Duimen jullie mee voor Olive?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 19:38

Bij thuiskomst vandaag, tot mijn grote schrik, liep onze kat Oliver door het huis alsof hij dronken was. Als je het al lopen kan noemen. Hij wilde mij begroeten, en daarna naar de kattenbak, maar dat ging amper. Ik herkende dit als een seizure/beroerte/aanval, omdat ik hierdoor mijn paard in April heb moeten laten inslapen.

Ik heb direct mijn vriend uit de collegebanken gebeld en we zijn direct naar de dierenarts gegaan. Het vermoeden is inderdaad dat hij een aanval heeft gehad. Bloedwaarden zijn, op de nieren na, heel goed voor een oude kat. Het vermoeden is dat hij door te hoge bloeddruk deze aanval heeft gehad, maar omdat hij nu zo zwak was kon de arts zijn bloeddruk niet meten. Nu moeten we het 24 uur aankijken, en hopelijk gaat hij de goede kant op, onze bejaarde tijger.

Duimen jullie met ons mee voor Olive?

Olive vanmiddag bij de dierenarts Y;(
Afbeelding

Olive normaal:
Afbeelding

Afbeelding


Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:43

Ik duim mee voor jullie ! Hoe oud is ie ?
Wat is het een mooierd ! <3 Hopelijk knapt hij snel op.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:46

Mijn duimen draaien! En die van mijn bejaarde kattenvent ook. Kom op, Oliver!

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:47

Arme Oliver, ik duim zeker mee voor jullie.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 20:13

Wat lief dat jullie meeduimen, dat doet ons goed :+:

Oliver is minstens 18 jaar oud volgens zijn paspoort, maar niemand weet het precies. Volgens mijn vriend (het is de kat van mijn vriend) is het zeer waarschijnlijk dat hij al tegen de 20 loopt, behoorlijk oud dus.

Hij heeft nu net z'n hele bakje eten gegeten en ook genoeg gedronken. Ligt nu op zijn vaste plekje zichzelf schoon te maken. Verder is het even aankijken of hij qua lopen over een paar uurtjes ook wat beter is...blijven duimen dus!

Overigens is het een taaie, als kitten achtergelaten in Equador, en vanuit Equador is hij met mijn vriend en zijn ouders de hele wereld over geweest, dus er hopen dat hij nu ook weer die kracht laat zien!

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:42

Ik ben echt een sucker voor bejaarde dieren, en dat in combinatie met zijn verhaal... <3 nu moet je 't redden hoor Oliver, ik ben helemaal van je gecharmeerd!

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-17 21:03

Wij hopen hetzelfde Catnip! Het is echt een kat met een verhaal...gewoond in Qatar, Canada, Saudi Arabië, Parijs...hele wereldreiziger. En hij is zo leuk!

Hij is pas een maand of 4 bij ons in huis, sinds ik samen ging wonen met mijn vriend, maar hij heeft echt mijn hartje gestolen!

Afbeelding

Ik vind het heel leuk dat jullie zo meeduimen en meeleven...zit zelf met een gebroken rib thuis (paard liep over mij heen :\ ) en Oliver is echt mijn steun en toeverlaat!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-17 09:00

Olive heeft de hele nacht bij ons in bed gelegen en is goed uitgerust. Toen we hem op de grond zette was er wat verbetering, maar zijn linkerachterpootje werkt niet (goed) dus hij glijdt steeds weg op ons parket |(

Nu zo de arts weer bellen en bespreken wat we hebben gezien. Hij heeft gelukkig wel geplast! Met wat moeite, want hij viel langzaam om, maar er kwam plas uit.

Nou is het een oude kat, en zijn er nog geen 24 uur om, dus we hopen nog dat hij in zijn linkerachterbeen ook nog (deels) kracht terug krijgt. Duimen!!!


jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:18

Ik duim mee voor Oliver! :(:)

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:01

Toch al postitief nieuws ! Duimpjes blijven draaien hier ! :j

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 13:42

Duimpjes draaien heeft tot nu toe gewerkt, het gaat een stuk beter met Olive!

Gistermiddag waren we weer naar de dierenarts, en die zag echt verbetering! We hadden het dus niet ons ingebeeld! :D

Hij heeft wat tegen misselijkheid gekregen zodat hij ook weer wilde eten, en die medicijnen hebben we nu ook weer mee. Verder krijgt hij een kaliumsupplement in zijn voer (wat hij met veel moeite wil eten, haha) teen ondersteuning.

Vannacht was hij geheel zelfstandig met rondlopen, op z'n stoel klimmen, naar de kattenbak gaan, en hij sprong zelfs op het bed! Was me aan het omdraaien om hem erop te tillen maar hij was er al :+

Ze willen ons maandag terug zien om zijn bloeddruk te meten en hopelijk te beginnen met wat bloedverdunners, maar ik ben hier al zoooo blij mee! Hij loopt wel wat uit het lood en is nog wel snel moe, maar ach, hij is ook geen jonge god meer ;)

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:26

Yesssss! Klinkt goed!

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:07

Super toch ! Kras oudje ! <3

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:21

Oh jeetje.. Sterkte!

Onze oude Heilige Birmaan poes heeft ook zo een beroerte/ tia gehad. Zij is daarna nooit meer de oude geweest en is na een paar maanden overleden helaas.
Bij haar kwam het door een te hoge bloeddruk, waar ze dus medicijnen voor kreeg in de laatste periode van haar leven. Maar op zijn beurt kwam die hoge bloeddruk doordat haar nieren slecht waren (werkten nog maar 25% en werd alleen maar slechter).
Dus is ze toen ook op niervoeding gezet. Maar de medicijnen tegen de hoge bloeddruk waren ook weer slecht voor de nieren. Het was aankijken hoe lang ze het nog redelijk goed vol zou houden. Na een paar maanden was ze echt op en was ze bijna aan het uitdrogen. Toen was het klaar voor ons en hebben wij haar in laten slapen.

Ik hoop zo dat het bij jullie prachtige kat meevalt en hij nog langer te leven heeft als onze kat toen! Sterkte!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 17:48

Dankjulliewel weer!! :D doet ons hier zoveel goed om jullie berichtjes te lezen!

@celine_famke wat naar zeg, dat jullie haar zo hebben moeten laten gaan :\ klinkt inderdaad redelijk hetzelfde als wat er gaande is bij onze Olive. Onze dierenarts houdt heel goed in de gaten wat wel of niet goed is voor zijn nieren, dus ik hoop dat er een medicijn te vinden is wat niet zo heel erg slecht voor zijn nieren is. En verder zijn we ons bewust dat we elke dag gewoon van hem moeten genieten, dat is voor ons beiden heel duidelijk.

Maar als hij met zo'n pretkoppie ligt te slapen...daar doe je het toch voor? <3

Afbeelding

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:50

Onze bejaarde wereldreiziger heeft dit ook gehad, op haar 16e. Heeft daarmee nog 3 jaar geleefd. Toen viel ze van de trap en was ze blind (ze was al doof door de aanval).

Beterschap met hem, hij is erg leuk!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:14

Oude katten willen ook nog wel eens een probleem van het evenwichtsorgaan krijgen: geriatrisch vestibulair syndroom. Wordt vaak aangezien voor een bloeding oid, maar is veel minder ernstig.
Ik hoop voor je dat Oliver zoiets heeft en gewoon weer herstelt :) *

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 10:01

Dat zou fijn zijn, Rindin! Zijn daar specifieke symptomen van die anders zijn dan een beroerte? Of iets anders om het aan te herkennen?

@Myrth97 dat is ook naar zeg, slaat ze zich daar doorheen en dan valt ze van de trap en is het klaar...Olive is gelukkig niet doof of blind, en we hebben geen trap ik huis, dus daar heeft hij geluk!

Verder heeft Olive ons in spanning gehouden, want gister wilde hij niet eten. We moesten met man en macht hem een pilletje geven tegen zijn misselijkheid, maar toen nog wilde hij niet eten.

Gelukkig heeft hij vannacht gegeten! Nog niet zo veel als dat we willen, maar eten is eten, de eetlust is er in ieder geval wel. Hij is 's nachts ontzettend actief en bleef maar heen en weer wandelen tussen zijn vaste stoel, zijn eten en drinken, en ons bed. Hij heeft mij zodoende ook de hele nacht wakker gehouden, nu voor de derde nacht op rij, en hoewel ik het met liefde doe ga ik toch vanmiddag maar even een dutje doen met de slaapkamerdeur dicht :+

Vandaag moet mijn vriend ergens heen en is hij pas heel laat thuis, dus ik hoop dat ik dat pilletje zelf toegediend krijg vandaag...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:18

Ik duim ook voor jullie mee! Hopelijk gaat het snel beter en heeft ze nog heel wat jaartjes te gaan!!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 14:34

Zo na iets meer dan een week even een update: het gaat ontzettend goed met Oliver! *\o/*

Hij is tegen verwachting geheel hersteld! Alleen als je weet dat hij een TIA gehad heeft dan zie je het in de écht kleine dingetjes. Hij zet bijvoorbeeld zijn pootjes nog wat onhandig neer, maar verder rent, klimt en springt hij weer als vanouds.

De dierenarts was best onder de indruk, zeker omdat het zo'n oude kat is. De prognose is vanaf nu 6 tot 12 maanden, maar wij zijn heel realistisch, hij is al 20 jaar oud...dus daar zijn wij echt ontzettend blij mee.

Dus toch nog een goed einde! Ik had het niet beter kunnen dromen, wij zijn zo blij! :D

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:48

Urbiezira schreef:
Zo na iets meer dan een week even een update: het gaat ontzettend goed met Oliver! *\o/*

Hij is tegen verwachting geheel hersteld! Alleen als je weet dat hij een TIA gehad heeft dan zie je het in de écht kleine dingetjes. Hij zet bijvoorbeeld zijn pootjes nog wat onhandig neer, maar verder rent, klimt en springt hij weer als vanouds.

De dierenarts was best onder de indruk, zeker omdat het zo'n oude kat is. De prognose is vanaf nu 6 tot 12 maanden, maar wij zijn heel realistisch, hij is al 20 jaar oud...dus daar zijn wij echt ontzettend blij mee.

Dus toch nog een goed einde! Ik had het niet beter kunnen dromen, wij zijn zo blij! :D


Ik ontdek nu pas je topic, maar wat super! hij is zo'n prachtige kat. Geniet ervan!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:00

Ik ben zo blij voor jullie! <3

Mijn hoogbejaarde vent heeft ook zitten duimen :j (in z'n slaap)
Afbeelding

There was a man who entered a local paper's pun contest. He sent in ten different puns, in the hope that at least one of the puns would win. Unfortunately, no pun in ten did.

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:30

Oh wat een fijn nieuws ! Kranig oudje ! <3

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Duimen jullie mee voor Olive?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:32

Wat goed!

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 20:05

Ook om mijn verdriet te verwerken, wilde ik jullie laten weten dat we Olive vandaag hebben laten inslapen. Hij had weer een aanval gehad, geheel verlamd, en hij had pijn. Als hij al zou herstellen zou hij nooit meer terugkomen op een dierwaardig niveau, en onnodig moeten lijden. Dat vonden wij niet eerlijk.

Maar!...hij heeft de prognose van de dierenarts verslagen! Hij heeft uiteindelijk nog bijna 13 maanden gelukkig met ons geleefd. Wij zeiden tegen elkaar: hij deed het erom, de rode vechtersbaas. Gister heeft hij nog valentijnsdag met ons gevierd thuis, en vannacht heeft hij heerlijk bij ons in bed gelegen. Nu was het goed.

We gaan je missen, Oliver! Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, marleen_usar, YandexBot en 158 bezoekers