Zakelijke social media

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 21:26

Aan de ondernemers op bokt: gebruik jij social media zakelijk? En zo ja wat? hoe?

Misschien leuk om tips en ideeën uit te wisselen?

Ikzelf gebruik met name Facebook, maar ook instagram en sinds gister heb ik Snapchat, maar dat ben ik nog aan het uitvogelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:42

Ik kom graag even meelezen. Ik ben geen ondernemer, maar heb wel een creatief project (website met interviews over geluk) dat ik via social media (Facebook) onder de aandacht breng. Sterker nog, de facebookpagina scoort qua bezoek een stuk hoger dan de site. Voor mij prima, want het gaat me er vooral om dat de verhalen gelezen worden.
In de toekomst hoop ik er ook een boek van te laten drukken, dan zal het wel wat zakelijker worden.

Als tip; Ik heb onlangs een gratis online cursus Facebook Marketing gevolgd via http://birgitluijk.nl, niet alles was even nuttig maar ik heb er zeker een paar goede tips uitgehaald :)

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:58

Geen ondernemer, maar gebruik social media wel voor mijn werk.

Heb oa een korte opleiding rond social media/FB-gebruik gehad, daar echt heel veel nuttige tips uit gehaald (hoe een goede FB-campagne in elkaar zetten bv)

En tijdje terug ook een opleiding "scanbaar schrijven", van deze man (http://www.lannoo.be/scanbaar-schrijven ) zeer boeiend en nuttig.

Ik gebruik het om activiteiten/events te promoten, volgers bij te krijgen, vrijwilligers te ronselen, enz. Ook om de voortgang van onze projecten te delen met het grote publiek.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:43

Even een stipje om later uitgebreider te reageren. Ik beheer de Facebook pagina van mijn werk en heb daarnaast een winkel met mijn partner waar we ook een Facebookpagina voor hebben.

Anoniem

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:38

Ik gebruik mijn persoonlijke social media ook zakelijk op dit moment, twijfel nog een beetje of ik dat uiteindelijk weer ga scheiden. Social media is een groot onderdeel van mijn studie (journalistiek) en wij leren dan ook omgaan met verschillende vormen.

Afhankelijk van je bedrijfstak vind ik LinkedIn en Twitter toch wel erg handig, maar Instagram en Snapchat kunnen ook erg leuk zijn. Voor Snapchat denk ik dat het wel heel belangrijk is dat je goed inzicht heb in wat je in beeld moet brengen en wat interessant is om naar te kijken. Juist van bedrijven zie ik af en toe Snapchats voorbij komen van een uur in totaal waar je naar een half productieproces zit te kijken, wat niet heel interessant is.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:39

ik ben ondernemer ( heb een webshop) en gebruik veel facebook, ik wil mij nog gaan verdiepen in insta en youtube

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:52

Leuk ik ga even volgen.
Ik ben zzp'er (fotograaf) en gebruik Facebook en instagram voornamelijk als social media.
Een twitter account heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk nooit.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:54

Hier ook een stipje om later uitgebreider te reageren. Ik beheer de social media accounts van mijn werk. Op dit moment zijn dat fb, twitter en linkedin en IG komt er binnenkort bij.

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:55

Mijn baan bestaat onder andere uit het beheren van social media kanalen voor bedrijven.
Wij merken dat investeren in social media enorm veel kan opleveren voor bedrijven. Op dit moment levert Facebook nog het meeste op, maar vooral Instagram wordt ook steeds belangrijker.
Twitter begint al weg te zakken, leuk om te hebben maar afhankelijk van de sector waarin je werkt niet meer interessant om aan te beginnen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 03:50

Ik gebruik Facebook, Tumblr, Blogger en Bloglovin' De laatste drie voornamelijk om mijn blog te delen, Facebook voor veel meer (zie onderschrift voor FB). Daarnaast gebruik ik YouTube, Twitter en Instagram. Ik blog op WordPress,

Twitter vind ik lastig: het gaat erg snel ik heb altijd het gevoel dat ik er de hele dag naar moet kijken om alles te volgen, FB vind ik prettiger. Misschien dat iemand wat Twitter tips kan geven?

Op YouTube zet in paardentraining videos en mijn Instagram gebruik ik voor meer persoonlijke foto's zodat je de mens achter HippoLogic leert kennen: foto's van mijn cakes, mijn sneeuwhond/wolf, zonsondergang, Vancouver, mijn paard enz. Dus niet enkel paardgericht.

Ook nog Pinterest en wat andere sociale media. Ik richt me op één per jaar om te groeien. Ik ben in 2015 met mijn blog en FB begonnen, in 2016 heb ik me vooral op Twitter gericht en dit jaar staat in het teken van YouTube.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:24

@LadyMadonna wat is jouw FB pagina? Het is altijd leuk om even rond te kijken bij een ander en een +:)+ te geven.

Stephanie_86

Berichten: 1935
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:36

Leuk om te volgen!!! Ik gebruik voornamelijk fb maar groter bereik krijgen vind k lastig

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 10:27

HippoLogic schreef:
@LadyMadonna wat is jouw FB pagina? Het is altijd leuk om even rond te kijken bij een ander en een +:)+ te geven.

www.facebook.com/sonailswerkendam ;)

Waar ik met insta tegenaan loop is dat ik best wat volgers heb, uit Denemarken, Rusland, Amerika... :') . Hartstikke leuk, maar die komen niet bij mij hun nagels laten doen, dus daar heb ik eigenlijk niks aan...

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:32

Stephanie_86 schreef:
Leuk om te volgen!!! Ik gebruik voornamelijk fb maar groter bereik krijgen vind k lastig


ik weet niet wat voor een bedrijf je hebt. ik vergroot mij bereik vooral door betaalde advertenties en zo nu en dan een win actie ( om likes te genereren )

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:33

Goede content plaatsen en veel reclame maken.
En ja het klopt inderdaad dat je het meeste bereik moet kopen :D .

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 11:06

linda_gigant schreef:
Stephanie_86 schreef:
Leuk om te volgen!!! Ik gebruik voornamelijk fb maar groter bereik krijgen vind k lastig


ik weet niet wat voor een bedrijf je hebt. ik vergroot mij bereik vooral door betaalde advertenties en zo nu en dan een win actie ( om likes te genereren )

Maar haal ne daar dan ook wat uit? Ik heb in 4 jaar 3x een winnaar van een Like actie gehad, en die prijzen zijn allemaal nooit geclaimd...

Happy_Joy
Berichten: 320
Geregistreerd: 31-03-14

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:10

Wij hebben Facebook, website, instagram en twitter.
Merken dat we met facebook de meeste mensen bereiken, voor info zoeken ze op de website, Twitter is gelinkt aan FB maar heb niet het idee dat dat iets uithaalt, Instagram al helemaal niet, maar dat zal natuurlijk ook afhankelijk zijn van wat voor een bedrijf je hebt. (Wij hebben een Eetcafé/Hotel)

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Zakelijke social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:18

Ik gebruik mijn Facebook heel intensief en haar daar ook de meeste volgers vandaan. Ben sinds kort begonnen met een apart instagram account, en op YouTube gaat het ook steeds beter. De volgers op Bloglovin blijven wat achter, omdat vrijwel iedereen mijn blog volgt via Facebook.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:26

Ik ben bezig met de opleiding media communicatie en informative en daar wordt heel sterk ingegaan op social media. Wat heel erg belangrijk is, is welke doelgroep wil je bereiken met je berichten. Sommige doelgroepen zitten niet op de social media die je gebruikt. Facebook en blogs zijn bijvoorbeeld aan het afnemen onder de millenials (18 tot 25) terwijl snapchat en instagram heel erg aan een opmars bezig zijn. De oudere millenials en de jongere generation X (25 tot 35) zitten dan weer wel heel erg op de blogs en facebook.
Zijn erg leuke onderzoeken naar gedaan.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:34

ik weet niet wat voor een bedrijf je hebt. ik vergroot mij bereik vooral door betaalde advertenties en zo nu en dan een win actie ( om likes te genereren )[/quote]
Maar haal ne daar dan ook wat uit? Ik heb in 4 jaar 3x een winnaar van een Like actie gehad, en die prijzen zijn allemaal nooit geclaimd...[/quote]

ja eigenlijk wel. veel van mijn klanten komen toch via facebook. en de winacties worden opgehaald of verzonden. word weer eens tijd voor een win actie nu ik t zo zit te bedenken :)

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:36

Weten op welke doelgroep je je richt is inderdaad erg belangrijk.
Deze site heeft vaak interessant artikelen:
http://www.marketingfacts.nl/rubrieken/ ... _marketing

Op Facebook is het een kwestie van jezelf overal laten zien en ben zelf je ambassadeur. Vraag ook familie en vrienden om te delen etc.
Bij Twitter, Instragram en snapchat kun je deels ook meer volgers krijgen door simpelweg veel anderen te gaan volgen. Op Instagram en Twitter kun je ook gemakkelijke betaalde posts maken.
Afhankelijk van je product is het tegenwoordig ook heel interessant om bij Influencers in beeld te komen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 05:23

LadyMadonna schreef:
HippoLogic schreef:
@LadyMadonna wat is jouw FB pagina? Het is altijd leuk om even rond te kijken bij een ander en een +:)+ te geven.

http://www.facebook.com/sonailswerkendam ;)

Waar ik met insta tegenaan loop is dat ik best wat volgers heb, uit Denemarken, Rusland, Amerika... :') . Hartstikke leuk, maar die komen niet bij mij hun nagels laten doen, dus daar heb ik eigenlijk niks aan...

Je weet nooit of je in de toekomst nog iets over internet gaat doen. Lekker verwelkomen zou ik zeggen! *\o/*

AbbyBlues schreef:
Ik ben bezig met de opleiding media communicatie en informative en daar wordt heel sterk ingegaan op social media. Wat heel erg belangrijk is, is welke doelgroep wil je bereiken met je berichten. Sommige doelgroepen zitten niet op de social media die je gebruikt. Facebook en blogs zijn bijvoorbeeld aan het afnemen onder de millenials (18 tot 25) terwijl snapchat en instagram heel erg aan een opmars bezig zijn. De oudere millenials en de jongere generation X (25 tot 35) zitten dan weer wel heel erg op de blogs en facebook.
Zijn erg leuke onderzoeken naar gedaan.

Dat is wel interessant. Ik richt mij op vrouwelijke paardenliefhebbers van 30-50 jaar met eigen paard (en een eigen wil, beiden!). :+

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 06:26

Ik gebruik facebook & instragram. Ben pas een beginnend bedrijf dus langzaam volgens bij elkaar aan't sprokkelen.

Op instagram vooral de juiste hashtags gebruiken werkt en (heel saai) foto's gaan liken en volgen van mensen met diezelfde soort hashtags.
Op fb regelmatig delen, buy/sell groepen zoeken die bij je doelgroep past en betaalde advertenties.

Wat ook erg handig is, is google analytics, welke je precies laat zien hoeveel je bezoekers op welk tijd van de dag krijgt, hoelang ze op welk gedeelte van je website aanwezig zijn, hoe ze dit doen (tablet/mobiel/computer) en vanaf welke stad/land man/vrouw etc. Allemaal gratis.

Dat vind ik juist wel goed werken om te weten en in te schatten wanneer ik iets moet posten/de meeste mensen bereik.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 06:52

Ik denk dat ik inmiddels de enige ondernemer ben die geen Facebook, instagram enz heeft. En blijkbaar maakt het niet uit want ik heb het super druk.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 04:00

Wat heb je voor een bedrijf, Jennyj01?

Ik bied online cursussen aan, dus voor mij is het wel belangrijk. :+