[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:42

Ziet er goed uit!

Dakota F12+1 / L1+4


Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:01

Jullie zijn hartstikke goed bezig! Dikke duim! Ik reageer niet vaak maar ik volg wel altijd! :)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 13:55

Kleine update

Al drie ochtenden op een rij helemaal naar de bak gestapt! Niet erin geweest hoor maar wel naar de ingang. Hij was eerste keer nerveuzer dan laatste paar keren, sneller ademen en schichtig kijken, slingeren, steeds stoppen, etc.

Gister tweemaal achter elkaar naar de bak, hij stopte namelijk toen ik richting wei draaide en dat ving ik op als 'ik wil nog niet terug'.

Vandaag eenmaal erheen en daarna wat op het harde in het begin gedraafd om te kijken of hij zuiver liep. Helaas niet, maar ook niet kreupel. Zag er meer uit als gevoeligheid of wantrouw. Hij heeft tenslotte een week met verband en een schoen om 1 hoef gelopen en sinds vandaag niet meer... die hoef is ook zachter dan de rest.

Toen heb ik zijn longeerlijn aangeklikt en hem op de volte gezet in de wei, in stap. Gewoon even kijken of dat lukte. Hij vond het gek en probeerde steeds te eten maar een hand gebaar van mij was voldoende om dat te stoppen.

De wei is helaas niet helemaal vlak dus aan de ene kant van de volte moest hij beetje klimmen en de andere kant ging hij bergafwaarts. Echt minimaal hoor. Maar het had geregend dus hij gleed meer naar beneden dan dat hij liep en na een paar rondjes had hij daar wel genoeg van, dus hij ging stilstaan en keek me toen heel lief aan :') goed goed, halster af, ga maar lekker weer je ding doen :D

Morgen denk ik een rondje in de bak stappen!

O en weer een deken die niet past -O-
Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Marcella

Berichten: 36670
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:59

O weet niet of je ruimte heb bij de hoefschoen. Wat ik dus deed als ik ging stappen was ook inderdaad hoefschoen aan, maar dan op de plekken dat het open was watten doordrenkend met betadine. ;)

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 02:34

Heb deze foto nodig voor in m'n profiel :')
Kleine verzameling wandelfoto's, heb nog veel meer haha. Hopelijk kunnen we dit binnenkort weer 's doen :)
Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:01

Marcella schreef:
Ik zou juist willen dat het droog word.....hoe natter het blijf hoe meer bacteriën lijk mij.

Neeee! Dan gaat de ontsteking juist kruipen naar de weg van de minste weerstand en komt er bv. Bij de kroonrand uit wat nog veel (!) Pijnlijker is. Je moet het de zweer zo makkelijk mogelijk maken door het een weke uitgang te geven.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 19:15

Foto's

Vandaag voor de zoveelste ochtend op een rij van de wei naar zover mogelijk een wandeling gemaakt. Vorige dagen is het gelukt om in ontspanning naar de ingang van de bak te lopen en vanmorgen zelfs drie x! Iedere keer als ik te dicht bij de wei in de buurt kwam stopte hij dus dan maar weer terug voor nog een rondje :D

En. We zijn twee van de drie keer zelfs ín de bak geweest! Een keertje wilde hij niet de bak in, omdat hij onzeker was over wat er achter de bak gebeurde. Daar was een trekker bezig en er waren nog wat schuren te ontdekken, en we waren daar nog niet eerder geweest. Dus toen ik richting die kant op bewoog wilde hij ineens wel mee wandelen, hij was gewoon nieuwsgierig naar dat stukje terrein :')

Overal aan ruiken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bak in

Afbeelding

Selfie...
Afbeelding

Zijn blik toen hij niet de bak in wilde en maar bleef keken naar die trekker in die onbekende hoek. Babyface!

Afbeelding

Wandelen in de bak gaan we per ochtend uitbreiden en dan denk ik dat we binnenkort een keer kunnen gaan longeren!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 23:55

En toen zag ik dit vanmorgen

Afbeelding

Het is alsnog open gebroken! Ik had al het gevoel dat niet alles eruit was nadat de smid gaatjes had geprikt en hij weer kon lopen enzo. Zijn zwelling was bijna weg, maar nog niet helemaal dus twijfelde... en hier is het antwoord :)

Heel blij mee, eruit die troep!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:04

Super! En altijd ook weer mooi hoe zo'n lichaam een uitweg maakt voor de ontsteking. Zag er bij mijn merrie precies hetzelfde uit. Fijn voor Harvey, weer lekker verder stappen zonder pijn.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:31

Wat fijn! Ik hoop voor je dat na deze ontsteking de hoeven wel weer klaar zijn met al hun kwaaltjes :+

Dakota F12+1 / L1+4

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 13:36

Weet iemand wat dit is?
Haren zijn weg, huid is gebobbeld en hard en eromheen zit een hard vlak (onder de huid) van ongeveer 15/20cm groot. Geen bloed te zien, het is ook niet echt open. Gister heb ik het niet gezien maar toen was hij droog, nu net was hij zeiknat geregend...

Geen idee wat dit is en wat ik ermee moet...!?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:47

Ik zou er toch even een dierenarts naar laten kijken. Kan het een beetje van een ander paard zijn?

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:44

Ziet er imo uit als een beet van een ander paard.. Niks ernstigs denk ik!

Not my monkey, not my circus!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 19:58

Dacht ik ook maar dan moet er toch een beschadiging zijn? Bloed of open? En ik vind die harde plak onder z'n huid heel apart.

Paardjes zijn niet knuffelig trouwens, als Harvey dichterbij komt krijgt hij al een gilletje van zijn vriendin. Heb ze nog nooit meer zien doen dan een neusje ruiken :')

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:35

Een beet hoeft niet direct een beschadiging op te leveren hoor, maar als je het niet vertrouwt dan de dierenarts er even bij.

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:04

Ik zou t even een paar dagen aan kijken. Het ziet er rustig uit en het kan dikker zijn doordat het een 'beurse plek' geworden is door de beet.

[o]

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 22:57

Dank jullie wel!
Ga sowieso de DA bellen als het niet veranderd/erger wordt maar dat doe ik maandag omdat het nu weekend is. Wilde alleen graag al wat voorwerk doen, ervaringen zoeken etc :)

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 16:27

Afbeelding

Best wel trots hoe meneer transformeert :j (ondanks dat hij redelijk spierloos is nog :=)

Wondje is niet veranderd trouwens, ben wel benieuwd hoe het er morgen uit ziet.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:03

Hij ziet er goed uit! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:50

Leuk dat hij nog steeds beter in z'n velletje gaat zitten. Nou ja, op dat ene plekje op z'n hals na... Het ziet er uit als een bijtplek. Heb je Traumeel Gel of iets dergelijks? Dat erop smeren, niet op het open plekje, maar wel op de beurse plek die je eromheen voelt.

Oy with the poodles, already

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 23:56

Voor clickeren zoek ik een leuk western/middeleeuws tasje voor aan m'n riem, helemaal verliefd op deze maar hij is er niet in het zwart... heb contact met verkoper gezocht maar iemand anders nog tips :)?

Afbeelding

Vandaag was Harvey er niet helemaal bij, voelde dat hij energie (teveel) had. Wat te verklaren was want de afgelopen ochtenden heb ik veel mest in de stallen gevonden dus ze hebben veel gerust. Zal wel koud of nat zijn geweest... of toch energie besparen vanwege z'n hoef. Nou goed. Hij was wat afgeleid en zijn nek was hoger. Normaal eet hij hooi met poetsen en nu ook niet. Wat kribbiger met poetsen, beetje uithalen naar de borstels enzo (plotseling hoofd naar mijn hand en borstel bewegen bedoel ik dan)

Ben na de klusjes (poetsen, deken passen, hoeven doen) begonnen met clickeren. Ook omdat ik meer aandacht wilde :D beginnetje gemaakt met commando 'zoek'. En daarna de wei uit voor wandeling op erf en we zijn een stukje verder gewandeld, tot áchter de bak. Hij was erg kalm, maar wel wat twijfelachtig.

Hierna de wei weer in, gelijk eten. Na een tijdje kijken ben ik ze gaan uitdagen met springen en rennen en duurde niet lang totdat die twee ook gek gingen doen := en hoe! Heb Harvey nog nooit zo blij en hyper gezien, en maar bokken en snuiven en rennen. Heerlijk.

Vind het mooi hoe hij dat niet rondom mij eruit gooit of erger laat merken, en pas begint als hij een duwtje in de rug krijgt.

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:19


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 00:26

MoriYT schreef:
Op etsy is veel te vinden en anders http://www.cowgirlstore.nl/for-you/acce ... nnees.html

Daar heb ik mijn heuptas vandaan, dat was deze maar dan in het compleet zwart leer: http://www.cowgirlstore.nl/for-you/acce ... l?___SID=U

Haar aanbod wisselt regelmatig, op fb post ze dan wanneer er weer nieuwe binnenkomen :j

Wat een leuke vorderingen zeg, leuk dat hij zo los komt <3


Bedankt voor je tip!
Exact zulke heb ik ook bij Lindian Style gevonden en ook zwart, maar vanwege de prijs zocht ik even verder := tasje wat ik plaatste is €19,50. Maar ga zeker die van jou of Lindian bestellen als ik echt niets anders kan vinden want de stijl is goed!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50096
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:05

Wat goed om te horen dat het steeds beter gaat! Hij glimt mooi!!

Mijn zusje maakt middeleeuwse attributen waaronder dut soort tasjes :+ geen idee of ze het nu (nog) in opdracht maakt maar jan altijd vragen.. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-17 21:34

Het is deze geworden, was £21 *\o/*

Misschien dat ik er nog een sleutelhanger ding aan hang om 'm te pimpen, of iets anders, nu is 'ie vrij blanco natuurlijk. Maar er zit een lus achterop waar mijn zwarte riem doorheen kan en de afmeting is precies goed (was ook nog best zoeken...).

Helemaal blij :)
Afbeelding

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Release1992 en 43 bezoekers