Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skaatje

Berichten: 276
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Utrecht

Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:25

Ik organiseer ieder jaar trektochten, ponykampen en/of trainingsweken voor ruiters en hun
paard. Dit jaar wil ik graag uitbreiden met een kamp voor jongeren van 16+ dat niet speciaal gericht
is op presteren/leren zoals een trainingsweek is.

Hiervoor ben ik op zoek naar jullie wensen en ideeën. Dus ben jij tussen de 16 en 24? Ik hoor heel
graag welke activiteiten met én zonder paard voor jullie garant staan voor plezier.

Natuurlijk zijn toffe ideeën van mensen buiten deze leeftijdsgroep ook van harte welkom!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:54

~ grondwerk
~ informatie over mennen
~ springen

Dingen die niet vaak voorkomen.

JasmijnJoy

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:00

Heel veel lekkere ontspannen buitenritten, daar kan je mij echt voor wakker maken _/-\o_

Ik weet niet of het strand ver weg is voor je, maar een keer met z'n allen naar het strand of een hele dag rit dat je eten meeneemt en ergens lekker rustig gaat eten tijdens een buitenrit/trektocht.

Karten is overigens ook heel leuk

Anoniem

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:05

Grondwerk, mennen, endurance etc. Het lijkt mij eigenlijk vooral heel gaaf op een ponykamp wat nieuwe dingen te kunnen proberen!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:12

Crosles
Theorieles
Een keertje western of voltige
Polo of Horseball
Echt dingen die normaal tijdens lessen niet aan bod komen.

Intensieve dressuur en springclinics zijn ook leuk, maar dan wel echt intensief en niet een gewone les zoals thuis maar dan van een andere instructeur.

En buitenritten waar even goed hard gegaloppeerd kan worden zijn ook fantastisch natuurlijk :D

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:18

Zoals hierboven al is gezegd, crosses, western, een leuke buitenrit.
Een les van een paardenfysiotherapeut. Misschien een leuke clinic laten geven door iemand dat leerzaam is, bijv over de botten van het paard of afstanden inschatten bij het springen.
Ik ben ooit een keer met een kamp naar Anky geweest, daar kregen we een rondleiding over het terrein, was heel erg leuk en leerzaam! Al denk ik niet dat iedereen dat voor elkaar krijgt, de eigenaresse van onze stal kende de groom van Anky dus dat is iets makkelijker te regelen. Misschien is het anders leuk om een rondleiding te organiseren bij een fokkerij of een renbaan.

Skaatje

Berichten: 276
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 22:15

Bedankt voor jullie reacties!

Veel van de genoemde dingen zitten al in het huidige programma van de ponykampen en/of
trainingsweek. Ik vind het heel leuk dat western rijden ook genoemd wordt! Ik heb zelf les
gegeven op een westernstal en dat blijft wel kriebelen. Zeker een leuke aanvulling om weer
eens terug te gaan met een groep!

Het strand en crossen is weer iets lastiger omdat we niet in de buurt van een crossterrein of strand zitten. Met trailers alle paarden verplaatsen is erg kostbaar. Hoe zouden jullie het vinden om rit naar een ondiep meertje in de buurt te maken? En met 'mobiele' crosshindernissen in de eigen wei te rijden? Of onder begeleiding van een crossbouwer zelf mee te werken aan crosshindernissen en ze daarna te springen?

@Belle2000 Met endurance hebben we niet eerder iets gedaan. Leuk! Hoe zou jij zoiets in de praktijk zien?

Vinden jullie een wedstrijdje paardenvoetbal ook leuk om te doen?

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:48

Een eigen cross parcour maken is ook een gaaf idee! :)
Mij zou het heel erg leuk lijken

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:11

Zelf een cross bouwen :D Super tof!

Anoniem

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:16

Ligt een beetje aan de bestemming van het kamp denk ik. Bij een allround kamp oke, maar als ik naar een kamp zou gaan zou ik liever naar een iets serieuzer (dressuur)kamp gaan. Voor mij zou het dus juist een afknapper zijn om voltige, mennen en endurance onder de loep te nemen, ik vind het simpelweg niet zo leuk :Y) Voor mij zou het dus juist leuker zijn om gastlessen dressuur te hebben van professionals, een wedstrijdgerichte training en wellicht proeven oefenen.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:48

- Buitenritten
- Als het mogelijk is een strand- en/of bosrit
- Vroege ochtendrit met schemer/dauw/hertjes spotten
- Toen ik een keer op en jongerenkamp was, kwam er een menner langs die voor ons ging rijden en uitleg gaf. Misschien is zoiets leuk, of een spring- of westernruiter een workshop laten geven.
- Schriktraining
- Grondwerken
- Balansoefeningen met en zonder zadel

- Zwemmen in een meer of zwembad
- Af en toe lekker vrije tijd :D
- Spellen tussendoor? Soort quiz, 'speurtocht' (wij moesten ooit iets doen met kaartjes zoeken over het terrein en zo woorden vormen o.i.d.)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Inspiratie gezocht! Wat wil jij doen op 16+ ruiterkamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:59

Ik vond het belangrijk dat er vooral VEEL gereden werd. Liefst minstens 3 lesuren per dag, met goede lesgever, indien mogelijk combi eigen paard en goede leerpaarden.
Verder zou ik theorie + praktijkles willen krijgen van zadelmaker/tandarts/dierenarts/fysio/etc. Demo trailerladen of grondwerk bij probleemgedrag.
Daarnaast lekker een avondje feesten :D

Skaatje

Berichten: 276
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 13:09

Wat leuk dat er nog reacties bij gekomen zijn!

Inmiddels hebben we de data ingepland. De programma's zijn nog niet helemaal gevuld, dus helemaal leuk
om nog een keer inspiratie op te doen bij jullie reacties!

We hebben uiteindelijk gekozen voor:
- Een kamp voor jonge kinderen
- Een kamp voor jongeren (middelbare school), gericht op plezier met je paard
- Een Allround en een eventing trainingsweek
- Een driedaagse trektocht over de Utrechtse Heuvelrug

Zo denk ik dat we voor iedereen iets leuks kunnen bieden. Jullie ideeën neem ik zeker mee voor kamp 2 en 3!