[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-17 17:18

Nou de sarnacuran heeft zijn werk in ieder geval nog niet gedaan, het lijkt alleen maar erger te worden..
heb al vanalles opgezocht maar niks lijkt echt te kloppen.
Eczeem? Misschien... maar hij schuurt niet aan zijn manen en staart...
Maandag bel ik een nieuwe dierenarts, in de tussentijd iemand ideeen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:04

Onze shet had vorig jaar ook kale plekken. Begon bij 1 en toen overal. En hele grote. Kon eerst niks vinden en dacht aan een schimmel. Had al 100 keer gekeken of ik luizen zag. Maar zag ze niet... Dus behandeld met schimmel middel, maar dat hielp niet. Want het bleek geen schimmel te zijn. Want opeens ontdekte ik de luizen. Echt hij krioelde er ineens van! Een explosie van luizen.
Ik heb hem vervolgens 2 keer gewassen met cibacil. Toen was hij er af :)
edit. Hij heeft toen ook een vitamine spuit gehad om de winter door te komen. Want die luizenplaag had er aardig ingehakt.
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:09

Het lijkt me zeker geen eczeem, sowieso de tijd van het jaar maar ook de plekken lijken er niet op.
Ziet er wel sneu uit. :(:)

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 00:06

Na wat gegoogle denk ik nu sterk aan ringworm... zijn gedrag verandert er niet echt door gelukkig, hij was gewoon nog net zo koppig als anders vandaag. Maar ga hem toch niet meer rijden voor die plekken weg zijn, kan niet aangenaam zijn met z'n hoofdstel er nog over

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 00:07

Chasey schreef:
Onze shet had vorig jaar ook kale plekken. Begon bij 1 en toen overal. En hele grote. Kon eerst niks vinden en dacht aan een schimmel. Had al 100 keer gekeken of ik luizen zag. Maar zag ze niet... Dus behandeld met schimmel middel, maar dat hielp niet. Want het bleek geen schimmel te zijn. Want opeens ontdekte ik de luizen. Echt hij krioelde er ineens van! Een explosie van luizen.
Ik heb hem vervolgens 2 keer gewassen met cibacil. Toen was hij er af :)
edit. Hij heeft toen ook een vitamine spuit gehad om de winter door te komen. Want die luizenplaag had er aardig ingehakt.
[ Afbeelding ]


Ja maar als het luizen of mijten waren dan zou de sarnacuran moeten helpen. Of het zou dan alleszins niet erger mogen worden denk ik dan.. luizen kan ik inderdaad ook niet vinden vandaar dat ik in eerste instantie dacht aan mijten. Denk nu eerder aan een schimmelinfectie ofzo :/

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 18:04

Hé hoe groot is Beer ongeveer?
Ik heb Duke vandaag gemeten en hij was kleiner dan ik had verwacht!


Captain

Berichten: 21321
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:09

Ik volg jullie natuurlijk! :D Ik vind eigenlijk dat Dexter wel mooi zou zijn op Annie maar daar mogen we helaas niet mee fokken haha!

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 18:20

Hahahaha En Dexter kan geen kleintjes meer krijgen :D Duke wel :D
Nee inderdaad dat zit in het adoptiecontract hé? Heb dat met mijn hondje, die komt uit het asiel.
Hij is daar niet gecastreerd maar staat wel in het contract dat ik niet mag fokken met hem.


Anoniem

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:33

[naam] is nu qua schoft 1.52,5m en qua billen 1.60m.
Hoe groot is Duke? :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-17 19:35

Oh oké dan valt het mee. Duke is 148 op de schoft en 150 op de billen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 16:51

Dierenarts gebeld vandaag voor Dexter, die zei me nog eens te controleren of het écht geen luizen waren (dat had ik al 3x gedaan deze week) omdat ik anders voor niks een bezoek aan het betalen was. Dus nog maar eens gecontroleerd maar het zijn toch echt geen luizen/vlooien.
Morgen was hij de hele dag in de buurt en dan zou hij komen kijken als ik klaar ben met werken..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:08

Waar ik de luizen het best kon zien was onder de voorpluk in de manen. Maar als je echt niets kan vinden dan moet het iets anders zijn.

ellepel

Berichten: 47212
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:19

Ik volg!

Mooie paarden, :D
en die plekken...heel herkenbaar.
Hb een tinkermerrie staan met precies hetzelfde op het hoofd,waarschijnlijk is het toch een mijt die het veroorzaakt en waar ze allergisch op reageren met jeuk
Ik heb gister gewassen met sebacil, hopen dat het helpt, en dat pakt meteen eventuele luis aan :j
Sarnacuran ken ik, in het verleden wel gebruikt,maar dat gaf geen resultaat en sebacil hier wel

Succes :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 17:30

Chasey schreef:
Waar ik de luizen het best kon zien was onder de voorpluk in de manen. Maar als je echt niets kan vinden dan moet het iets anders zijn.

Dat zei de dierenarts ook, dat je ze daar het beste zag. Maar ik heb daar gekeken, in de plooien van de oren, onder de voorpluk, in de voorpluk, aan de staart, in de manenkam en zelfs op zijn lichaam maar niks te vinden. We hebben met 2 gezocht maar konden niks vinden. Als ik morgenmiddag niet te laat moet werken komt hij morgen al en anders woensdag.

Pluttersput

Berichten: 15008
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:33

Oeoeoe wat een knapperds! Als ik niet meer hoogzwanger ben kom ik die graag eens op de foto zetten :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 17:35

Pluttersput schreef:
Oeoeoe wat een knapperds! Als ik niet meer hoogzwanger ben kom ik die graag eens op de foto zetten :D

Als je niet meer hoogzwanger bent zou ik dat heel leuk vinden :D

Pluttersput

Berichten: 15008
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:37

Ik blijf even gestipt op dit topic. Zodra ik weer enigszinds kan en het weer het toestaan gaan we dat zeer zeker regelen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 17:39

Pluttersput schreef:
Ik blijf even gestipt op dit topic. Zodra ik weer enigszinds kan en het weer het toestaan gaan we dat zeer zeker regelen!

Van waar ben je?
Het is ook helemaal geen weer ervoor nu hé :D
Wil je wel al waarschuwen, Dexter plakt NIET op foto's. Hij is echt het moeilijkste
paard om foto's van te maken dat ik ken. Blijft niet stilstaan, zet zijn oren niet recht, steekt zijn tong uit alsof het hem ooit is aangeleerd. Hij is wel heel mooi <3 Hahaha


Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 15:40

Het mysterie is opgelost! Vandaag is de dierenarts langsgekomen.
Hij zat te mooi in zijn vacht en hij glanst, dus het waren geen luizen. Hij heeft ook nog overal gecontroleerd en niks gevonden.
Maar het was ook geen schimmel, de wondjes waren te "schoon".

Dexter heeft een allergische reactie, niet per se op het hooi, maar misschien op iets in het hooi.
Een voorbeel: een weide waar eikenbomen langs staan wordt gehooid, in het hooi zitten haartjes van de processierups. Het ene paard kan hier goed tegen, Dexter blijkbaar niet.
Hoeft niet per se processierups te zijn, dat gaf hij maar als voorbeeld.

Positieve gevolg hiervan is dat dexter op ander hooi moet en dus waarschijnlijk sneller als verwacht aan huis komt staan! Ik kan de trekpaardenfokker niet vragen om al zij
20 paarden apart te voeren, alleen omdat die van mij iets anders moet eten.
En ik ben ook wel blij dat hij naar huis kan :)

Mogelijke optie is nog dat hij naar een andere wel gaat met de rest van de merries, maar zolang ik dat niet weet ga ik er van uit dat hij naar huis komt.

Ben blij dat het is opgelost!
Afbeelding

Van de voorrijkosten gebruik gemaakt om Dexter ook weer te laten enten. Ook Duke werd voor het eerst geënt!
Dexter doodbraaf, Duke zoals verwacht nog braver.
Lieve beesten heb ik toch :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:15

Fijn dat je de oorzaak waarschijnlijk gevonden hebt. En in ieder geval fijn dat het geen luizen zijn!!
Nu wachten tot de plekken weg gaan als hij ander hooi krijgt :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 18:16

Chasey schreef:
Fijn dat je de oorzaak waarschijnlijk gevonden hebt. En in ieder geval fijn dat het geen luizen zijn!!
Nu wachten tot de plekken weg gaan als hij ander hooi krijgt :D

Bah ja, als ik al die andere paarden ook nog moest gaan wassen tegen luizen waren we verder van huis.

AnnickT

Berichten: 1458
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:21

Ik volg met veel enthousiasme, ik vind clydesdales/shires/trekpaarden helemaal geweldig <3 Mijn droom is om ooit een van deze rassen te nemen, maar dat blijft voorlopig nog een droom.

Dexter (en Duke ook uiteraard) vind ik echt prachtig _/-\o_ Heel mooi om te zien, niet te lomp als in breed en brede benen, hij heeft iets sierlijks op de foto's wat ik heel mooi vind. Zijn clydesdales ook nog een keer iets sierlijker gebouwd dan shires? Ik heb daar (nog) geen verstand van.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Granoek
Blogger

Berichten: 10457
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 18:34

Hahahaha wat grappig dat iedereen Dexter zo sierlijk vind :p
Dexter is het lompste paard dat ik ken, en ik bedoel dat op de meest liefdevolle manier :D
Hij is veeeel breder dan alle andere trekpaarden, dan bedoel ik niet van de rug omlaag naar de grond, want dat valt heel goed mee. Maar hij heeft echt een hele brede, platte rug. Vanboven af gezien is het net een koffietafel groot genoeg om een leger aan te zetten.

Oorspronkelijk was dat wel de bedoeling inderdaad, dat Clydesdales wat eleganter gebouwd waren dan Shires. Tegenwoordig lijkt dat echter andersom te zijn, Shires zijn over het algemeen groter en eleganter maar toch erg robuust en imposant. Clydesdales, en dan vooral de Europese Clydesdales, vind ik wat lomper en ronder gebouwd (zo heb ik het het liefst ;) ). In de US is dat totaal niet zo, daar zijn Clydesdales echt héél erg slank. Vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Ik zeg het altijd zo;
Als je voor het eerst een Shire ziet zeg je: Wowww!
Als je voor het eerst een Clydesdale ziet zeg je: Ahwwww <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 23 bezoekers