Van begin tot...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dion123
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-09-14

Van begin tot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 16:02

Hoihoi!!

Sinds het begin van de afgelopen zomer ben ik begonnen met een ander paard, Basso <3 .
Basso is een Gelderse ruin en was toen 9 jaar oud (nu 10) en heeft altijd voor de koets gelopen.

Afbeelding


Aan mij de taak om Basso te beleren onder het zadel. Eerst hebben we de eerste 2 maand alleen maar grondwerk gedaan, longeren, vrijspringen, spelen in de bak en lekker poetsen en knuffelen.

Toen we langzaam aan probeerde op te stijgen bleek het niet helemaal goed uit te pakken en we werden beide angstig. Toen hebben we besloten hem professioneel te laten inrijden en dit heeft 2 maanden geduurd. Het rijden gaat al erg goed en hij gaat met grote sprongen vooruit! Het opstappen gaat nog steeds gepaard met wat spanning maar ook dit gaat met de keer beter.


Toen Basso eenmaal terug thuis was kwam de spanning weer naar boven en hierdoor ging het rijden thuis nog niet zo geweldig, maar 2 tot 3 keer per week erop en oefenen maar!


Afbeelding

Na ongeveer 2 maanden zo doorgaan ging het al een stuk beter en werden we beide erg happy van het rijden samen. *\o/* <3

Afbeelding
De ontspanning komt erin, Basso doet erg zijn best en is ontzettend braaf. Hij durft zich tijdens het rijden nog niet naar rechts te stellen (dit had ik nog nooit meegemaakt) en hier zijn wij nog hard mee bezig om te oefenen samen met mijn instructrice.


We zijn nu ongeveer 5 maanden bezig waarvan Basso 3 maanden weer thuis is.
Afbeelding

Bedankt voor het lezen!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:09

Ik verplaats dit topic van HAW naar RIJ-ITP. Op HAW zijn enkel topics toegestaan met vijf foto's waar rijtechnisch commentaar op gegeven kan worden.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Van begin tot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:45

Wat leuk dat je hem nu onder het zadel meer gaat oppakken ;) Benieuwd naar meer rij foto's over een tijdje ;) succes! ik zou hem eerst int begin lekker lang laag rijden en dan later gaan oppakken eerst soepel maken in de hals ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Van begin tot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:12

Zo, wat een mooie zit heb jij!
Ik zou ook proberen hem wat langer en lager te rijden, zijn halshouding ziet er nu nog wat gespannen uit. Veel uitlaten schuiven waarbij het neusje er iets uit moet. Lekker overgangen rijden.
Of longeren met een driehoeksteugel, zodat hij eerst leert om zonder het gewicht van een ruiter goed te lopen.

Dion123
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-09-14

Re: Van begin tot...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 09:54

Dankjulliewel! het is erg lastig hem laag te blijven rijden aangezien ik hem moeilijk op constant tempo kan houden. Nu ook al 2 weken niet meer gereden aangezien we hier een bevroren bak hebben |(