KWPN-hengst Wynton loopt kaderscore bij rentree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

KWPN-hengst Wynton loopt kaderscore bij rentree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 13:25

KWPN
Dressuur

Afbeelding
Wynton met Madeleine Witte-Vrees Foto: Esmee van Gijtenbeek http://www.defotografe.com

Na een lange afwezigheid maakte de KWPN-hengst Wynton (v. Jazz) met Madeleine Witte-Vrees zondag zijn rentree in Nieuw en Sint Joosland. De hengst liep naar de vierde plaats en 72,90%. Hiermee zet hij voorzichtig zijn eerste schreden richting het olympisch kader. Het oranje lint was voor Jeannette Haazen die 74,53% liet noteren met Dabanos D’04.

Witte-Vrees blikt meer dan tevreden terug op de rentree van haar zwarte hengst die langere tijd geblesseerd was. In het najaar van 2014 tikte Wynton, na een afwezigheid van een jaar, de 72% net niet aan, daarna was het weer bijna tweeënhalf jaar stil rondom Wynton. "Hij heeft langere tijd gekwakkeld. Gelukkig is hij nu al weer even goed en heb ik gewacht tot hij er echt klaar voor was. Ik kon merken dat hij de routine mist. We hadden een foutje in de zigzag en de wissels om de pas. De pirouettes, piaffe en passage waren goed voor hoge cijfers."

De hengst gaat binnenkort mee naar de internationale wedstrijd in Lier. "Ik hoop dat Wynton snel weer in het olympisch kader komt. Ik kijk niet te ver vooruit, maar geniet van de wedstrijden op zich. Het stemt hoopvol dat ik naast Cennin (v.Vivaldi) nog een paard heb dat serieuze scores kan lopen."

Net als in de Pavo Cup, waar de hengsten als jong paard ook nek-aan-nek streden, waren Westpoint en Wynton aan elkaar gewaagd. Emmelie Scholtens laat weten tevreden zijn met de progressie die het fokproduct van M.A. Habraken uit Boxtel maakt. "Met name in de piaffes gaat Westpoint veel vooruit, in het begin kon dat nog wat lastig zijn. Ik ben blij dat Westpoint op stal staat en we samen de stijgende lijn te pakken hebben." Het duo weet constante proeven te laten zien, waarbij onvoldoendes uitblijven. "Het kan nog wat meer bergop", aldus de kritische amazone.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Needje

Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:55

Waarom wil ze in het Olypisch kader? :')

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:22

Om naar de OS te kunnen :D.
Of ze ook gaat, is natuurlijk de vraag.

Maar wel n goede come back

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:29

Needje schreef:
Waarom wil ze in het Olypisch kader? :')


_/-\o_ _/-\o_ Geniaal :')

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:03

Ik vind haar niet zo interessant, maar kijk even Jeannette Haazen. Wat een score!


_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:14

Needje schreef:
Waarom wil ze in het Olypisch kader? :')
Heeft ze twee paarden waarmee ze kan weigeren mee te reizen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: KWPN-hengst Wynton loopt kaderscore bij rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:16

Wat fijn om hem weer terug in de ring te zien.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:25

Thomas schreef:
Ik vind haar niet zo interessant, maar kijk even Jeannette Haazen. Wat een score!


Dacht ik ook!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:55

Anoeska27 schreef:
Wat fijn om hem weer terug in de ring te zien.


Inderdaad!

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:27

Thomas schreef:
Ik vind haar niet zo interessant, maar kijk even Jeannette Haazen. Wat een score!

Inderdaad! Die scores gaan ook steeds meer omhoog! Zal binnenkort ook wel in het Olympisch kader komen verwacht ik :D

Het was zo te lezen sowieso een wedstrijd met hoog niveau! Er zijn flink wat kaderscores gereden. Ben benieuwd hoe de top er over een aantal jaar uit zal zien, met zoveel veelbelovende combinaties!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:11

_San87_ schreef:
Needje schreef:
Waarom wil ze in het Olypisch kader? :')
Heeft ze twee paarden waarmee ze kan weigeren mee te reizen.


Haha :')

caro29
Berichten: 8039
Geregistreerd: 15-12-06

Re: KWPN-hengst Wynton loopt kaderscore bij rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:12

Maar waarom gaat dit alleen over witte-vrees. Ik vind het resultaat van Haazen veel mooier. Waarom energie steken in iemand die waarschijnlijk toch afhaakt??

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41530
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:24

caro29 schreef:
Maar waarom gaat dit alleen over witte-vrees. Ik vind het resultaat van Haazen veel mooier. Waarom energie steken in iemand die waarschijnlijk toch afhaakt??

Wynton is het onderwerp in deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:08

Thomas schreef:
Ik vind haar niet zo interessant, maar kijk even Jeannette Haazen. Wat een score!


Precies! Tof mens wat niet van die onaardige dingen openbaar over collega's schrijft. *\o/*
Geef dat soort mensen een publiek, en niet Madeleine met haar negatieve lading.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: KWPN-hengst Wynton loopt kaderscore bij rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:55

Wat een kinderachtige uitlatingen. Geef mij maar mensen die gewoon hun mening durven geven (ok mss was fb nu niet het meest ideale middel), ipv de vele achterbakse mensen in dat wereldje. (En ze had uiteindelijk nog gelijk ook)
Cennin was ook gewoon nog jong en heel die selectie naar de OS was eveneens een aanfluiting.
Moeten er maar duidelijke regels komen.

On topic, leuke terugkeer van een hengst die me toch altijd beviel! En voor de amazone top, dat ze twee paarden op dat niveau heeft.

En voor JH, een mooie score. Maar de combinatie lijkt toch niet constant te kunnen scoren, zeker op meerdaagse concoursen laat het paard haar vaak in de steek. (ongehoorzaam, te heet worden etc)

L'embarras du choix

Chancley12

Berichten: 141
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:28

bulck schreef:
En voor JH, een mooie score. Maar de combinatie lijkt toch niet constant te kunnen scoren, zeker op meerdaagse concoursen laat het paard haar vaak in de steek. (ongehoorzaam, te heet worden etc)


De combinatie is nog geen jaar actief op het hoogste niveau. Zijn nog steeds bezig om het juiste gevoel te krijgen in de ring en als je haar protocollen hebt nagelezen kan je zien dat deze combinatie veel potentie heeft. Hij is nog maar 3x internationaal gestart waarbij de score elke keer hoger wordt van 67% naar de 70% en in de kur van 68 naar 73%.

En daarbij is het zolang je nog niet in het kader zit moeilijker een startplaats te krijgen voor de grote internationale wedstrijden.

Ghandi (apollonios x Pericles) ZZ-Zwaar, Gelpensberg MG (Chancley Narrator x Downland Folklore) ZII,
Humberto (Uphill x Kennedy)
Giel EZ (Apache x Junior STV


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Amazonbot, Besje, Esther, Fling, idion, Ipsilonka, Laj1, MyWishMax, pol013, rayoow, Ubermetrics, Yentaah en 62 bezoekers