Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 20:02

Hallo Bokkers,

Ik heb een iPhone 4 die het over het algemeen nog prima doet, maar ik wordt helemaal gek van dat er ongeveer elke minuut een pop-up komt met de informatie dat er te weinig opslag geheugen is. Vandaag ging het zo ver dat mijn WhatsApp het niet meer deed... Dus ik heb al mijn foto's en video's verwijderd, maar nog steeds wil WhatsApp niet werken.
Ik heb er in het totaal drie apps op staan: WhatsApp, Instagram en iMusic. Deze apps wil ik wel echt erop houden. Verder zijn er heel veel apps waar ik nooit gebruik van maak, maar die ik niet kan verwijderen. Is er een manier waarop ik deze apps wel kan verwijderen?

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Alvast bedankt!


faunty

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:05

whatsapp gesprekken verwijderen ? dat neemt vaak heel veel data in beslag ! gewoon de inhoud van de gesprekken zeg maar.

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:06

Ik weet niet of jij die map hebt op een IPhone 4, maar op mijn Iphone 6s heb ik een map bij afbeeldingen met 'recent verwijderd'. Dit was bij mij toen het probleem, hier sloeg hij alle verwijderde foto's gewoon weer op :+ ik kon blijven verwijderen maar er kwam geen ruimte bij. Na die map geleegd te hebben had ik weer ruimte.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 20:45

@faunty, heel erg bedankt! Ik wist niet dat dit zo veel geheugen in beslag neemt, ga ik meteen even doen!

@BrittS, nee, die map heb ik niet. Wel fotostream. Maar ik heb sowieso al alle foto's verwijderd dus daar kan het niet aan liggen :)

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:00

iMusic verbruikt ook veel geheugen, wat bij mij zo was is er komen liedjes te staan bij je ´history´ en je kunt liedjes in mapjes zetten, als je ze in mapjes zet en ze zijn goed gedownload (staat dan cached achter) zijn ze gedownload en kun je ze verwijderen uit je geschiedenis, of iets wat je alleen even hebt gekeken maar toch de verkeerde bleek te zijn ook verwijderen, scheelt toch weer.

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 21:28

kelseyclover schreef:
iMusic verbruikt ook veel geheugen, wat bij mij zo was is er komen liedjes te staan bij je ´history´ en je kunt liedjes in mapjes zetten, als je ze in mapjes zet en ze zijn goed gedownload (staat dan cached achter) zijn ze gedownload en kun je ze verwijderen uit je geschiedenis, of iets wat je alleen even hebt gekeken maar toch de verkeerde bleek te zijn ook verwijderen, scheelt toch weer.

Oh, dit wist ik ook niet! Dankjewel!!

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:37

Wat je even kunt proberen is het volgende: ga naar iTunes, ga naar films en kies een lange film die veel GB's heeft (bv Lord of the Rings). Klik op 'huren'. Daar staat een prijs bij, maar dat geeft niets, wordt niet afgeschreven. Je telefoon moet hier even over nadenken en zegt dan na een poosje dat het niet gaat passen. Kijk nu nog eens bij je storage? ;)


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:42

je telefoon opnieuw opstarten kan ook wel eens helpen. Op mijn iPhone 6 wordt het geheugen dan pas weer opnieuw berekend ofzo.
Ik kan verwijderen wat ik wil op mijn telefoon, pas na opnieuw opstarten staat er meer geheugen bij

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 08:38

@blue_eyes: dit met die film is niet gelukt, ik moest eerst betaalgegevens invoeren, daar voor kreeg ik geen melding over mijn opslag. Als ik via de instellingen naar het opslaggeheugen ga, ziet het er zo uit:
Afbeelding
Maar wat moet ik hier precies aan zien?

@nouky12: opnieuw opstarten heb ik inderdaad al gedaan, maar dat ga ik dan zo nog een keer doen, dankjewel!

En nog even over de whatsapp gesprekken verwijderen; ik kan de app helemaal niet meer in... Dus ik moet eerst ergens anders ruimte maken op mijn telefoon zodat ik whatsapp kan openen...

faunty

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:34

Tja , je hebt op de 4 maar 4 gb aan werkbaar geheugen , en je hebt bijna 3 aan imusic , kan je daar niet iets aan doen ?

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 14:44

faunty schreef:
Tja , je hebt op de 4 maar 4 gb aan werkbaar geheugen , en je hebt bijna 3 aan imusic , kan je daar niet iets aan doen ?

Tja, ik denk gewoon verwijderen :P Maar dat zou ik erg jammer vinden, ik maak er veel gebruik van. Ik ga vanmiddag even langs de winkel!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:55

Apart dat dat van die film niet lukt. Dat doe ik af en toe ook en levert zo een gig aan geheugen op. Ik koop m overigens en huur hem niet. Maar hij gaat niet downloaden omdat er niet genoeg geheugen is, dus betaal je ook niks. Maar ik heb dan denk ik wel betaalgegevens in mn telefoon ingevoerd.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:57

Kan er in een iphone geen geheugenkaartje?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:58

Nee helaas.. groot gebrek van de iPhone naar mijn mening, maar goed dat is weer een andere discussie.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:00

oh... juist... praktisch is weer anders zullen we maar zeggen...

succes ermee, ik weet hoe vervelend het is, om gek van te worden idd.

faunty

Berichten: 1790
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:10

Miss een iPod erbij voor je muziek ?

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 15:16

Van dat geheugenkaartje vind ik inderdaad ook heel onhandig dat dat niet kan! Ik dacht wel nog of ik misschien al mijn contacten op mijn telefoon heb staan ipv op mijn simkaart, weet iemand hoe je dit kunt zien op een iPhone?

Als ze bij de winkel vanmiddag geen oplossing hebben ga ik inderdaad mijn apps op mijn oude telefoon doen en de rest op mijn iPhone. Maar moet even kijken of dat gaat werken.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Te weinig opslag geheugen op iPhone 4...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:53

Kan je whatsapp niet helemaal verwijderen en daarna er weer op zetten. Dan ben je die 1,5 gig kwijt. Bij "mijn aankopen" kan je whatsapp weer terug vinden.

SimoneDV

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:55

Ik heb de truc voor je! Tenminste dat vond ik zelf altijd toen ik dit probleem had met m'n vorige iphone (een 4S). :P Je maakt een reservekopie op je pc in itunes. Dan maak je de iphone HELEMAAL LEEG. Daarna zet je de reserve kopie terug. Ik had toen altijd op magische wijze ineens weer een paar gb over... Laatst had ik het iemand anders geadviseerd en die had ineens ook weer ruim 3,5 gb vrij!

Verder deed ik dan af en toe even alle foto's er vanaf halen en op m'n pc zetten en tegen de tijd dat ie weer begon te bleren dat ie vol was herhaalde ik bovenstaande truc. Op de een of andere manier komt er dus allemaal rommel op die ruimte in neemt die dan weer weg gaat als je dat zo doet. Hoe het precies werkt weet ik ook niet. Maar je ziet al dat de hoeveelheid GB al niet klopt als je alles wat je apps enzo gebruiken optelt.

AnimalFriend

Berichten: 869
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 08:36

SimoneDV schreef:
Ik heb de truc voor je! Tenminste dat vond ik zelf altijd toen ik dit probleem had met m'n vorige iphone (een 4S). :P Je maakt een reservekopie op je pc in itunes. Dan maak je de iphone HELEMAAL LEEG. Daarna zet je de reserve kopie terug. Ik had toen altijd op magische wijze ineens weer een paar gb over... Laatst had ik het iemand anders geadviseerd en die had ineens ook weer ruim 3,5 gb vrij!

Verder deed ik dan af en toe even alle foto's er vanaf halen en op m'n pc zetten en tegen de tijd dat ie weer begon te bleren dat ie vol was herhaalde ik bovenstaande truc. Op de een of andere manier komt er dus allemaal rommel op die ruimte in neemt die dan weer weg gaat als je dat zo doet. Hoe het precies werkt weet ik ook niet. Maar je ziet al dat de hoeveelheid GB al niet klopt als je alles wat je apps enzo gebruiken optelt.

Wauw, bedankt! Dit heeft inderdaad geholpen! Nu blijf ik regelmatig foto's en gesprekken verwijderen, hoop dat het zo niet nog eens gebeurd! Bedankt iedereen voor de tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers