nou als ik iemand dat plekje op dr Brabantse gunde was jij het wel!!!!

Zo trots op jou empi en heerlijk om je weer zo gelukkig te zien :)!

~ <3 CADIZ <3 ~ Eindstand: Z1 + 6 ~
18.11.14:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1816678

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:54

Wat heftig zeg, maar ik vind het top om te zien dat je alles voor hem gedaan hebt om hem er weer bovenop te helpen en super dat het zo uitgepakt heeft.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 15:06

SassyMoon schreef:
Mooi overzicht en fijn dat het weer goed met jullie gaat.
Misschien even het jaartal aanpassen van : 'Gaan we in vogelvlucht naar mei/juni 2017. " :D
Oops :Y) was me nog niet opgevallen.

Dankjewel allemaal voor alle lieve reacties! Dat doet me goed.
Het is echt niet altijd makkelijk geweest en tja welke keuzemoet je wanneer maken. Ik ben blij dat ik altijd mijn gevoel ben blijven volgen ook dankzij veel steun van vrienden en mijn partner <3


renee16 schreef:
Nou als ik iemand dat plekje op dr Brabantse gunde was jij het wel!!!!

Zo trots op jou empi en heerlijk om je weer zo gelukkig te zien :)!
jij = lief!!! Vond het ook super tof dat je erbij was :D

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

sammie214

Berichten: 44
Geregistreerd: 28-05-14
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:33

Leuke combinatie! <3

Rizette
Berichten: 4336
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:39

Wat is je paard opgeknapt en wat kun je trots zijn!
Heb je nou achteraf een idee waarom je paard eerst zo slecht in zijn vel zat en mager was?

leonie87

Berichten: 4460
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 21:18

Dankjewel wederom.

Als je even alleen mijn posts selecteert dan die je de uitleg van zijn blessure :)

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Re: Van een pittig herstel naar een prachtig kampioenschap! 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:55

Mooi overzicht Leonie! ! Super na wat je allemaal voor hem gedaan hebt!

Atomic v. Sunny Boy Z2 verkocht+Versace v. Krack C Z2 verkocht+Legend of Loxley v. Lord loxley lichte tour psg +Liberty of Loxley v. Lord Loxley verkocht+Da Vinci v. Zizi Top verkocht+3jr Fatal attraction v. Vivaldo+4jr Excaliber v. Oscar verkocht + 3jr First impression v. Citango verkocht+ 3jr Light my fire v. Lord lucifer verkocht +Guus v. scen tao 3jr verkocht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, Flubberboot, Lukasje en 109 bezoekers