Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:16

Vorige week 2 keer de draad proberen op te pikken op een half bevroren bak. O het voelde allemaal zo moeizaam aan. Ik dacht echt o weer helemaal opnieuw beginnen.
Vandaag alles is ontdooit en ik had er echt zin in.

En had mezelf meegeven van de vorige keer komop gewoon doorstappen niet slenteren hup je hoeft niet te rennen maar ik wil wel voorwaarts.

Ik zat welgeteld 10 tellen op mijn paard. En hardop herhaalde ik wat ik de vorige keer bedacht.
"Niet slenteren bereid je voor richt je recht geef been en pats een flinke tik." (flegmatiek pony) en hop hij was wakker.
Ik dacht heej die werkte. En ik voelde mij niet eens schuldig. Was ook niet heel hard maar goed getimed en goed gedoseerd. Ik dcaht beter 1 keer goed dan 10 keer flauw.

En toen bedacht ik maar eens dat er iemand in de bak stond en mij zou toespreken. Dus ik heb mezelf alles hardop verteld. We gaan een overgang maken hoe ik dat dan maar moest aanpakken.
Handen niet terug werken maar voorwaartse tendens behouden. ook dat ik moest ontspannen dat ik niets moest doen als het goed ging. bal bla bla.

En ik heb 40 min super lekker gereden.

hahaha en het koste niets!

Vaak weet je wel veel. Maar denk je overgang en maak je hem slordig. Etc....
Ik ga het volgende keer weer gewoon proberen.
Misschien hielp het voor mijn pony ook dat ik praatte ik maakte het in ieder geval visueel in mijn hoofd. En ik weet zeker dat dat helpt bij je juiste intentie.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden


Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:00

Leuk kitobeer!

Ik reed vroeger heel afwachtend: We zien wel wat de training brengt en wat ik ga oefenen. Tegenwoordig neem ik me een concreet trainingsdoel voor, nog voordat ik mijn paard gezadeld heb. Praat ook regelmatig hardop, al ben ik dat eigenlijk vooral gaan doen om mijn ademhaling beter te reguleren waardoor ik nu meer ontspannen in het zadel zit.

Ik ga deze week met mijn 4 jarige aan de slag met de contactteugel. Best spannend want ze staat inmiddels al ruim 2 maanden stil door omstandigheden. Ze is net zadelmak en de basis zit er netjes in (ik merk dat ik voordat ik in aanraking kwam met Rien toch al redelijk volgens zijn principes reed, al ben ik me daar dus nooit bewust van geweest), maar het is voor het eerst dat ik echt concreet met zijn handvaten aan de gang kan sinds mijn aanmelding. Heel benieuwd hoe de jongste merrie dat op gaat pakken. :j

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:47

Super Kitobeer, fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden.

Pinda_Dipje, leuk dat je weer aan de slag kan.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 15:52

Pinda_Dipje schreef:
Ik ga deze week met mijn 4 jarige aan de slag met de contactteugel. Best spannend want ze staat inmiddels al ruim 2 maanden stil door omstandigheden. Ze is net zadelmak en de basis zit er netjes in (ik merk dat ik voordat ik in aanraking kwam met Rien toch al redelijk volgens zijn principes reed, al ben ik me daar dus nooit bewust van geweest), maar het is voor het eerst dat ik echt concreet met zijn handvaten aan de gang kan sinds mijn aanmelding. Heel benieuwd hoe de jongste merrie dat op gaat pakken. :j



O wil jij bijhouden hier hoe het verloopt. Ik ben benieuwd . In april word die van mij 3. Maar volgend jaar is die van mij ook aan de beurt.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:15

Ja tuurlijk! :)
Ik ben vooral ook benieuwd in hoeverre ik verschil merk tussen mijn twee paarden en of ik tegen verschillende problemen aan ga lopen. De oudste merrie is natuurlijk al verder in opleiding en loopt onbewust al zo'n 2 jaar volgens Rien's methode voor zover ik kan beoordelen, bij haar was het voorwaarts denken nog een probleem (heb ik ook een vraag over gesteld aan Rien) nu ik haar tijdens het werken direct actiever benader: actie = reactie merk ik direct verschil.
De 4 jarige is van nature al heel voorwaarts, en heeft nog wat moeite met de lengtebuiging en onderbrengen van het binnen achterbeen. Grotendeels een balanskwestie denk ik, maar nu ik objectief terugdenk denk ik dat ik daar zelf onbewust de veroorzaker van ben geweest en toch teveel aan de mond heb gezeten. Ik hoop dat mijn man later deze week een paar keer wil filmen, nu ik geen spiegels meer heb langs de rijbak mis ik toch een stukje zelfreflectie.

Sjolvir: Heb jij inmiddels je filmpje ingestuurd?

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:12

Leuk om alle verhalen hier te lezen!

Ik hoop van de week weer aan de slag te kunnen, na dik 3 weken helemaal niks gedaan te hebben -O-
Nu moet het alles nog even droger weer worden O:)

Klopt het trouwens dat het antwoord op mijn vraag er nog niet tussen staat? Ik heb hem nog niet gevonden, maar aangezien hij wel al opgenomen was vroeg ik me af of ik nu zo scheel kijk :Y)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:29

Ha dames, vraagje. Ik ben bezig om de online training van .com naar .nl te verplaatsen en vroeg mij af of jullie misschien willen kijken of jullie 'normaal' kunnen inloggen op de .nl en dat alles werkt (velden nog ingevuld zijn e.d.).

Op de .nl staan overigens ook de antwoorden op de vragen van Lauke en Naomi.

Je kunt hier inloggen: http://training.dressagepro.nl

Alvast bedankt!!

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:36

Ik kan inloggen, maar de standaard filmpjes bij "contactteugel" kan ik niet zien. Zegt: sorry, because of its private settings video cannot be played here...

De rest is blijkbaar gewoon zichtbaar.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:37

Ik zie Rien waarschijnlijk donderdag en zal dan de nieuwe vragen (o.a. van module 2) opnemen.

Binnenkort gaan we starten met de live Q&A's, zoals we oorspronkelijk bedoeld hadden. Dan worden maandelijks alle vragen beantwoord en ook commentaar gegeven op de filmpjes. Je kunt dan je vragen direct aan Rien stellen, maar ook stel ik de vragen die al eerder zijn ingezonden. We doen dat op die manier ook met Tristan Tucker en dat werkt heel goed.

We zijn eerst zo begonnen, omdat we eerst een lijst wilde hebben met 'veelgestelde vragen' en ook even moesten aankijken hoe het zou lopen met de vragen.

Filmpjes hebben we nog maar heel weinig ontvangen, maar dat gaat vast nog wel veranderen. De filmpjes die we nu hebben ontvangen, gaat Rien deze week bekijken. De filmpjes die openbaar mogen, komen op de website te staan en de filmpjes die privé zijn, worden alleen aan de desbetreffende persoon teruggestuurd.

En Cyta, bedankt voor het doorgeven. Ik ben dat nu aan het aanpassen; was even vergeten dat dat beveiligd was :+

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:32

Goed bezig Conny!
Leuk dat je zoveel met de reacties doet! +:)+

Ik ga zo meteen even kijken :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:25

ja ik kon ook inloggen.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:02

Kan inloggen geen enkel probleem.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:28

Lauke schreef:
Goed bezig Conny!
Leuk dat je zoveel met de reacties doet! +:)+

Ik ga zo meteen even kijken :)


Hier doet ie het ook prima!
En blij met het antwoord op mijn vraag! Kunnen we hopelijk van de week weer lekker aan de slag :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:05

Sjolvir schreef:
Malibu, ja erg he!? Zo moeilijk want ik weet dat als ik zonder er aan te sjorren keer links en rechts wat vraag dan klinkt ze erin en hopla zalig rijden, maar dan klinkt ze er ook vaak achter en dat wil ik dan weer niet. Maar zo moeilijk.... nu...

Room10, kan je de link wel geven :D :+
En indien filmpje voorzien van niet al te vernietigend comentaaar (zoals, zoek vooral andere hobby :Y) )wil ik het wel overwegen hoor als Conny enof Rien hem als voorbeeld filmpje zouden willen gebruiken.
Maar mochten we het problem dan ooit overwonnen hebben dat die halve minuut er ook nog aan wordt toegevoegd _O- (just kidding, dat laatste)

En he.. al loopt die van mij ondersteboven binnenstebuiten dressuur, 1 ding is me goed gelukt!
En dat pakt niemand af.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 284911695/
Verkeersmak is ze!



Complimenten hoor, wat iemand anders hierboven ook al zei, als je je paard zó verkeersmak hebt, dan alle respect verdiend. Zelfs als ze met hoofd overdwars in drie gangen door de bak gaat. Dat doet mijn ruin het liefst ook, en die rent dan ook nog weg als er een groep wielrenners of een harley davidson aankomt.

Eens met de eerdere commentaren, alleen Rien mag aanwijzingen geven, hahaha. Ik ga kijken of ik ook een filmpje kan maken van de ongebalanceerde stukjes van mijn ruin, zou graag weten of mijn manier van oplossen (met de benen vooral) inderdaad de juiste is. Het gaat wel beter, maar toch fijn om tips te krijgen. En het kan anderen ook helpen inderdaad.

Dus mensen, insturen die filmpjes. Die van Debby vind ik ook weer heel verhelderend. Wel had ik een hele boze merrie van de week toen ik de verzamel-oefening met het klein wegdraven vanuit 'schouderbuitenwaarts' probeerde. :D Ik neem maar even aan dat dat betekent dat het werkt...

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:28

jillaroo schreef:
Sjolvir schreef:
Malibu, ja erg he!? Zo moeilijk want ik weet dat als ik zonder er aan te sjorren keer links en rechts wat vraag dan klinkt ze erin en hopla zalig rijden, maar dan klinkt ze er ook vaak achter en dat wil ik dan weer niet. Maar zo moeilijk.... nu...

Room10, kan je de link wel geven :D :+
En indien filmpje voorzien van niet al te vernietigend comentaaar (zoals, zoek vooral andere hobby :Y) )wil ik het wel overwegen hoor als Conny enof Rien hem als voorbeeld filmpje zouden willen gebruiken.
Maar mochten we het problem dan ooit overwonnen hebben dat die halve minuut er ook nog aan wordt toegevoegd _O- (just kidding, dat laatste)

En he.. al loopt die van mij ondersteboven binnenstebuiten dressuur, 1 ding is me goed gelukt!
En dat pakt niemand af.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 284911695/
Verkeersmak is ze!



Complimenten hoor, wat iemand anders hierboven ook al zei, als je je paard zó verkeersmak hebt, dan alle respect verdiend. Zelfs als ze met hoofd overdwars in drie gangen door de bak gaat. Dat doet mijn ruin het liefst ook, en die rent dan ook nog weg als er een groep wielrenners of een harley davidson aankomt.

Eens met de eerdere commentaren, alleen Rien mag aanwijzingen geven, hahaha. Ik ga kijken of ik ook een filmpje kan maken van de ongebalanceerde stukjes van mijn ruin, zou graag weten of mijn manier van oplossen (met de benen vooral) inderdaad de juiste is. Het gaat wel beter, maar toch fijn om tips te krijgen. En het kan anderen ook helpen inderdaad.

Dus mensen, insturen die filmpjes. Die van Debby vind ik ook weer heel verhelderend. Wel had ik een hele boze merrie van de week toen ik de verzamel-oefening met het klein wegdraven vanuit 'schouderbuitenwaarts' probeerde. :D Ik neem maar even aan dat dat betekent dat het werkt...


Ben nog bezig met deel 2 kijken, hoef niet zo hard mee te kijken, aangezien Heps daar toch nog niet is en Toobs voorlopig nog in de wandel-aan-de-hand stand zit.

Overigens dat verkeersmak bleek gisteren avond wel weer eens belangrijk, mafkezen soms op de weg.
Overigens rij niet ik daar, maar mijn bijrijder (en 2 stalgenoten).
[VVDD] Je hebt automobilisten en fietsbellen, paarden in het donker

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira


kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:14

Ik heb vandaag weer lekker gereden. Mezelf weer aangepraat dat we bij het reiken van de hoefslag even gingen kijken hoe de reactie op een hulp voorwaarts zou zijn en meteen ingrijpen als hij niet genoeg zou reageren. Hehehe rijd toch wel wat lekkerder als er wat trek in je paard zit hoor. ;)

Alleen zijn stofallergie speelt wat parten momenteel dus dat is even lastig.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:22

Fijn dat iedereen zo lekker bezig is!

Eigenlijk was de bak hier nog te nat en zompig, maar kon het niet laten om dan maar wat stapwerk te gaan doen. Kon ik mooi even aan de slag met het antwoord op mijn vraag :) en dat ging eigenlijk heel fijn!
Nu hopen dat de bak nog wat meer gaat opdrogen :=

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:52

Kitobeer, lastig als ze stofallergie hebben, hopelijk knapt hij weer op.

Lauke, duim met je mee voor droger, maar stapwerk is ook wel eens lekker. Zeker als ie bij jou dan ook nog fijn ging.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:41

Vandaag was ie al een stuk beter te doen! *\o/*

Die 3 weken niks doen heeft haar aan het denken gezet denk ik :wow: Ze ging zo fijn!
Uiteindelijk ook het schouderbuiten (wat ze wel al kende, maar erg lastig vind) en het aandraven daarin geprobeerd. Nou, daar snapte ze echt helemaal niks van -O- achterbenen, wat zijn dat? :o?
Bij Debbie op het filmpje pakte het paard het zo simpel op, maar dat krijg ik hier niet voor elkaar hoor :Y)
Weet niet zo goed hoe ik dat ga uitleggen aan paardlief, maargoed dat bewaren we maar voor een ander keertje, verder mag ik zo niet klagen vandaag *\o/*

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:22

Wilde net inloggen om stukje van deel 2 te kijken (mag 3 ondertussen ook al, maar ach, zo ver zijn we toch nog niet), maar als je link uit mails pakt kom je op de .com blz uit. Als je daar probeert in te loggen met wachtwoord vergeten (ja, zoals altijd) pakt hij dat niet.
Via .nl kwam ik er zo in, allicht handig om te vermelden dat de .com dan niet werkt?
(had het gelukkig snel door)

Lekker Lauke dat je weer aan het werk kan.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:36

Sjolvir schreef:
Wilde net inloggen om stukje van deel 2 te kijken (mag 3 ondertussen ook al, maar ach, zo ver zijn we toch nog niet), maar als je link uit mails pakt kom je op de .com blz uit. Als je daar probeert in te loggen met wachtwoord vergeten (ja, zoals altijd) pakt hij dat niet.
Via .nl kwam ik er zo in, allicht handig om te vermelden dat de .com dan niet werkt?
(had het gelukkig snel door)

Lekker Lauke dat je weer aan het werk kan.


Ik ben daar op dit moment mee bezig ;)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:54

Ah, top, nou ja, is ook geen ernstig problem, kwam er op .nl zo in.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:15

Rijden ging hier vandaag echt bocht....
Overdwarse pony die wel op een binnen been reageerde maar niet op de juiste manier, namelijk door harder te gaan of aan te draven (als je stapte), ondertussen plat door de bocht met hoofd naar links (Reed rechtsom) en dan links geen contact willen nemen, of erin duikend en dan achter bit gaan lopen, goeiegrutten wat een drama.. Kon er niet eens mee sturen aangezien volte naar een kant best lasting is als je paard je binnenbeen totaal negeert en je buiten teugel ook door hoofd finaal die kant op te steken.
Moest nog wel lachen om iemand in de bak die zei, het is net Sjol!! (Aangezien we dus wat onenigheid hadden en ze blijft een merrie... die ook wel dan haar ongenoegen laat blijken als het madam niet zint, vond namelijk wel dat het totaal negeren van mijn been not done was, zeker niet omdat ze daar altijd wel netjes op reageerde en nu niet. Na wat discussie was dat in ieder geval weer opgelost.)

Hopelijk weer gereset na vandaag en vol goede moed op naar en volgende keer.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 22:03

Sjolvir dat zijn de moeilijke dagen dat niks fijn wil

Ik krijg de contactteugel voor elkaar maar dat is altijd voorwaarts neerwaarts. Doorgaan naar horizontaal evenwicht is nog lastig

kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:47

Nou van de week was de stofallergie even echt drama. Had ik er zelf nog een schep bovenop gedaan . dom van mij. Ik had de 2 zakken nat hooi opgehangen en ik had nog kleine hooibulten in de wei gelegd droog natuurlijk. Hier heeft hij een hele dag aan staan snoepen . Met als gevolg een paard dat hoest alsof hij bijna dood gaat vallen. Ik kreeg alweer berichten van mijn stalgenoten. Oeps mijn fout. Daarna weer alle beschikbare hooi goed geweekt en nu is de hoest alweer weg. Opstart hoest dat weet ik nog niet. Volgende week nog maar een beginnetje maken. Ik ben dus deze week met sky aan de slag gegaan die word bijna 3 j. En ons doel was een longeervolte opstarten. Hij verandert mooi door een s van hand nu. Die is zo sensibel heerlijk paard om mee te werken. Moeilijk paard om te overtuigen.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Bengell, Exorcizamus, karelien, Marjelle1992, marjor, Perros, rien10, Vagabondo, xChanelx en 9 bezoekers