Konijnen vraag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 02:00

Hoihoi.

Ik heb sinds teen paar daagjes 2 nieuwe konijntjes na een tijdje geen konijnen te hebben gehad...

Nu valt het mij op dat deze 2 alleen maar hooi en de bodem bedekking eten (stro en zaagsel, ze eten alleen het stro) maar de brokjes hebben ze nog niet 1 keer aangeraakt en kijken er niet eens naar om.

Ik heb al 15 jaar konijnen gehad en dit heb ik nog nooit gezien...
Mijn vraag is, is dit normaal?

Ze zijn nu 9 á 10 week oud en volgens de mensen waar ik ze weg heb aten ze daar wel gewoon de brokken.

Drinken doen ze verder wel goed uit het flesje.

Alvast bedankt!

Over deze 2 liefjes gaat het!
Afbeelding
Naam suggesties voor de zwart witte zijn welkom maar geen standaard naam zoals pluisje enz.. ik ben meer van de aparte/engelse namen :j

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 02:07

Opzich hebben konijnen alleen hooi nodig, dus dan is het toch niet zo erg? Ik weet niet of jij alleen korrels gewft en voorheen muesli? Dat zou het kunnen verklaren. Maar nogmaals alleen hooi is voldoende voor konijnen :)

Edit: naam: thumper? Engelse naam van stampertje

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 02:16

Maartje1990 schreef:
Opzich hebben konijnen alleen hooi nodig, dus dan is het toch niet zo erg? Ik weet niet of jij alleen korrels gewft en voorheen muesli? Dat zou het kunnen verklaren. Maar nogmaals alleen hooi is voldoende voor konijnen :)

Edit: naam: thumper? Engelse naam van stampertje


Klopt, brok geef ik ook mee als 'extra' maar dit ging er bij de vorige 12 :+ (verdeeld over de jaren) altijd in, en vind het een beetje apart omdat ze gewoon het zelfde voer krijgen als bij de 'fokker'

Ik heb een mix van vanalles en nog wat, hooi hebben ze hier zowieso altijd onbeperkt in 2 hooiballen aan elke kant 1.

Ennn naam komt ook op het lijstje! Dankjewel!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 02:32

Zolang ze het hooi en verse groenten eten is er niet zo veel aan de hand.

Die van mij hield van z'n brokjes en toen 2 of 3 weken raakte hij ze nauwelijks aan.. en nu is ie er weer gek op.
Kan een fase zijn, ze zijn nieuw, dus misschien nog even wennen.

Voer je dezelfde brok als waar je ze gekocht hebt? Zo niet, misschien vinden ze deze niet zo lekker.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:20

Eten ze wel verse groente/fruit?

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 11:56

Hooi eten ze dus wel voldoende!
Vers fruit/groente heb ik ng niet gevoerd en wil hier nog even mee wacht ivm de darmpjes :j

Ik voer de zelfde brok als waar ik ze weg heb inderdaad :j

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:05

ik voer science selective. Deden we toen ik nog in de dierenwinkel werkte ook aan de konijnen daar. Supergoed voor hun darmpjes van ander voer wouden sommige weleens opblazen , helemaal vol lucht gaan zitten zeg maar. Dit voer eten ze altijd goed en wordt ook door onze dierenarts geadviseerd.

Dat anders eens proberen te voeren? Alleen hooi lijkt me niet verstandig niet elk hooi is hetzelfde en kunnen ze een tekort opbouwen

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:01

tanjaatjuhh schreef:
ik voer science selective. Deden we toen ik nog in de dierenwinkel werkte ook aan de konijnen daar. Supergoed voor hun darmpjes van ander voer wouden sommige weleens opblazen , helemaal vol lucht gaan zitten zeg maar. Dit voer eten ze altijd goed en wordt ook door onze dierenarts geadviseerd.

Dat anders eens proberen te voeren? Alleen hooi lijkt me niet verstandig niet elk hooi is hetzelfde en kunnen ze een tekort opbouwen


Bedankt voor de tip! Ik zal hier even naar kijken :j

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:03

Biks is toch wel belangrijk ivm voedingsstoffen. Een andere biks proberen kan helpen. Het liefst geen gemengd voer.

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:05

zijn het dezelfde brokjes als waar je de konijntjes hebt gekocht? zo ja vraag dan even of ze daar wel goed hebben gegeten, zo nee meng dan de oude met de nieuwe brokjes

koosje14

Berichten: 75
Geregistreerd: 26-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:06

naam: lucky

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:08

Wat een schatten zeg! Ik vind die namen leuk van Waterschapsheuvel, ken je dat boek/film/serie?
Hazel, Fiver, Pipkin, Dandelion en Violet vind ik zelf leuk. Ook engelse namen :)

x_Nadia

Berichten: 1361
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Konijnen vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 14:43

Bedankt voor de reacties!

@annelies03 een paar reacties boven jou kun je lezen dat ik de zelfde brok voor als fokker :D
Daar aten ze het gewoon...


Namen komen ook op het lijtje, bedankt! :j