Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:48

jillaroo schreef:
Cyta schreef:
...
Op de voorbeeldfilmpjes lijkt het voor mij soms alsof die paarden allemaal zo'n goeie balans hebben en het zo gemakkelijk gaat... Dan heb ik thuis wel een ander exemplaar staan :roll:



Ik ben dit met Cyta eens. Misschien is het een idee om ook nog een keer wat bonusmateriaal op te nemen met een paard met een minder goede natuurlijke balans? Een paard dat meer moeite heeft om op eigen benen te lopen en vrij scheef door de baan gaat?

Ik los het momenteel op door hem met mijn benen rechtop proberen te houden in het rijden naar de contactteugel. Dat gaat wel langzaam beter. Maar de verleiding om er te snel met de hand bij in te grijpen is erg groot. En ik vind het dan ook lastig om te bepalen hoeveel hand ik wél kan gebruiken, zonder terug te werken of te dwingen.

Zou hier ook graag nog wat meer aanwijzingen en oefeningen voor hebben. :j


Ik vond dit goed opgevangen met de extra toegevoegde filmpjes bij de contactteugel fase, duidelijk een jong paard met minder balans en wat afgeleid soms (net als mijn draak :D )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:14

Yes vandaag alle filmpjes gezien die ik tot nu kan zien. Ook al ben je nog niet zo ver als de vliegende wissels. Ik heb wel meer info gekregen over het schakelen en het toepassen over wat langer doorzitten en wanneer wel lichtrijden.
Dit weekend een paardloos weekend genomen. Was ook wel eens lekker met dit klote weer.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:15

Ha ha, je loopt voor! Ik mag serie 2 nu gaan kijken, maar moet even de energie onder steen uit halen.
En rijden.. tja... ehhhh, ligt steeds ijsbaan kan niet naar de vereniging of ik zit in de prak.

Ik was allang blij dat ik gisteren paard in en reusachtige slushpuppy nog iets kon laten bewegen... zucht.. morgen en rest van de week zal ook wel niets worden.

Braaf drafje.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 232172267/

En ze zwaait naar me met haar achter beentjes, lekker met die slushpuppy... Bril was ineens niet meer doorzichtig.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 492171841/

Ik was dus allang blij dat ik dit kon doen... gewoon dom in paddock zetten (maar wou niet bewegen, dus maar even in het midden gaan staan)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:15

Hebben jullie het trainingsplan ingevuld ?
Nou opzich kan ik eigenlijk nog rijden hoor we hebben van die grijze tapijtsnippers in onze bak liggen. En of het nu vriest of niet je kan blijven rijden ideaal. behalve als het flink sneeuwt en gaat dooien en het weer aanvriest dan zijn we eraan voor de moeite. Maar met een dikke laag sneeuw vind ik altijd heel erg leuk om in te rijden.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:09

Mijn hele rijbak is diepvries, dus van rijden komt het voorlopig niet. Zo jammer want ik ben zo enthousiast :(

Kleinschalige dierenopvang
C'est Spring Flower (v. Van Gogh x ELITE SPORT Hamlet)
Happy (v. Westenwind x ELITE SPORT Johnson)

Plox

Berichten: 33
Geregistreerd: 19-01-08
Woonplaats: België

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:28

Nog een Belgische fan die zich meldt! Moest er ooit een trainingsweek(end) komen, zou ik zeker willen meedoen!
Helaas werkt mijn overtuigingskracht hier thuis blijkbaar niet voldoende om me te mogen aanmelden op het online trainen... :')
Dan maar volgen via het trainingsplan op dressagepro, andere filmpjes en de facebook. Die #tips op facebook zijn zo leuk en herkenbaar! Stof tot dieper nadenken!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:11

Nou vanochtend -5 . Tegen dat ik met de dagelijkse klusjes klaar ben geef ik ook niet meer om het rojden hoor.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:00

Ik heb zoals aangegeven een vraag gesteld onderaan de pagina, heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor je hier antwoord op krijgt?

Ik zie best veel vragen voorbij komen maar bij de meeste zie ik geen antwoord. Of krijg je die privé?

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:20

Malibu schreef:
Ik heb zoals aangegeven een vraag gesteld onderaan de pagina, heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor je hier antwoord op krijgt?

Ik zie best veel vragen voorbij komen maar bij de meeste zie ik geen antwoord. Of krijg je die privé?


Hey Malibu,

we hebben de meeste vragen beantwoord hoor. Die zie je bij de vragen waar je op kunt klikken. Dan zie je de vraag terug en het antwoord van Rien. Bij sommige onderwerpen staan meerdere vragen. Zo proberen we het een beetje overzichtelijk te houden.

Ik heb net even gekeken bij Contactteugel, maar de laatste vraag die beantwoord is, is die van Dominique. Die van Lauke en Naomi hebben we al opgenomen en komt er heel binnenkort op.

Welke vraag is van jou Malibu?

En Plox, leuk om te horen dat je de tips op Facebook zo leuk vindt! *\o/*

Ik ben op dit moment op wintersport, maar ik ga proberen om de vragen deze week nog te uploaden. Ook komt er nog een filmpje van een ruiter die een les kreeg van Rien. Maar of ik dat deze week ga redden, durf ik nog niet te zeggen. Af en toe moet ik ook nog even met mijn vriend skiën. :+

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:43

Top om te horen dat mijn antwoord komt! *\o/*
Ondanks dat ik nu toch niet kan rijden, toch erg benieuwd!

Ook echt leuk dat er nog steeds filmpjes bijkomen! De vorige extra vond ik echt een toevoeging :j
Tot nu toe in ieder geval nog geen spijt van de "investering" :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)


kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:32

Lauke schreef:
Tot nu toe in ieder geval nog geen spijt van de "investering" :)

nee echt ik vind het ook echt waardevol.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:52

Ben benieuwd naar het volgende filmpje :j

Geniet van je vakantie Conny! :wave:

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:13

connepon85 schreef:
Malibu schreef:
Ik heb zoals aangegeven een vraag gesteld onderaan de pagina, heeft iemand ervaring hoe lang het duurt voor je hier antwoord op krijgt?

Ik zie best veel vragen voorbij komen maar bij de meeste zie ik geen antwoord. Of krijg je die privé?


Hey Malibu,

we hebben de meeste vragen beantwoord hoor. Die zie je bij de vragen waar je op kunt klikken. Dan zie je de vraag terug en het antwoord van Rien. Bij sommige onderwerpen staan meerdere vragen. Zo proberen we het een beetje overzichtelijk te houden.

Ik heb net even gekeken bij Contactteugel, maar de laatste vraag die beantwoord is, is die van Dominique. Die van Lauke en Naomi hebben we al opgenomen en komt er heel binnenkort op.

Welke vraag is van jou Malibu?

En Plox, leuk om te horen dat je de tips op Facebook zo leuk vindt! *\o/*

Ik ben op dit moment op wintersport, maar ik ga proberen om de vragen deze week nog te uploaden. Ook komt er nog een filmpje van een ruiter die een les kreeg van Rien. Maar of ik dat deze week ga redden, durf ik nog niet te zeggen. Af en toe moet ik ook nog even met mijn vriend skiën. :+


Ik had inderdaad wel uitzonderlijk snel antwoord op mijn vraag, binnen paar dagen, ben er mee aan de slag, maar het weer werkt niet echt mee, als ik me goed genoeg voel om te rijden is prompt de wereld een ijsbaan.

Moet wel zeggen de uitvoering is stuk moeilijker dan de theorie, maar dat zullen wel meer mensen hebben. En ondertussen is het probleem van kant gewisseld, loopt ze nog regelmatig als giraf en probeer haar hoofd te kantelen, dan wel duikt erachter. Had Utrecht (moet er met haar toch elke 3 wkn heen) gevraagd of ze haar gebit wooden controleren, maar dat deden ze niet, was oneerlijke concurentie voor de verwijzer. (Zucht) Heb namelijk het vermoeden dat er iets achter zit, aangezien ze daarvoor heel fijn in aanleuning kon lopen en dat ineens met Mennen verdwenen was. Weet hier in de buurt ook geen fatsoenlijke paardentandarts, ben dus zoekende.

Overigens heel moeilijk om volgens de RvdS principes te rijden als iemand anders in de bak les heeft volgens de kin op borst en meer binnenhand, nee nog meer binnenhand, doe je hand eens terug en hou je handen eens lager principes. Kom ik er steeds tussen door tuffen met mijn giraffende contactteugeltje met handjes hoog, binnenhand naar voren en naar binnen, dacht echt ze verklaren me voor gek :+ :P :D

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:33

Hey Sjolvir, gewoon niks van aantrekken wat andere mensen er van vinden. Het vervelende is dat het je waarschijnlijk steeds meer gaat opvallen als mensen volgens hele andere principes rijden. Althans, dat heb ik wel als ik bijvoorbeeld op wedstrijd ben.

Misschien goed als je even een filmpje maakt van het rijden. Dan kan Rien daar even naar kijken om te zien of hij nog aanvullende tips heeft.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:40

Heb in theorie vrijdag een filmer, mijn bijrijder is zo life om te komen filmen. Hoop dat ze dan alles laat zien wat fout gaat, want dan heb ik er het meeste aan. Als ze die dag voorbeeldig is heb ik nog niets aan het filmpje :D .

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:32

Hoe lang mag zon filmpje trouwens zijn? Of maakt dat niet uit?

Ik snap dat ie natuurlijk geen uur moet duren, maar 10 min, kwartiertje of zelf misschien half uur?

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport! Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen


http://www.equifysiek.nl - Paardenosteopathie (ICREO gecertificeerd)

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:50

Ik denk dat een paar minuten voldoende is. Rien heeft niet langer nodig om "het probleem" te zien.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:59

connepon85 schreef:
Hey Malibu,

we hebben de meeste vragen beantwoord hoor. Die zie je bij de vragen waar je op kunt klikken. Dan zie je de vraag terug en het antwoord van Rien. Bij sommige onderwerpen staan meerdere vragen. Zo proberen we het een beetje overzichtelijk te houden.

Ik heb net even gekeken bij Contactteugel, maar de laatste vraag die beantwoord is, is die van Dominique. Die van Lauke en Naomi hebben we al opgenomen en komt er heel binnenkort op.

Welke vraag is van jou Malibu?


Bedankt, ik moest even goed kijken welke beantwoord zijn, maar zoals ik het nu zie zijn die van Lauke, Iris en mijzelf nog niet beantwoord. (13 ,13 en 15 januari)

Beetje blondt van mij :o? , ik dacht dat de antwoorden er onder komen, maar de vragen die beantwoord zijn, zijn in het stuk van Questions opgenomen :D maar omdat ze ook in de andere lijst blijven staan was het mij niet duidelijk of ze beantwoord waren.

Mijn vraag gaat over het probleem dat ik in de linkergalop heel erg naar rechts wordt gezet met zadel en al, moet er vaak ook even voor stoppen met galloperen. Maar ik vraag me af hoe dit nu kan. Zadel is op maat gemaakt en al aantal keren aangepast en opgevuld.

Komt wel goed hoor, ga eerst maar lekker skieen ;)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:28

Nou filmpjes zijn er, nu nog plakken en op youtube zien te krijgen.
Moet deel 2 op internet nog gaan kijken, maar Heps is volgens haar al bij deel 4 en Grand Prix klaar.
Vandaag heeft ze namelijk voor het eerst in haar leven schaatsers gehoord en gezien, gevolg...
We gingen zoals normaal van huis met ietwat blije fjord aangezien die gisteren niets gedaan had, ineens gingen die oren er extra op want je hoorde de schaatser al en toen zag ze een rood bovenlijf met blauwe muts voorbij schuiven, toen stopte de planeet met draaien volgens Heps...
Dus passage, piaffe, courbettes, levades en wat nog niet allemaal kwamen voorbij, waarna ik wijselijk besloot de tocht te voet voort te gaan zetten aangezien mijn nek dit niet leuk vond en we ook niet het geitenweitje voorbij kwamen.
Dus pown aan de hand zo ongeveer meegesleept die vervolgens ook nog liet zien dat ze al halve pirouettes kon midden op straat..... in verzamelde gangen aangezien ze achter de heg aan het ijshockyen waren, pfffffttttt. Dus snuif bries blaas stuiterbal aan de hand, blij dat ze geen 1.80 groot is.
Haagje voorbij ging het beter, kon ze het zien.
Eindje verderop viel het kwartje... Van groepje van 3 schaatsers gingen er 2 zitten en praten, dus even staan kletsen, je zag het kwartje vallen, het zijn gewoon mensen !! Op 2 hele kleine bootjes!!!
Terug weg was geen probleem, schrale troost stalgenootje met haar 25+ser en haar moeder hadden het zelfde probleem, die had ook nog nooit schaatsers gezien.

Heb me daarna fijn op de basis kunnen storten ipv GP oefeningen, gek paard.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:10

Ik heb vandaag ook nog een poging gedaan na 10 dagen . Hoppa weer terug bij af. Alles moet weer afgesteld worden. Maar tis niet erg ik weet nu wel hoe te beginnen in tegenstelling tot vroeger steeds weer black outs.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:10

Haha Sjolvir, de knoppen zitten er wel op... Als je nou een bak maakt in het midden van de Thialf kan je mooi een Grand prix kur rijden :D :')

Ik heb gister les gehad en hij liep geweldig, zo ontzettend blij. Op twee teugels echt goed in balans, ik zat ook recht, en ook mijn zadel schoof gister niet met galoperen :) :) :)
Combinatie van de online training en mijn instructrice gaat super goed samen ben er heel blij mee :)

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:22

Malibu, top dat het zo lekker gaat ik ben mijn fouten filmpje aan het maken, proest.. heerlijk confronterend zo'n filmpje, goeiegrutten wat doe ik veel fout.

En ehh, denk dat het niet meer werkt met die GP oefeningen, nu vind ze schaatsers oke en helaas was er ook geen nette volgorde aan oefeningen uit te krijgen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:41

Dat vind ik altijd van die moeizame filmpjes om te bekijken sjolvir.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:02

Haha ja erg confronterend zulke filmpjes :D

Zondag was ook echt wel een uitzondering voor ons hoor, normaal heb ik heel erg veel moeite om hem op twee teugels en recht te rijden.
Vaak voelt het ook aan alsof ik als een giraffe er op zit als ik de tips van de module probeer toe te passen :')

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:33

Ik ben benieuwd naar je filmpje Sjolvir! Inderdaad altijd confronterend.

Ik heb trouwens net vier video's toegevoegd aan module 2 waarin Debbie les krijgt van Rien over het verbeteren van de balans en ruggebruik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, shadowstar, Tinkermuts en 148 bezoekers