Body bandage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xlindaa
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-12

Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 16:37

Hoi,

Ik ben op zoek naar een body bandage! Nee niet omdat mijn sporen de huid van mijn paard kapot maken maar omdat ik het lelijk vind om met kale plekjes bij mn kuit op concour te komen. Want ja ik rij ook niet eens met sporen. Dus die discussie is ook uitgesloten.

Ik vind ze nieuw alleen voor 130euro en vind ik eigenlijk toch best duur voor zo'n stom ding om de buik. Heeft iemand een idee of ze er goedkoper zijn, of eventueel een andere oplossing voor de kale plekjes bij de kuit/paard met gevoelige huid?

Heb al wel rondgekeken maar nog nergens iets nuttigs kunnen vinden hier op bokt..

Ik ben benieuwd

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:42

zo'n "stom ding" doe je niet om voor de lol, als je hem niet nodig hebt kun je het beter gewoon helemaal niet gebruiken..

wat heeft je paard precies dan? want je zegt dat je het lelijk vindt om met kale plekjes te rijden, is er iets met het paard of wat bedoel je?

xlindaa
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 16:56

Mijn paard heeft sinds ze geschoren is snel kale plekjes, (van mijn been, van de deken enzovoort) ze hoeft maar 1x ergens langs te gaan en ze is kaal zegmaar. gewoon n extreem zacht huidje.. thats all, wil niet op concour komen met van de lelijke kale plekken vandaar dat ik een body bandage overweeg/zoek

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:05

dan zou ik een oplossing zoeken in plaats van het te verbergen met ditjes en datjes.. want je moet ook in zien dat zo'n ding heus niet fijn zijn, vooral als de haren al los laten, gaat dat er onder alleen maar kriebelen, hulpen worden wat lastiger (misschien) etc etc, en het lijkt me niet zo dat je paard spontaan haar hoort te verliezen, dus ik zou het toch even van de andere kant bekijken..

xlindaa
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-12

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:07

T is ook niet spontaan haar verlies, maar oke. Andere oplossingen zoals?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:08

Jezus wat een gezeur. Sommige paarden krijgen nu eenmaal snel plekjes, zo simpel is het.

Met zo'n bodybandage heb ik geen ervaring, maar je ziet ook weleens dat mensen die plek niet scheren. Ook niet het mooiste wat er is natuurlijk, maar goedkoper wordt het niet. :+

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:11

Hier ook zo'n paard hoor, hij krijgt het zelfs van de teugel.. ik smeer het nu in met flink wat vasaline van de voren. Geen idee of het helpt, het wordt niet erger :j

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:12

Volgende keer dat deel dan idd niet scheren. Tja, of je hebt kale plekjes of je hebt zo'n ding voor ongeveer 120 euro. Maar net wat je wil. Verder zijn er niet echt oplossingen.

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:14

nou zeg nies niet zo chaggo hoor..

wat ik meer bedoel is als ze dan zo snel haar verlies heeft, dan gaat dat toch onder die body bandage ook alleen maar jeuken, lijkt me ook niet fijn.. dan heb ik toch liever wat kale plekjes.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:22

Annalies03 schreef:
nou zeg nies niet zo chaggo hoor..

wat ik meer bedoel is als ze dan zo snel haar verlies heeft, dan gaat dat toch onder die body bandage ook alleen maar jeuken, lijkt me ook niet fijn.. dan heb ik toch liever wat kale plekjes.

Mijn pony heeft een strakke eczeemdeken tegen de jeuk, jouw verhaal gaat niet helemaal op :)

Eventueel zou een buikflap van zo'n eczeem deken ook kunnen werken, die klik je voor en achter het zadel op de rug vast.

xlindaa
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:23

Klinkt raar maar ben toch blij om te horen dat mijn paard niet de enige is die dat heeft! Ik heb mn paard nog maar 5 weken en ze was net geschoren toen ik dr op haalde dus wist ook niet dat ze zo gevoelig zou zijn. Ik ga t nog even overwegen om n body bandage te halen. T is ook niet de bedoeling dr jaren te houden, heb dr voor de handel..

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:43

Omdat HAW specifiek bedoeld is voor het plaatsen van foto's verplaats ik dit topic naar HAR. De plek waar je je ervaringen en vragen omtrent harnachement kwijt kunt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:50

Mag je altijd starten met zo'n ding dan?
In de dressuur zeker niet maar weet niet hoe dat bij het springen zit of wat wil je gaan rijden?

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:57

mijn hemel. waar maak je je druk over....je gaat een paard toch niet zoiets om doen alleen omdat je de plekjes niet mooi vindt.

Stel je niet zo aan en leef ermee.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:59

ik denk dat je juist meer aandacht trekt met dat ding om dan met die paar kale plekjes, als je op je paard zit tijdens wedstrijd zijn die plekjes onder je laars toch niet zichtbaar.
dit lijkt me heel vervelend voor je paard zitten , en bij een dressuurwedstrijd kan het lijken dat je iets verbergt onder dat ding.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:02

mijne heeft ook heel snel plekjes en die wordt niet eens geschoren, die heeft ook een hartstikke gevoelige huid, van het hoofdstel, van de singel, van de deken, van halster. Ik probeer maar zoveel mogelijk op te lossen met bontjes. Verder rijdt ik niet met sporen, dus dat weet ik niet.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:05

Alsof je minder punten krijgt als je paard wat kale plekjes heeft 8)7

Als het goed is beoordelen ze je op je rijkunst.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:24

Maar mensen krijgen meteen een vooroordeel dat je hem dus lek prikt. Als je thuis ermee rijd en dan op cc niet, prima toch?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:31

Zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim? :+
Volgens mij wil ts gewoon thuis trainen met de bodybandage, zodat ze op wedstrijd zonder kan rijden en haar paard geen kale plekken heeft.
Vriendin van mij heeft er een en is er erg tevreden mee.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 24-01-17 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:35

moonfish13 schreef:
Zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim? :+
Volgens mij wil ts gewoon thuis trainen met de bodybandage, zodat ze op wedstrijd zonder kan rijden en haar paard kale plekken heeft.
Vriendin van mij heeft er een en is er erg tevreden mee.

Precies, ts vind het minder fraai staan als haar paard kale stukken heeft op plekken die een negatieve associatie kunnen oproepen.
Helemaal als het een paard voor de handel is.

jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:41

Ohhh, ik begreep er niet zo veel van maar toen ik de laatste reacties las snapte ik hem :)*

Kun je zo'n bandage niet via marktplaats 2e hands kopen?

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:48

Ik heb geen ervaring hiermee, maar mijn pony krijgt nog wel eens kale plekjes als de deken schuift (met name vlak voor het verharen) en ik smeer die plekken in met cowboy magic. Zo heb je minder wrijving over de haren en beschadigd het dus minder snel.
Geen idee of het voor jou ook werkt, maar wellicht het proberen waard.
Groetjes, lacuna

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Body bandage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:51

Hetzelfde probleem gehad, geschoren paard die overal kale plekken had. Uiteindelijk ook een body bandage gekocht en heeft zeker geholpen :) Dure aanschaf maargoed

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:00

moonfish13 schreef:
Zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim? :+
Volgens mij wil ts gewoon thuis trainen met de bodybandage, zodat ze op wedstrijd zonder kan rijden en haar paard geen kale plekken heeft.
Vriendin van mij heeft er een en is er erg tevreden mee.

Dom en zeikerig inderdaad :j

xlindaa
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:42

moonfish13 schreef:
Zijn jullie nou zo dom of ben ik zo slim? :+
Volgens mij wil ts gewoon thuis trainen met de bodybandage, zodat ze op wedstrijd zonder kan rijden en haar paard geen kale plekken heeft.
Vriendin van mij heeft er een en is er erg tevreden mee.


Ja precies dit.
Aangezien ik handel rij en meestal dus alleen B / L spring mag je niet starten met zo'n ding om. Vanaf t Z of ZZ pas. En M HC maar weet dit niet helemaal zeker. Ik in ieder geval niet
Laatst bijgewerkt door xlindaa op 24-01-17 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt