Paard staat alleen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ho_rse
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-01-17

Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 20:22

Hallo allemaal, ik heb me eigen paard bij me thuis staan sinds kort. Hij staat alleen. Overdag in de wei of paddock en 's nachts op stal. Ik wil er graag een maatje bij voor hem, maar het mag niet van mijn moeder omdat we maar 1 stal hebben. Hebben jullie een idee hoe we het kunnen oplossen, want ik vind dat ze niet alleen horen :n


Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:24

Een advertentie plaatsen dat je een weidemaatje zoekt? Dan hebben je ouders niet het werk of onkosten ervan, misschien dat er iemand in de buurt is met een shetlander die iets zoekt??

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:24

Zou er geen kleine shet bij mogen komen? Shetlanders hebben in principe geen stal nodig, als je in de wei/paddock een overkapping of schuilstal hebt of kan laten maken. Paarden doen het ook wel goed met geiten dacht ik misschien is dat een optie? Toch zou ik eerst nog even vragen of een shetje niet mag, want een soortgenootje is toch het fijnst :)

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:25

Heel goed dat je zelf inziet dat een paard niet alleen hoort! Ik zou je moeder wat artikelen laten lezen waarin staat dat paarden kuddedieren zijn en niet alleen horen. Een shetje erbij kost niet heel veel ruimte, als je paard in een grote stal staat kunnen ze misschien zelfs samen in een stal?

mariantjuh
Berichten: 144
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:25

een schaap misschien? Mijn nicht had ook een paard die alleen stond met een schaap en ze waren heel erg aan elkaar gehecht. het klikt niet altijd, maar soms hebben ze heel veel aan elkaar

The riders hands are not to control the horse, but to feel the horses thoughts.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:26

Ik verplaats dit topic naar Young Rider Talk omdat het daar beter past.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:27

Schapen en geiten zijn geen paarden dus die kunnen er niet bij als maatje.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:27

mariantjuh schreef:
een schaap misschien? Mijn nicht had ook een paard die alleen stond met een schaap en ze waren heel erg aan elkaar gehecht. het klikt niet altijd, maar soms hebben ze heel veel aan elkaar

Een schaap heeft je paard niet zo veel aan. Ze 'spreken' niet dezelfde taal. Een schaap is geen vervanging voor een soortgenoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:27

Ik heb altijd maar 1 stal gehad waar mijn paard en shet samen in stonden. Mijn eerste stal was trouwens maar 3.5 op 3.5. De huidige stal is groter en ik heb nu een paardje bij. De jongens komen zelden tot nooit binnen, maar als ze binnen staan, lukt dat best met zijn 3-en. De grootsten wisselen mekaar gewoon af als ze willen liggen.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:29

Een schaap of geit is leuk, ze hebben iets van gezelschap maar ze kunnen er niet mee kriebelen enz. elk dier heeft zijn eigen manier van communicatie. Dus dit is geen ideale oplossing, zou inderdaad gewoon kijken of je zelf een (mini) shet erbij mag, of land te huur aanbieden zodat ze overdag samen staan.

Spoiler:
Kiekeboe haha ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:30

Waarom is dit niet overlegd voordat het paard kwam?
Want je hebt gelijk een paard hoort niet alleen. Dan kun je hem beter op een goed pension zetten.

Dus je moeder zal toch even moeten slikken en er een pony bij moeten kopen.
Geen stal, dat wordt timmeren dan :P
Op zich hoeven ze niet perse een stal als er maar goede droge plek is om te schuilen.
Het is niet vanzelfsprekend dat ze samen in een stal kunnen.Zeker met voer wil dat wel eens vechten worden.

Een geit of schaap is geen vervanger voor een pony.
Daarnaast nauwelijks goedkoper.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:30

Mijn pony en Shet stonden ook altijd samen in de stal. Als het vriendjes zijn kan dat prima.
Er moet wel echt een paardje bij hoor, alleen is echt zielig. :o

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:42

Bij ons staan de pony en de shet ook altijd samen in een stal :) En hij vindt de shet zelfs veel leuker dan de andere pony. Kan best, en nauwelijks kosten aan een shetje (heb het vorige week nog allemaal uitgerekend ivm overname). Geit of schaap zou ik niet doen.

Paardengek in hart en nieren!

ho_rse
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 20:45

Maar wat als het niet klikt, ik zou ze dan nooit samen in een stal doen

deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:48

Je wist toch van te voren dat je maar 1 stal hebt en dat een paard een maatje nodig heeft..?

Als het een vrij grote stal is kan er makkelijk een shetje bij :).
Een geit of schaap is inderdaad geen goed maatje, aangezien ze niet dezelfde taal spreken.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

ho_rse
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 20:52

deksel schreef:
Je wist toch van te voren dat je maar 1 stal hebt en dat een paard een maatje nodig heeft..?

Als het een vrij grote stal is kan er makkelijk een shetje bij :).
Een geit of schaap is inderdaad geen goed maatje, aangezien ze niet dezelfde taal spreken.

Ja, me moeder had gezegd dat er misschien een shetlander bij zou komen. Nu denkt ze dat mijn paard geen maatje mist, dus vind ze het nu niet meer nodig..

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:54

Of een oproepje op bokt zetten voor een paardje =

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:58

Misschien is het verstandiger om je instructrice/dierenarts of hoefsmid eens met je moeder te laten praten.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:20

irisdepony schreef:
Of een oproepje op bokt zetten voor een paardje =

Ik denk dat ze wel weet hoe ze aan een paardje komt. Ze wil weten hoe ze het met haar moeder op kan lossen.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:26

En waarom denkt ze dat hij geen maatje mist?

Daarnaast als ze voorheen wel dacht dat er een shetlander bij hoorde te komen, ging ze die dan in de slaapkamer zetten? Want die stal is er niet alvast voor gebouwd.
Dus het lijkt er meer op dat ze dat nooit heeft gewild.
En dat is niet correct van je moeder, paarden horen niet alleen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

ho_rse
Berichten: 14
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 21:28

Ik ga er straks nog even over praten met haar :j

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:34

Ik heb grote paarden en een shet, nu moest de shet om medische redenen van de wei af en is hij dus bij mijn geitjes en mini schaapjes komen te staan, wij dachten ook hij gaat zijn paardenvrienden missen, maar hij heeft echt vriendschap gesloten met de 2 geitjes, het bokje triebelt hem ook regelmatig met zijn hoorntjes, heel voorzichtig, is zo lief om te zien. Shet mist de paarden helemaal niet, en gaat zelfs aan het poortje staan om terug bij zijn harem te komen. Dus of ze nooit vriendschap sluiten?? Denk alleen dat t idd makkelijker gaat met een ander paard.

laat me zien waar je voor leeft, dan laat ik je voelen dat je zweeft...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:39

lando2 schreef:
Ik heb grote paarden en een shet, nu moest de shet om medische redenen van de wei af en is hij dus bij mijn geitjes en mini schaapjes komen te staan, wij dachten ook hij gaat zijn paardenvrienden missen, maar hij heeft echt vriendschap gesloten met de 2 geitjes, het bokje triebelt hem ook regelmatig met zijn hoorntjes, heel voorzichtig, is zo lief om te zien. Shet mist de paarden helemaal niet, en gaat zelfs aan het poortje staan om terug bij zijn harem te komen. Dus of ze nooit vriendschap sluiten?? Denk alleen dat t idd makkelijker gaat met een ander paard.

Bij onze buren staat ook een shetlander met schapen en geiten. En hij lijkt paarden niet te missen.
Maar nu onze paarden weer in de wei staan naast die van hem staat hij continue aan het hekwerk bij ons, daar staat hij anders nooit.
Dus ik weet wel zeker dat hij paarden mist, maar hij kan niet anders.
Maar nee hij hinnikt niet als die van mij uit zicht zijn, rent niet als ze uit zicht zijn, want jij is dat zo gewend dat hij er niet bij kan |(

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:42

Dat is idd wat anders, de mijne heeft vrije keuze, en ik zou hem idd nooit als enige paard/pony houden, maar denk dan dat geitjes beter zijn dan niks...
Hij zoekt af en toe de paarden op, maar echt weinig.

laat me zien waar je voor leeft, dan laat ik je voelen dat je zweeft...


chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Paard staat alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:04

Omdat dit topic door een niet goed gekeurd schaduw account is geplaatst, hier dan ook een slotje

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers