Hoe gaat jullie partner om met je hobby?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Hoe gaat jullie partner om met je hobby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-02 18:50

Dat vraag ik me eigenlijk af. Mijn vriend heeft helemaal niets met paarden, maar probeert wel mij zoveel mogelijk te steunen. Hij gaat eigenlijk nooit mee, Hij is doodsbang voor die viervoeters. Heel af en toe krijg ik hem zover.
Maar luisterd altijd (met moeite Haha!) trouw naar mijn verhalen.

Als ik iets nieuws wil hebben hoeft daar nooit lang over gepraat te worden.
Als het kan, dan kan het en als je het nodig hebt moet je het doen. Lovers

Ik heb dus ondanks dat het absoluut geen paarden liefhebber is, best wel geluk dat ie er zo in meegaat.

Hoe is dat bij jullie?


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:07

In het begin vond Roel het wel imposant, die grote knollen, maar verder had hij er niet zoveel mee. Tot ik hem een keer rijles gaf op Bonnie en hij een paar keer mee was geweest mennen in het bos. Sinds die tijd is hij bijna fanatieker als mij !

Hij gaat altijd mee groomen bij shows, helpt bij het uitmesten, poetsen etc. Hij heeft meer lef met de paarden als ik (of is gewoon onvoorzichtiger Haha! )

Roel is mijn supergroom ! (Maar hij mag lekker niet op Duncan Tong uitsteken )

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:33

Zo ben ik in de paardenwereld terecht gekomen. Ik had een vriendin en die moest wedstrijd rijden, dus ik ging kijken en ik vond het zo leuk dat ik zelf ook begonnen ben. De vriendin die ik nu heb heeft ook verder niets met paarden (nog niet) maar ze vind het verder wle leuk en gaat er goed mee om, net zoals ik naar haar hobby ga kijken.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:40

Geen probleem, hij rijdt zelf ook Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:45

Mijn mannetje was ook absoluut geen paardenliefhebber, hij was er zelfs erg bang van.
Hij had er geen hekel aan, dat zeker niet (aan geen enkel dier overigens), maar onbekend maakt onbemind.
Van mijn vorige paarden was hij erg bang, Helion daarentegen heeft het ijs gebroken.
Waarschijnlijk omdat het zo'n rustig en voorspelbaar paard is.

Aan hulp overigens geen gebrek, vooral met practische zaken.
Zo word ik geholpen met de stal uitmesten, de bak onderhouden en dat soort dingen.
Aan de andere kant help ik hem ook vaak met zijn hobby terwijl ik daar niet echt binding mee heb.
Samen uit, samen thuis dus !

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:46

Nee hoor, hij vindt het helemaal niet erg. Gaat ook wel eens mee kijken, maar heeft verder niets met paarden.
Ieder zijn sport toch?

Het leven is een gebakje!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:54

Het is dan nu mijn vriend niet meer, maar mijn ex vond het afschuwelijk dat ik zo gek was op die 'stinkbeesten'. Hij liet me wel gewoon gaan hoor, maar hij baalde er wel altijd van als ik geen tijd voor hem had door de paarden. Maar ik trok me er gewoon niets van aan, sorry, maar de paarden waren er toch echt eerder dan hij!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 19:57

Mijn vriend heeft ook niks met paarden. Maar vindt het voor mij wel leuk.
Hij gaat wel met mijn mee op wedstrijd. En soms komt hij ook wel eens bij laiser kijken, of hij maakt een rit mee.

In het buitenland daarentegen maakt hij wel buitenritten mee. Hij heeft al in drie landen meegereden en doet dan alles mee. Stap, draf, galop. Dan vind hij het ook wel leuk. Maar in NL rondjes rijden in de bak, daar vind hij niets aan.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:34

Mijn vriend heeft dus ook weinig met paarden, maar heeft vandaag bv geholpen met ze binnen zetten en heeft laatst ook met Pablo aan de hand gestapt toen hij kreupel was, zodat ik Raimaer uit de wei kon halen. Hij komt regelmatig kijken (en fotograferen Haha! ) op wedstrijden en heeft wel altijd belangstelling.

Hij heeft zelf ook twee tijdrovende hobbies (fotografie en fietsen), dus dat is wel heel prettig. Tja, en paarden zijn nu eenmaal 'a way of life', en dat is best wennen als je dat niet kent. Maar anderzijds vind ik wel dat je ook moeite moet doen om tijd voor je relatie te maken, en niet je paard altijd voor te laten gaan. Die kan ook best een dagje in de wei (oid) ipv gereden te worden.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 20:52

Mijn vriend heeft een paar lessen gehad (voordat ik hem kende!) maar had weinig tijd. Toen heeft ie nog een tijdje bij een vriendin thuis gereden, maar dat paard was oud en werd kreupel zodat hij niet meer kon rijden.
Hij vraagt altijd hoe het rijden ging en af en toe komt ie op wedstrijd kijken, maar dat hoeft van mij niet perse. Hoe meer mensen naar mij komen kijken hoe enger ik het vind...
Hij snapt echt dat het een manier van leven is, en hij helpt mee met binnen zetten en voeren. Das heel lief! Hij snapt ook goed dat ik soms 5/6 dagen train in de week.
Gelukkig heeft hij zelf ook veel hobby's en hij heeft mij niet altijd nodig.. Maar des te leuker als we lekker een paar dagen samen zijn!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:08

Haha!
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 21:55

Mijn vriend heeft ook niets met paarden.
Ik had hem zelfs eerder dan Pinky.

Hij steunde me erg toen Pinky plots verkocht moest worden en ik hem wilde kopen.
Nu gaat hij geregeld (vooral sweekends) mee. Vaak alleen beessies voeren enzo. Maar geregeld gaat hij ook mee mennen. Pinky opjagen vind hij helemaal het einde. Zeker als hij erbij mag springen *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 22:09

Mijn vriend vond het al doodeng om een pony te aaien. Op dit moment
zet hij ze zelfstandig buiten en binnen (2 tegelijk Haha! )
Hij steunt/helpt me zoveel mogelijk, hij gaat niet mee met wedstrijden
want daar vindt hij niks aan.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:46

mijn vriend is nu sinds hij mij kent ook gek met paarden. Hij helpt overal in mee. Gaat elke keer mee als ik naar mijn paardje ga! Hij helpt dekens afdoen,poetsen, opzadelen (dat gaat nog wat klunzig) . Soms wil hij ineens uitstappen. Hij gaat mee wandelen , ik op mijn paard, hij er lopend naast Haha! Helpt afzadelen, alles opruimen. Paarden uit het land halen. Schuur aanvegen, eigenlijk alles behalve het rijden. Regelmatig ben ik aan het kletsen en hij staat mijn pony alvast te poetsen, gewoon uit stal geplukt en hopla poetsen! Het is zo'n lief gezicht! Hij weet dat ik niet zonder paarden kan en gelukkig heeft hij eenpaar vrienden op stal (van de garage) waar hij nog vaak aanspraak op heeft!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 00:06

Mijn man rijdt zelf ook paard, niet vaak maar wel met regelmaat is.
Hij gaat ook regelmatig mee en poets haar zo nu en dan is ...
staat er mee te knuffen.

Hij zegt wel altijd "paardrijden heeft niet mijn prio. nr 1, maar ik vind het wel leuk om zo nu en dan is recreatief te doen Lachen"

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 08:34

ik doe synchroonzwemmen en daar heeft dennis ook niks mee. Maar hij gaat wel mee naar trainingen kijken af en toe, en naar wedstrijden. Andersom heb ik niks met paarden maar vind het wel leuk om te kijken als hij les heeft.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 08:40

Toen ik op mijn 38e besloot een paard te kopen zei Ben "doen, meteen doen als jij dat graag wilt". Hij heeft leren paardrijden, vindt ze wel leuk, maar wil er geen uren aan besteden. Het is mijn hobby... Inmiddels drie jaar verder merk ik wel dat hij er af en toe last van heeft: ik kan niet zomaar een weekend weg bijvoorbeeld. Nu is afgesproken dat ik twee dagen per week niet ga (ze staat dan in de wei en mijn vriendin doet dan de stal). En dat helpt erg....Knipoog

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 09:50

Mijn man had ook niets met paarden, het is nog steeds niet zo dat hij erop wil maar hij wordt steeds vrijer daarin. Nu alle vrouwen in het gezin paardrijden (3) went hij eraan. Hij heeft zelfs voor een sponsor gezorgd, een klant van hem heeft een zweet- en winterdeken voor Gamble gekocht, met logo van het bedrijf. Hij komt regelmatig bij onze vorderingen kijken en een kopje koffie in de kantine drinken, ik vind het geweldig van hem om best wat tijd in iets te steken terwijl je er weinig mee op hebt. Andersom fietsen wij ook regelmatig met hem mee als hij gaat hardlopen. Je moet het toch samen maken nietwaar?

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 10:25

Mijn vriendje heeft ook niets met paarden. Hij kan gelukkig eindeloos luisteren naar verhalen en vraagt ook altijd hoe het gegaan is. Gooit er vaak wat (volgens hem) vakkundige termen doorheen, zoals "hoe ging het longageren" *LOL*
Bedenk me net dat hij nog nooit is komen kijken. Ik geloof dat ie niet zo goed durft. Beetje paarden- en mensen-schuw.

זכור

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:06

Mijn man was al besmet met het paardenvirus. Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:54

Roel en ik hebben nooit problemen met de paarden. Maar ja wat wil je hij is namelijk ook besmet met HET virus *LOL* Hi hi, in het weekend rijden we samen en doordeweeks op woensdag samen. En de andere 4 dagen doe ik alle 2 de paardjes, aangezien Roel ook veel werkt. Heel gezellig het enige waar we weleens woorden over hebben is dat ik best ( volgens hem dan ) te veel bij de paarden blijf hangen. Je kent het wel. Ik klets veel met de mensen van stal en ik rijdt ook vaak de paarden van de eigenaresse, terwijl Roel dan het liefst naar huis toe wil. We hebben nu betere afspraken en dat gaat goed.....de lieffie..... Lovers

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:32

Mijn man vind alle dieren leuk, toen we onze eerste pony kochten vond ie het allemaal leuk en uitdagend, tot bleek dat het helemaal geen leuke pony was ... toen was de lol er voor hem al snel af ook al was ie meer "leider" over haar dan ik was, maar je kreeg nooit geen dankbaarheid van haar terug in geen enkele vorm. De slechte band bleef maar verergeren tot dat ik het hoge woord er heb uitgegooid, verkopen. Haar veulen bleef, maar daar heb ik een hele goede band mee, hij minder - ik ben de enige die nooit een mep of dreiging van haar gekregen heeft ... normaal gingen we er maar eentje niet meer houden tot ik hem het ras Tinker liet zien. Hij was er op slag verliefd op (net als ik Haha!) - en dus begon de zoektocht ... de eerste plaats viel af wegens onvoldoende betrouwbaar en slechte hygiëne, dieren niet verzord, tot het verwaarloosd toe zelfs ... dan kregen we lucht van een invoerder, en die bleek nog een veulen te hebben zitten die van een merrie was die reeds verkocht was. We zijn gaan kijken, en het was gewoon voor hem een geval van LOVE @ 1st Sight! Hij zit hier nu thuis bij ons eigen merrieveulentje, en ... waarempel, vroeger ging ie nooit s'morgens zien bij de pony(s), nu gaat ie elke morgen hun ontbijt brengen, probeert hun stal te verbeteren, gaat helpen uitmesten af en toe ... en die nieuwe "beer-konijn" toont ook hoe leuk ie aandacht vind ... dus ... kan zeggen dat het bij ons gegroeid is!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 14:32

Mijn man vind alle dieren leuk, toen we onze eerste pony kochten vond ie het allemaal leuk en uitdagend, tot bleek dat het helemaal geen leuke pony was ... toen was de lol er voor hem al snel af ook al was ie meer "leider" over haar dan ik was, maar je kreeg nooit geen dankbaarheid van haar terug in geen enkele vorm. De slechte band bleef maar verergeren tot dat ik het hoge woord er heb uitgegooid, verkopen. Haar veulen bleef, maar daar heb ik een hele goede band mee, hij minder - ik ben de enige die nooit een mep of dreiging van haar gekregen heeft ... normaal gingen we er maar eentje niet meer houden tot ik hem het ras Tinker liet zien. Hij was er op slag verliefd op (net als ik Haha!) - en dus begon de zoektocht ... de eerste plaats viel af wegens onvoldoende betrouwbaar en slechte hygiëne, dieren niet verzord, tot het verwaarloosd toe zelfs ... dan kregen we lucht van een invoerder, en die bleek nog een veulen te hebben zitten die van een merrie was die reeds verkocht was. We zijn gaan kijken, en het was gewoon voor hem een geval van LOVE @ 1st Sight! Hij zit hier nu thuis bij ons eigen merrieveulentje, en ... waarempel, vroeger ging ie nooit s'morgens zien bij de pony(s), nu gaat ie elke morgen hun ontbijt brengen, probeert hun stal te verbeteren, gaat helpen uitmesten af en toe ... en die nieuwe "beer-konijn" toont ook hoe leuk ie aandacht vind ... dus ... kan zeggen dat het bij ons gegroeid is, en hopelijk nog lang verder mag groeien!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 17:52

Wauw sonja, beer-konijn vind ik echt de geweldigste uitdrukking voor een Tinkerveulie! (met alle respect, vanzelfsprekend)

Om nog even ontopic te gaan: Ik begrijp het al, ik moet gewoon een jongen vinden en die dan omvormen tot paardenliefhebber, als ik al die reacties hier lees, dan moet dat kunnen!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 18:10

Mijn vriend is er dus allergisch voor dus ik kan hem (helaas) niet meeslepen naar allerlei wedstrijden. Hij komt wel af en toe kijken, maar dan wel veilig in de kantine

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Hinneke, Chinas, Eefje_Sammy, Freekieee, Goldwynn, JoT, Kimberley_, Lalidan, leonie1988, PetalBot, sinnekinne, stella92, VuurVleugels, xKatinkii en 57 bezoekers