Retourtje Berlijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-17 21:03

Hoi!

Mijn vriend en ik willen samen een dagje naar Berlijn in de volgende vakantie,
En ik zat te denken aan die dagkaarten voor 15 euro maar die gaan maar tot de grens.

Hoe komen wij nou zo goedkoop mogelijk in berlijn? We willen uiterlijk 11 uur 's avonds weer terug :)

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:29

EasyJet is best goedkoop en ook sneller dan met trein.

Ik zou echter willen aanraden om langer dan 1 dag naar Berlijn te gaan, er is zoveel te doen en zien.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:48

Wat RelarDevi zegt, er is zoveel te doen en zien in Berlijn!
Maar idd even kijken evt op cheaptickets of geluk hebben met korting voor eventueel nsinternational.
Soms zijn bussen heel goedkoop, maar je zit dan wel +-6 uur in de bus.

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:55

Flixxbus is goedkoop. Met WiFi en stopcontacten aan boord.

Couchsurfen of airbnb in Berlijn.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:15

Voor 1 dag naar Berlijn ljikt me wel heel kort. Eer je er bent kun je al weer terug. Met auto/trein vanuit Friesland doe je er ongeveer 6 uur over. Tsja dat ga je toch niet doen voor een dag lijkt me.

Wat betreft treinkaartjes, ook vooral even op de site van de Deutsche Bahn kijken. Daar kun je soms veel goedkoper treinkaartjes kopen dan via de NS. ( http://www.db.de )

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:39

In een dag op en neer naar Berlijn én daar nog rondkijken ga je niet redden hoor, dan zit je een halve dag in de auto/trein voor een uurtje daar. Als je het low-budget wil houden zou je kunnen kijken naar een overnachting in een hostel.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:03

Oei, met maar 1 dag in Berlijn doe je de stad wel echt tekort hoor! Zelfs als je met het vliegtuig gaat houd je veel te weinig tijd over om echt wat te zien. Je moet je bedenken dat je ook tijd kwijt bent aan het inchecken en reizen naar het vliegveld.

Ik zou je echt willen aanraden om een goedkoop hostel te boeken (bvb A&O), die zijn er zat in Berlijn! Twee dagen is nog altijd behoorlijk weinig, maar dan kan je de stad een stuk beter ervaren dan in zo'n dagtripje.

De goedkoopste vliegtickets naar Berlijn vind je meestal bij easyJet en Transavia (vanaf Rotterdam).

ClaudiaHS

Berichten: 8056
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:16

Ik ben begin 2015 met 3 vriendinnen naar Berlijn geweest.
We zijn met de auto gegaan, hadden een diesel en konden met 1 volle tank op en neer.
We hadden een hotel incl ontbijt, 3 dgn 2 nachten voor 65 euro per persoon.
Hotel was netjes en super goed verzorgd ontbijt.
Dus ik zou je sws aanraden om wat langer dan 1 dag te gaan. Wij hebben 3 dgn door de stad gelopen en met de metro geweest en lang niet alles gezien.


Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:19

De reistijd is echt te lang om in 1 dag te doen. Dus ik zou minimaal 1 overnachting erbij nemen.
Wil je echt 1 dag dan kan ik Brussel aanraden. Daar ben je veel sneller met de trein en dat is ook een prachtige stad.

This is my design

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:34

Wij vliegen met transavia voor 50 Euro retour eind februari

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:32

De trein is lang niet altijd de voordeligste optie. Kijk even op http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-berlijn dan heb je meteen een goed overzicht van de prijzen van alle luchtvaartmaatschappijen die je naar Berlijn kunnen brengen en dat vergelijken met trein en de acties van de reisbureaus. Er zijn inderdaad al retourtickets rond de 50,- te krijgen. Vanuit Belgie zijn er zelfs al retourtjes onder de 25,-. Die Flixbus dat zou ik overigens niet doen - ooit naar gekeken maar dan ben je voor een weekend langer onderweg dan dat je in Berlijn zit. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:58

Vliegen naar berlijn klinkt leuk, maar als je uit friesland komt, is dat alleen qua tijd echt voordelig als het vanaf Eelde zou kunnen. En bij mijn weten kan dat niet.
Maar eerst twee uur de verkeerde kant op rijden, met alle extra tijd die je moet uittrekken voor file's en dergelijke, dan is vliegen echt niet meer sneller dan met de auto of de trein :n.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Retourtje Berlijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-17 11:18

We hebben besloten ergens anders heen te gaan :)

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler99, GoogleAdsense, lizy29, moislief, SemrushBot, Ubermetrics en 154 bezoekers