VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 23:19

Bokt.nl / USA Today / Humane Society / Friends of Sound Horses
Juridisch
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding
Een Tennesse Walking Horse. Foto: DanDee shots


Nog geen twee weken geleden werd bekend gemaakt dat het Amerikaanse ministerie van Landbouw het gebuik van stacks, kettingen en ander wreed tuig tijdens trainingen van Tennessee Walking Horses wilde verbannen. Ook de zelfregulatie, wat al sinds 1970 bewees niet te werken, zou daarbij op de schop gaan. Binnen 30 dagen na inschrijving in het register zou het gebruik van action devices zoals kettingen verboden worden. Met ingang van 1 januari 2018 zouden ook de stacks (klompen) niet meer op wedstrijden, veilingen en verkoopdagen toegestaan zijn. Dit tezamen zou het illegaal toepassen van soring ver terugdringen.

Het ministerie van Landbouw wilde de wetswijziging op 24 januari registeren, nadat Donald Trump ingehuldigd werd als nieuwe president van de Verenigde Staten. Trump heeft echter na zijn inauguratie al vrij snel alle nog te registreren regularisaties in de wacht gezet, waaronder ook de nieuwe regels tegen soring. Op het bevriezen van de wetswijzigingen staat geen termijn gesteld.

Tijdens de wedstrijden voor de Tennessee Walking Horses gaat het erom dat het paard zijn voorbenen zo hoog mogelijk optilt en zijn achterhand zo ver mogelijk onderzet. Om dit te verwezenlijken, zijn er meerdere brute trainingsmethodes. Soring is het toebrengen van bijtende en blaarvormende chemicaliën zoals mosterdolie, diesel en kerosine aan de benen van het paard waardoor deze zijn benen hoger optilt. Ook kettingen op de al zere benen en stacks - hoge blokken onder de voorhoeven - dienen ditzelfde doel. Al sinds 1970 is soring verboden, maar werd de controle hierop gedaan door middel van zelfregulatie.

Gerelateerde berichten:
[VN] Wetsvoorstel VS tegen soring
[VN] Ban op brute trainingsmethodes van Tennessee Walking Horses

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:22

Walgelijk....

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:45

Ik snap eigenlijk niet dat er voor zoiets walgelijks een aparte wet moet komen. Ik mag toch aannemen dat ze in Amerika al een wet hebben tegen dierenmishandeling waar dit gewoon onder zou moeten vallen?

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:41

Jessix schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat er voor zoiets walgelijks een aparte wet moet komen. Ik mag toch aannemen dat ze in Amerika al een wet hebben tegen dierenmishandeling waar dit gewoon onder zou moeten vallen?

Vriendelijk gezegd : zo blind voor de eigen fouten dat een buitenstaander dat moet oplossen.

Trouwens alle wetten die de afgelopen x tijd aan de beurt waren zijn in de wacht gezet, dit is er niet speciaal tussenuit gevist. Of dat een normale manier van werken is bij een nieuwe president, weet ik niet.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:01

trumpisme ten top..
blijkbaar is het op en top amerikaans om zo met je dieren om te gaan..
dus belangrijk dat er niet aan getoornd wordt..

waarom zou je in godesnaam een dergelijke wetgeving in de koelkast willen zetten?
wat voor belang heeft hij erin dat zulke praktijken gewoon doorgaan
(denk niet dat het amerika first is.. maar trump first, zijn kinderen second, amerika wanneer het in z'n straatje past). bah


reden van het opschorten: bannen van teveel regelgeving (z'n belofte, voor iedere regel, verdwijnen er twee).. dus wanneer deze regel dan eindelijk genoeg prio heeft.. waarschijnlijk pas als amerika verder helemaal wetteloos is?

Citaat:
President Donald Trump’s first day in office last Friday, the White House issued a memorandum for all unpublished rules to be withdrawn and sent back to the relevant agency for review.


het geldt dus niet alleen hiervoor, maar voor alle nog niet door publicatie bekrachtigde nieuwe wetten en regels.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 07:31

elenaMM77 schreef:
Citaat:
President Donald Trump’s first day in office last Friday, the White House issued a memorandum for all unpublished rules to be withdrawn and sent back to the relevant agency for review.


het geldt dus niet alleen hiervoor, maar voor alle nog niet door publicatie bekrachtigde nieuwe wetten en regels.


Dat staat toch ook gewoon in de OP.
Citaat:
Trump heeft echter na zijn inauguratie al vrij snel alle nog te registreren regularisaties in de wacht gezet, waaronder ook de nieuwe regels tegen soring.

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 07:43

Je kan natuurlijk over Trump zeggen wat je wil (en dat is wat mij betreft niet veel goeds), maar ik snap wel dat hij even tijd nodig heeft om het een en ander te bestuderen voor hij er een beslissing neemt. Het gaat hier effectief om wetswijzigingen en daar zou ik persoonlijk niet te licht over gaan. En ik kan me zomaar voorstellen dat die man voorlopig andere prioriteiten heeft dan paardenwelzijn.

Zinzi_jewel

Berichten: 8695
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:39

Die man is gewoon een eikel !
Iedereen kan zien dat deze wet er moet komen
Dit is niet iets waar je lang over na hoeft te denken .
Wellicht wel over andere wetten
Maar dit is simpel genoeg

Chasing Dreams ...

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:45

Zinzi_jewel schreef:
Die man is gewoon een eikel !
Iedereen kan zien dat deze wet er moet komen
Dit is niet iets waar je lang over na hoeft te denken .
Wellicht wel over andere wetten
Maar dit is simpel genoeg


Als je weet waar het over gaat wel. Als je niets met de paardenwereld te maken hebt en je eerst moet informeren niet.
Bovendien: het zal heus niet het enige voorstel tot wetswijziging zijn dat op zijn tafel ligt. Dit zou voor mij ook niet prioritair zijn, hoe zeer ik ook wens dat die nieuwe wet er snel door komt.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:56

Ik heb gelezen dat Obama dit ook gedaan heeft. Eerst alles in de wacht , opnieuw bekijken en dan beslissen. Laten we hopen dat Trump no ergens een grijntje dierenliefde heeft en de wet er door douwt.

Paard in het plaatje staat trouwens op stacks.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

soesita

Berichten: 5157
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:59

Cowgirl schreef:
Ik heb gelezen dat Obama dit ook gedaan heeft. Eerst alles in de wacht , opnieuw bekijken en dan beslissen. Laten we hopen dat Trump no ergens een grijntje dierenliefde heeft en de wet er door douwt.


Mag ik ook echt hopen dat dat zo wordt gedaan en wetswijzigingen niet zonder geinformeerd te zijn worden ondertekend. :j
Maar inderdaad, hopelijk zit er tenminste een beetje dierenliefde in die man.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:55

Cowgirl schreef:
Ik heb gelezen dat Obama dit ook gedaan heeft. Eerst alles in de wacht , opnieuw bekijken en dan beslissen. Laten we hopen dat Trump no ergens een grijntje dierenliefde heeft en de wet er door douwt.

Paard in het plaatje staat trouwens op stacks.



en omdat iedere president dat doet, schuift dit steeds door en wordt er niets aan gedaan

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: VS: Wetswijziging tegen soring in de wacht gezet door Trump

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:58

Precies, en aangezien het mindere prioriteit heeft t.o.v. andere wetswijzigingen zal dit wel weer onderaan de stapel liggen, vrees ik...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Facebook, rider en 27 bezoekers