Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 18:08

Hoi,

Na vorig jaar mijn pony twee keer te hebben behandeld door mijn osteopaat (en dierenarts), kwam ze vanochtend voor een check-up. Alles zag er in eerste instantie goed uit. Gezien ze tegenwoordig ook holistisch e behandelmethodes toepast vroeg ze of mijn pony mocht doormeten, omdat we sommige 'problemen' niet konden plaatsen. Helaas kon ze me geen goed nieuws geven en wijst de diagnose uit dat het om de ziekte van Lyme gaat. Nu is het wel zo dat ze niet echt symptonen van Lyme laat zien, maar dat hoeft blijkbaar ook niet altijd. Dat betekent dat het lichaam het zelf aankan, maar zodra er binnenin iets uit balans raakt kan het wel gevolgen hebben. Ik ga nu dus beginnen aan een kuur om het lichaam van binnen 'optimaal' te maken (ze was over het algemeen gezond, maar een sommige waardes waren wat uit balans) zodat ze hopelijk de ziekte uit haar lichaam weet te weren (dit kan als het goed is). Ik ben erg nuchter, maar ik sta wel open voor oplossingen en andere methodes. Maar goed het gezwabber met zo'n ding ziet er toch een beetje gek uit :Y)

Wat ik wel bijzonder vond om te zien: ze kreeg ook acupunctuur, en ze reageer niet op de naalden (die zaten er al in) maar op het effect! Ze was een beetje verbaasd wat het met haar deed (dierenarts zei dat het door de energie kwam die beter ging doorstromen). Dat was toch wel apart!

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen met holistische behandelmethode en/of Lyme!

----
Op pagina 2 staat de volgende moderatoropmerking, gelieve hier rekening mee te houden:
Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om in dit topic geen discussie te starten over het al dan niet wetenschappelijk bewezen zijn of mogelijkheden daartoe voor de Lechner-antenne. Dat past niet in de strekking van dit topic. Indien er vraag naar is kan een los topic over dat onderwerp geopend worden.


Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:34

Geen ervaring met Lyme, maar ik ben wel een aantal malen bij de holistische praktijk voor dieren in de Bilt (Den Hoek) geweest. En mijn ervaringen zijn heel goed. De laatste x met mijn paard met uveitis dat regulier toch heel moeilijk te behandelen is omdat de oorzaak divers kan zijn en die (regulier) niet te vinden is. Met het meten kan dat wel en als je de oorzaak dan weet kun je er ook wat mee. Gevolg is dat de uveitis tot op heden nog is weggebleven.

Ik zou wel willen aanraden altijd naar de combinatie dierenarts en holistische behandeling te gaan.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-01-17 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:34

Ehmm, ik wordt altijd een beetje allergisch van 'doormeten'..hoe werkt dat precies? En hoe weet je nj zeker dat ze lyme heeft...

Ik ken hier een paar van personen die regelrechte 'kwakzalvers' zijn en ieder dier dat ze zien heeft lyme..
Moeilijk na te gaan of de diagnose klopt en makkelijk centen te verdienen.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:36

Met alle respect maar de logica dat een dier (of mens) een ziekte kan hebben zonder de symptomen te laten zien betekent toch dat ze wel alles kunnen beweren?

Misschien heeft je pony wel een waterhoofd of een beenbreuk? Je ziet het niet maar ze kunnen het zomaar hebben..

Daar heb ik een beetje moeite mee..

Mando

Berichten: 15635
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:39

Zus heeft ook nu een pony met lyme.
Heb haar al geappt om haar op dit topic te attenderen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.


Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:40

Ieder orgaan heeft in gezonde staat een bepaalde energetische waarde. Dat wordt gemeten door een lecherantenne langs het lichaam te bewegen. Wijkt die erg af dan wordt vervolgens verder gezocht naar de oorzaak.
Elke bacterie, schimmel, virus heeft ook een eigen energetische waarde; wordt die bij het orgaan gehouden (in mijn geval het oog) dan geeft maakt de antenne een bepaalde uitslag, waaruit kan worden afgeleid of dit een rol speelt. In het geval van mijn paard was het herpesvirus in zijn oog actief welke voor de ontsteking zorgde.
Het lijkt hocuspokus maar er ligt toch een hele bak kennis en ervaring achter.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:42

Mijn merrie had Lyme toen ik met haar voor het eerst naar Den Hoek ging (kwam daar uit de meting, ik heb het niet laten objectiveren met een bloedtest). Na behandeling is ze nu vrij.
Idem voor mijn ruin, overigens.

Beide paarden vertoonden overigens geen 'rare' symptomen die op Lyme zouden kunnen wijzen.

Oy with the poodles, already

Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:45

Babootje schreef:
Ieder orgaan heeft in gezonde staat een bepaalde energetische waarde. Dat wordt gemeten door een lecherantenne langs het lichaam te bewegen. Wijkt die erg af dan wordt vervolgens verder gezocht naar de oorzaak.
Elke bacterie, schimmel, virus heeft ook een eigen energetische waarde; wordt die bij het orgaan gehouden (in mijn geval het oog) dan geeft maakt de antenne een bepaalde uitslag, waaruit kan worden afgeleid of dit een rol speelt. In het geval van mijn paard was het herpesvirus in zijn oog actief welke voor de ontsteking zorgde.
Het lijkt hocuspokus maar er ligt toch een hele bak kennis en ervaring achter.


Onbekend maakt onbemind dat begrijp ik heel goed. Je moet het eens gezien hebben om te snappen wat er gebeurt. Maar er worden duidelijk resultaten geboekt.

Bij het paard van een stalgenote van mij hebben Utrecht en Den Hoek de handen ineen geslagen om haar paard te helpen die al een paar maanden in Utrecht stond met diarree en waarbij de oorzaak niet te vinden was. Het ging heel slecht met het dier en eigenlijk was ie al opgegeven. Als laatste redmiddel Laarakkers laten komen die hem in Utrecht heeft behandeld. En het paard is er weer helemaal bovenop gekomen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:46

De enige methode waarmee deze "dierenarts" de ziekte van Lyme heeft vastgesteld is een holistische meting?
Ongelofelijk. Een Lecherantenne is op die manier gebruiken is pure kwakzalverij.

Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:47

troi schreef:
Met alle respect maar de logica dat een dier (of mens) een ziekte kan hebben zonder de symptomen te laten zien betekent toch dat ze wel alles kunnen beweren?

Misschien heeft je pony wel een waterhoofd of een beenbreuk? Je ziet het niet maar ze kunnen het zomaar hebben..

Daar heb ik een beetje moeite mee..


Soms zijn er wel symptomen, zoals een beetje stijfheid, maar die kunnen ook heel goed bij andere oorzaken horen. Soms is er sprake van een meervoudig probleem en zijn paarden zo uit balans dat er op reguliere wijze haast niet uit te komen is.

Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:49

Kuggur schreef:
De enige methode waarmee deze "dierenarts" de ziekte van Lyme heeft vastgesteld is een holistische meting?
Ongelofelijk. Een Lecherantenne is op die manier gebruiken is pure kwakzalverij.


Lyme is gewoon heel lastig vast te stellen. Ook bij mensen. Vaak pas in een later stadium, bij meer symptomen en hogere mate antistoffen. Maar bij Lyme is het nu juist heel belangrijk dat je het in een vroeg stadium aanpakt. Als je een paard op die manier klachtenvrij kan krijgen wat is daar dan mis mee?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:50

Babootje schreef:
Kuggur schreef:
De enige methode waarmee deze "dierenarts" de ziekte van Lyme heeft vastgesteld is een holistische meting?
Ongelofelijk. Een Lecherantenne is op die manier gebruiken is pure kwakzalverij.


Lyme is gewoon heel lastig vast te stellen. Ook bij mensen. Vaak pas in een later stadium, bij meer symptomen en hogere mate antistoffen. Maar bij Lyme is het nu juist heel belangrijk dat je het in een vroeg stadium aanpakt. Als je een paard op die manier klachtenvrij kan krijgen wat is daar dan mis mee?

Dat je zowel bij een mens als paard simpelweg deze methode niet voor diagnostiek kan gebruiken.
Omdat het niet werkt.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:51

Kuggur schreef:
Babootje schreef:
Kuggur schreef:
De enige methode waarmee deze "dierenarts" de ziekte van Lyme heeft vastgesteld is een holistische meting?
Ongelofelijk. Een Lecherantenne is op die manier gebruiken is pure kwakzalverij.


Lyme is gewoon heel lastig vast te stellen. Ook bij mensen. Vaak pas in een later stadium, bij meer symptomen en hogere mate antistoffen. Maar bij Lyme is het nu juist heel belangrijk dat je het in een vroeg stadium aanpakt. Als je een paard op die manier klachtenvrij kan krijgen wat is daar dan mis mee?

Dat je zowel bij een mens als paard simpelweg deze methode niet voor diagnostiek kan gebruiken.
Omdat het niet werkt.

De gemiddelde bloedtest werkt bij Lyme ook niet, dus ach...

Oy with the poodles, already

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:54

Is imo geen sterke reden een niet werkende methode te gebruiken; omdat een andere methode óók niet werkt....

Blackberry28

Berichten: 2966
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:57

Kuggur schreef:
De enige methode waarmee deze "dierenarts" de ziekte van Lyme heeft vastgesteld is een holistische meting?
Ongelofelijk. Een Lecherantenne is op die manier gebruiken is pure kwakzalverij.


Zo lijkt het wel inderdaad, zou toch even bloed na laten kijken inderdaad om het te bevestigen..

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Mando

Berichten: 15635
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:31

Vaak komt het ook niet uit het bloed naar voren.
Gebeurt bij mensen ook.
Mijn collega heeft een jaar lopen sukkelen voordat het geconstateerd werd.

Denk dat als de reguliere geneeskunde er niet meer uitkomt je naar de holistische kant moet kijken.
Vaak komen er dan dingen uit waar je niet aan heb gedacht of die niet zichtbaar waren.

Ik ben wel voor.
Maar wel eerst regulier daarna holistisch.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:31

Kuggur schreef:
Is imo geen sterke reden een niet werkende methode te gebruiken; omdat een andere methode óók niet werkt....


Dat is jouw mening. In het geval van mijn stalgenote kon er regulier niks worden gevonden en is Den Hoek zijn redding geweest. Kun je niet blijven zeggen dat het niet werkt.

In mijn geval had ik wel een reguliere diagnose, maar kan regulier niets worden gezegd over de oorzaak van de ontsteking. Uveitis is een steriele ontsteking in het oog en ze kunnen dus het oog niet in om zomaar even een biopt te nemen o.i.d. Ze kunnen pas onderzoeken na verwijdering van het oog.
Daar zaten wij dus niet op te wachten. Ik ben dus wel blij met de mogelijkheid van holistisch onderzoek.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:51

Wel er zijn anekdotes, en er is methodologisch doortimmerd wetenschappelijk onderzoek.
Ik weet waar ik mijn beoordeling van werkzaamheid liever op baseer.

anss89
Berichten: 55
Geregistreerd: 16-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 20:54

Bedankt voor jullie reacties. De ziekte van lyme komt idd vaak niet naar voren in bloedonderzoek, dus ik kan er natuurlijk wel voor kiezen om dat alsnog te doen, maar wat als het er niet uit komt laat ik het dan zitten? Nee... er zijn wel degelijk dingen waar ik met mijn pony tegen aanloop en dat was ook de reden dat ik graag een check-up wilde doen. Het is een homeopatische kuur en als ik het daarmee kan 'voorkomen' dan graag!

Mijn osteopaat is dus ook dierenarts en gecertificeerd chiropractor. Wat haar doormeting ook liet zien was een pijnpunt op haar linker voorbeen (pees). Iets wat we in eerste instantie niet hadden gevonden, maar wel een verklaring gaf voor bepaalde problemen op de linkerhand. Ik denk wel dat je het inderdaad een keer gezien moet hebben, dan is het een stuk minder 'hocus pocus' dan het nu klinkt. Ze komt trouwens ook van Den Hoek (nu voor zichzelf).

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:01

ik heb pas ook te horen gekregen dat mijn paard lyme heeft, verschillende klachten paard werd steeds zieker, bij utrecht geweest niks kunnen vinden waardoor ik naar den hoek ben gegaan, stond daar heel sceptisch tegenover, zo kwam er lyme uit en blinde darm ontsteking en last van haar maag overal kon ik iets in vinden aangezien mijn paard toen ze 4 was onder de teken zat.
ben zo blij dat ik bij den hoek terecht ben gekomen want mijn paard is er echt heel erg van opgeknapt

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:10

er word hier een aantal keren in het topic gezegd dat Lyme niet via het bloed is vast te stellen en dat een persoon er later toch mee gediagnoseerd is.
Hoe dan?

Ik l*l niet met de wind mee nee...

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:15

rapido schreef:
er word hier een aantal keren in het topic gezegd dat Lyme niet via het bloed is vast te stellen en dat een persoon er later toch mee gediagnoseerd is.
Hoe dan?



Dat zou ik ook niet weten, ik heb wel utrecht er over gesproken, lyme in de acute fase zei die is het wel wat te zien in het bloed dan kun je behandelen met antibiotica als het niet acuut is is het erg moeilijk in het bloed te zien, zowel Utrecht en den hoek vertelde dit mij.

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Babootje

Berichten: 26013
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:29

Lyme kan de oorzaak zijn van een heel complex aan problemen (zoals bijvoorbeeld reuma) die aanwezig kunnen zijn zonder dat het Lyme virus op dat moment actief is. Op het moment dat het virus echt actief is maakt het lichaam antistoffen. Is het niet actief dan maakt het lichaam weinig antistoffen en is het viris moeilijk opnte sporen. Hoe langer het virus in het lichaam hoe meer schade het aanricht die soms ook blijvend kan zijn. Zo snel mogelijk behandelen is dus heel belangrijk maar het lastige is nu juist dat vlak na de beet het lichaam nog te weinig antistoffen maakt om
lyme aan te tonen.

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:49

Babootje schreef:
Lyme kan de oorzaak zijn van een heel complex aan problemen (zoals bijvoorbeeld reuma) die aanwezig kunnen zijn zonder dat het Lyme virus op dat moment actief is. Op het moment dat het virus echt actief is maakt het lichaam antistoffen. Is het niet actief dan maakt het lichaam weinig antistoffen en is het viris moeilijk opnte sporen. Hoe langer het virus in het lichaam hoe meer schade het aanricht die soms ook blijvend kan zijn. Zo snel mogelijk behandelen is dus heel belangrijk maar het lastige is nu juist dat vlak na de beet het lichaam nog te weinig antistoffen maakt om
lyme aan te tonen.


Lyme is helemaal geen virus maar een bacterie.

Hoe het bij paarden zit weet ik niet precies maar bij mensen kan homeophatie etc. heel goed helpen, ik zou er dus zeker ook voor open staan. (ondanks dat ik er ook altijd vrij sceptisch over ben geweest) Je moet toch iets.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Licor

Berichten: 2940
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Paarden met de ziekte van lyme en holistische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:13

Hier ook alleen maar positieve ervaringen met holistisch behandelen..
Dierenarts komt hier alleen nog maar voor acute zaken.. de rest laat ik over aan de holistische geneeskundige.. daarmee bespaar ik en veel geld en heb ik een blij paard


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Kim_S, Kmbrly, SentiBot, Ubermetrics, UnderIlse en 26 bezoekers