goede pre-workout

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:26

De laatste tijd lees ik dat er, volgens mij, toch veel mensen van bokt sporten.

Nu heb ik een vraagje voor de echte sporters, dus mensen die krachttraining doen
Ik sport nu bijna een jaartje, in het begin had ik was pre-workout zakjes meekregen van HealthAdvies Breda om te proberen. nu merkte ik dat ze als 1e rete zoet zijn, ik word gewoon misselijk door de geur.
en als 2e had ik volgens mij te sterke want ik werd telkens misselijk zodra ik ongeveer een half uurtje aan het trainen ben.

Zijn er meer mensen die dit hebben?
Zoja wat gebruiken jullie voor iets dan?

en zijn er ook pre-workout die niet zo chemisch en zoet zijn?
Heb er net eentje nieuw gekocht, die het minst zoet was maar alsnog heb ik moeite die naar binnen te krijgen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:30

Insane mode van xxl nutrition, heftig spul met een ietwat bittere appelsmaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:51

Waarom zou je een pre-workout willen?

De meeste pre-workout producten zijn absurd duur voor wat je krijgt, zijn onder-gedoseerd en werken verslavend (bevatten cafeïne). Misschien is het een beter idee gewoon wat cafeïne naar binnen te werken als je snel wat meer energie wilt (minder toevoegingen en goedkoper).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-17 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:52

ik lust geen koffie, ik heb fatburners als alternaief gebruikt voor de extra energie tijdens het sporten.

Ik heb vanmiddag dus gesport weer met preworkout, heb met moeite de pre binnen gehouden, na het opdrinken krijg ik braakneigingen doordat het zo zoet is....

ik merkte echt dat je meer energie krijgt en zwaarder kunt pakken

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:06

Standaard preworkout lijkt me sowieso niet echt verstandig... prima voor een keer een wedstrijd oid, maar voor iedere training die troep er in?

En zoet is logisch, een preworkout is een soort energydrink: suikers en caffeine met wat andere zooi erbij. Dat zoete zul je niet aan ontkomen.

Gewoon lekker zonder gaan trainen, accepteren dat je lat dan iets lager ligt en dat als motivatie zien om harder te werken.
Inhoudelijk kan ik je niet helpen. Als ik preworkout bestel is die ook zoet :D

Anoniem

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:10

Cafeïne kan je ook "los" kopen in 250mg tabletten. Stuk beter dan die gesuikerde troep.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:10

ik heb het topic niet aangemaakt om steeds te horen te krijgen over wat voor een troep het is.

Ik heb het aangemaakt om te vragen wie advies heeft voor een goede, niet te zoete pre-workout.

Ik heb iets extra's nodig omdat ik een vitamine tekort heb en ik anders binnen een paar oefeningen, beter kan stoppen.
Ongeveer 10 jaar geleden moest ik ook stoppen met paardrijden, dit was mijn enige sport/hobby, omdat mijn lichaam te snel moe was en een half uurtje paardrijden al te veel was
door het vitamine tekort krijg ik snel last van mijn benen en armen en ik wil gewoon normaal kunnen sporten.
Laatst bijgewerkt door xTweetyx op 19-01-17 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:13

Goede pre-workout: cafeine tabletten.

Last van vitamine tekort: beter eten of multi-vitaminen erbij slikken.

dendola
Berichten: 209
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Veghel

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:21

Hoe ziet je voedingspatroon en sportpatroon eruit?

Zelf merk ik dat de hoeveelheid juiste voeding op een dag veel verschil kan maken in hoe zwaar ik kan trainen.
Voor de training pak ik niks bijzonders aan een pre workout of zo, hooguit een bak koffie. Maar aangezien je dat niet lust kun je uitwijken naar cafeïne tabletten.

Voldoende eiwitten helpen mij wel in mijn herstel en daarbij ook wel weer wat ik de keer erop kan doen.

Ik sport nu 4-5 keer per week en moet ook echt veel eten :) voordeel van veel sporten is dan ook veel kunnen eten :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:29

xTweetyx schreef:
ik heb het topic niet aangemaakt om steeds te horen te krijgen over wat voor een troep het is.

Ik heb het aangemaakt om te vragen wie advies heeft voor een goede, niet te zoete pre-workout.

Ik heb iets extra's nodig omdat ik een vitamine tekort heb en ik anders binnen een paar oefeningen, beter kan stoppen.
Ongeveer 10 jaar geleden moest ik ook stoppen met paardrijden, dit was mijn enige sport/hobby, omdat mijn lichaam te snel moe was en een half uurtje paardrijden al te veel was
door het vitamine tekort krijg ik snel last van mijn benen en armen en ik wil gewoon normaal kunnen sporten.


Sporten is het meest zinvol als je het doet op je eigen niveau. Iets gebruiken om jezelf op een hoger niveau te brengen voor de training om beter te presteren gaat je niet helpen om een betere conditie te krijgen en zeker niet om je lijf beter te laten werken. Sterker; je kan je lichaam kapot maken.

Als je minder aankan moet je je sportprogramma aanpassen op hetgeen jouw lichaam aankan en je voedingspatroon zo in te richten dat je geen vitamine tekort krijgt of vitamine pillen nemen.

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 20:29

Ik sport vooral om af te vallen en heb een voedingsschema en trainingsschema op maat laten maken zodat ik wel ga afvallen.
Helaas heb ik goede en slechte dagen met dat vitamine tekort, dit is niet aan te vullen met eten of vitaminepillen aangezien mijn lichaam dit niet opneemt. ik zet elke week injecties maar ik heb dagen dat ik amper 5 minuten op de crossfit kan staan omdat mijn lichaam niet meewerkt.

Ik heb het nagevraagd bij HealthAdvies en hun raden toch pre-workout aan.

eiwitten heb ik een shake voor met enkel eiwit en aminozuren, deze neem ik na het sporten

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:32

Maar als je dat schema niet kan doen zonder pre-workout is het op die dag dus gewoon te zwaar en moet je minder doen.
Het is niet erg als je de ene dag minder traint als de andere dag. Niet-lineair trainen is bewezen effectiever evenals veel afwisseling in je trainingsschema.

dendola
Berichten: 209
Geregistreerd: 07-11-10
Woonplaats: Veghel

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:42

Ik vraag me af of de belasting niet te groot is als je met een pre workout wel kunt trainen, terwijl je zonder dus misschien maar 5 minuten vol kunt houden.

Heb je al gekeken naar natuurlijke pre workouts? Wellicht dat daar iets voor je tussen zit, heb je niet dat zoete spul en kun je misschien toch net wat meer doen. Via Google kun je van alles vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:18

xTweetyx schreef:
Ik heb het nagevraagd bij HealthAdvies en hun raden toch pre-workout aan.
Is dat niet omdat ze dat spul zelf verkopen? :o

Vriendin van me had altijd eentje met limoensmaak, van Body&Fit geloof ik. Geen idee of die goed is hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-17 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:21

Wat ik nu meestal doe is 2 dextro in mijn flesje water. Ik ga er prima op voorlopig. Maar weet niet hoe lang je al serieus aan het sporten bent?

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 21:31

ik sport nu ongeveer een half jaartje intensief.

ivm drukte van school en werk heb ik rond kerst en oud en niet kunnen sporten, dus heb 2 weken niet geweest.
vorige week tentamen week dus ben nu weer aan het opbouwen.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: goede pre-workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:32

Pak gewoon een goede maaltijd en neem wat creatine. Persoonlijk eet ik een bak havermout met pindakaas, whey en creatine en dan fiets ik meteen naar de sportschool. Knallen maar!

De creatine geeft een boost in kracht (het is het enige supplement dat daadwerkelijk iets doet, wetenschappelijk bewezen) en ik merk echt het verschil.