Hengst voor Don Shufrox Jazz x Contango??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Hengst voor Don Shufrox Jazz x Contango??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 11:29

Hallo,

Hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen ik wil ws van het voorjaar mijn merrie laten dekken.
Ze heeft al een nakomeling van Dreamboy gehad en die heeft goed uitgepakt.
Wat ik graag zou verbeteren is de rug, merrie heeft een karper rug, meer schouder vrijheid.
En het liefst een hengst die niet te groot fokt, aangezien de merrie 1.83 is en haar eerste veulen ook vrij groot is. Terwijl Dreamboy niet al te grote veulens geeft volgens mij.
Zelf beschikt ze over een fijn karakter , goed temperament en sterk achterbeen.

Zelf zou ik denk ik liever gaan voor een bewezen hengst zodat je redelijk weet wat ze wel of niet doorgeven.

En de merrie staat in Frankrijk , maar sperma kan gewoon opgestuurd worden toch?

Hoop op goed advies, want zelf heb ik er niet zoveel verstand van.

Alvast bedankt...

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Don Shufrox Jazz x Contango??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:59

Heb je ook goede standfoto's? en een linkje naar horsetelex? sperma kan gewoon opgestuurd worden inderdaad.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 11:50

Afbeelding
Afbeelding

Horse telex kan ik niet zo snel vinden:
EMORKA 528003200907829 DON SCHUFRO L. HAGENS-GROOSMAN, CADZAND (ZLD)

Kun je hier iets mee??

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:51

Ja zeker, http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/425414

Jouw merrie komt uit een zeer goede moederlijn! ze doet wat degelijk en ouderwets gebouwd aan. Het Dreamboy veulen lijkt wel mooi gelukt te zijn en wat luxer met een wat betere rug dan de moeder. Misschien is terug dekken ook nog een optie? Je kunt hier allerlei kanten mee op..

Waar ik aan moet denken is een Totilas zoon, Totilas bloed lijkt heel goed samen te gaan met Donnerhall bloed. {Toto jr, Total US} Ik denk dan aan Trafalgar.

Verder denk ik aan Franklin, kan zeker meer schoudervrijheid geven..maar je merrie dient wel een correct fundament/ beweging te hebben.

Als je echt een bewezen vererver wilt..die wat luxer {en niet al te groot}fokt met veel schoudervrijheid dan kun je ook aan Krack C zelf denken. {of diens zoon Tuschinksi, maar die is volgens mij niet beschikbaar}

Ook Uphill vererft niet al te veel maat en wel een mooi knietje, persoonlijk vind ik ze wat te kort schieten in beweging.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Hengst voor Don Shufrox Jazz x Contango??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 14:25

Oke ja terug dekken heb ik ook al aan gedacht idd.
Totilas zonen waren ook naar voren gekomen idd, maar vind ik spannend ivm dat er toch ook wel wat mindere dingen doorgegeven worden, van wat ik begrepen heb??
Franklin ga ik even opzoeken.
Iig enorm bedankt voor je uitgebreide reactie!!

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengst voor Don Shufrox Jazz x Contango??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:44

Welke mindere dingen dan? iedere hengst vererft natuurlijk zowel positieve als negatieve eigenschappen..het gaat om de match met de merrie.

Graag gedaan