Twijfels nieuwe baan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 22:11

Over een kleine 2 maanden start ik met een nieuwe baan bij een bank.
Op dit moment werk ik bij een winkel, hier werk ik meestal alleen 's middags. Mijn contract loopt over twee maanden af bij deze winkel.
Bij de bank zal ik fulltime aan het werk moeten. Sowieso de eerste 8 weken. Daarna ligt het aan de drukte (op dit moment is het enorm druk bij deze bank). De planning zal ik samen gaan doen met mijn teamleden. Wanneer de geplande werkzaamheden op een dag niet afkomen, word je geacht te blijven totdat dit wel klaar is.
De baan zelf lijkt mij enorm leuk, ik kan mijzelf er verder mee ontwikkelen en ik heb er goeie doorgroeimogelijkheden.
Echter mijn twijfels slaan toe wanneer ik eens om ga rekenen hoelang mijn hondjes alleen zullen zitten.
In eerste instantie heb ik dit redelijk licht opgenomen omdat mij bekend was dat ik de eerste 8 weken fulltime aan de slag zou gaan, maar ik in de veronderstelling was dat ik daarna probleemloos terug kon gaan naar 28 uren, dit is dus niet het geval.
Ik heb een familielid die iedere dag langskomt om de hondjes een x uit te laten en aandacht te geven.
Ze zitten dan nog wel steeds alleen tussen bijv. 7 uur tot 1 uur en half 3 tot 7. Mijn oudste hondje gaat lekker op de bank liggen slapen tot er weer iemand komt.
Maar de jongste moet in de bench. Anders sloopt die alles.. hoeveel je ook met haar doet, ze zet gewoon graag haar tandjes ergens in.
Ik hoef niet fulltime te werken om rond te komen, mijn vriend is weekends thuis, dat is de kostwinner.
Ik vind het alleen wel erg fijn om mijzelf nuttig te maken en te ontwikkelen.
Ik kijk nu wel rond voor parttime banen, maar ik heb tot nu toe nog niks gezien met doorgroeimogelijkheden.
Wat zouden jullie doen?

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.


Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:22

Een bench is een soort kooi, toch? Dat lijkt mij wel heel lang om opgesloten te zitten.. is er niet een grotere ruimte waar je haar kan opsluiten? Een bijkeuken, ofzo? Of misschien een muilkorf om doen, zodat ze niet kan bijten?

senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:27

Als je nog niets anders hebt, zou ik het gewoon proberen. Van het extra inkomen kun je misschien een uitlaatservice betalen.
Je kunt pas zeggen of het je bevalt als je het hebt geprobeerd.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:28

Misschien nog iets van uitlaatservice die in de ochtend nog kan komen en dat familielid dan wat later heen gaat zodat het nog beetje meer gebroken wordt. Je bent 12 uur van huis dus snap wel dat je ze er wat vaker uit wil hebben. Zou ook kijken of jonge hond niet in een wat grotere ruimte zou kunnen ipv bench.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:39

Hondendagverblijf?

Ik zou ook wel voor jezelf kiezen, een goede baan met doorgroeimogelijkheden is ook heel belangrijk :j
Maar je hondjes moeten idd niet alleen zijn.

[o]

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 22:39

Het familielid krijgt ervoor betaald, als ik dan ook nog eens een uitlaatservice laat komen kan ik net zo goed thuisblijven :D
De jonge hond ergens anders neerzetten word ook lastig, ze kan overal iets slopen. Ze heeft in het verleden zelfs wel eens aan een muur geknaagd. Er komt sowieso een grotere bench voor haar. Ik ben er zelf ook niet weg van, van een bench.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:44

Dan zou ik in plaats van het familielid te vragen en betalen, de honden naar een dag opvang doen. Betalen doe je sowieso, dus dan kan je het beter ergens in stoppen waar de honden langer wat aan hebben.

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:51

Ik zou sowieso voor de baan gaan. Ook al is het nu niet nodig vanwege het salaris van je vriend, bouw je wel een stukje onafhankelijkheid voor jezelf op. En het verdient nu even goed (neem ik aan). ;)

Voor de honden een goede uitlaatservice of oppas zoeken. Kun je ze niet samen in een afgesloten ruimte zetten en daarbij je familielid vragen om 1x per dag langs te komen om ze uit te laten en aandacht te geven?

strooigoed

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 22:53

Bedankt voor jullie tips allemaal. Als ik zo mijn verhaal teruglees zou ik ongeveer hetzelfde adviseren als ik de buitenstaander was.
Het knaagt alleen ook aan mij dat ik straks fulltime aan het werk zal zijn, een ander zal deels voor mijn hondjes zorgen en daar gaat een deel van mijn inkomen naartoe.
Ik word zelf niet erg gelukkig van een werk-eet-slaapritme. Dit heb ik ook nooit zo ervaren.
Dus waarom zou ik dan niet een parttime baan zoeken zodat ik meer vrije tijd heb en ik niet een ander hoef te betalen om voor mijn hondjes te zorgen?

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:57

De laatste vraag die jij stelt, waarom heb je dat nog niet gedaan?

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 23:03

RoosG schreef:
De laatste vraag die jij stelt, waarom heb je dat nog niet gedaan?


Ik ben wel aan het rondkijken. Ik wilde graag wat meer meningen omdat mijn omgeving voornamelijk aangeeft, gewoon doen, gewoon proberen, honden wegdoen etc.
Terwijl mijn gevoel zegt; nee, hier word je niet gelukkig van.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:04

Je geeft zelf aan dat het in het begin druk wordt, daarna variabel.
Dan heb je in eerste instantie alleen voor de eerste 8 weken een goede uitlaatservice/opvang nodig.
Daarna kun je dat toepassen waar nodig.
Jij hebt je hondjes aangeschaft, geld kosten doen ze toch.
Je zou kunnen kijken naar een opvang met een groot vrijloopstuk.

http://www.opfamkespleats.nl/hondenpension-friesland/ ,zoiets bijvoorbeeld.

Of je zou kunnen kijken naar een particulier/kennis/vriend waar je de hondjes laat opvangen met als tegenprestatie dat je de honden van een ander ook een dag kunt opvangen.

Koudwatervrees is niet erg, maar laat je er niet door weerhouden om een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Meestal wijst het zich vanzelf na een tijdje :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

senna21

Berichten: 11824
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:18

Het is soms lastig te onderscheiden of twijfel voortkomt uit wijsheid dan wel uit angst.
Wat houdt je tegen?
Zou je het anders doen als het je droombaan was of vind je het sowieso moeilijk om te veranderen?
Natuurlijk loop je een risico, op mislukkingen, een andere kans missen of op een nu nog ongekende verandering waardoor je misschien toch bijv.je hond wegdoet.
Maar welke is dan zo groot dat je de stap liever niet zet?
Of droom je van iets anders?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-17 23:44

Minikatje, die opvang heb ik toevallig net bekeken. Ik kon alleen niet ontdekken of honden daar ook per dag terecht kunnen. Dus of het ook als dagopvang dient.

Senna21; het is ook een stukje angst voor het onbekende. Daar ben ik mij van bewust.
Dit is zeker niet mijn droombaan, ik zou deze baan meer zien als ontwikkelingskans en ervaring op kunnen doen, dan als droombaan.
Bij mijn huidige baan heb ik totaal geen uitdaging meer, en dat zoek ik juist. Maar dat is in meer banen te vinden.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:52

Citaat:
Dagopvang voor honden

Moet je een dagje werken, ga je een dagje weg of ben je ziek? Dan kun je je hond een dag of dagdeel naar Op Famke’s Pleats brengen. Voor dagopvang hanteren wij een aangepast tarief. Dagopvang is alleen mogelijk van maandag tot en met vrijdag!

Kleine honden € 11,00 per dag
Midden honden € 11,50 per dag
Grote honden € 12,00 per dag

Korting:
€ 1,= korting per dag voor 2e of volgende hond, van dezelfde eigenaar, mits deze bij elkaar in hetzelfde verblijf kunnen zitten.

Dagopvang:
Dagopvang per dag € 9,00
Dagopvang 10 dagenkaart € 81,00


Op de site staat het zo aangegeven :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *


djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:53

Je twijfelt dus niet aan de baan, maar aan de uren? Heb je bij je sollicitatie daar niet naar gevraagd?

Hondjes weg doen vind ik onzin, er zijn genoeg goede oplossingen gegeven al.
Maar mag toch hopen dat je wel meer gaat verdienen dan dag een opvang kost, anders zou ik sowieso al thuis blijven ;)

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:57

Oooh herkenbaar!
Ik werk parttime als bezorger ( misschien wat voor je?)
Ik kon mijn eigen 'vaste' dagen kiezen en ben dan eigenlijk van kwart voor 10 tot ongeveer 5 uur/half 6 weg.
Mijn vriend werkt in ploegendiensten, is ook de kostwinner.
Dus of smorgens is er iemand thuis tot 1 uur of vanaf half 3 is er iemand thuis :)
Fulltime werken wil ik ook niet vanwege m'n hondjes...
Er is vast wat te vinden!
Maar begrijp wel dat de situatie erg lastig is voor je.
Hoe dan ook, veel succes en sterkte!

Kim van Steenbruggen fotografie
Want ieder einde is een nieuw begin...

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:37

Mijn mening is eigenlijk dat je zoveel mogelijk moet bijdrage aan de maatschappij en ook aan je eigen huishouden. Wat wil je dan? Op het loon van je vriend teren terwijl je zelf financieel onafhankelijk kan zijn. Extra geld is nooit weg toch. Je heb geen kinderen dus blijf je alleen thuis om je honden. Ik weet niet hoe oud je bent maar als jij je wil ontwikkelen dan staan baantjes als parttime winkel niet geweldig op je cv. Die honden is wel een oplossing voor. Mijn hond zat ook de hele dag alleen. Merken ze weinig van hoor.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:02

Gewoon doen hoor die baan. Je moet straks niet werkloos thuis komen te zitten, dan word het alleen maar moeilijker.

Als dit goed gaat kun je het op je cv zetten en vind je gemakkelijker een geschikte parttime baan.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:05

En co-eigenschap? Is er niet een familie lid die het fijn vind om af en toe een hondje in huis te hebben. Bij mijn schoon familie woont de hond door de weeks bij het enen gezin en het weekend bij de ander. Misschien een optie?

Be happy eat a snackkie

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:25

Napie schreef:
Mijn mening is eigenlijk dat je zoveel mogelijk moet bijdrage aan de maatschappij en ook aan je eigen huishouden. Wat wil je dan? Op het loon van je vriend teren terwijl je zelf financieel onafhankelijk kan zijn. Extra geld is nooit weg toch. Je heb geen kinderen dus blijf je alleen thuis om je honden. Ik weet niet hoe oud je bent maar als jij je wil ontwikkelen dan staan baantjes als parttime winkel niet geweldig op je cv. Die honden is wel een oplossing voor. Mijn hond zat ook de hele dag alleen. Merken ze weinig van hoor.


Maar als je samenwoont en je financiele situatie laat het toe dat 1 van de partners minder kan werken? En beide partners staan daarachter? Dan zeg ik: kies voor jezelf en geniet van waar je gelukkig van wordt! Is dat een volle werkweek en een carriere dan moet je de kansen nemen! Maar is een parttime baan die je leuk vindt ook goed, zodat je tijd voor jezelf hebt:ervoor gaan!
Volg je gevoel...

En ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar als je fulltime werkt, wat moet je dan met een hond??!! Dat vind ik niet kunnen... evenals kinderen dumpen op het dagverblijf....

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:31

Krijg je overwerk uitbetaald of krijg je er "tijd voor tijd" voor? In het laatste geval ben je een andere dag lekker op tijd thuis. Kan me haast niet voorstellen dat een bank een part time contract steeds full time wil laten dienen?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:48

Kamy: soms veranderd je situatie in je leven toch. Ik en mijn ex hadden samen een hond. We werkte allebij onregelmatig dus zat hij niet lang alleen. Maar toen wou mijn ex scheiden en ging aan de andere kant van het land wonen. Dan veranderd de situatie

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

kim_hester

Berichten: 1092
Geregistreerd: 06-04-08
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:33

Kamy schreef:
Napie schreef:
Mijn mening is eigenlijk dat je zoveel mogelijk moet bijdrage aan de maatschappij en ook aan je eigen huishouden. Wat wil je dan? Op het loon van je vriend teren terwijl je zelf financieel onafhankelijk kan zijn. Extra geld is nooit weg toch. Je heb geen kinderen dus blijf je alleen thuis om je honden. Ik weet niet hoe oud je bent maar als jij je wil ontwikkelen dan staan baantjes als parttime winkel niet geweldig op je cv. Die honden is wel een oplossing voor. Mijn hond zat ook de hele dag alleen. Merken ze weinig van hoor.


Maar als je samenwoont en je financiele situatie laat het toe dat 1 van de partners minder kan werken? En beide partners staan daarachter? Dan zeg ik: kies voor jezelf en geniet van waar je gelukkig van wordt! Is dat een volle werkweek en een carriere dan moet je de kansen nemen! Maar is een parttime baan die je leuk vindt ook goed, zodat je tijd voor jezelf hebt:ervoor gaan!
Volg je gevoel...

En ik wil niemand voor het hoofd stoten. Maar als je fulltime werkt, wat moet je dan met een hond??!! Dat vind ik niet kunnen... evenals kinderen dumpen op het dagverblijf....


Eens. Zoek dan een nieuw goed plekje of een regelmatige oppas die hem wat aandacht geeft.
Mijn hond weet écht wel wanneer ik een uurtje of 6 uur weg ben hoor....
Als je beide fulltime werkt vindt ik dat oneerlijk naar de hond toe.
Net zoals kinderen inderdaad, hoeveel worden er wel niet elke dag maar bij de BSO gedumpt?

Kim van Steenbruggen fotografie
Want ieder einde is een nieuw begin...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Twijfels nieuwe baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:41

Er is voor beide wat te zeggen.
Aan de ene kant zou ik zeggen: Ga voor die baan. Kijk of het wat is. Kijk of het werkt.
Aan de andere kant denk ik: Waarom zou je zoveel gaan werken als het niet nodig is? Ik zou het wel weten hoor. Als ik thuis kan blijven, doe ik dat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers