Een villa voor mijn cavia's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 00:32

Al jaren geleden kwam ik de site kleintiervilla.de tegen. Een Duits bedrijfje dat zelf caviahokken, of villa's zoals hun sitenaam zegt, bouwt. Ik werd gelijk verliefd op hun hokken, en in het bijzonder 'Eva'. Ik hield toen al een paar jaar cavia's. Na lang nadenken en een tijdje sparen, heb ik vandaag mijn eigen, op maat gemaakte en beetje aangepaste Eva opgehaald uit Duitsland. De caafjes zitten er nu een paar uur in en het is genieten om ze zo duidelijk te kunnen zien door het plexiglas en ze op ontdekkingsreis te zien gaan!
De trap snappen ze helaas nog niet, dus ze lopen alleen rond op de bovenste verdieping.

Afbeelding

Het zijn vier cavia's, en hiervoor zaten ze in een zelfbouwbak van meubelpaneel van 1.70 bij 0.80. Nu zitten ze in een twee-verdiepingflat van 2.30 bij 0.8/0.6. Eén verdieping is dus al meer dan hun vorige hok in z'n geheel.
Ik ben er superblij mee, en ook met de goede service en nette afwerking. Een droom die in vervulling is gegaan!
(en nu kriebelt het om er nog een caafje bij te nemen ;) )

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:50

Wat een ontzettend gaaf hok heb je zeg! Ze hebben echt een heerlijke ruimte om rond te huppelen. Èèn of meerdere cavia's erbij moet makkelijk passen <3

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:28

:wow: <3
Prachtig!!

melody7

Berichten: 13685
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:45

Wat een onwijs gave villa, heerlijk zoveel ruimte!!

Ik leer ze hier van alles door ze er zelf eerst een paar keer op/over te tillen en ze dan wat eten te geven. Daarna wat eten op de trap en bovenverdieping, dan volgen ze hun neus wel. Bij mijn cavia's werkt het altijd, die doen een moord voor eten :+
Vaak snappen ze de bedoeling van een trap in het begin gewoon niet.

Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 01:52

Bedankt allemaal! Ik ben er ook enorm blij mee <3

Er ligt al andijvie op de trap, maar naast een paar blikken het trapgat in hebben ze nog niet geprobeerd. Zelfs degene die alleen maar aan eten denkt haha. Ik zal ze morgen er eens opzetten inderdaad :) Vannacht mogen ze nog even wennen aan de nieuwe situatie.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 03:23

Prachtig! Valt zo heel mooi tussen je gewone meubeulair lijkt me!

Edit: de site bezocht en *slik* wat een prijzen.... Deze ook opgezocht, jij houdt heeeeeeel veel vab je cavia's gok ik! Zeker heel mooi maar geloof niet dat ik zoies voor zo'n prijs zou aanschaffen behalve als ik t juiste lot koop misschien :')

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:16

Wat een ontzettend mooi hok zeg! Heerlijk al die ruimte voor de beestjes!
Zoiets komt er hier later ook. Hebben nu een enkele bak van 2.40 bij 78, maar zodra we een groter huis hebben wordt het halve huis caviakooi volgens mij. Nu staat hij op het dressoir dus neemt het eigenlijk nauwelijks ruimte in.

Wij hebben 6 cavia's erin zitten van de opvang waar mijn moeder werkt :D

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:19

Gaaaff

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:51

Super gaaf! Ook zo mooi om te zien dat je zoveel voor je beestjes over hebt want poeh, ik vond ons terrarium al duur maar de hokken op die website! Wel super gaaf en mooi. Doe maar vaak foto's plaatsen :D

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:55

Oh, ja! Zo'n hok heb ik ook altijd al willen aanschaffen. Je caafjes hebben het goed bij jou hoor!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:00

Wauw heel mooi! Mijn konijnen snapt eerst ook niks van een trapje. Heb ze denk allemaal 2x heen en werd gedaan en toen gingen ze zelf :)

Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 13:12

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! <3
Ik geef inderdaad veel om mijn beestjes, maar niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid zo'n hok neer te zetten :) Ik kwam het hok tegen toen ik nog student was, toen zat het er natuurlijk niet in, maar ik heb ervoor gespaard en het was gisteren eindelijk zover :D
Zelf vind ik dat aangezien de cavia's hun hele leven in het hok zitten, ik ze ook zo veel mogelijk beweeg- en leefruimte moet bieden. Alles binnen het redelijke natuurlijk. En daarnaast staat dit ook veel mooier in een interieur dan een hok of bak, én ik verwacht dat het wel flink wat jaren meegaat :) Wat mij betreft een goede investering.

Ik heb ze allemaal een keer op het trapje gezet en geholpen met omhoog klimmen. Ze vonden het met name erg spannend, ik heb niet het idee dat het kwartje al echt gevallen is, dus straks nog maar een keer proberen.

Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 18:29

Nou, de jongste snapt het nu, met als gevolg dat ze de hele bovenste verdieping voor zichzelf heeft haha. Ik hoop dat de rest het afkijkt, want die zitten er nog schaapachtig naar te kijken.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Een villa voor mijn cavia's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:34

Haha wat leuk!! Heel mooi hok