Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:33

Ik zoek het meest ideale kattenbakgrit.

Ik word er nu namelijk gek van. Het grit wat we nu hebben blijft onder de poten van de katten hangen met als gevolg dat ik in heel mijn huis grit vind en wel vier keer per dag kan stofzuigen.
We hebben een antislip mat. Dat scheelt iets, maar niet afdoende.

Wat ik zoek is dus een korrel die niet zo makkelijk blijft plakken .
Liefst klontvormig. Eventueel biologisch afbreekbaar.( wat bij gft mag).
Geen houtkorrel.
Mag een geur in zitten. Al vond mijn man die van biokat stinken.

Wie o wie weet de ideale Korrel?

wendy1987

Berichten: 6924
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:34

Waarom zou je geen houtkorrel willen? Vind ik persoonlijk echt heel fijn :))

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:35

Dantocat! De klei (bentoniet) hierin is velen malen zuiverder dus het klonteren gaat als een speer, wat uitlopen ontzettend tegen gaat.
Mag gewoon in de groene container :D

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:39

Dantocat ken ik niet.zal het eens opzoeken.

Houtkorrel heb ik meerdere malen geprobeerd,maar 1 kat vertikt het dan om op de bak te gaan helaas .

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:42

Ik had voorheen die van AH maar ik werd er ook echt gek van, overal lag het, zelfs in mijn bed!
Toen 2 soorten besteld en van degene waar ik mega uitloop had verwacht viel enorm mee, alles blijft in het matje zitten, vormt echt perfect klonters waardoor uitloop dus minimaal is (leeg scheppen is zo gepiept!) en dan nog het leukste, als ze eruit komen ruiken ze naar babypoeder. Ja, echt waar. na 5 dagen en 3 katten op één bak 0,0 plas en poepgeur, ze wilde niet eens op die andere korrels. Tijdens het uitscheppen rook het nog steeds naar babypoeder! briljant gewoon!

Ik ben helemaal verkocht, heel afentoe heb ik iets uitloop naast t matje maar eindelijk mn trap niet meer onder! Mijn katten zijn er ook aan verkocht, ik had in die andere bak soort houtsnippers en daar was niets op gedaan....

Ik kan hem even niet opzoeken want Zooplus lijkt down te zijn maar ik weet dat hij van Classic is, hij lijkt prijzig maar hij is zo zuinig!
edit:
gevonden!

Afbeelding

Normaliter had ik 1 doos van AH voor een week maar regelmatig moest ik al na 5 dagen verschonen (2 kattenbakken). Deze was 15 euro oid en 2 bakken mee gevuld en nu na 1,5 week nog steeds schoon, ze komen binnen om te poepen en plassen op de bak om daarna weer buiten te gaan spelen :')
Laatst bijgewerkt door _Friemel op 02-02-17 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:44

Ik heb hier van die silicaat korrels, dat is ook te verkrijgen in een grotere korrel zodat die minder blijft hangen. Maar die vond meneer hier niet fijn aan z'n pootjes. Best jammer, want het is een langhaar en het blijft dus vooral in z'n vacht hangen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:44


_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:48

IMJ schreef:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ?rrec=true

Hier heb ik weer weinig uitloop mee, hangt niet aan, ruik niets..

Wilde net AH proberen omdat ik daar altijd goede berichten van hoor! Door Friemel durf ik niet meer! :D

Hij ruikt schoon, de eerste 3 dagen, maar de uitloop is vreselijk, plas klontert niet altijd goed (zat dan vastgeplakt aan de rand, heel smerig) en daarnaast is hij best duur als je 3 katten hebt..

Naast die classic stond deze overigens in de testfase, ze wilde er niet op, ze gingen met zijn 3en op de bak waar de classic in zat...

Afbeelding

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:48

ik heb het vooral bij de fijne korrels en iets minder bij de grove korrels. Helaas vinden de poezen fijne korrels euh fijner, haha.

Maar ook ik wordt er gek van. Ik vind ook overal vlekjes op het laminaat, weet niet hoe ze dat doen. En moet je nagaan dat mijn kattenbakken achterin een slaapkamer staan. Dus ze moeten eerst een slaapkamer door, naar de overloop en op de overloop ligt tapijt. Dan langs de grap naar beneden, op de trap liggen van die tapijt halve maantjes, dan door de gang naar de huiskamer.

En NOG vind ik kruimels in de huiskamer... *zucht*

Ik lees dus mee!

Ik heb nu deze van Happy Home (van de boerenbond) en hij klontert wel als een malle, super tof in dat opzicht, daarom blijf ik hem kopen, maar die uitloop...

http://petsplace.nl/pps-happy-home-solu ... Aou88P8HAQ
Laatst bijgewerkt door Amaris op 02-02-17 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:49

wij gebruiken naar volle tevredenheid de Golden Grey Master, zie zooplus.
Vormt makkelijk te verwijderen klompen van de urine, ruikt lekker fris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:51

Ik gebruik silicaatkorrels, die zijn helemaal fijn. Blijven ook niet aan de pootjes plakken en stinken niet. Silicaat mag ook in de compostbak. En wanneer de gekleurde steentjes niet meer gekleurd zijn is het tijd om de bak leeg te halen, dan is de absorptie wel op.

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ino/209520

Wij doen anderhalf tot twee maanden met 1 zak.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:56

Ja, die gebruik ik ook, Jans! Maar 1,5 tot 2 maanden? Plast je kat ook nog buiten? Hier was het altijd ruim een maand, maar sinds ik een fontein voor hem heb staan en hij dus beduidend meer is gaan drinken, is het echt niet langer dan 4 weken dat het goed gaat, soms red ik net 3,5 week. Niet omdat het stinkt, maar omdat het gewoon te nat wordt en meneer het dan niet meer op de bak wil doen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:59

Ik vind het idee van klontvormend zo fijn omdat je na het leeghalen van de bak ook echt een 100% schone bak overhoudt...

Die korrels die zo'n plaskleur kregen... ik kon er niet aan wennen. En de korrels zijn vaak wat grover.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:11

Die silicaatkorrels laten ook niet echt wat achter. Voor ik hem verschoon schep ik nog één keer door en keer hem dan zo om.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:13


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:14

Dreamybol schreef:
Ja, die gebruik ik ook, [***]! Maar 1,5 tot 2 maanden? Plast je kat ook nog buiten? Hier was het altijd ruim een maand, maar sinds ik een fontein voor hem heb staan en hij dus beduidend meer is gaan drinken, is het echt niet langer dan 4 weken dat het goed gaat, soms red ik net 3,5 week. Niet omdat het stinkt, maar omdat het gewoon te nat wordt en meneer het dan niet meer op de bak wil doen.


Nee ze is altijd binnen, heb wel twee bakken staan, misschien dat dat het is :j en ik schep ze eigenlijk altijd even om als ik de drolletjes eruit wip.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 16:17

bedankt voor de tips.
silicaat vind ik niet zo, maar hoor er vaak goede verhalen over. Misschien toch nog eens proberen.

de cat's best eco schijnt een van de betere te zijn tegen uitloop heb ik gehoord.
Ik ga jullie tips eens opzoeken.

Anoniem

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:20

Ik was ook sceptisch tegenover silicaat, tot ik het probeerde. Nooit meer anders!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:31

he verdorie zooplus.nl doet het de hele tijd niet...

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:39

Ik zweer ook bij silicaatkorrels. Bij al het andere haalt kat altijd de hele kattenbak leeg, dit laat hij netjes liggen. Ik vind het ideaal in gebruik, ruikt niet en is zuinig.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Gezocht: het meest ideale kattenbakgrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:43

Houtkorrels voldoen helaas wel volledig aan je lijstje.
Die van mij wou eerst ook niet. Ik heb het gemengd met de oude korrels en er een aantal droppings in gelegd. Heeft even geduurd maar nu doet ze het prima. Heb er toen ook een topic over geopend.

Geen geur meer, geen vuil overal, nu doet mijn moeder de kattenbak zelfs als ik lang van huis ben terwijl ze dat vroeger nooit wou. Maar het is wel even uitvissen hoe het op te lossen ja. Die van mij is ook kieskeurig en het was even een ramp in huis.

Ik heb de peewee bak en korrels.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:32

Sinds kort gebruiken wij ook silicaat korrels, ik vind het ideaal. Wat ik het fijnste vind is dag er geen kattegrit door het hele huis ligt. Verder stinkt het niet. Iedere dag even de poep eruit halen en het grit omwoelen en klaar.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:38

Amaris schreef:
he verdorie zooplus.nl doet het de hele tijd niet...

Bij mijn wel. Gewoon een bestelling gedaan om 14.45 uur. Gek!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:41

Olympia96 schreef:
http://m.zooplus.nl/shop/katten/kattenb ... Akvx8P8HAQ

Deze van Tigerino met stip! Babypoeder heb ik al jaren. Blijft heel lang goed (echt heeeeeel lang) en klontert geweldig. En geen viezigheid in huis.

In dus ook tigerino. Zie mijn eerste post.
Maar ivm half langharig grove korrel. Goedkoop en goed
Nu zelfs 47ct de kilo.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:42

Ik gebruik gewoon de houtkorrels, die gaan bij mij echt het langste mee.
Meeste van bovenstaande is echt super duur als je 4 katten hebt