Leeggehaalde topics: sancties?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Leeggehaalde topics: sancties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-17 23:46

Heel simpel: wat doen de mods met een bokker die een topic opent, een paar antwoorden krijgt en vervolgens al zijn/haar eigen posts inclusief de OP en de titel verwijderd?

Ikzelf zie niet meer dan dat het topic op slot gaat. En ben eigenlijk wel benieuwd of de betreffende bokker aangesproken word, een waarschuwing krijgt of dat er niets mee gebeurt.


Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Leeggehaalde topics: sancties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:55

"Dat is tussen de betreffende gebruiker en de MOD" :Y)

Ik zeg proberen en deel je resultaten :D

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:55

Eens. Al is het vanavond wel raak. Heb er al 2 voorbij zien komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:56

Lastig.
Aan andere kant is zo iets ook op te lossen door iemand een shadow kant te geven of de mogelijkheid om anoniem een topic aan te maken.

Sommige mensen hebben wel behoefte om iets te vragen maar hebben niet behoefte dat hun verhaal voor rest van lenen op het Internet blijft staan.
Dus dat kan ik ze niet kwalijk nemen.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-17 23:56

Steeph schreef:
"Dat is tussen de betreffende gebruiker en de MOD" :Y)

Ik zeg proberen en deel je resultaten :D

En wat nou als ik dan een ban krijg? Valt er weinig te delen :+

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:57

Steeph schreef:
"Dat is tussen de betreffende gebruiker en de MOD" :Y)

Ik zeg proberen en deel je resultaten :D

_O- ja idd gwn je OP leeghalen _O-
Ik snap het ook niet want het gaat meestal over een onderwerp dat helemaal niet raar ofzo is.. dus waarom moet het dan weg? :o?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:57

Ik vind dat er veel strenger op gemodereerd mag worden, zeker. En even ter info: Ik heb mijn eigen OP niet gewijzigd.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:58

Palmera schreef:
Steeph schreef:
"Dat is tussen de betreffende gebruiker en de MOD" :Y)

Ik zeg proberen en deel je resultaten :D

En wat nou als ik dan een ban krijg? Valt er weinig te delen :+


Schaduwaccount aanmaken natuurlijk :+

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:59

Palmera schreef:
Steeph schreef:
"Dat is tussen de betreffende gebruiker en de MOD" :Y)

Ik zeg proberen en deel je resultaten :D

En wat nou als ik dan een ban krijg? Valt er weinig te delen :+



dan mag je mij bellen en geef ik het antwoord wel namens jou :P

jij als engeltje krijgt toch een waarschuwingsban, echt geen definitieve

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:59

Ik heb inderdaad ook vanavond al twee topics gezien waarin de OP en antwoorden van TS leeggehaald of veranderd waren, en dat waren van wat ik eruit kon opmaken (door de reacties die er nog wel stonden) niet bijzonder wereldschokkende onderwerpen. Dus of daar nou een schaduwaccount voor nodig is?

Maar ik ben ook wel nieuwsgierig wat ermee gedaan wordt

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 00:01

lieveli schreef:
Ik vind dat er veel strenger op gemodereerd mag worden, zeker. En even ter info: Ik heb mijn eigen OP niet gewijzigd.

:o? Deze snap ik niet?

@Steeph: jij brengt me wel op het slechte pad :D

Even ter info: ik hoef heus niet te horen wat voor sanctie Jantje en Pietje precies kregen. Maar gewoon eens wat duidelijkheid hierover zou leuk zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:02

Misschien kunnen desbetreffende bokker de optie geven om zijn topic te wissen.
Dat toont wat minder raar.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:03

Palmera schreef:
lieveli schreef:
Ik vind dat er veel strenger op gemodereerd mag worden, zeker. En even ter info: Ik heb mijn eigen OP niet gewijzigd.

:o? Deze snap ik niet?

@Steeph: jij brengt me wel op het slechte pad :D

Even ter info: ik hoef heus niet te horen wat voor sanctie Jantje en Pietje precies kregen. Maar gewoon eens wat duidelijkheid hierover zou leuk zijn


Nou ik heb vanavond een topic geopend, de inhoud is verwijderd door Duhelo maar nog niet aangepast. Beetje onhandig dus ik voelde me wel enigszins aangesproken... Maar ik heb hem dus niet zelf gewijzigd.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:04

Palmera, goede vraag!
Zoals bij veel zaken op Bokt is er niet een standaard antwoord, maar ik ga je vraag wel achter de schermen bespreken.

Toos Onderschriftloos :D

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:06

Sorry :o

Maar serieus, misschien is het inderdaad wel een goed idee om wat minder moeilijk of weg-geschoven te doen over het anoniem maken van accounts/posts. Ja, een hoop werk (gok ik) maar minder gatenkazen (of in dit geval bijna alleen maar gat en weinig kaas).

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 00:12

Steeph schreef:
Sorry :o

Maar serieus, misschien is het inderdaad wel een goed idee om wat minder moeilijk of weg-geschoven te doen over het anoniem maken van accounts/posts. Ja, een hoop werk (gok ik) maar minder gatenkazen (of in dit geval bijna alleen maar gat en weinig kaas).

Er is een, imo, goedwerkende manier om met een gegronde reden een SA te krijgen.

Ik denk, hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen, dat als je iedereen een simpele mogelijkheid tot een SA geeft, er heel veel SA onwaardige topics gaan ontstaan.

Want laten we eerlijk zijn: als je de lijst van actieve topics opent zou 99 procent niet schaduwwaardig zijn.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Leeggehaalde topics: sancties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:18

Schaduw account voor een wissewasje ben ik ook niet voor hoor!

Ik ben wel voor:
- minder onder stoelen en banken schuiven dat accounts aangepast/anoniem gemaakt kunnen worden door MOD/Admins/wiedaardanookovergaat
- dit wat vaker doen wanneer bijvoorbeeld een gebruiker zijn/haar hele hebben of houden op internet heeft gekwakt en nu graag verder wil met zijn/haar leven

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:28

Palmera,
Of iemands account wel of niet schaduwwaardig kan ik niet beoordelen zonder de reden te weten waarom ts wel schaduwaardig vindt.
Zelf heb ik meer idee dat dit vaak ook komt door hoe sommige bokkers reageren op de berichten van een ander.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 00:47

Steeph schreef:
Schaduw account voor een wissewasje ben ik ook niet voor hoor!

Ik ben wel voor:
- minder onder stoelen en banken schuiven dat accounts aangepast/anoniem gemaakt kunnen worden door MOD/Admins/wiedaardanookovergaat
- dit wat vaker doen wanneer bijvoorbeeld een gebruiker zijn/haar hele hebben of houden op internet heeft gekwakt en nu graag verder wil met zijn/haar leven

Kijk, als iemand, zonder goed na te denken, zijn hele leven online gooit en daar spijt van heeft zou bokt dat kunnen veranderen in een gast-met-nummer account. Maar wél met de waarschuwing erbij dat de persoon in kwestie vanaf dat moment wél moet gaan nadenken en ze dat niet jaarlijks herhalen.
Ik vind sowieso dat men eerst goed moet nadenken voordat men cruciale dingen zegt online.


Tobbes schreef:
Palmera,
Of iemands account wel of niet schaduwwaardig kan ik niet beoordelen zonder de reden te weten waarom ts wel schaduwaardig vindt.
Zelf heb ik meer idee dat dit vaak ook komt door hoe sommige bokkers reageren op de berichten van een ander.

Dit is een paardenforum. En soms zijn de reacties m.b.t verzorgen/rijden/africhting best hard. Dat ben ik met je eens. Maar toch lijkt dat me niet schaduwwaardig. Grove reacties kunnen de mods uiteraard verwijderen en de betreffende bokker aanspreken.

Ik denk dat we allemaal wel weten wat wél schaduwwaardig is. Doorgaans staan die topics altijd op LZP of MWS: misbruik, depressies, verslavingen, etc. Ik vind het oprecht goed dat er een mogelijkheid is voor dergelijke zaken een SA aan te kunnen maken.
En ook het luisterend oor-topic vind ik helemaal geweldig, die mogelijkheid. :)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:49

Ik heb dat laatst gedaan, maar heb er niks over gehoord. Was alleen maar 1 reactie in dat topic, geen idee of daar onderscheid in wordt gemaakt.

Even in mn berichten gekeken, heb alleen een bericht van een modje gehad dat mijn topic verwijderd is.

When was the last time you did something for the first time?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 00:53

finnens schreef:
Ik heb dat laatst gedaan, maar heb er niks over gehoord. Was alleen maar 1 reactie in dat topic, geen idee of daar onderscheid in wordt gemaakt.

Het luisterend oor topic? Normaliter stuurt iemand die denkt jou te kunnen helpen je een PB. :)
Maar het is wel handig als je erbij zet wat in grote lijnen ongeveer het probleem is.
Bv: "ik heb het moeilijk" kan zoveel oorzaken hebben, dat ik dus niet weet of ik jou wellicht zou kunnen helpen. Zet er dus bij waarom je het moeilijk hebt. :)

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 00:55

Palmera schreef:
finnens schreef:
Ik heb dat laatst gedaan, maar heb er niks over gehoord. Was alleen maar 1 reactie in dat topic, geen idee of daar onderscheid in wordt gemaakt.

Het luisterend oor topic? Normaliter stuurt iemand die denkt jou te kunnen helpen je een PB. :)
Maar het is wel handig als je erbij zet wat in grote lijnen ongeveer het probleem is.
Bv: "ik heb het moeilijk" kan zoveel oorzaken hebben, dat ik dus niet weet of ik jou wellicht zou kunnen helpen. Zet er dus bij waarom je het moeilijk hebt. :)

Nee, had een topic geopend over een zadel. En toen de inhoud verwijderd. Bedoel dat ik gedaan heb wat jij in je op beschrijft; topic openen en inhoud verwijderen. En gevolg Was dat mod het topic verwijderde. Reageerde op de OP, niet de laatste berichten :P

When was the last time you did something for the first time?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Leeggehaalde topics: sancties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-17 00:59

:') Ah, oké, ook goedenavond :+

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:04

Palmera schreef:
:') Ah, oké, ook goedenavond :+

Het is al laat :(:) :z

When was the last time you did something for the first time?


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Leeggehaalde topics: sancties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 03:17

Ik denk dat het wel of niet schaduw-waardig zijn voor een topic een andere discussie is. En het hier echt gaat om "simpele" topics waar een vraag wordt gesteld, een fototopic of wat dan ook, waarbij de TS of een antwoord heeft gekregen of niet blij is met de reacties. En daarop de openingspost leeg trekt.
Imo mogen ze van mij zulke personen een OW geven, en in geval van vaker voorkomen een tijdelijke ban.
Het topic had nl wel goede info kunnen hebben, maar veranderd in onsamenhangende gatenkaas omdat de TS het zo nodig moest leeghalen. Zoals in het ene geval van vanavond, waarin denk ik iets werd gevraagd over het gebruik van foto's van een ander. Zon topic wordt nu onbruikbaar omdat de TS zo nodig de OP leeg moest halen. En imo is dat wel een OW waard. Als iedereen dat maar gaat doen is lezen hier op het forum straks niet meer te doen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers