Napels! Wat moeten we zien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Napels! Wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 14:45

Eind volgende maand ga ik samen met 2 vriendinnen naar Napels!

We komen vrijdag ochtend rond 09:00 aan en vliegen zondag rond 18:00 terug naar Nederland.

Zoals het er nu uit ziet willen wij graag een auto huren voor 2 dagen. Waarschijnlijk de vrijdag en zaterdag. Het plan is om 1 dag Pompeii en de Vesuvius te bezoeken en de andere dag willen wij heel graag de route rijden langs de amalfi coast! ( Napels - Sorrento - Positano - Salerno - Napels ).

Zijn er nog steden langs die route die we niet mogen missen of juist beter kunnen overslaan?

En hoe is het verkeer in Napels? Ik lees dat het redelijk chaotisch is, hoe zijn jullie ervaringen hier mee? Is het te vergelijken met het verkeer in Marrakesh?

Op zondag willen wij nog een stukje van Napels zelf zien, hebben jullie nog tips?

Uiteraard zijn tips over leuke restaurantjes ook van harte welkom! *D

Alvast bedankt! :)

The world is a book, and those who not travel read only a page


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:51

Napels ken ik qua verkeer enkel als voetganger. En ja dat is chaotisch! Steek maar gewoon in 1 tempo de straat over, alle auto's en scooters rijden wel pal voor en achter je langs dan. Maar anders kom je nergens. Je moet wel beetje overzicht hebben denk om daar te rijden.

Pompei en vesuvius ben je heel snel met de trein. Daar zou ik geen auto voor huren. Willen jullie echt perse de kust langs? Eventueel is een bezoekje aan Capri namelijk ook echt de moeite waard. Oude centrum van Napels is ook erg leuk! Evt het gangenstelsel.. en buiten het centrum heb je vanaf sant elmo mooi uitzicht (en evt castel dell ovo bekijken).


citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 14:56

Als Pompei en Vesuvius ook goed te doen is per trein is dat misschien een betere optie inderdaad! Ga er straks gelijk even naar kijken ! :)

De kust route staat wel heel hoog op onze lijst! Capri hebben we ook naar gekeken, maar dit sprak ons persoonlijk minder aan..

We zagen heel veel tours voorbij komen voor €70 pp voor Pompeii en Vesuvius excl entree.. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel behoorlijk prijzig vind.. -O-

The world is a book, and those who not travel read only a page

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:12

Oh nee zoveel waren wij niet kwijt! Ik weet niet meer hoeveel het was, maar we deden die vakantie aardig low budget. Wij zijn met de trein naar pompei scavi gegaan. Vanaf daar met 4x4 terreinbus dingen ri vesuvius. En toen erna nog pompei zelf bezocht.

Ze raden daar een gids aan, maar wij hebben er gewoon heerlijk rond gedwaald. Is net wat je fijn vindt.

Tip vesuvius: het is er koud bovenop! Wij gingen zomers dus in korte broek en t-shirt en bovenop dachten we nog haha een italiaan in winterjas en muts op. En toen begon het te waaien en mistig te worden :+

Nu zal het verschil minder groot zijn, maar dat was wel even een dingetje toen :')

maaikemuis
Berichten: 5272
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Napels! Wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:40

Napels.... omdraaien en heel hard wegrennen. Heb in mijn leven nog niet eerder zo'n vieze vervuilde bende gezien....

Pak de auto en rij naar Pompei! Waanzinnig, daar heb ik met een gidsje zo'n 10 uur rondgedoold. Vesuvius gaan bussen naar bijna de top, maar wanneer je avontuurlijk ingesteld bent dan kun je ook naar de top wandelen waarbij je door de caldera van de oorspronkelijke vulkaan loopt (Vesuvius barstte niet uit op Pompei, maar een veel grotere vulkaan, Vesuvius is den mini vulkaan in de caldera van de oude). De trailhead ligt in een klein dorpje wat met de auto te bereiken is. Bij interesse kan ik het wel opzoeken.

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:53

Pompei en Herculaneum zijn inderdaad goed te bereiken met het ov (ik meen de tram) en dat was goed te doen qua prijs. Verder is er al genoeg over gezegd hier, maar zeker de moeite waard! Al vond ik zelf Herculaneum nog gaver dan Pompei (en wat minder bekend dus minder toeristisch), maar Pompei is wel weer groter.

Ga in Napels zelf ook vooral met de metro, dat zit erg goed in elkaar en ze hebben allerlei hippe metrostations met andere thema's. Best vet om te zien!

Wat ik je kan aanraden in Napels is vooral om veel pizza te eten! De pizza napoletana komt er immers vandaan. In de via dei tribunali zat een hele goede met enorme pizza's voor 3,50 per stuk. Zag er vanbinnen verschrikkelijk smakeloos uit, maar ik wil altijd nog eens terug voor de pizza's! <3 Ben de naam ervan helaas vergeten, maar dat komt vast wel goed want er zijn genoeg goede plekken.

Verder kun je naar het archeologisch museum, erg gaaf met veel Romeinse beelden etc. Daarnaast heeft de medische faculteit daar een anatomisch museum met veel gave dingen, maar daar moet je van houden... Was helaas gesloten toen ik er was. Voor meer info kun je kijken op http://www.cvltnation.com/petrified-at-the-museum-of-human-anatomy-in-naples/.

Veel plezier!

"No one appreciates the very special genius of your conversation as the dog does."
_______ - Christopher Morley

Omaro
Berichten: 409
Geregistreerd: 11-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:44

Superleuk! M'n vriend en ik hebben dit vorig jaar gedaan. (Wij zaten een week in Sorrento en van daaruit naar Vesuvius, Hercolaneum, Amalfi-route gedaan.) Vesuvius hebben we een aparte dag gedaan met de auto. (Als je dat doet, echt helemaal naar boven rijden daar is de officiële parkeerplaats. De andere parkeerplaats is nep, duur en je moet nog een takkeneind de helling oplopen voordat je bij de ingang bent.. :+ ) Met de Tom-Tom moet je navigeren naar Osservatorio Vesuvio. (Anders rijd je compleet verkeerd :P )

Pompeii en Herculaneum hebben we met de trein gedaan. We hadden kaartjes gekocht voor combi van alle sites die drie dagen geldig waren (Pompeii, Herculaneum, Stabia en nog twee die ik niet meer weet) Dit was goedkoper dan losse kaartjes per site. Herculaneum is klein en ben je met ochtendje doorheen. Pompeii is immens en kun je beter hele dag voor uittrekken. (Maar m'n vriend en ik zijn voormalig archeologen dus kan ook zijn dat wij gewoon langer blijven hangen :p )

Wat betreft de Amalfi route: na Amalfi zou ik nog omhoog rijden naar Ravello en dan kun je terug. Salerno is geen bal aan en het eind rijden vanaf Amalfi/Ravello niet waard. Er zit in Amalfi een onwijs lekker pizzatentje in een van de (overdekte) zijstraatjes maar de naam weet ik niet meer. Wel dat opa achter de kassa zit, oma/familie de tent runt en dat ze allemaal plastic tafels en stoelen hebben.
Positano zijn we doorheen gereden want er was geen parkeerplek te vinden.. Maar echt tijd om veel te doen buiten het rijden heb je toch niet anders red je het niet, zeker niet als jullie nog terug moeten naar Napels. (Wij hebben Napels overgeslagen. Vandaar dat we in Sorrento hotel hadden, dat was leuker om te zitten dan in Napels)

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Napels! Wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 19:30

Iedereen onwijs bedankt voor alle leuke en goede tips! Ga zo even alles rustig bekijken en in de app gooien!

Bedankt! :D

The world is a book, and those who not travel read only a page


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alysha92, JornaR, L_iek, luuntje, Miekie74, Prrrr, Wonderstruck en 94 bezoekers