KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 11:37

*Hengstenstation van Uytert
Fokkerij, Dressuur

Afbeelding
Impression Foto: aniek1985

Tijdens het voorjaarsonderzoek werd Impression (Don Schufro x Ferro) goedgekeurd bij het KWPN met 78,5 punten, waaronder een 8,5 voor zijn galop. Na het onderzoek werd Impression rustig doorgetraind door stalamazone van Van Uytert Annika Roodhart. Diederik van Silfhout heeft half november de teugels overgenomen van de hengst en zal hem gaan uitbrengen in de sport.

Impression is, net als veel andere jonge Don Schufro’s, niet een heel spectaculair paard maar laat aan de dubbele lijnen al enorme potentie voor de piaffe en passage zien. Hij heeft een sterkte stap en galop met een goed ondertredend achterbeen. "Wij vinden dat dit paard een goede opleiding verdient, daarom hebben we het besluit genomen om hem door Diederik te laten rijden. Ik vind Diederik een erg getalenteerde ruiter, die bewezen heeft te kunnen presteren met verschillende paarden", aldus Van Uytert op de website. "Toen ik hem voor het eerst als veulen zag was hij al erg imponerend en toen heb ik hem voor de helft gekocht van fokker Mathijs Maat uit Doorn. Impression maakte tijdens de 2e bezichtinging in Ermelo veel indruk. Daarna heeft hij een kleine dip gehad, maar nu gaat hij weer heel goed. Wij gaan kijken hoe het gaat, we willen hem niet overbelasten omdat het een groot paard is en verwachten ver met hem te komen. Samen met Diederik denk ik dat Impression zeker mee kan gaan lopen op hoog niveau."

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:57

Diederik krijgt het druk! wel verstandige keuze om hem wat meer in de spotlights te krijgen denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

GJ9

Berichten: 4468
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:08

Poeh hij krijgt het idd druk!
Een soortgelijk bericht was er vorig jaar over High Five, echter daarna nooit meer wat van gehoord. Staat die daar ook nog?

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:59

Ja die staat er ook nog.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:29

Wat heeft hij allemaal te rijden nu? Op Horse Event had hij ook een jonkie bij die nog niet zoveel kon, maar was wel heel indrukwekkend.
Maar vooralsnog mag hij nog lekker successen gaan boeken met Arlando!


Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Re: KWPN-hengst Impression naar Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:48

Nu rijdt hij dus een Expression en een Impression toch?

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:21

Bloodymary schreef:
Wat heeft hij allemaal te rijden nu? Op Horse Event had hij ook een jonkie bij die nog niet zoveel kon, maar was wel heel indrukwekkend.
Maar vooralsnog mag hij nog lekker successen gaan boeken met Arlando!

Hij rijdt echt een hele hoop, haha.

Wat ik zo even op kan noemen zijn: Arlando, Expression (die had 'ie ook mee naar HE), Cupido, Scenario, Hometown, Galaxie, High Five en nu dan ook Impression. Weet niet of ie Vorst D ook nog start. Imo een mooi lijstje met veel talentvolle paarden. Vind het wel heel leuk om te zien dat Diederik zowel GP internationaal, Lichte Tour en Hengstencompetities rijd. Heel veelzijdig, en hij heeft echt wel bewezen paarden goed op te kunnen leiden.

Sunrise_ schreef:
Nu rijdt hij dus een Expression en een Impression toch?

Ja klopt, Impression wordt dit jaar 4, en Expression wordt 8. Die heeft afgelopen weekend een Lichte Tour selectiewedstrijd gewonnen!

GJ9 schreef:
Poeh hij krijgt het idd druk!
Een soortgelijk bericht was er vorig jaar over High Five, echter daarna nooit meer wat van gehoord. Staat die daar ook nog?

In een artikel stond wel iets van 'nadat Galaxie en High Five vorig jaar al naar stal van Silfhout waren vertrokken, gaat nu ook Impression daarheen'. Ik nam daaruit op dat hij er inderdaad nog staat. Heb er ook nog niet weer over gehoord!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Fleur, Albertina71, beegee, Damon26, DeGelukkige4, Duran123, Fientj, Gooiske, Hannanasjuh, Kaplaars, lina1998, MyWishMax, noordje, NorwayFjord, RobinSputnik, Roihi, roosjenat, SemrushBot, Silly_Woman, Vagabondo, xColorCross en 80 bezoekers