Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AngelElvis

Berichten: 13
Geregistreerd: 01-04-13

Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:07

Hallo Bokkers,

Mijn paard heeft heel veel pech gehad in zijn jonge leven! Hij heeft een gekneusde schoft en drukplekken gehad door zijn zadel. Dit is ook een op maat aangemeten zadel geweest maar nu ik met de problemen zit geeft de zadelmaatschappij (ik zal geen namen noemen, voor degene die het wil weten kan me een PB sturen) niet meer thuis.

Nu ben ik opzoek naar een nieuw merk, maar wil ik m'n paard deze ellende niet nog een keer aandoen. Heeft iemand misschien tips waar ik een goed zadel op maat kan laten maken?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Liefs,
Angel :o

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:21


Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:30

Een tribal van country mill :j

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:35

Hier ook Tribal van country mill

Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:36

Wij hebben er 2 van Symbion liggen. Heel tevreden van! Laten aanmeten door Isabelle van Dijnsen (vroeger van superhorse, nu ZadelPlus)

amayziah
Berichten: 43
Geregistreerd: 12-11-11

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:17

Flexibel zadel?

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:28

Tribal van Country mill!

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:37

Ik lees even mee om inspiratie op te doen!

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:28

Wow zadel aangemeten door Eleonora van Westebring.

Herfstdraad
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-11-16
Woonplaats: Ergens in het koude noorden

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:39

Ik lees ook mee voor inspiratie!

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:42

Ninon schutte schijnt inderdaad erg goed te zijn. Ik wil zelf over een tijdje gaan kijken naar custom zadels.

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:44

Ninon Schutte is top in haar vak, maar als je niet lang wilt wachten, zou ik iemand anders aanraden. Ze doet het nu weer alleen en zelfs toen ze het nog met 2 anderen deed, waren de wachttijden al enorm lang.

Wow zadel heb ik gehad, maar ik vond de zadels niet fijn zitten. Dat zal een kwestie van smaak zijn, maar ik ken meerdere mensen die er niet stabiel op zitten.

Van Country Mill hoor ik wel heel goede dingen, als ik ook nog eens een maatzadel nodig heb, ben ik er wel over aan het denken om naar daar te gaan.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:46

Ik ben super tevreden met mijn Custum maatwerk zadel en de service (ik had marc scholten) levertijd is 3 a 4 maanden maar ondertussen wel een leenzadel die pas gemaakt is. Echt top

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:56

Ik heb een Sella. €2000 en echt een super zadel en super service. Zadel ligt echt super, mijn paard heeft gevoelige rug en hoge schoft.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:07

Hier op stal hoor ik meerdere slechte verhalen over de service van custom, de zadels zelf zijn wel top.
Maar ik zou om die reden dus nooit voor custom gaan, echt van de zotte hoe de gang van zaken was bij een stalgenoot, en daar bleek ze niet alleen in.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:11

Ik heb ninon schutte gehad maar paste qua type zadel achteraf niet bij mij. Wel een erg mooi zadel en voor paard met een gevoelige rug zeker een aanrader.
Nu een Custom zadel. Hier ook erg blij met Marc. Op dit moment een zadel in bestelling met speciaal kussen voor betere druk verdeling enzo. Zou misschien ook nog wat zijn voor jullie

Edit. Hier juist erg tevreden over de service van Custom. Bij ons op stal rijdt onder tussen 80% met Custom. Mijn eerste zadel bleek niet goed voor ons en dus nu een ander model in bestelling en een passend zadel te leen in de tussen tijd

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:27

Ik kan je ten zeeeeerste de Countrymill aanraden! Ze hebben natuurlijk al het bekende Tribal, maar ze zijn ook bezig met een nieuw model.

Ik zou zeggen, ga die kant op. De service is echt top en ze stoppen niet met zoeken totdat je een passend zadel hebt. Zo ontzettend veel kunde. :D

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:38

Vervelend! Ik ben echt heel blij met marc. Had bij paard met moeilijke schoft/rug meerdere zadels gepast bij een zadelpasset wat niet passend te maKen was. Toen marc van custom laten die had 2 zadels die passend waren. Heb 1 type besteld en het andere type was mojn leenzadel. Zadel was maand eerder klaar en je mag het zadel 2 weken proberen voor je betaald. Ik reed er niet fijn in en mocht toen het type leenzadel terug en dat type ook nieiw besteld. Allemaal zonder problemen echt top. En na 3.5 maand netjes terug gekomen voor controle. Fijn is dat ze bijna alles ter plaatsen kunnen. Dus vanuit mijn ervaring alleen maar lof.
Wellicht verschilt het ook welke zadelpasser je laat komen..

Ninon schutte heeft mijn nicht dan weer hele slechte ervaring mee.
Over ninon hoor ik verder wisselende verhalen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Bij mijn vorige stal is de helft bij dezelfde zadelmaker die ik echt heel slecht vind. Nooit meer.

Ts succes met je zoektocht :)

moonfish13 schreef:
Hier op stal hoor ik meerdere slechte verhalen over de service van custom, de zadels zelf zijn wel top.
Maar ik zou om die reden dus nooit voor custom gaan, echt van de zotte hoe de gang van zaken was bij een stalgenoot, en daar bleek ze niet alleen in.

lochsong
Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-17

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:23

Misschien Polane? Die hebben geloof ik een heel aantal merken in hun assortiment.

AngelElvis

Berichten: 13
Geregistreerd: 01-04-13

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 11:24

Hoi hoi,
Wat fijn al die reacties!
De country mill lijkt me echt een super fijn zadel, maar ik lees op hun website dat zij niet op locatie komen.
Vanuit Eindhoven naar Nijkerk is nogal een stukje.

Ninon heb ik ook gemixte gevoelens bij, wat zijn jullie ervaringen met Arno Brandt?

_M_arieke

Berichten: 548
Geregistreerd: 27-10-08
Woonplaats: Bergharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:32


Anoniem

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:01

Ninon zeker weten :)!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:13

Arno brandt ben ik niet kapot van en zijn service.

Countrymill komt evt wel op locatie hoor!

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:28

Erreplus! Wij hebben het bij Ruyters voor Ruiters in Nuenen laten doen, kom even niet op de man zijn naam maar echt top! Héérlijke zadels, topkwaliteit. Maar ook een topprijs, voor een nieuwe, op maat gemaakte Erreplus zit je rond de 3/4000 :)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Op maat aangemeten zadel, maar welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:25

Veel merken gaan kapot aan hun eigen succes. Ninon schutte Arno brand en zo ken ik er nog wel wat meer. Prima zadelmakers maar door de plotselinge vele interesse kunnen ze het niet meer bij benen. Leveringstijden zijn lang en als je ze er weer bij moet hebben moet je maand wachten voor een afspraak. Niet handig als je zadel niet meer goed ligt.