Turkije 2017. Wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-17 19:15

Tsja en daar zit ik dan voor de zoveelste keer de vakanties sites af te zoeken.. Ik ben een echte vroegboeker! Wij willen eigenlijk weer heel graag naar Turkije, 2 jaar geleden ook hier geweest en vorig jaar maar niet gegaan omdat mijn moeder het geen fijn idee vond. Ik ben overigens 23, maar best gevoelig voor wat sommige mensen tegen me zeggen. Nu hoor ik zo veel verschillende verhalen van mensen. De een zegt:" Je kan gewoon op vakantie naar Turkije! Als je daar bent merk je niks van onrust en er zijn wel meer plekken op de wereld waar kans is op een aanslag`. Maar de ander zegt:" Het is daar gevaarlijk, zelfs in de toeristische plaatsen is het onrustig, niet naartoe gaan." Ik zoek op internet naar verhalen over de toeristische plekken, maar vind niks over onrust of aanslagen. (of ik kijk niet goed haha).
Heb de vraag bij TUI gesteld, die zeggen je kan gewoon de vakantie boeken en mocht er iets gebeuren dan boeken zij de vakantie om. Maarja, die zullen misschien ook wel baat hebben bij boekingen naar Turkije.

Dus zijn er mensen die dit jaar ook naar Turkije gaan? Mensen die in Turkije wonen/ daar familie hebben en die mij kunnen vertellen hoe het daar is?
Of gewoon je mening met goede argumenten om wel of niet te gaan :)

Ik hoor het graag!

What doesn't kill you makes you stronger.
Aqui M1+11 M2+10 Z1 eindstand
Niekie L1+10 L2+8 eindstand
Edjenna M2 Zal je nooit vergeten...


MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:22

Ik ben vorig jaar geweest en niks gemerkt.. Ik ben van plan om dit jaar ook gewoon weer te gaan. Ik was er vorig jaar in oktober en mijn hotel was gewoon vol.

Ben je zelf ook bang om er heen te gaan? Dan kan ik me voorstellen dat je er niet prettig zit en niet echt kan genieten van je vakantie. Zelf ben ik totaal niet bang voor aanslagen oid. Ze gebeuren namelijk ook dichtbij.

Mocht er negatief reisadvies zijn kan je inderdaad gewoon omboeken. Vorig jaar hadden ze bij D-reizen ook een omboekverzekering voor 5,50 p.p. Dan kon je ook omboeken als er geen negatief reisadvies was.

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:23

Mijn moeder gaat er al enkele jaren naartoe met mijn grootmoeder, maar dit jaar twijfelt ze toch om te gaan. Momenteel bekijkt ze alternatieven om daarna te beslissen wat ze gaan doen...

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:24

Wat wil je precies doen in Turkije en waarom wil je zo graag naar Turkije?

In principe is het reisadvies van de rijksoverheid niet direct alarmerend, dus zou je er gewoon als toerist heen kunnen reizen, zolang je het hele grensgebied van Syrie en Irak blijft vermijden. Daar zul je als zontoerist toch niet zo snel belanden.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:50

Ik lees even mee. In principe heb ik in juli een bruiloft in Istanbul waar ik heel graag heen wil, maar er gebeurt momenteel wel veel. Ik zal eens vragen aan die vriend die gaat trouwen wat hij zegt. Volgens mij merkt hij er zelf weinig van, anders had hij ons niet uitgenodigd. Hoop ik dan maar. :D

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:53

Mijn ouders willen dit jaar naar turkije op vakantie maar ik wil liever niet, ben idd heel bang voor aanslagen.. maar mijn ouders vinden dat je dan nergens meer heen kunt..

Er is geen negatief reisadvies.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:10

Zelf vorig jaar 2 weken na de couppoging gegaan en toen kon ik er (behalve het bijzonder rustige hotel) al niets van merken.

Dit jaar staat het land ook weer gewoon op de Optionele landen lijst :j


verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:24

Nissima schreef:
Ik lees even mee. In principe heb ik in juli een bruiloft in Istanbul waar ik heel graag heen wil, maar er gebeurt momenteel wel veel. Ik zal eens vragen aan die vriend die gaat trouwen wat hij zegt. Volgens mij merkt hij er zelf weinig van, anders had hij ons niet uitgenodigd. Hoop ik dan maar. :D


Istanbul is bijna net zo groot als Nederland. En ja, er gebeuren aanslagen, maar die gebeuren ook in belgie en Frankrijk. Je bent dan bijna net zo ver daar vandaan als dat je hier woont. En dus is de kans niet veel groter dat je daar getroffen wordt door een aanslag als hier.

Turkije is veel groter dan wij gewend zijn. Ongeveer net zo groot als de Benelux met Frankrijk en Duitsland erbij. Daar zijn de afgelopen tijd net zoveel aanslagen gebeurd als in Turkije.
De kans is zo klein dat je er precies inzit. Net zo klein als dat je gewoon thuis blijft.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:25

Ik ben er 2 keer geweest. De eerste keer hadden we een top reis, de 2de keer voelden we al duidelijk dat men buiten de hotels veel negatiever stond tegenover toeristen. Als je, zoals wij dingen wil zien en bezoeken ipv naast het zwembad of op het strand te liggen, dan is Turkije, naar onze ervaring, voorlopig niet meer een goede reisbestemming. Ik voel me veel beter in Tunesië.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:29

Lies09 schreef:
Tsja en daar zit ik dan voor de zoveelste keer de vakanties sites af te zoeken.. Ik ben een echte vroegboeker! Wij willen eigenlijk weer heel graag naar Turkije, 2 jaar geleden ook hier geweest en vorig jaar maar niet gegaan omdat mijn moeder het geen fijn idee vond. Ik ben overigens 23, maar best gevoelig voor wat sommige mensen tegen me zeggen. Nu hoor ik zo veel verschillende verhalen van mensen. De een zegt:" Je kan gewoon op vakantie naar Turkije! Als je daar bent merk je niks van onrust en er zijn wel meer plekken op de wereld waar kans is op een aanslag`. Maar de ander zegt:" Het is daar gevaarlijk, zelfs in de toeristische plaatsen is het onrustig, niet naartoe gaan." Ik zoek op internet naar verhalen over de toeristische plekken, maar vind niks over onrust of aanslagen. (of ik kijk niet goed haha).
Heb de vraag bij TUI gesteld, die zeggen je kan gewoon de vakantie boeken en mocht er iets gebeuren dan boeken zij de vakantie om. Maarja, die zullen misschien ook wel baat hebben bij boekingen naar Turkije.

Dus zijn er mensen die dit jaar ook naar Turkije gaan? Mensen die in Turkije wonen/ daar familie hebben en die mij kunnen vertellen hoe het daar is?
Of gewoon je mening met goede argumenten om wel of niet te gaan :)

Ik hoor het graag!


Je kunt gewoon boeken, als er een negatief reisadvies is, dat is er als het daadwerkelijk gevaarlijk wordt. Das nou een van de weinige dingen waar de regering niet mee K***T.
Dan kun je gewoon omboeken of je krijgt je geld terug.
Heb dat 2 x gehad, in 97 en 2011 toen ik naar Egypte zou gaan.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:31

Ik vlieg vrijdag naar Istanbul. Mijn zusje woont daar al een aantal jaar. Istanbul is inderdaad erg groot met bijna net zoveel inwoners als heel Nederland. Mn zusje merkt vooral als er wat gebeurt is dat gelijk FB enzo het niet meer doet.

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-17 20:54

_Nelleke_ schreef:
Wat wil je precies doen in Turkije en waarom wil je zo graag naar Turkije?

In principe is het reisadvies van de rijksoverheid niet direct alarmerend, dus zou je er gewoon als toerist heen kunnen reizen, zolang je het hele grensgebied van Syrie en Irak blijft vermijden. Daar zul je als zontoerist toch niet zo snel belanden.


Ik vind turkije een mooi land, vriendelijke mensen. Ik hou van markjes en shoppen. En jeepsafari's en gewoon het lekkere eten.

Het is niet zo zeer dat ik bang ben voor een aanslag, het gebeurd namelijk ook nog veel dichterbij. Het is meer dat ik ga twijfelen door andere mensen. Dan denk ik ja ik ben volwassen en ik beslis voor mezelf, maar stel dat er toch wat gebeurd..

Wij zouden gewoon naar bijv mamaris of side willen gaan.

What doesn't kill you makes you stronger.
Aqui M1+11 M2+10 Z1 eindstand
Niekie L1+10 L2+8 eindstand
Edjenna M2 Zal je nooit vergeten...

BeFunny

Berichten: 10371
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:07

Ik denk dat je realistisch gezien dit jaar dus Turkije echt links moet laten liggen.
Er zijn zoveel mooie landen.
Doen alsof Turkije gelijk staat aan andere landen wat aanslagen betreft is echt naïef en los daarvan heeft er een staatsgreep plaats gevonden en is alles daar momenteel gewoon erg onzeker. Er zijn zoveel mooie landen in Europa.
De dingen waar jij van houd vind je ook in Italië,griekenland,spanje. Overal kan wat gebeuren. ook hier in nl. Maar ik zou niet naar Turkije gaan iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:12

Lies09 schreef:
_Nelleke_ schreef:
Wat wil je precies doen in Turkije en waarom wil je zo graag naar Turkije?

In principe is het reisadvies van de rijksoverheid niet direct alarmerend, dus zou je er gewoon als toerist heen kunnen reizen, zolang je het hele grensgebied van Syrie en Irak blijft vermijden. Daar zul je als zontoerist toch niet zo snel belanden.


Ik vind turkije een mooi land, vriendelijke mensen. Ik hou van markjes en shoppen. En jeepsafari's en gewoon het lekkere eten.

Het is niet zo zeer dat ik bang ben voor een aanslag, het gebeurd namelijk ook nog veel dichterbij. Het is meer dat ik ga twijfelen door andere mensen. Dan denk ik ja ik ben volwassen en ik beslis voor mezelf, maar stel dat er toch wat gebeurd..

Wij zouden gewoon naar bijv mamaris of side willen gaan.



Mijn vriend is net niet in mekaar geslagen in een winkel in Marmaris, we hadden het geluk dat er nog een stel bij ons was, anders was het daar zeker fout gelopen. En met de uitstappen die we geboekt hadden, zijn we dik bedrogen geweest. De eerste keer waren we in Side en zijn we door Capadosië gereisd, heb veel meer mooie herinneringen aan die reis.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:25

Wij zijn vorig jaar weer in Alanya geweest. Heerlijke vakantie gehad, gezellig en niks aan de hand. Kon als vrouw prima in mijn eentje over straat.

Maar.....
Het toerisme ligt op zijn gat. Het is er heel rustig.
En we waren daar zelf in het hoogseizoen. Het grootste gedeelte van de gasten waren Turken die vakantie aan jet vieren waren in eigen land.Dat maakt dat de Turken het zwaar hebben omdat ze veel inkomen mislopen. Veel zaken gingen vorig jaar eerder dicht of gingen zelfs failliet. De huur dienen ze daar ook meteen voor het hele jaar te betalen.
Ik heb zelf het idee dat het wel een aantal jaar kan duren voordat het toerisme weer een beetje op het hoogtepunt zit.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:27

Wij zijn afgelopen zomer in Turkije geweest en gaan aankomende zomer weer. In de badplaatsen is er idd niks aan de hand, het enige dat je merkt is dat het rustiger is dan andere jaren. Er zijn hotels en winkels dicht omdat er minder toeristen komen.

Ik heb er familie wonen, zowel in Istanbul als in het binnenland. Mijn ouders hebben zelf een vakantiehuisje in een kleine badplaats vlakbij Antalya en gaan daar meerdere keren per jaar naar toe, ze zijn van de week terug gekomen. Wij voelen ons daar totaal niet onveilig.

Misschien iets om over na te denken: iedereen kan hier gewoon bij Schiphol naar binnen lopen. Je kunt zowel de aankomsthal als de vertrekhal in. Je zou daar in theorie hele vervelende dingen kunnen doen. Op het vliegveld van bijv Antalya is dat heel anders. Je auto wordt gecontroleerd op explosieven. Vervolgens moet je voordat je het vliegveld binnen loopt door een metaaldetector en wordt je bagage gecontroleerd door een scanapparaat. Je bent erg knap als je daar iets doorheen krijgt om schade aan te richten. Ik ben echt van mening dat dit vliegveld een stuk veiliger is dan bijv Schiphol.

Gewoon lekker boeken. Als het er echt gevaarlijk is vliegen ze niet en kun je je vakantie omboeken. Je hebt een grotere kans door de bliksem getroffen te worden dan door een aanslag. Enne, laat je niet bang maken door wat de media je voorspiegelt, daar klopt vaak heel veel niet van ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Dorus

Berichten: 13198
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:42

Mijn schoonouders gaan steevast twee keer per jaar en hebben de boekingen voor 2017 ook al weer vast staan. Ik hoor van hun geen verhalen over dat het veel gespannender is dan voorheen. En mijn schoonmoeder is echt een paniekzak.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Anoniem

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:43

Ik was vorig jaar na de coupe in Turkije, op een bepaald moment las ik op Nu.nl dat er een aanslag was geweest, op het resort hoor en zie je daar helemaal niets van. Enige wat ik merkte was dat ik op de terugreis een extra werd gecontroleerd..

Gewoon lekker gaan dus :)

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:54

Ik ben afgelopen jaar 3 dagen na de coup naar Turkije geweest, en echt ik heb er werkelijk niks van gemerkt. Naar de souq geweest, bussen in etc, helemaal noppes. Enige dat opviel was meer bewaking op de luchthaven (een paar mensen tegenover nagenoeg niemand 3 jaar geleden) dus ik zou zeggen, als je wilt gaan lekker gaan. Enige plek waar ik niet heen zou gaan is Istanbul, daar hoor ik toch wel een klein beetje onrust van bekende, niet veel, maar een andere sfeer enzo

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-17 19:44

Bedankt voor jullie meningen en ervaringen!

What doesn't kill you makes you stronger.
Aqui M1+11 M2+10 Z1 eindstand
Niekie L1+10 L2+8 eindstand
Edjenna M2 Zal je nooit vergeten...

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:46

Hier een update na mijn vorige post. Het wordt 100% Turkije, 600 euro verschil met buitenland! :j

AnnemiekvM

Berichten: 8244
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:32

Ik ben afgelopen oktober geweest. Heb daar een supervakantie gehad. Nergens iets van gemerkt.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Janneke2

Berichten: 22707
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Turkije 2017. Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:37

Nu is er natuurlijk meer dan de kans op aanslagen.
Als ik grof ben: die kans is vrijwel nergens nul.

Maar je zou ook kunnen zeggen dat Griekenland ongeveer hetzelfde klimaat heeft, geen dictator aan de macht en dat dat land jouw euri goed kan gebruiken.
Voor mij een reden om niet naar Turkije te gaan.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:51

In Turkije kunnen ze jouw Euro anders ook heel goed gebruiken. Er zijn daar onwijs veel mensen die geen werk meer hebben doordat het toerisme op zn gat ligt. Hardwerkende mensen die hun hotel of winkeltje hebben moeten sluiten. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn om juist wél naar Turkije te gaan.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:15

Gaan!

Aanslagen gebeuren overal, lekker naar Frankrijk op vakantie? Ohnee, aanslagen.. Lekker naar Duitsland? Oh nee aanslagen... Ja er zijn heus wel andere landen waar geen aanslagen zijn maar overal kan het gebeuren. Nederland komt ook nog wel aan de beurt hoor. Wat wil je dan? Op een hutje op de hei gaan wonen? 8)7
Mijn schoonouders wonen in het oosten van Turkije, vlakbij de grens van Iran. Ook daar kom ik 1x per jaar.

En in juni gaan wij heerlijk naar Oludeniz <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xSannee en 100 bezoekers