Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 11:47

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje, en ik hoop dat mensen mij advies kunnen geven.
Ik heb al jaren een Ipod touch 4th generation. Ik denk dat ik hem al zo'n 6, en ik heb hem altijd intensief gebruikt. Nu is hij is al een tijdje niet meer te updaten naar de nieuwe ios. Ik kan dus apps niet meer bijwerken of downloaden. Opzich was dit geen probleem, want Spotify, de app waar ik ongeveer op leef, en waarvoor ik mijn ipod eigenlijk alleen maar gebruikte, werkte nog altijd. Nu zit mijn Ipod echter vol. Ik heb flink veel nummers op spotify 'gedownload', omdat ik vaak luister wanneer ik geen wi-fi heb. Nu kan ik dus geen nieuwe nummers meer downloaden. Daarnaast zit het er aan te komen dat ook spotify stopt met werken op dit verouderde systeem...
Dus.. Nu ben ik opzoek naar iets nieuws. Maar ik twijfel. Zal ik de ipod 6th gen kopen? Ik vind het veel geld.. zeker omdat ik hem alleen gebruik voor spotify, eigenlijk. Een ouden 5th gen op marktplaats? Zit ik dan niet al redelijk snel met hetzelfde probleem: geen ios updates meer? En is toch altijd een beetje riskant...
Weten jullie andere systemen waarbij je wi-fi hebt, en waar ik dus spotify op kan downloaden?

Oh, en ik maak bewust de keuze voor een appart device voor muziek, en los een telefoon. Zo weet ik altijd dat ik genoeg batterij heb voor muziek, én voor m'n telefoon.

Ik hoor graag jullie adviezen, jullie ervaringen, wat wel of juist niet te kopen! ^^

Xxx Karim

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:40

Weet je zeker dat spotify binnenkort niet meer werkt? Voor hetzelfde geld blijft ie nog een paar jaar gewoon werken met de oude versie?

Misschien een idee om elke maand wat geld te sparen, en dan tegen de tijd dat hij niet meer werkt heb je misschien genoeg bij elkaar voor het laatste nieuwe model :)

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 14:35

Hij stopt er nu ook al wel eens mee en hij is traag. Daarnaast kan ik geen nieuwe nummers meer offline halen vanwege te weinig ruimte. Dus naast dat ik bang ben dat ie stopt omdat ie niet meer ge-update kan worden, kan ik ook geen nieuwe nummers toevoegen.

Op zich heb ik ook wel voldoende geld, ik weet alleen niet of het het waard is om er zoveel aan uit te geven..

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:18

De 5e generatie touch kan je nu ook al niet meer updaten. Die gaat tot ios 9. Ik heb hem ook namelijk.
Hoeveel gig heb je nu?
Ik zou voor de ipod touch 7g gaan en dan met meer geheugen dan je nu hebt.

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 22:28

oh, wow, dat wist ik niet, thanks! Ik heb nu 8gig, dus echt heel weinig... X'D

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:14

O 8 gig is inderdaad heel weinig. Dan zou ik voor 32 gig gaan. Heb je sowieso genoeg.
Ik bedoelde trouwens de 6g ipv 7g. De 7g bestaat nog niet :P .

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 10:18

Haha, echt he!
Nee, dat dacht ik al :p
Thanks! ^^

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:23

Even vanaf de andere invliegen! Want dit was precies waar ik ook tegenaan liep. Ik ben uiteindelijk voor een iPhone 5s met 32 bg gegaan. Het meeste past er zo op en ik heb voor 20 euro een powerbar gekocht waarmee ik de telefoon in geval van nood zo weer heb opgeladen. Ik was zo uiteindelijk goedkoper uit (iPod en telefoon waren aan vervanging toe) en ik heb alles bij elkaar. En dat is onverwacht best handig!

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Re: Welke vervanger voor ipod touch 4th gen (met spotify)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:09

Thanks maaikemuis! Ik denk toch dat ik liever apart wil, maar goed om te horen dat het je bevalt, terwijl je uit dezelfde situatie kwam. Zeker iets om mee te nemen.
Ik wil zelf geen Iphone, maar ik neem aan dat dit ook voor niet-apple telefoons opgaat ;-)