[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
ellepel

Berichten: 47212
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 07:58

Ah fijn dat je weet wat het is, en geen mijt, scheelt je weer een hoop wasbeurten :j

Ik vind zijn kleur zo gaaf haha :D


Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 16:27

Een zeldzaam moment: D & D samen op één foto! Ja, die oren daar kan ik echt niks aan doen. Dat is al een probleem als Duke er niét bij is ;) Afbeelding

Mariska_28

Berichten: 10485
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:14

En toch.... Als ik die plekken zie zou ik zeggen schimmel. En behandelen met bijvoorbeeld imaverol o.i.d.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 21:18

Zijn huid is getest, het is geen schimmel.
Hij zat ook te mooi in zijn vacht om luizen te hebben, hij glanst te zeer. (Was geen garantie maar wel een indicator. Hij is door 3 personen helemaal onderzocht en niemand vond wat.)

Ringworm was het ook niet. Dat kon je dan ook weer zien omdat er geen schilfers loskomen, er zijn geen wondjes op de plekken en bij ringworm zijn het altijd echt ronde plekjes die groter worden.

Regenschurft was het niet. Wederom geen plekjes en nergens anders op zijn lijf, enkel aan zijn hoofd en hals. Regenschurft zou meer zichtbaar zijn op plekken waar de regen dus afloopt.

Ik zeg, dit zijn allemaal maar indicators. Hij heeft de huid getest om alles uit te sluiten en het waren geen schimmels.

Hij staat op ander hooi nu en alles begint bij te trekken. De plek die je op de laatste foto ziet, bovenaan zijn hals, was eerst volledig kaal en daar staat weer haar op. Ook de plek op zijn neus is al veel kleiner.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 22:53

Nog een paar van vanmiddag. Ik heb geen privéfotograaf dus dat zeldzame moment dat ik samen met mijn zusje vrij ben, sleur ik haar mee om foto's te maken :D

Dexter krijg je met alle wil van de wereld vaak niet fatsoenlijk op de foto, maar als hij er niét op moet staan is hij er als de kippen bij. Met zijn vieze neus welteverstaan.

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:30

Mooie foto's! :D

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:47

Ik vraag me iets af, kost een Shire/Clydesdale veel meer geld in o.a. onderhoud en aanschaf dan bijv. een Quarter? Ze zijn groter, dus ze eten meer, maar maakt het ook daadwerkelijk een groot verschil?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:46

Als ik me er even mee mag bemoeien... Ik neem even onze shet als voorbeeld. Onderhoud zoals tandarts, entingen, hoefsmid ed. is net zo duur als m'n haf :') Enige verschil is dat hij minder eet.
Ik vermoed dus dat een Quarter en een Shire qua onderhoud niet zoveel verschillen. Behalve het eten. Maar dat kan natuurlijk beter beantwoord worden door Granoek.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 26-01-17 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:46

dubbel post.

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 09:52

Ratties4life schreef:
Ik vraag me iets af, kost een Shire/Clydesdale veel meer geld in o.a. onderhoud en aanschaf dan bijv. een Quarter? Ze zijn groter, dus ze eten meer, maar maakt het ook daadwerkelijk een groot verschil?

Eerlijk gezegd ik zou het niet weten! Heb geen ervaring met 'smalle' paardjes, altijd dikke gehad :D
Om je een aantal voorbeelden te geven;
Hoefsmid vierkant beslaan kost me 120€ per half jaar (hij krijgt ijzers begin van de zomer en die gaannop, halen we er zelf onderuit. Dan krijgt hij nieuwe en die haal ik er af rond december als het te koud wordt om te mennen. Bekappen etc kunnen we zelf)
Dierenarts vraagt gewoon dezelfde voorrijkosten als andere paarden dus dat blijft hetzelfde. Hij moet enkel wat meer ontworming krijgen voor z'n 900kg.
Hij eet meer ja, maar krijgt bij mij enkel hooi en in de winter nog ruwvoermengeling. Dit zit inbegrepen in mijn stalgeld. Ik sta gestald bij m'n schoonouders voor een prikje dus in mijn geval; als ik een smal paardje had, stond ik hier niet gestald en was ik duurder uit. (Zij fokken trekpaarden)
Dus ik kan niet zeggen dat ik echt veel meer kwijt ben dan normaal

Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:49

Chasey schreef:
Als ik me er even mee mag bemoeien... Ik neem even onze shet als voorbeeld. Onderhoud zoals tandarts, entingen, hoefsmid ed. is net zo duur als m'n haf :') Enige verschil is dat hij minder eet.
Ik vermoed dus dat een Quarter en een Shire qua onderhoud niet zoveel verschillen. Behalve het eten. Maar dat kan natuurlijk beter beantwoord worden door Granoek.


Klinkt in ieder geval logisch! Bedankt!


Granoek schreef:
Ratties4life schreef:
Ik vraag me iets af, kost een Shire/Clydesdale veel meer geld in o.a. onderhoud en aanschaf dan bijv. een Quarter? Ze zijn groter, dus ze eten meer, maar maakt het ook daadwerkelijk een groot verschil?

Eerlijk gezegd ik zou het niet weten! Heb geen ervaring met 'smalle' paardjes, altijd dikke gehad :D
Om je een aantal voorbeelden te geven;
Hoefsmid vierkant beslaan kost me 120€ per half jaar (hij krijgt ijzers begin van de zomer en die gaannop, halen we er zelf onderuit. Dan krijgt hij nieuwe en die haal ik er af rond december als het te koud wordt om te mennen. Bekappen etc kunnen we zelf)
Dierenarts vraagt gewoon dezelfde voorrijkosten als andere paarden dus dat blijft hetzelfde. Hij moet enkel wat meer ontworming krijgen voor z'n 900kg.
Hij eet meer ja, maar krijgt bij mij enkel hooi en in de winter nog ruwvoermengeling. Dit zit inbegrepen in mijn stalgeld. Ik sta gestald bij m'n schoonouders voor een prikje dus in mijn geval; als ik een smal paardje had, stond ik hier niet gestald en was ik duurder uit. (Zij fokken trekpaarden)
Dus ik kan niet zeggen dat ik echt veel meer kwijt ben dan normaal


Dan zal het wel meevallen :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 22:15

Hoe blij Dexter is met mij als ik met de pot sudocrem aan kom :D Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 07:44

:')

Siggislief

Berichten: 13849
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:19

Wat 2 mooie kerels heb je onder je hoeden! <3
Ik ben fan!

Bram ✝12/08/'15

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 09:55

Siggislief schreef:
Wat 2 mooie kerels heb je onder je hoeden! <3
Ik ben fan!

Dankjewel!


Ik ben bezig met een logo haha, eigenlijk om de tijd te doden.
Maar ik krijg hem nog niet transparant, als ie klaar is zal ik hem showen :D

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:11

Hee, wat leuk!
Ik zag een foto in een ander topic en dacht meteen; dat is Dexter! :Y)

Ik vind je kerels geweldig, maar dat wist je al ;)

Buitenrit in Noorwegen? Welkom bij www.venabustallen.no in Venabu, Oppland
1,2,3,4uurs tochten, halve- en hele dagtochten door echte natuur op de rug van een prachtige Dølahest!

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 18:20

jenn0dv schreef:
Hee, wat leuk!
Ik zag een foto in een ander topic en dacht meteen; dat is Dexter! :Y)

Ik vind je kerels geweldig, maar dat wist je al ;)


Ja we zijn nog relatief nieuw :D
Krijg nog heel vaak de melding dat ik in sommige topics nog niet mag reageren. Snap er geen snars van maar ik merk vanzelf wel als het weg is hahaha

jenn0dv

Berichten: 907
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Naast een hunebed

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:39

Ja dat heeft met HK topics te maken dacht ik. Gewoon een paar keer ergens een smiley typen, tot je je minimaal aantal posts bereikt hebt :)

Buitenrit in Noorwegen? Welkom bij www.venabustallen.no in Venabu, Oppland
1,2,3,4uurs tochten, halve- en hele dagtochten door echte natuur op de rug van een prachtige Dølahest!

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 13:53

Dexter krijgt weer haar op zijn plekjes! Op zijn neus wat langzamer maar de plekken op zijn hals zijn al weer mooi donker met vacht. Lang leve sudocrem!

Afbeelding

Vandaag hebben we ons voor het eerst gewaagd aan dressuur aan de lange teugel. Dexter loopt al in de koets dus het principe 'er achter lopen' kende hij al. Verder is het mooi meegenomen dat de basis dressuur er goed in zit want hij nam verrassend mooi zijn stellingen in de wendingen, iets wat hij onder het zadel niet zo gemakkelijk doet. We hebben het vandaag bij de basis gehouden, vooruit stappen, bochten maken en hierin stelling nemen en hij heeft zelfs een paar pasjes kunnen wijken! Maar daarvoor moest ik hem wel een beetje overtuigen (lees: opzij duwen). Overall, proud momma :D

Afbeelding
Afbeelding

En mak als hij is loopt hij lekker los achter me aan terug de wei in.

Ik had nog gehoopt dat hij als een gek naar de merries zou rennen maar hij had nog niet genoeg knuffels gehad dus hij blijf fijn bij me staan
Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 17:44

Dan heb je het ene probleem opgelost, is het andere daar...
In 2 jaar tijd geen dierenarts nodig gehad en dan koop je een tweede buitenlander erbij, heb je hem 2x in een week over de vloer.

Duke is behoorlijk ziek.
Tot gisteren niks aan de hand, enkel dat hij slecht eet maar hij lijkt al vanaf het begin niet aan ons voer te kunnen wennen. We proberen hele tijd wat anders maar hij komt alleen aan het hooi en heeft hier duidelijk niet genoeg aan want hij is erg vermagerd.

Hij heeft nu 39,5 graden koorts
De dierenarts was er binnen het kwartier en heeft hem iets gegeven tegen de koorts, alsook antibiotica en penicilline. Deze laatste moet hij nu elke dag krijgen. Hij is ook ontwormd.
Het is 12 graden hier dus het beste was om hem buiten te zetten.

Alsof dat nog niet genoeg is heeft hij, omdat hij nu zo zwak is, ook nog eens luizen
Zijn ontworming zou ook de luizen doden.

En fingers crossed


Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 18:16

Captain schreef:
Ach nee he!! Wat voor voer heb je al geprobeerd voor hem?

Standaard kreeg hij net als alle andere paarden maismengeling (geplette en gehakselde maisstengels) van eigen oogst. Hij heeft nu al onderhoudsbrok gehad maar brokken eet hij dus al helemaal niet, dan hebben we veulenschilfers geprobeerd maar dat eet hij ook niet. Nu heb ik krachtvoer gehaald en muesli en ga ik morgen nog iets van slobbermix of bietenpulp ofzo halen (zijn tips die ik al kreeg) en hopen dat hij een van deze toch opeet..


Captain

Berichten: 21321
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:30

Bietenpulp is van zichzelf niet zo heel smakelijk.. Slobbermash is heel goed, vinden die van mij echt overheerlijk. Verder heb ik de kruidenmuesli care for life. Misschien een beetje drastisch maar anders seniores priores? Vinden die van mij ook echt vreselijk lekker! Die mix ik dan met care for life.

Anoniem

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:40

Aahw, arme Duke! Die kleintjes kunnen zo snel ziek worden. :(:)
Beterschap!

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 19:18

Krijg al oveeal tips dat t misschien droes is, heb even opgezocht maar dat hoop ik toch niet zeg! Voorlopig maar even niet te gek laten maken door internetdiagnoses. Een van mijn schoonbroers denkt bijna zeker te zijn dat het wormen zijn en hij heeft vanavond een flinke ontwormer gekregen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: maresie, marte_kandia, Nouki_poek, OmgiliBot en 24 bezoekers