Anti kraak woning omgeving Spijkenisse/Hoogvliet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Anti kraak woning omgeving Spijkenisse/Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:34

Goede middag Bokkers,

Ik ben op zoek naar een woning voor mij zelf,
Nu kreeg ik steeds vaker de tip, ga kijken voor een anti kraak woning.
Dit scheelt je zoveel geld per maand in tegen stelling tot huren.

Nu ben ik dus druk bezig met het internet af te speuren, maar helaas kom ik nog niet veel tegen.
Is er iemand hier op bokt die mij een handje kan helpen en of tips heeft met een juiste website waar ik een woning zou kunnen vinden?

Het liefst in omgeving Spijkenisse/Hoogvliet,
daar buiten mag ook, enigszins in de buurt zou wel fijn zijn.

Groetjes Denise

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:39


Anoniem

Re: Anti kraak woning omgeving Spijkenisse/Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:04

Anti kraak heeft zeker voordelen ten opzichte van huren, maar houd er wel rekening mee dat de voorzieningen niet altijd op en top zijn en dat je er in principe op hele korte termijn weer uitgeschopt kan worden. Sommige organisaties zorgen dan gelijk voor een nieuwe woning, maar bij de meesten word je hoger op de wachtlijst voor iets nieuws geplaatst.

Ik ken mensen die geluk hebben en al een aantal jaar in een eengezinswoning wonen, maar ik ken ook mensen die al jaren elke drie maanden naar een ander kantoorpand moeten verhuizen, waar ze soms niet-werkende of slecht-werkende verwarming hebben en waar regelmatig al heel erg lang niet is schoongemaakt waardoor er karkassen van allerlei ongedierte verspreid liggen. Vaak wordt de 'woonruimte' schoongemaakt, maar de rest van het gebouw niet.

De vraag is dus of je dat wilt en of je dat aan kan. De vrienden die regelmatig verhuizen hebben hun levensstijl erop aangepast en hebben goede afspraken met hun organisatie over het krijgen van nieuwe woningen. Zij krijgen dus vaak expres woningen toegewezen die voor kortere tijd zijn omdat zij het niet erg vinden om te verhuizen. Dat is wel een afspraak die in de loop van de tijd is ontstaan, vaak kan je van tevoren niet aangeven hoe lang je ergens wil blijven omdat het vaak voor de organisatie ook erg onduidelijk is wanneer een pand gesloopt gaat worden.
Grote nadelen zouden voor mij zijn dat het moeilijk is om een plekje 'je eigen' te maken (je mag vaak niet verven etc) en dat je elke keer met je volledige inboedel op sleeptouw moet.

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Anti kraak woning omgeving Spijkenisse/Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:14

Interveste en camelot zijn bedrijven die anti-kraak woningen verhuren. Miss hier kun je daar eens kijken.

Sannanasje

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:33


Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:00

Bij Ad-Hoc kun je je laten inschrijven voor anti-kraak woningen. http://www.adhocbeheer.nl/ Mijn zoon heeft jaren anti-kraak en tijdelijk verhuurt, gewoond. Voordeel is dat hij in de mooiste huizen heeft gewoond. Nadeel dat je niet expliciet kan kiezen waar je terecht komt en moet verhuizen, terwijl het net niet uitkomt. (Verhuizen kost ook geld!) Je bent afhankelijk van hun aanbod. Of de voorwaarden nog hetzelfde zijn weet ik niet, maar mijn zoon mocht nooit een huisdier. Het verhuizen wordt een manier van leven, die niet bij iedereen past.Heb je geen vrienden om je heen die je regelmatig kunnen helpen om je spullen elders te brengen (schoonmaken, schilderen), dan zou ik er niet aan beginnen.